Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 451 ggr
MissInAction
2014-10-19 14:06

Mammaminnen - inspirerande blogg

En vän har startat en blogg där hon skriver om sin mamma som gick bort i april i år. 

Den människan, Gunlög, lämnade ingen oberörd. Jag har nog aldrig mött någon så generös och varm och kärleksfull och levande som hon! Hjärta En av mina största förebilder och en sann inspiration. Hon gav alltid från hjärtat och hon såg varje människa. 
Man var alltid välkommen i deras hem och kände sig alltid sedd och bekräftad. Hon tog sig tid att se varje människa och hon var en sån som verkligen levde, varje dag. 

Ett av mina  minnen av henne var från augusti förra året då vi under Hiroshimadagen gjorde en "föreställning" tillsammans med Kvinnor för fred, på ett torg här i Uppsala. Det var en kvinna som berättade som deras arbete för fred, och i pauserna så spelade Gunlög flöjt medan jag och några andra iklädda duv-dräkter dansade runt som fredsduvor, tills musiken slutade och vi "störtade" mot marken. Det blev ganska dramatiskt och jag fick höra av människor på plats att budskapet nog gick fram.

Så.. det finns två inlägg än så länge.  Så oerhört fint och starkt. Det är en del text men jag rekommenderar varmt att läsa HjärtaSol

Tårarna bara rinner när jag läser. Det är dels saknad såklart.. min saknad och familjens och vänners saknad. Och dels tänker jag på allt det fina som hon har gett, och alla som hon har inspirerat.  Och jag tänker på att jag alltid velat vara och leva mer som hon. Verkligen LEVA ❤️ 

Mammaminnen - bloggen öppnas i ny flik 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
2014-10-19 15:19
#1

Ooooh mammaminnen! Jag blev inspirerad till att skriva alla fina minnen med min mamma när jag såg trådrubriken!!!! Mmmm baka när vi var små, mamma i sitt röda huckle för att inte få hår i degen. Kakor o bullar.. Kokosbollar.. mmm och mat, köttbullar o pannkakor. Mm fast fläskpannkaka var pappas specialitet!

Ååååh mamma!!! ❤️❤️❤️❤️🥳🥳😃😃🤗🤗🏆🎂☀️🌈✨ Jag gillar min mamma, världens bästa mamma! Plocka blåbär o svamp. Och skulle alltid torka snor med den kalla blöta disktrasan, grr.. 😡 Hihi fast kul i efterhand. Ååååå mamma kommer hem ikväll! Varit tre veckor i solen, fint, säkert kolsvarta allaihop (make och mormor var med oxå, och makens vän sista veckan)

Men nu måste jag gå, tänkte mig ut på en långpromenad, 3h 7 min säger google maps, vi får väl se.. Brukar ta lite längre för mig än google säger, bra att hinna hem innan det blir svart ute. 👍

Upp till toppen
Annons: