Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1286 ggr
[Kathja]1
2014-10-08 08:37

Vikten av att vara äkta och sann

Det har kommit upp både här och där i våra trådar här inne  ~ detta att vara ÄKTA och SANN. Hur vi i det är ett med allt som är,vi är vårt gudomliga jag,och hur vi i det skapar paradiset på jorden. En plats av kärlek. Dagens fullmåne påminner oss om just detta, att släppa våra masker och hitta vårt äkta jag,och att LEVA det. Älska dig själv just som du är. ❤️Lägg handen på ditt hjärta och säg högt "jag älskar mig" ~ "jag älskar #ditt namn#".  ❤️

Sedan kom denna kanalisering från Daniel Scranton som talar om precis samma sak. ❤️

“The way to an open and honest dialogue with another begins with the self. There is no honesty with another without first having that honesty within. The most truthful experience a person could ever have occurs when they are aware of how they feel.

Therefore, an honest conversation is a conversation about feelings. Who did what, what was said by whom, and even the intentions behind what was done and what was said pale in comparison to an open and honest conversation about feelings, emotions, frequency states.

Why is it so important for you to know how you feel, and why is it also important for you to communicate your feelings with another? The importance lies within the experience. Everything else on your world gives you the experience of the emotion, of the feeling, of the frequency. So none of it matters unless it evokes a response within you.

And when it does, that is worth noting, that is worth paying attention to, and that is worth talking about. You are Source Energy Beings having these experiences. This is fascinating stuff. This is significant.

These feelings are why you came. Everything else is there to get you to feel. Therefore, talking about the stuff, the words, the deeds, the situations, is like going to an art exhibit and only talking about the frames.

We are Michael. We are infinite. We are Love.” (källa)

Annons:
Älvan
2014-10-08 10:10
#1

Men om man inte har någon att kommunicera sina känslor med? Jag befinner mig i en miljö full av människor som befinner sig i självbedrägeri och projektioner. Antagligen för att jag tidigare vibbat ut just det. Nu befinner jag mig i ett vakum där jag lär mig vara mer ärlig och sann och då har jag inte så många att kommunicera det med. Dvs vibben förstärks inte tillräckligt för att ärliga och sanna människor ska träda in i mitt liv. Jag pratar ju med er här och det hjälper mig att expandera, men det hade varit trevligt att IRL möta människor som är liknande mig. Sen kan jag säga att jag drar till mig människor som är andligt öppna, men det ger mig inte jättemycket tillbaka rent andligt utvecklingsmässigt att agera "lärare" för dessa nyfikna själar. :)

[Kathja]1
2014-10-08 10:41
#2

Jag tror att du skulle må bra av att reglera ditt sätt att se på både kommunikation och vem man "kan" kommunicera med. Det finns alltid någon att göra det med. Allt har sin tid och möter du inga inspirerande människor IRL så är det för att du ska kommunicera mer med dig själv, eller med Gud, eller för att du inte ska/behöver IRL möten just nu. Så hitta till känslan av att det är bra som det är, för det är det  - ALLTID. Se inte på saker som sker, eller människor, som att de är fel för det kan aldrig vara fel  -  ALDRIG.

Älvan
2014-10-08 10:54
#3

Kathja Det är sant som du säger. Det är meningen att jag inte ska träffa människor IRL pga det skulle störa min utveckling. Det har "jagsjälv" eller mitt högre jag el guider el vad man vill kalla kraften sagt migsjälv gång på gång. Tur är ju ändå att jag hittat detta "kryphål" i detta genom att jag kan kommunicera med er. :) skratt Jag känner mig stundtals så otroligt ensam mitt i detta. Det är jobbigt att se galenskapen på nära håll hos människor som inte tänker och känner som jag. Jag känner mig så annorlunda. Ändå vet jag att jag just därför befinner mig å rätt ställe. Nä, jag tycker inte det är fel. Bara ledsamt stundtals och en längtan att dela detta. Det känns starkast när jag hamnar lite utanför flödet. I flödet känner jag mig inte ensam. Då är jag ju allt. Då existerar ju inte ensamhet. :)

[Kathja]1
2014-10-08 11:07
#4

Ju bättre du blir på att fokusera på kärlek, det gudomliga och ditt inre, desto mindre "galenskap" kommer du att uppleva.  😎

Theleonora
2014-10-08 11:33
#5

Du är inte ensam om att känna så Älvan, ja förutom galenskap-biten. Av nån underbar anledning ser jag inte saker på det sättet längre och det är jag otroligt tacksam för. Allt är verkligen rätt och alla gör rätt för sig.

Eller, den enda "galenskapen" är att jag inte vågar titta inåt, att det ska vara så svårt men det kommer, det litar jag på!


szirius
2014-10-08 12:03
#6

Det snabbaste sättet att hitta en öppen kanal: dont judge anything or anyone.❤️

Annons:
szirius
2014-10-08 12:05
#7

såHÄÄÄÄÄR lätt 🤪😡🤔😢☝️🤦‍♂️😴🙂❤️

Theleonora
2014-10-08 12:18
#8

Det bliiiir läääättare med tiden Szirius! Se så långt alla vi har kommit!! Hursom, jag är så himla stolt över mig själv. Tackade precis nej till ett så himla bra erbjudande mest för att det inte kändes rätt att vara där trots fördelarna som erbjöds. Och för varje nej jag sa så gick erbjudandet upp och jag stod säker i mig själv. Tack gode Gud för mitt mod och min styrka (som min kollega sa)!!! Och tack för att jag känner efter och gör det som är rätt för mig!!!


szirius
2014-10-08 13:43
#9

#8 ja det blir ju lättare, den där svängen går liksom snabbare, man stannar inte i varje fas mer än kanske nån minut ibland 😛

men just DÖM INGENTING OCH INGEN….är väldigt väldigt stora ord….om man ska ta det på djupet….

Modigt o bra vännen🤗, följ känslan, go with the flow så kommer du finna din plats❤️. Jag har gått med på erbjudanden tidigare i livet,  med massa bra fördelar, men jag sa till slut upp mig för det kändes som jag sålt min själ…o jag visste det nånstans redan från början men hade ingen tillit DÅ…det var ju en viktig erfarenhet, för jag lärde mig hur viktigt det är att jag lyssnar på mitt hjärta och inte låter rädslor och glittriga bonusar fördunkla vikten av bra stämning o jobba för nåt du brinner för✨

MissInAction
2014-10-08 19:14
#10

Ja det är nog inte förrän man är sann mot sig själv, och ärlig mot sig själv och genom sig själv, som man kan LEVA. Det kan kännas som en klyscha men det är nog banne mig inte många som är helt igenom sanna mot sig själva. 

Och jag känner också så tydligt nu på sistone, mer och mer, hur det här kommer fram överallt 🤗

Så härligt Thele att du står stark och trygg i dig själv! Att du agerar i samklang med DIG. Man ska alltid följa magkänslan, jag tror att den är sann 🤗❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-10-09 00:46
#11

När det gäller personer IRL, så är det ju så att vi går igenom faser, Men oerhört viktigt att inse att ALLA möten är till det bästa för oss, och hjälper oss i vår expansion. Så att börja känna tacksamhet för de personer man har just nu i sin omgivning, för alla möten man har , är nog det viktigaste.  Jag tex. har ju nu bara LoA personer i min omgivning, men det har ju skett sista månaderna. Tidigare har jag ju inte haft såå många IRL,, 

Känna genuin tacksamhet, och uppskatta de personer som finns i omgivningen,, alla är fantastiska själar som befinner sig precis där de ska befinna sig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: