OT - Off Topic

Låt den vandra vidare, ge bort en bok eller annat

2014-11-08 11:09 #0 av: [Kathja]1

Jag köpte en bok härom dagen och när jag skulle ställa in den i bokhyllan såg jag att jag redan hade den. Tyst 

Fick därför tanken att vi kunde ha en tråd där vi kan lägga upp saker; böcker, kristaller/stenar, annat... sådant som vi inte längre har nytta av så att någon annan kan få glädje av den. Hjärta

Har du något så skriv i tråden - givaren får själv välja vem som ska ha saken, KÄNN efter vart boken eller vad det är, vill ta vägen, informera den du har valt via PM och säg till mig eller Shia eller Otroulig sedan så att vi kan redigera ditt inlägg och skriva att saken inte längre finns i din ägo. Stjärnor Givaren står för frakt. Skämtar

Lätt som en plätt!

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2014-11-08 11:13 #1 av: [Kathja]1

Jag börjar med boken jag nämnde...

Känner du att du vill ha boken "Heliga kontrakt" av Caroline Myss så ligger den redo att vandra vidare i världen.  Om boken - http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=66171

edit - boken vandrar vidare till Linn...

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2014-11-08 11:27 #2 av: [Carpinus]

En fin idé! Kommer att tänka på "bookcrossing" som var väldigt omskrivet för en del år sedan, och som fortfarande existerar. Man registrerar en bok på nätet, lägger ut den på bussen, ett café eller liknande tillsammans med en inklistrad lapp där man ber den som tar hand om boken att skriva in det på hemsidan.  Upphittaren kan sedan i sin tur berätta på hemsidan vad man tyckte om boken, och om man själv slussar den vidare och var man i så fall har gjort det. På så sätt kan en bok kvarlämnad på en spårvagn i Göteborg dyka upp på en inrikesflygplats i USA -  det kan bli spännande att följa sin bok! Jag lade själv ut några böcker i början och såg att de försvunnit, men tyvärr var det ingen som skrev på nätet att man tagit hand om dem...   Snopen

Anmäl
2014-11-08 11:36 #3 av: SHIAWASE

Bra ide Kathja!!!! Känner synk där med Pay Forward , som jag kallade mitt blogginlägg igår. Innehållet var samma som jag skrev här om datorn.  Grejen var att jag vet ju inte vilken underbar människa som lämnade tillbaka den!! Men jag är såå tacksam,,, och eftersom jag inte kan tacka den personen, så är det bara att PAY FORWARD till alla i min omgivning!!!

Sajtvard, Law Of Attraction iFokus

Anmäl
2014-11-08 11:38 #4 av: linnease

Oh vilken bra idé Kathja! Kul. Ska spana om jag har nåt kul kvar eller om mössen i mina flyttkartonger härom vintern gnagt sönder allt.

Boken i nr 1 låter spännande, jag är intresserad!

Anmäl
2014-11-08 15:11 #5 av: szirius

# 4 haha, undrar hur man ska ta detSkämtar Svårtuggat, lättuggat, nåt som var för mössen, etc etcLipar

Anmäl
2014-11-08 16:16 #6 av: Otroulig

Men vad bra ide!!!! Partajar Kathja

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anmäl
2014-11-08 20:06 #7 av: linnease

Haha Szirius, ja jag har allt undrat hur de valde vad de tuggade på och inte! Inte hittat nån riktig logik..

Anmäl
2014-11-08 23:15 #8 av: powerofthebass

Bra ide med denna tråden

Anmäl
2015-01-03 12:23 #9 av: linnease

Puttar! Kanske är fler som vill leka med detta nu? Julklappsböcker kanske.. :)

Fortfarande inte kollat mina lådor.. Hm.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.