Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1659 ggr
Lillaugglan
2014-09-22 17:49

Boktips

Hej!

Om jag är relativt ny till LoA och jag har väldigt lite pengar, men vill investera i en bra bok i ämnet. Vilken ska jag satsa på då?

Annons:
Älvan
2014-09-22 19:07
#1

Attraktionslagen, be och du ska få, av Hicks Hemligheten (the secret) av byrne Bortom the secret av love

[Kathja]1
2014-09-22 19:42
#2

Nu vet jag att du efterfrågade böcker men jag vill i alla fall tipsa om alla underbara Abraham Hicks klipp som finns på Youtube. Börja gärna med de som är något år om de helt nya inte känns rätt. Alla A.H böckerna är läsvärda enligt mig. Och "Samtal med Gud" böckerna av Neal Donald Walsch. Sedan är det ju alltid gratis att hänga här och inspireras av oss. :-D

Theleonora
2014-09-22 20:01
#3

Ja, youtube är en bra källa. Där finns en del böcker som ljudbok så kan man bara konvertera dem till ljudfiler. Sen finns även Google Books. Sök där efter titlar, tror jag hittade Neals böcker där men jag föredrar numera att lyssna.


Otroulig
2014-09-22 20:25
#4

Jag insåg just att jag inte läst en enda specifik LOA bok 🤐. Men å andra sidan så tas det nästan alltid upp i alla andra böcker  om personlig utveckling och andlighet - så jag har nog fått min dos ändå.  Neals böcker älskar jag - men ser dom inte som rena LOA böcker 🤔.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-09-22 20:57
#5

Jag brukar även fokusera på att känna det jag läser. Känna texten. Hoppar över alla stycken/kapitel som inte känns rätt. Ibland tappar jag sammanhanget men i så fall är det inte rätt text för just mig.

Älvan
2014-09-22 21:19
#6

Liv Sådär gör jag. Först går jag till bokhyllan o känner efter vilken bok jag ska ta den stunden. Sedan slår jag på dlump upp en sida och läser det som passar. Oftast får jag svar på en specifik fråga/problem som jag precis behöver veta något om. Så är det med både sånger o youtubeklipp. :) ibland kommer även okända på stan fram och säger svaret på min fråga utan att jag frågat främlingen utan mig själv. :) Vi skapar allt vi har. Dvs lillaugglan du skapade detta forum för dig att ställa frågor i. :) visst är det häftigt med LOA!

Annons:
[::Vera::]
2014-09-22 21:46
#7

Jaha jag är inte ensam alltså! Jag har nästan ingen bok som jag kan säga att jag har läst. Brukar ha ungfär fem-sex framme samtidigt så jag ser vilken jag ska läsa i. Och hoppar fram och tillbaka ofta på måfå. Ser jag en kapitelrubrik som känns bra så hoppar jag dit. Även musik känner jag på samma vis. Kan sällan ha en spellista som jag bara vill spela rakt av. Utan styr nästan hela tiden, låt efter låt. Lite jobbigt ibland förstås. Men det går oftast på automatik :) …vanliga romaner läser jag oftast från första till sista sida i ordning.. men läser sällan den typen av böcker. Otroligt vad man skapar hela tiden! Och jag är glad att jag nu fattar mer att det är just DET jag håller på med när jag gör som jag gör! :) .. Häftigt att okända säger svaren! Lillugglan - bra att du ställde bokfrågan. Tack!

Empat
2014-09-22 21:50
#8
MissInAction
2014-09-22 21:55
#9

Hej Lillaugglan! 🙂
Den enda bok av Esther Hicks som jag har läst är Attraktionslagen, och den har jag faktiskt inte ens läst ut än😮 men älskar den! Och som nämnts, The Secret. De två är helt olika så försök bläddra lite i dem om du har möjlighet, innan du köper eller låna dem på bibliotek.

Håller också med om youtube-klipp om du inte nödvändigtvis vill ha just böcker. Det finns sååå många inspirerande! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lillaugglan
2014-09-22 22:29
#10

Hej och tack alla! 

Kommer definitivt att hänga här mer och ska gå och se hur spirituella dem är på biblioteket här om man får tag på något där :-)

sweetgum
2016-08-22 19:29
#11

Har precis läst Annastina Vrethammars bok 'Tänk dig ett bättre liv'. Tyckte mycket om den boken även om jag har svårt för hela Gud biten :P. Men det är inget problem att ersätta det med universum osv. Rekommenderar den!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Devana
2016-09-02 13:46
#12

Jag rekommenderar bloggen livelifemadetoorder.com, särskilt hennes podcast! Har fått många "aha"-ögonblick. :)

Upp till toppen
Annons: