Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1720 ggr
sweetgum
9/14/14, 6:49 PM

Hjälp att ta steget framåt

Jag har varit deprimerad i ca 2 år nu och känner att jag är på gränsen till att kunna bli bättre. Problemet är att jag inte lyckas ta de där sista stegen fram. Jag har trampat på samma ställe länge nu och det är väldigt frustrerande. Ett av mina största problem är att jag har svårt att vara fokuserad och motiverad för min egen skull. Jag har också dålig självkänsla som jag jobbar mycket med. Så jag undrar om någon har några bra tips på affirmationer som kan hjälpa mig ta de där stegen?

tack på förhand!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
linnease
9/14/14, 8:27 PM
#1

Hm.. Det första som poppar in i huvudet när jag läser ditt inlägg är mest andas, slappna av… Släpp saker! Ibland kämpar man och jobbar bara för hårt.. Slåss mot saker, för saker. Vad händer om du bara släppet taget för en liten stund? Kram! ♥ ♥ ♥ ♥ och sen kan du ju alltid komma tillbaka hit och diskutera vad som hände!!! :)

[Kathja]1
9/14/14, 8:33 PM
#2

Affirmationer är inte min grej, men det kan säkert andra tipsa om. Men jag vill råda dig att ta små steg, vara snäll mot dig själv och ha som mål att varje dag göra något som får dig att le.

Otroulig
9/14/14, 8:47 PM
#3

Om man mår dåligt och är deprimerad så tror jag att det är bra att ta små steg, att köra med för högtflygande affirmationer kan lätt slå tillbaka. Det viktiga är att vara snäll mot sig själv. 

Sen tror jag helt enkelt att när du mår bra, när du ser en rolig film, eller njuter av god mat eller kan uppskatta att solen skiner, eller när du ser en skrattande barn osv…att du "mjölkar" de ögonblicken. Att du återupprepar dom för dig själv. 

Skriv tacksamhets listor - över det du är tacksam över. Att du bor i en demokrati, att du har tak över huvudet, att det finns vatten i kranen osv. Det finns massor med saker att vara tacksam för. 

Sen om jag nu ska våga mig på affirmationen… 

Jag gör så gott jag kan, jag gör små framsteg varje dag. Även om jag inte ser dom så kommer jag framåt. 

Jag tillåter mig själv att vara i nuet och ser vad ögonblicket har att erbjuda mig 

Nu vet jag inte om du är troende, jag har haft lite svårt just för ordet Gud - men när jag mådde skit så gav det en oerhörd trygghet och tröst att jag var beskyddad och att universum faktiskt var min vän. 

Jag är alltid gudomligt beskyddad, guidad och vägledd. 

Universum vill mig väl. 

Ja det var väl några.  Sen är det ju så att bara din intention att du vill må bättre - att du vågar skriva här, innebär att du kommit en bra bit.  Så framför allt vill jag säga att förlåt dig själv om det känns som att du dippar lite. Det är helt ok, det betyder inte alls att allt varit förgäves - det är bara att acceptera, jaha - det var en dipp, men i morgon är en annan dag.  Tänk även på att bästa sättet att få en bra dag - startar när du vaknar. Så försök att hitta en bra vibb när du vaknar. Att köra tacksamhets övningar är perfekt då. 

Häng gärna härinne 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
9/15/14, 10:14 AM
#4

Tack så jättemycket för era svar och ert stöd! Det betyder mycket för mig 🤗

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Älvan
9/15/14, 2:03 PM
#5

När jag mådde som sämst tvingade jag mig att i en almenacka skriva upp 3 saker som jag är tacksam för innan sänggåendet. Till en början kändes det som ett hån att vara tacksam när allt är skit. Jag skrev då vad jag skrivit dagen innan eller sådana saker som att jag såg en fjäril eller att jag har mat för dage. När jag kämpat med detta ca 3 v kom en tydlig vändning. Jag "sökte" under dagen efter saker att vara tacksam över. När jag upptäckte en sån försökte jag njuta av den ex en blommas goda doft. Ju mer jag jobbade med detta desto fler och längre blev tacksamhetstillfällerna och jag kom plötsligt ur depressionen. När jag skrivit om tacksamhet sådär länge kom det automatiskt under dagarna i mitt nu.

MissInAction
9/16/14, 10:33 AM
#6

Hej sweetgum!
Vad härligt att du känner att du börjar må bättre! ♥
Konkret råd: sätt dig och skriv ner alla framsteg du har gjort och hela din utveckling på din väg tillbaka! Skriv ner allt positivt du kan komma på, från hur du känner dig, hur du tänker till vad du gör som du mår bra av och vad du är tacksam för och uppskattar.

Det kan också vara viktigt att tillåta sig att stanna upp och landa. Att det känns som att man trampar på samma ställe förstår jag kan vara frustrerande. Fast kom ihåg att det har hänt saker inom dig och det händer saker - oavsett om det syns i det yttre eller ej. 

Skrivande gör att vi fokuserar och gör det också lättare att släppa på motstånd och istället tillåta mer av det vi vill ha att komma till oss. Lättare att hitta en känsla av lätthet och lugn och alignment.

Jag satte upp några lappar med affirmationer på badrumsspegeln i somras. Bland annat står det I am worthy of love,.. I am putting myself out there and letting people in… I am deliberately balancing my life…
Du får naturligtvis ta det som passar dig men jag vet inte vad för slags "tema" du vill ha på affirmationerna? 
Typ… jag går igenom livet med lätthet?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
sweetgum
9/18/14, 4:02 PM
#7

Tack så mycket för era råd! Ska försöka få mig att skriva ned saker oftare. Igen, jag är verkligen tacksam :)

Medarbetare på Sydkorea iFokus

MissInAction
9/18/14, 6:23 PM
#8

Vad bra! Och tacksamhet föder ännu mer att vara tacksam över 🤗

Förresten, en sak som vi ibland påminner varandra om här inne, för det är lätt att glömma bort… är att vi aldrig kan gå bakåt och på samma sätt kan vi nog aldrig heller stå stilla tror jag. Vi är alltid i rörelse och det är det naturliga för oss… förändring, utveckling… som kommer ur tankar och önskningar, ur kontraster som vi upplever. Så som sagt, må hända känns det som att man står stilla ibland och ingenting händer..  men framåt går vi alltid även om vi inte medvetet kan se det just då 🙂

Kom att tänka på en annan jättebra sak som man kan prova. Jag vet inte om du är bekant med Abraham-Hicks? I alla fall, de brukar prata om att alltid sträva efter easesoothe. Och always reach for a better-feeling thought

Exempel: Tanken på A får dig att må bra, den skapar sköna känslor i dig… och så vandrar tankarna vidare kring ämnet men för tydlighetens skull kan vi säga att tankarna nu är vid B och du mår nu fortfarande bra - eller ännu bättre… och tankarna spinner på ytterligare kring ämnet som vi nu kan kalla C, men nu börjar du istället må dåligt.. du kanske känner tvivel eller rädsla, eller bara allmänt obehag i magtrakten…. DÅ är det dags att bryta tankebanan här och gå tillbaka ett eller några steg tills tankarna framkallar sköna känslor igen ♥
Och prova sig fram!

Förstår du vad jag menar? Att hålla sig vobbel-fri i tankarna och vara medveten om när det börjar spåra till någonstans där man inte vill vara. 

Det här kan du ju göra antingen från en "neutral" tanke, eller från en tanke som i exemplet ovan som du mår bra av.. eller också kan du prova det om du är medveten om en viss tanke eller tankegång som du mår dåligt över. 

Att alltid sträva efter att hitta tankar som får oss att må ännu bättre är en bra grej tycker jag ♥
Ibland kan det räcka att justera tankarna lite kring ett visst ämne, så känns det redan bättre (eller åtminstone mindre dåligt 🤪) och ibland får man "go general" som Hicks också ofta tipsar om. Helt gå ifrån ämnet och hitta något som inte väcker några särskilda känslor alls utan där man kan vara neutral. 

Hoppas jag inte rört till det för dig nu! 🤐😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
9/18/14, 7:59 PM
#9

Det Älvan föreslog i #5 gjorde jag nog i ett år. Hittade dom böckerna igår 😃 Sida upp och sida ner. Det gjorde susen!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: