Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 726 ggr
Otroulig
2014-09-14 16:26

LOA som del i andra teorier

Jag har på sista tiden kommit i kontakt med flera teorier och ämnen som är baserade på Lagen om attraktion. 

Det är andra sätt att se på det och dessa "teorier" är mer accepterade av samhället och kanske mer understödda av forskning. Jag tycker det är väldigt intressant och roligt. 

Idag lyssnade jag på en timmes intervju med Deborah Rozman som pratade om Heartmath. 

Deras teorier går ut på att om vi kan gå in i hjärtats energier så skapar vi ett energifält som inte bara påverkar oss utan även andra människor runt oss.   Väldigt intressant. Man har mätt upp det elektriska fältet från hjärtat och det var 5000 gånger starkare än hjärnans elektriska fält. Man säger att hjärtat har en egen hjärna (styr central) 

Jag hittade en liten video som jag bifogar.

http://www.heartmath.org/about-us/about-us-home/hearts-intuitive-intelligence.html

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-09-14 16:39
#1

NLP - här finns det flera teorier och sätt att arbeta men läs detta:

Med NLP kan du ändra ditt sätt att tänka. Du kan skapa effektiva verktyg för att ta fram de styrkor du behöver just då och nu. Dessa styrkor påverkar hur du upplever din tillvaro och ditt liv.

Det är hur vi automatiskt reagerar eller snarare väljer att reagera på saker och ting som gör att vi påverkas och inte själva händelsen i sig.

Vi tar in världen genom våra fem sinnen och vi filtrerar och tolkar den informationen på vårt individuella sätt.
Hjärnan är vår tolkningsmaskin.
Våra tankar och vårt beteende hör starkt ihop.

Ett exempel där du kan uppleva att kropp och hjärna påverkar varandra är när du tänker på något du tycker är JÄTTEGOTT. Föreställ dig att du har godsaken i handen, titta på den, lukta och förbered dig att stoppa den i munnen.
Vad händer?
Jo, munnen blir full av saliv. Med bara en TANKE kan du skapa en omedelbar kroppslig reaktion!!

Vår hjärna kan inte uppfatta skillnanden mellan dikt och verklighet. Så om tanken på att äta något jättegott skapar en omedelbar reaktion då kan du förstå att även andra tankar skapar reaktioner i kroppen. Kanske inte lika lätta att läsa av.

Med hjälp av NLP kan du lära dig att välja hur du mår. 

Lycka är inte ett tillstånd - det är ett val.

Taget härifrån: http://www.livs-viktigt.se/personlig-utveckling/vad-aer-nlp.aspx

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-14 16:46
#2

Det är ju egentligen inte så underligt eftersom LoA är förklaringen på hur skapelsen är utformad, och sedan har olika människor i olika tider hittat sin vinkel och sitt sätt att förklara det hela. Tittar man i bibeln så finner man samma sak där. Men du har rätt i att vissa förklaringar är mer okej i samhällets ögon än andra. Tyr då att det finns så många olika. 😎

MissInAction
2014-09-14 16:47
#3

Haha, häftigt!

Det du beskriver låter väldigt bekant, jag måste ha sett något program om det någon gång 🙂 Mycket intressant!

Intressant video också. Fast jag hade svårt att fokusera dels för att han som pratar har såpass mjuk röst och dels så är musiken väldigt framträdande. Men jag älskar näst sista låten ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-14 16:58
#4

Men det coola är att människor i min omgivning kommit i kontakt med dessa organisationerna - teorierna. Sen när jag läser om dom så är det ju bara "bevis" på hur vi tänker härinne, på de flesta kanaliseringarna vi lyssnar på. Jag blir så glad - att det kommer från så många olika håll!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-09-14 17:06
#5

Det är underbart!! Wiee spännande ju 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: