Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 856 ggr
SHIAWASE
2014-11-02 06:17

Låt din själ, ditt hjärta tala! Och Lyssna!

Glöm aldrig att svaret du söker ALLTID finns inom dig.

Varje dag så möter vi människor, situationer som ger oss "lärdomar" varigenom vi expanderar!! Tänk vad underbart!

Vi läser böcker, vi besöker forum som detta, vi tittar på tv, film och You Tube och internet, vi super in massor av information.

Men det är viktigt att vi inser att vi drar till oss all information, men sedan huruvida den informationen resonerar med oss själva,, det är en annan sak.

Vi är alla unika, vi upplever och tar emot information olika.

Så, hur fantastisk, hur respekterad en person än är, så om budskapet denna person meddelar inte verkligen resonerar med oss, med vårat inre,, Då är inte detta budskap något för DIG JUST NU.

Då är det bara att släppa det,,,

MEN sedan finns det ju vissa fall där vi känner ett motstånd mot ett budskap som någon vill ge oss. Kanske är det kritik, eller något annat.

Men det är inte alltid som det är vårat inre som talar till oss då.

Det kanske är egot. Som spjärnar emot och inte vill öppna upp.

Därför är det viktigt att vi varje dag tränar oss på att känna av vilken röst som är vårat inre, vårat hjärta , vår själ,, och vilken röst som är vårt ego.

Genom att träna upp denna förmåga, blir vi bättre beslutsfattare, bedömare,  och vi behöver aldrig blir verktyg för någon annans agenda, utan vi kan alltid bedöma situationen, och fatta de beslut som är PRECIS rätta för MIG just NU!!

Så i alla möten, och samtal,, Känn efter

"resonerar detta med mitt inre eller inte?"  Var aldrig för snabb att döma , eller att fatta ett beslut, ELLER att acceptera någon annans råd som Din sanning. Låt din inre röst, ditt hjärta, sin själ tala till dig först!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
H-lena
2014-11-02 19:54
#1

Du är så himla klok och jag blir alltid glad när jag läser det du skriver! tack för det fina buskapet och informationen, det tar jag till mig nu! Även om det är svårt att verkligen våga känna och gå på det man känner ibland. Så är det i alla fall för mig. Men jag ska fortsätta att lyssna inåt! Tack! 😃✨


szirius
2014-11-02 22:16
#2

Ja, jättebra inlägg, som vanligt 🤗❤️

SHIAWASE
2014-11-02 23:23
#3

H lena! Tack,,, Jag vet inte om jag är så klok,,hehe,, men blir glad av att du blir glad av det jag skriver!!!

Jag är tacksam för livets erfarenheter som leder fram till det jag skriver!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2014-11-03 07:41
#4

Syncronisitet! :) Skrev om detta i en annan tråd. Himlen finns inom dig! Gud skapade människan som sin avbild. Dvs himlen är redan på jorden. Vänta inte. Eftersom du är Guds avbild har du samma verktyg att skapa allt som han. Först var det ordet och allt som finns skapades och skapas från den. Du väljer tanken och orden. Du skapar hela ditt universum. Nu. Du själv.

SHIAWASE
2014-11-03 09:25
#5

Härligt Älvan!  Och underbart att vi alla säger samma saker men använder olika ord och vokabulär!!! Då  kan alla hitta något som resonerar med just sig själv!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-11-03 10:05
#6

Såklart! Det allra viktigaste! 🤗☀️
När det känns rätt, då vet man verkligen. Känns det inte rätt så kan man lika gärna avvakta eller prova något annat.

Och wow, häftigt Älvan! Den parallellen har jag aldrig dragit förut. Först Ordet… våra tankar… 😮😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
retep
2014-11-03 11:52
#7

…först var det Ordet och ordet var AUM…eller OM

OM vibrerar i sig själv den första impulsen till skapandet!…Som i sin tur leder till det  individuella, det kollektiva, skapandet.

Förutsättningen för ett kärleksfullt och livsbefrämjande skapande grundar sig därför i och är mer energifyllt genom den kontakt,  medvetenhet och erfarenhet vi har av OM.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: