Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1676 ggr
[Kathja]1
2014-11-08 11:09

Låt den vandra vidare, ge bort en bok eller annat

Jag köpte en bok härom dagen och när jag skulle ställa in den i bokhyllan såg jag att jag redan hade den. 🤐 

Fick därför tanken att vi kunde ha en tråd där vi kan lägga upp saker; böcker, kristaller/stenar, annat… sådant som vi inte längre har nytta av så att någon annan kan få glädje av den. ❤️

Har du något så skriv i tråden - givaren får själv välja vem som ska ha saken, KÄNN efter vart boken eller vad det är, vill ta vägen, informera den du har valt via PM och säg till mig eller Shia eller Otroulig sedan så att vi kan redigera ditt inlägg och skriva att saken inte längre finns i din ägo. ✨ Givaren står för frakt. 😉

Lätt som en plätt!

Annons:
[Kathja]1
2014-11-08 11:13
#1

Jag börjar med boken jag nämnde…

Känner du att du vill ha boken "Heliga kontrakt" av Caroline Myss så ligger den redo att vandra vidare i världen.  Om boken - http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=66171

edit - boken vandrar vidare till Linn…

[Carpinus]
2014-11-08 11:27
#2

En fin idé! Kommer att tänka på "bookcrossing" som var väldigt omskrivet för en del år sedan, och som fortfarande existerar. Man registrerar en bok på nätet, lägger ut den på bussen, ett café eller liknande tillsammans med en inklistrad lapp där man ber den som tar hand om boken att skriva in det på hemsidan.  Upphittaren kan sedan i sin tur berätta på hemsidan vad man tyckte om boken, och om man själv slussar den vidare och var man i så fall har gjort det. På så sätt kan en bok kvarlämnad på en spårvagn i Göteborg dyka upp på en inrikesflygplats i USA -  det kan bli spännande att följa sin bok! Jag lade själv ut några böcker i början och såg att de försvunnit, men tyvärr var det ingen som skrev på nätet att man tagit hand om dem…   😮

SHIAWASE
2014-11-08 11:36
#3

Bra ide Kathja!!!! Känner synk där med Pay Forward , som jag kallade mitt blogginlägg igår. Innehållet var samma som jag skrev här om datorn.  Grejen var att jag vet ju inte vilken underbar människa som lämnade tillbaka den!! Men jag är såå tacksam,,, och eftersom jag inte kan tacka den personen, så är det bara att PAY FORWARD till alla i min omgivning!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-11-08 11:38
#4

Oh vilken bra idé Kathja! Kul. Ska spana om jag har nåt kul kvar eller om mössen i mina flyttkartonger härom vintern gnagt sönder allt. Boken i nr 1 låter spännande, jag är intresserad!

szirius
2014-11-08 15:11
#5

# 4 haha, undrar hur man ska ta det😉 Svårtuggat, lättuggat, nåt som var för mössen, etc etc😛

Otroulig
2014-11-08 16:16
#6

Men vad bra ide!!!! 🥳 Kathja

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2014-11-08 20:06
#7

Haha Szirius, ja jag har allt undrat hur de valde vad de tuggade på och inte! Inte hittat nån riktig logik..

powerofthebass
2014-11-08 23:15
#8

Bra ide med denna tråden

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

linnease
2015-01-03 12:23
#9

Puttar! Kanske är fler som vill leka med detta nu? Julklappsböcker kanske.. :) Fortfarande inte kollat mina lådor.. Hm.

Livscoachen
2015-01-03 13:09
#10

Ja jättebra ide, ska ta mig tid till att kolla igenom  böcker jag med sen jag tror säkert jag har någon jag är klar med som någon annan har mer nytta av 👍

Upp till toppen
Annons: