Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1106 ggr
Neugieriges Mädchen
10/16/14, 7:44 PM

Livsfrågor och åsikter

Sedan jag fick reda på vad attraktionslagen innebär har jag funderat på en del saker i mitt liv. Några tankar som länge funnits i min hjärna handlar om hur mycket man egentligen kan styra med hjälp av attraktionslagen, vilket sägs vara oändligt mycket.

 En av de största tankarna handlar om varifrån allt liv kommer i från början, för, även om det är jag som skapar mitt eget liv, min värld, så är det väl inte jag som skapat världen? Vart kommer allt ifrån från början? En lite djupare och klarare förklaring skulle jag vilja ha på det, eller i alla fall så skulle jag vilja filosofera om olika möjliga svar. Förut var jag nämligen en person som filosoferade så mycket att det kunde gå över i tjatigt grubbleri.

Men så fick jag reda på att denna universella lag finns, vilket i allra första stund kom som en mäktig lättnad. Däremot gjorde den också att jag slutade att filosofera, ifrågasätta och i vissa fall att ha driv. Alla gamla tankar om argumentation, personliga åsikter, demonstration, revolution et.c sågs ju helt plötsligt som någonting negativt som inte skulle läggas någon kraft på. För det kändes bara destruktivt när jag tänkte efter. Att jag hade gått där och drivit mina tankar till vansinne angående diverse reflektioner över varför vissa händelser inträffar, varför vissa människor gör på det ena eller det andra sättet, varför vi är här, och om det finns andra världar bortom människans. I skolan hade/har vi också många uppgifter där det gäller att föra fram sina åsikter, analysera och reflektera. Oftast handlar det då om negativa händelser, en känslosam bok eller olika öden, som efter att jag fått höra om attraktionslagen ibland kan vara irriterande att utföra, eftersom jag inte längre tror på att händelser slumpmässigt inträffar, eller att det är människors öden och otur som spelar in.

Ärligt talat så vet jag inte helt vad jag tror på även om jag fullt ut litar på attraktionslagens verkan. Jag saknar faktiskt mitt filosoferande och att inte veta hur allting ligger till. För med attraktionslagen i huvudet känns det som att alla livsfrågor är helt besvarade. Jag fungerar inte längre som en reflekterande människa, eftersom jag hela tiden påminns om att det är negativt att gräva i "problem" eller reda ut saker som kanske inte är helt rätt.

Jag vet inte om ni som läsare förstår, så om ni har frågor, bara ut med dem! :)

Funderingarna jag har brukar inte alltid vara filosofiska, utan kan också handla om t.ex. miljö eller jämställdhet då det är två av mina intresseområden. Vad jag dock vet är att dessa områden många gånger innehåller demonstrationer och arga sinnen. Ibland hoppar nämligen tankarna över i ett negativt spår där jag t.ex. tittar på vad vetenskapen säger om miljön.

Mitt miljöintresse och viljan att driva olika frågor inom natur gör att min vardag kan kännas meningsfull när jag har hopp och tror på förändring, men förtvivlan när jag tänker på attraktionslagens tanke att "Allting redan är bra som det är" Det får mig att bli nonchalant och lat. Det är då jag har en liten önskan om att jag aldrig hade hört talas om denna lag.

Som summering vill jag alltså ha fram att jag har tappat bort mig i mina egna åsikter, eftersom det hela tiden känns som att de är fel och oriktiga. Och som att jag har stirrat mig blind på denna lag. 

 Finns det någon som känner igen sig i det här, eller som har lust att ge några synvinklar på det hela? :)

Annons:
Otroulig
10/16/14, 8:13 PM
#1

Vilket fint inlägg Neu ( hoppas det är ok med en liten förkortning av ditt nick 🙂)

Det här med engagemang och vilja till förändring inom olika områden kan absolut användas och förstärkas med LOA arbete. Grejen är bara att du ska arbeta FÖR nånting och inte mot som så många gör. Vi är ju här för att skapa, att entusiasmera och visa folk vilken väg man kan gå.  

Jag kan förstå hur du tänker inom miljö sidan t.ex. Det är som att det måste bli ett uppvaknande först..och den försöker man skapa med oroväckande fakta och fysiska sanningar helt enkelt. Men har vi inte kommit så långt i vår miljömedvetenhet så att vi inte behöver se bakåt utan framåt istället. Se på lösningarna? 

Sen är det faktiskt så om man nu gärna vill filosofera (säger den fd världsmästar ältaren 😉) det finns saker vi bär med oss som vi kanske inte är medvetna om, som faktiskt är värderingar och gamla mönster som gör oss lite långsammare i vår manifestation t.ex. Eller som helt enkelt hindrar oss från att vara helt lyckliga och glada hela tiden. Jag ser det fortfarande som ett litet mysterium att iaktta och se vad jag har för tankar och sidor som finns att förbättra. Jag tror aldrig aldrig vi blir färdiga med det. Vi utvecklas hela tiden. 

Jag kan också berätta att jag ibland känner mig som ett UFO och har svårt att känna mig bekväm med "samhällets" förväntningar. Vi får acceptera att alla inte tänker som vi gör ..än. Allt jag försöker göra är att göra och säga det som känns rätt för mig - många gånger väljer jag att inte säga nåt alls. Det finns inget som säger att vi måste berätta och försvara LOA för alla. Vi har bara ansvar över oss själva.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
10/16/14, 9:02 PM
#2

Hej Mädchen! 👋
Oj, ja jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. 

Och Otroulig ger så bra svar tycker jag, så allt jag skulle kunna skriva blir nog bara överflödigt 😃

Det viktigaste tycker nog jag också är att alltid arbeta för något.. för hälsa, istället för mot sjukdomar av olika slag! Det är en sån enorm skillnad i energi och i känslan beroende på vad vi fokuserar på!

Allt som har lett fram till nu har ju hänt precis för att det ska hända. Och dit hör ju vetenskapen och det kritiska tänkandet, och filosoferandet och ifrågasättandet och undersökandet och… ja.. såna saker som vi tycker är naturligt för oss människor. Det känns väldigt naturligt tror jag, medan det däremot kan kännas ovant att "flyta med" i det som sker, att lyssna inåt och sätta egna intentioner och visioner och skapa sin egen verklighet… vi har någonstans glömt bort detta, som ju är naturligt för oss Skapare! Så inte är det så konstigt att det kan bli konflikt inom oss 🤔

Känns det lite som att tillvaron blir mindre meningsfull? Eller att du inte har något högre syfte, annat än för dig själv?

För om det är så… så är det bästa råd jag kan ge att det handlar faktiskt om dig. Ditt liv gör det!! Att du ska må bra, i varje nu 🤗 För livet är fullt av nu:n (haha det ser lite roligt ut) och det är i varje nu som vi skapar. Och när du mår bra, så gör du gott och du sprider gott runt dig som ringar på vatten. I och med detta så påverkar du din omvärld också. Vi var inne på det här i andra trådar nyligen också… att en som är positiv är såååå mycket kraftfullare än många som är negativa. Just för att dessa positiva energier är så mycket högre! Och tänk vad vi kan åstadkomma om vi fokuserar på det som känns rätt! ♥

Vet inte alls om jag har förstått vad du menar men det kändes så. Det är iaf nyttigt att tänka, anser jag, och trevligt att få saker att fundera över för det gör att jag blir klarare i mina egna tankar! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/16/14, 9:13 PM
#3

Du frågar var allt kommer ifrån, "och inte är det väl du som skapat världen"… Men jo det är det på sätt och vis. Du har skapat din värld så som du ser den. Det är detta man menar när man säger att vår värld är en illusion, din värld är inte min värld, utan vi ser den som vi skapar den utifrån våra föreställningar och det vi fokuserar på, vi ser det vi väljer att se helt enkelt.

Sedan vem som skapade från början, ja det beror nog på vem du frågar. Jag kallar skapar kraften som ligger bakom allt som är "Gud", andra säger "källan" eller "sourse" kanske "universum". Oavsett vilket man känner tilltalar så handlar det om energi som skapar energi, men bakom allt är i alla fall jag helt övertygad om att dt ligger en tanke. Någon har skapat detta självreglerande system där allt strävar mot att leva i harmoni.

Mår du bra av att filosofera så tycker jag att du ska göra det! Livet går ut på att må bra, inget annat. 😎

MissInAction
10/16/14, 9:35 PM
#4

Och ja just det - du frågade om vem som skapat världen! Om vi tänker på att vi alla är Ett och att vi är eviga, så känns det naturligt tycker jag 🙂

Fast om man vill ha "en början" så vet jag inte hur man svarar på det 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/16/14, 9:57 PM
#5

Energi har ingen början eller slut, den kan bara ändra form vad jag vet.  😎

Upp till toppen
Annons: