Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1445 ggr
szirius
9/25/14, 5:26 PM

filurar lite...

Idag hörde jag några prata om Ebola, att om det fortsätter i denna takt så kommer en miljon ha dött inom ett år eller nåt.  De var så oroliga. Och jag blev liksom pirrig! För mina tankar tog heeelt andra vägar. Vi går ju bara vidare till en annan energiform, tillbaks till source när vi dör. Så jag började filura på att om många gör det samtidigt, det påverkar hela jordens energi med, ju.  Höjs ett snäpp, tänker ju jag! Och ju mer vi fattat som inkarnerade varelser om hur detta fungerar, desto enklare kommer vi ju kunna ha kontakt med de som flyger vidare…så vi kommer ju bara bli ännu mer guidade!!! Så som Esther blir guidad av Jerry nu tex. Att det mer o mer kommer vara så att relationerna fortsätter naturligt bara. O kan få tips på grejer, hur vi ska förhålla oss o njuta av det som ÄR. SÅ tänker jag.  Jag ser det mer som att det blir som att ha en sån mass-skara som kommer hjälpa oss att vibba upp oss! Kanske är jag helt way too much för vissa nu, men jag kan inte låta bli att tycka att det är spännande!!! Det är så många superstora meditationsmöten o forum i stort sett alla länder världen runt nu, vi expanderar i enormt omfång, jag är inte rädd! There is great love for us here❤️

(Kom på en till sak nu när jag skriver, kan inte folk som gör alla dessa Armageddonfilmer om jordens undergång dra det ett steg vidare, låta filmen fortsätta, se vart kommer vi sen när typ alla dött liksom, alla olika världar som väntar, fler Avatar fast i många många nivåer  o som pågår parallellt, woooh såna filmer skulle jag gilla! Tänk om man hamnar där man byggt upp sin egen värld?? AAAh, jag vill ju sååå vara i en sån avatarvärld med intuitiv kontakt med allt levande, respekt o kärlek o vackra stora blommor o djur o massa musik, alla bara sjunger i stämmor o har egna flygdrakar som ändå är fria o åh åh åh, blir helt toklycklig av det!! Hamnade lite OT här men ändå inte…)

Annons:
Tjeja
9/25/14, 5:39 PM
#1

Ha ha ha.. vad du gör… är du inte rökare nu så håll dig borta från allt rökbart din fantasi frodas ändå!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

szirius
9/25/14, 6:04 PM
#2

#1 high on life 🥳, prova! ❤️ Och ÄLSKAR fantasi, så himla fantastiskt att ha! Det gör mig lycklig!✨

[Kathja]1
9/25/14, 7:18 PM
#3

Intressant tanke! Jag la ju upp senaste A.H klippet kring DÖDEN 🤪 här inne härom dagen. Där var det en man som lyfte ämnet utifrån att Robin Williams har dragit vidare, och hur han fick till svar just detta att nu skapar R.W ÄNNU mer, större och starkare än någon sin som människa. Att han gått vidare just för att göra ÄNNU mer "nytta" i det som sker med oss nu. Bara kärlek och ease för hela slanten!

Men åter till Ebola… Just detta fenomen när väldigt många går bort i ett litet område, DET borde ju påverka en massa… Men samtidigt så skapas det ju en massa rädslor där så det kanske tar ut vart annat. 🤔 Och hur kan det komma sig att så många själar väljer att gå vidare på en gång (nästan i alla fall)? Det väcker många tankar!

Otroulig
9/25/14, 8:00 PM
#4

Jag kliar mig lite i huvet och undrar- även om det är så att en massa själar som går över - ger en massa power till source. (då tänker jag att varje själ blir fri och kan få stråla så fint den kan. ) Vad är det som säger att gemene man/kvinna kan känna av det? 

För faktisk Szirius, majoriteten av de människor jag känner har i alla fall idag ingen kontakt eller TROR sig inte ha någon kontakt med "källan" eller vad vi ska kalla det. Eller tror du att vi blir påverkade ändå, omedvetet?  Jag ska nog lyssna till det där DÖDEN 😉 klippet. Det kanske svarar lite mer på mina funderingar. 

Det ligger nåt i det du säger Kathja, det blir ju en massa rädslor också, så det måste vara en massiv power om det ska "uppväga" ur det. 

Och JA en film om hur det kan vara efter vi gått över..det verkar ju helt tokigt att det inte finns massor i genren. Men det kanske det gör - men de har aldrig kommit fram.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/25/14, 8:22 PM
#5

Kan ju vara bra att slänga in en länk till klippet ifråga med… 🤪Alltså till ett A.H klipp om döden.

Otroulig
9/25/14, 8:39 PM
#6

aha tycker det du det 😃..tänkte inte på det

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
9/30/14, 10:45 PM
#7

Intressant och spännande är att vi inte ens behöver kroppsligen dö för att höja jordens energi och sprida kärlek. Jag tror att vi alltid och i evighet har tillgång till en oändligt hög energi och i alla former. Dvs varken vår kroppsliga död eller som levande på jorden har en begränsning eller en begränsande möjlighet till skapande och kraft. Vi kan höja oss oändligt när vår tro på det är fullkomlig. Begränsande är våra mänskliga tankar och känslor som avgränsar, platsbinder, tidsbestämmer. Jag tror att den högsta energin ÄR överallt, oändlig dvs absolut oförstörbar. Den förflyttar sig i tid, rum och dimension helt fritt när den "tillåts". Separation är ingen sanning och ickeseparation innefattar då även all energi som existerar. Dvs allt. Människan(energi) är redan en del av Source/Gud och allt som behövs är tillit för att vara i högsta energin. Då kan vår själ inte heller vara annat än ren kärlek. Utan rädsla befinner vi oss redan kraftfulla i den allra högsta energiformen oavsett om vår själ bor i en svag eller t o m döende kropp, eller en frisk.

Det är inga konstigheter utan för mig flyter allt samman till kärnan, att inget annat än nuet existerar. Därmed kan vi göra ALL "nytta" nu. Just nu i detta ögonblick kan vår kraft vara som störst. Vi behöver inte gå vidare och övergå i en annan form. Men det kan vara lättare utan en  motarbetande hjärna och kropp! T ex RW som valde sin väg.

Jag tror att vi blir påverkade omedvetna eller inte. Tror att alla har kontakt med källan eftersom vi inte KAN vara separerade från Gud/Source. Inte ens då när vi tror och känner att vi är det. Eftersom vi (allt) är samma energi i rörelse och i ständig omvandling, i och bortom tid och rum. Allt existerar samtidigt och vi kan välja hur vi omformar energi och skapar/dödar liv. Vill vi överkonsumera naturresurser så kan vi göra det. De kommer bara att övergå till en  annan energiform. Men om det är kärlek…det blev jag osäker på nu. 

Tankar tankar…

Otroulig
9/30/14, 11:24 PM
#8

Du är så klok Liv!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
9/30/14, 11:25 PM
#9

Jag gillar dina tankar Liv! Lite som Bashar säger också. Tummen upp 🌺


szirius
9/30/14, 11:34 PM
#10

#7 ja, jag funderar på det där och vet inte riktigt vad jag tror än….jag har så många års inställning att vi har olika grejer att uppleva här och att vara inkarnerad innebär i sig en slags "begränsning", vi har nämligen en kropp då( vilket även är en MÖJLIGHET till mkt som vi annars inte kan uppleva) ….jag ser det som så att när man helt hittat förmågan att leva totalt fri och utan begränsningar så finns inget behov att vara inkarnerad längre …döden är ju att gå in i "least resistance" liksom….

Jag tror absolut att det framförallt är våra tankar o föreställningar som skapar våra begränsningar🌊så det finns oerhört mkt vi kan frigöra oss ifrån …så visst kan vi höja jordens energier enormt, tror att vi gör det med alla olika massmeditationer och healingevent etc✨ och varje var och en för sig på kammaren också, allt räknas, alla sanna möten, allt allt.

Jag har aldrig träffat någon som varit HELT utan rädsla och HELT  kärlek konstant…men detta kan ju såklart bero på att jag inte vibbat en tro på att såna finns 😉 för jag tror att den dagen man är fri från ego, då byter man energifrekvens och släpper materian, dvs kroppen…och inte för att det är "fel" att vara här på jorden, men bara att alla hållplatser har olika syften….men det kanske finns såna som har förmåga att stanna även när de är 100% upplysta🤔…det har väl med önskan att göra också….

När du skriver om döende…finns ju de som blir helt fridfulla den sista tiden…som helgon…tänker att många är rädda för döden, men när de vet att de ska dö och släpper rädslan så sker ett enormt medvetandeskifte och de kan se på livet med andra ögon…och däri finner de kontakten till källan…och där finns ju en oerhörd kraft, javisst, kvittar om kroppen inte alls fungerar…behöver ju inte vara döende för det heller, har själv haft de största andliga upplevelserna efter operationer, haha nu kommer nån antyda att det kan bero på narkosen, men jag menar när kroppen är helt utslagen , som att man då kan glimta in till source på ett ännu djupare sätt…

Det är underbart att leva och underbart att ha en kropp, men jag kan inte låta bli att få lyckorus av vetskapen att man dör med flaggan i topp, att nåt fantastiskt väntar, att få glida in totalt  i det där LÄTTA stadiet…

[::Vera::]
9/30/14, 11:34 PM
#11

Det är bara tankar. Jaha Bashar! Behöver kanske lyssna på Bashar. Sov gott  ❤️

szirius
9/30/14, 11:46 PM
#12

vi skrev samtidigt😉

[::Vera::]
9/30/14, 11:52 PM
#13

Szirius. Nej jag har inte heller träffat någon som lever helt i ren kärlek och konstant. Vi har valt att vara människor och det är vad vi är.  Men det jag menar är att det är möjligt. Får en massa tankar nu, men är för trött. Vet vi nu att det blir lätt sen? Har funderat en del på döden. Känner ingen rädsla för att kroppen dör-det finns inget slut. Det jag är rädd för är hur andra människor och min katt skulle ta det.
..Ja de gjorde vi visst :)

Annons:
szirius
10/1/14, 12:02 AM
#14

#13 hur de tar det kommer du inte att bry dig om då…eller du kommer att se the bigger picture, att hur de upplever o reagerar är deras val o behov av kontraster o sätt att utvecklas och inte ditt….och se det i kärlek❤️…..tror jag😉. Veta kan man väl aldrig. Jag menar lätt som i kroppslös-lätt. Men nya utmaningar o äventyr väntar säkerligen…

szirius
10/1/14, 12:10 AM
#15

En psykolog skulle nog kunna säga att jag skapat denna inställning för att få tröst…och för mig kvittar det faktiskt fullständigt. För det GER mig tröst. Eller tillit är nog bättre ord. Om jag läser nu att 70  barn dött i en bussolycka i Indien så kommer inte tanken att det är bortkastat o "tänk allt de aldrig hann uppleva" osv, som jag kunde ha tänkt förut….utan jag vet att de fortsätter….att allt är som det ska…..jag har ju också tillit till att de som mister sina barn i olyckan får sin möjlighet att möta detta med antingen rädsla eller kärlek…folk kan säkert bli provocerade att jag ens vågar påstå nåt sånt, men jag har ju gått igenom det själv och vet att det är en gåva.

MissInAction
10/1/14, 9:18 AM
#16

Så intressanta tankar här inne 🤗❤️
Har själv inget att bidra med just nu utan ville bara uttrycka min tacksamhet för tråden och samtalen här inne ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: