Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 831 ggr
[Saz]
10/5/14, 12:12 PM

Söndagsmeditationer?

Hej allihopa Saknar våra söndagsmeditationer vi hade förut. Har suttit själv i en meditation nu på förmiddagen då jag kände att jag behövde lite extra energi i mitt PMSkaos som härjar i kroppen. Men saknar den kraften, inspirationen och framförallt gemenskapen vi hade när vi satt tillsammans i våra meditationer. Finns det fler önskemål om att ta upp detta igen kanske? Härlig söndag på er!

Annons:
[Kathja]1
10/5/14, 12:26 PM
#1

Det räcker med din önskan vännen. Jag börjar att lägga upp dem från nästa vecka. ♡

MissInAction
10/5/14, 12:54 PM
#2

Saknar det jag med, och tänker lite som Kathja med önskan🙂
Och det har hänt att jag ägnat en stund just vid "vår" tid ibland åt att hitta det där lugnet och kärleken, känna in er ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
10/5/14, 3:17 PM
#3

Vad fina ni är. Så mycket kärlek här inne så man har svårt att ta in det

[Saz]
10/5/14, 3:20 PM
#4

Har ni förresten något bra knep att hitta energi när man är nere i PMS gropen. Har nu i 3 dagar haft noll energi, känt mig deppig osv samtidigt som man har huvudvärk, illamående och mensvärk. Idag är jag helt apatisk och har som sagt försökt meditera och bara ta det lugnt men Gud vad frustrerande det är att aldrig liksom vakna i huvudet!

MissInAction
10/5/14, 3:47 PM
#5

Tja… det är nog olika saker som fungerar för olika människor eller i olika perioder, men t.ex. get upp.. surrender.. hitta känslan att det är okej att känna såhär och att det går över. Allt är som det ska. Och om du vill kan du sätta ord på känslorna på ett så objektivt sätt som möjligt, liksom ett utifrån-perspektiv 🙂

Eller… lyssna på musik som du alltid blir glad av! Eller kolla på roliga youtube-klipp eller filmer eller tv-program. Dansa eller rör kroppen lugnt till musik. Baka eller teckna eller färglägg något.. städa, sortera papper, lägg en ansiktsmask, ha nagelvård. Poängen är att hitta något, vad som helst, där du tillåter dig att vara i nuet och njuta av det. Fem minuter är bättre än ingenting alls ♥

Men som sagt, det är okej att må sådär också. Allt är okej och jag är själv i en svacka just nu så jag skriver väl lika mycket till mig själv som till dig 😉🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
10/5/14, 5:00 PM
#6

Tack… Jag inser ändå att det är ok att må såhär. Jag har trott jag har lidit av depression men har förstått att det är PMS. Det har varit väldigt tydligt det senaste. Så även om jag accepterar det så är det jäkligt irriterande att må skit pga av typ ingenting egentligen. Jag håller på med min köksrenovering så har suttit å målat lite lister och hyllor…samtidigt som jag har på min älskade musik. Så visst det känns ok. Men tröttheten är inte ok! Hoppas det blir bättre imorgon för imorgon är en annan dag ;)

Annons:
MissInAction
10/5/14, 5:32 PM
#7

Hm är det ganska nytt för dig att må såhär kring mens? För så har det varit för mig, typ senaste halvåret… kan vara glad och hög på livet och sen går jag ner i avgrunden som över en natt… allt är svart och deppigt och jag vill dö. Har aldrig haft några såna besvär förr, då har det mer varit att jag varit lättirriterad och extra känslig kanske.

Ja just det, du har ett sånt projekt! Kul! 😃

D-vitamin kanske kan vara nåt? Just under vinterhalvåret… högdoserat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
10/5/14, 5:38 PM
#8

Ja det är rätt nytt… Eller jag har mått så här sen jag slutade ta p-piller och det är ca ett halvår sedan. Har ju inte förstått förrän nu att det är PMS då jag inte kunnat kartlägga humöret och cykeln bra nog förrän nu och sen två månader tillbaka. Har trott att jag lidit av depression men fattat att det är PMS -såklart. Hade inget sånt när jag åt piller och hade dessutom ingen mens heller. Men bestämde mig för att vara ren så slutade som sagt. Jag äter d-vitamin, omega 3, zink och har en bra kost och tränar regelbundet så det är inte några sådana brister kan jag inte tänka mig ialf. ;)

MissInAction
10/5/14, 6:04 PM
#9

Aha! Liknande historia, hör jag 🙂
Det är ju mycket som händer i kroppen i och med årstiderna också och ljuset.. vi går ner i varv under vintermånaderna och nu när det är så mycket mörkare än på sommaren så är det många som känner sig trötta. Det får vara okej ♥ 
Och vi kan också bli medveten om vad vi har för tankar, för de påverkar hur vi mår och vad vi sänder ut för vibb! Ofta går det att göra små justeringar och märka en skillnad 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/5/14, 7:21 PM
#10

Röra på sig brukar hjälpa. Fast ibland är allt som funkar att äta för mycket choklad och kura i soffan. Ett annat tips är att börja äta Maca pulver. Det smakar inget vidare men det gör absolut nytta. Finns att köpa i typ rawfood, eller superfood, affärer.

szirius
10/5/14, 7:48 PM
#11

# 0Tack för påminnelsen, har helt fallit bort o kanske inte funnits nån nödvändighet, men nu är önskan sänd och besvarad och jag känner att det ska bli SUPERHÄRLIGT att köra igång med våra söndagsmöten igenKramas

jag säger ju yoga😉, sen lugnande mat som havregryn o banan som kickar igång serotoninet lite kan hjälpa. Kanske funkar med choklad för vissa, men rent "teoretiskt" så kan det förstärka pmsen då man kan få "lynnigt humör" av socker🤪…mörk choklad med hög kakaohalt är ju bättre förståss🙂

Här är blomstertearpi rätt vanlig och många säger att det funkar jättebra, som homeopati med blommor…har inte testat främst för att det är lite dyrt🤐men är lite nyfiken…nån som testat?

[Saz]
10/5/14, 8:11 PM
#12

Jag har verkligen tillåtit mig allt. Ätit godis, choklad, kebab, hamburgare… Samtidigt som jag äter mycket frukt och tränar en hel del. Rätt hård träning också, jag tränar crossfit och älskar det, så mycket så att jag nästan tränar för mycket. Dvs varje dag. Imorgon kommer jag och några träningskompisar starta en månads utmaning att äta nyttigt. Glutenfritt, sockerfritt och dra ner på våra laster vad det nu kan vara. Jag äter tex väldigt mycket frukt när jag inte får äta godis och socker. Men det är socker i frukt, fruktsocker, vilket gör magen orolig och bullrig. Så min last är att minska fruktintaget. Samtidigt som vid gör detta ska vi även träna och unna oss små bonussaker som tex massage, yoga osv. Därför hade jag tillsammans med mitt PMS krig i kroppen nu en helg där jag tillåtit mej att proppa i mig allt jag är sugen på. Tror att det kan ha å göra med tröttheten också att göra… Jag brukar faktiskt inte äta så onyttigt som jag gjort. Kroppen reagerar med ett riktigt hormonkrig i mig. Men jag ser detta som en engångsföreteelse och och imorgon är det nya tag, nytt liv, nya mål och härliga positiva tankar :)

[Kathja]1
10/5/14, 8:50 PM
#13

Jag tror att just det där med ätandet innan mens är mindre lätt att låta bli. Jag ser ju på vår hund hur hon "äter upp sig" innan varje löp, och jag tänker att det borde vara samma grej för oss. Vi gör oss redo och bli gravida.

Annons:
Upp till toppen
Annons: