Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 732 ggr
[Kathja]1
8/12/14, 8:00 PM

Livet är som det är

De senaste dagarna har fått mig att fundera lite över var jag brister mellan varven och det är när det kommer till tillåtande. Jag tillåter mig att vara som jag är, att följa mitt flöde och ha mina upp och ner. Men när det kommer till andra halkar jag fortfarande mellan varven in i tankar kring "att om de bara gjorde som jag sa så skulle allt vara bra". Fast jag säger inget! Men tanken är nog. Trots att jag vet att det handlar om mig själv och bara mig själv och mina tankar om saken. Och trots att jag vet att jag bara blir off och får ont i magen av det. Önskar att någon gav mig en smäll varje gång jag är på väg in i icke tillåtande tankar om andra! Jag vet ju att genom att tillåta livet att vara som det är och sedan välja att se det som bra är att skapa mitt liv och forma det till något positivt. Jag väljer om ja ska se saker som bra eller dåliga, och det jag väljer är det jag får. Och jag vet ju det!!! Vi behöver i varje stund, i varje tanke, ha som mål och intention att må så bra som det bara går. That's it! Jag hade kunnat skriva detta i insiktstråden men ville göra det mer offentligt för min egen skull. Insikt ~ beslut ~ förändring ♡

Annons:
Otroulig
8/12/14, 8:45 PM
#1

Mmm, känner igen det där. Men jag har ju ingen så nära relation där jag tänker åt någon. Men jag tänker massor åt folk… Jag tror inte att man nån gång kommer ifrån det, men däremot kan jag välja att vara mer saklig och objektiv i mitt tänk om andra. Jag kan stilla konstatera och inte lägga så mycket värdering i det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/12/14, 8:54 PM
#2

Åsikter som enbart tänks kan man (jag) lika gärna låta bli att tänka för de kan omöjligt fylla någon positiv funktion. Sedan har jag redan innan dragit ner på "skitsnackandet" som ju oxå enbart handlar om att tycka en massa. Jag gör förvisso sällan dessa saker nu för tiden men det händer trots allt och jag märker ju direkt hur jag kommer ur kurs när jag gör det. Speciellt när jag bara tänker det. Ska jag flyta nedströms är det bara att lägga ner. :-D

Otroulig
8/12/14, 9:40 PM
#3

Fast…. Jag kan se saker och vid ett bra tillfälle framföra det på ett bra sätt. Att öppna ögonen för andra är ju kärlek? Jag har fått många tack för att jag guidat människor. Sen ska man alltid helst göra det när människor ber om hjälp. Inte pracka på människor andra värderingar. Eller pratar vi om olika saker?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/12/14, 9:57 PM
#4

Absolut kan det vara det, men det var inte vad jag talade om, så ja där talar vi om olika saker.  😎

Otroulig
8/13/14, 6:22 PM
#5

Lite intressant faktiskt, jag insåg just att en av mina närmsta vänner har fått mig att acceptera en sida hos henom som har varit väldigt svår för mig att förstå. För de flesta tror jag. Jag trillar dit ibland och vill tycka att mitt sätt att se det är det " normala" men det är ju verkligen en bra övning för mig. Men hen förklarar och jag har börjat förstå och accepterar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
8/13/14, 10:54 PM
#6

Så fascinerad. Sitter o ska svara på ett mess. Ngn har skrivit 'helt fel' meddelande till mig. Vet inte vad jag ska svara. Tänker - jag går in o ser om jag kan få ngn vägledning i tanken här. En sekund senare läser jag ditt inlägg Kathja. Just det! Så är det ju. Vet det men gud vad jag behöver påminnas om detta. Tack för att du gjorde dina tankar till ord!

Annons:
SHIAWASE
8/13/14, 11:19 PM
#7

Underbart minney!! Det är så det fungerar :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/14/14, 7:21 AM
#8

crinalina
8/14/14, 11:41 AM
#9

Jag kommer på mig själv med just det där när det gäller min son, väldigt sällan någon annan. Jag antar att det är för att jag är hans mamma och det är lite "mitt ansvar". Jag märker det bäst genom att andra reflekterar över hans val och liv, och att jag tillåter det. Dvs att jag och min sambo har valt att stötta min son i hans musikskapande och tillåter honom att bo hos oss trots att han är 25 år vilken dag som helst. När någon säger något om vad de anser om det så blir jag alltid sur och irriterad, men jag inser ju att det är på något vis mitt eget tänk som de speglar. Men jag vill ju inte ha det tänket och jag vill ju stötta honom. Det tänket är det konventionella, och jag tror ju inte på det konventionella men märker att jag trots det är fast i det djupt inuti. Jag kör EFT på det när jag märker det, så det blir bättre och bättre.

Spännande vad man kan upptäcka om sig själv genom att andra har åsikter. Hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
8/14/14, 12:09 PM
#10

#9 känner mkt igen mig i det där…jag har mitt sätt att se på "uppfostran" och vad min roll som mamma är som inte är särskilt vanligt…men jag är uppenbart inte helt trygg i mig själv, för jag blir stött/ arg/ uppgiven/ osäker när andra har åsikter om hur jag väljer att vara och agera…hmm, kanske EFT  på det ja….

Har man "speciella barn" får man ju verkligen lära sig att behöva gå sin egen väg och lyssna på sin intuition…jag behöver gång på gång påminna mig att ingen känner mitt barn som mig…de ser någon för några timmar..får inte hela bilden…i mig är detta ett vobbel…att vilja ta det fridfullt, men situationer uppstår som kräver en tigermamma, då jag mest känner mig som en liten älva…en utmaning för mig.

Jag har en pedagogisk bok skriven av en psykolog som tar upp 3 föräldratyper: murföräldern, geléföräldern och ryggradsföräldern. Den sista är vad man "ska" vara, enligt henne. Jag är sä mkt geléförälder, tillåtande….MEN i boken tas det upp som om man inte bryr sig..medan jag har en annan syn på det, en tillit att man ska lära sig själv….jag kan liksom inte förstå det här med regler och gränser, för om de inte har förståtts inifrån så blir det ju bara tjänande….kanske är jag helt fläng🤪jag förklarar att handling får konsekvenser, men han får välja…jag har blivit en sån genom att följa med i hans personlighet också…enda sedan han var lill-liten har han bara kunnat lära sig genom att testa, så nåt annat funkar inte ändå.

crinalina
8/14/14, 2:07 PM
#11

Ja precis så är det! Visst ställer jag vissa krav på min son, men de har inte med hans livsval att göra så att säga, det handlar mer om sysslor hemma eller att han ska göra vad han kan för att hitta ett sätt att börja tjäna pengar på sin musik, ett sätt som passar honom. Men för utomvärlden så verkar det passivt och mjäkigt. Och kanske för mig också när jag faller tillbaka i det konventionella tänket om hur det "ska" vara.

Min son har alltid lärt sig bättre av att få prova själv, däremot så har också alltid varit sådan att han behöver få en liten knuff för att ta steget som leder till att han provar. Det är där min roll som mamma alltid har legat. Att sparka honom till att hitta sin väg.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
8/14/14, 6:26 PM
#12

Själv har jag sugit lite på den här karamellen och reflekterat över trådens innehåll. Jag brukar ibland haka upp mig på rubriken och jag förstod först inte riktigt hur innehållet hängde ihop med livet är som det är 🤐

Men så som jag tolkar det, och tolkar tillåtande… det handlar dels om att tillåta allt det som jag vill ha, att komma till mig, att get out of the way så att LoA kan göra sitt jobb. Och dels att tillåta allt annat, alla andra, att vara precis så som det är. För ingen annan än de själva kan ju göra deras val och känna deras känslor. Så enkelt och självklart egentligen ♥ 
Det allra bästa vi kan göra för både oss och dem ju! Och en enorm kärlekshandling dessutom. Att tillåta. Det handlar inte bara om att acceptera, utan på en djupare nivå…. tillåta allt som sker utan något motstånd eller motsägelsefulla tankar och känslor! ☀️

För mig hänger det väldigt mycket ihop med ovillkorlig kärlek. Att älska något/någon, punkt! Att tillåta, punkt!

Och det är väl inte det lättaste alla gånger. Vi kan ha avundsjuka, brist på kärlek och tillit till oss själva eller ett allmänt bristtänkande som håller oss tillbaka fastän vi inte blivit medvetna om det. Men det är så skönt när man kan bli medveten om något och plocka fram det och släppa det 🎈


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
8/14/14, 6:58 PM
#13

För mig handlar "det är som det är" om att gilla läget och att gilla läget innebär att allt får vara just som det är. Att släppa viljan att förändra, i livet. Ska vi förändra så ska det göras i vår syn på, och förhållningssätt till, livet och allt där i. Så var tanken MissI. ♡

Annons:
MissInAction
8/14/14, 7:55 PM
#14

Jaa precis! 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
8/14/14, 10:38 PM
#15

Jaa Kathja, så bra skrivet och bra gjort att dela din insikt i en egen tråd!! En viktig insikt för mig med som det jobbas med dessa dagar! Accepterat, tillåta, älska.


crinalina
8/15/14, 2:10 PM
#16

Precis så tolkar jag det också, Kathja! Och det är det jag lyckas göra med alla i mitt iv, utom med sonen. Men jag jobbar på det. Och när jag gör EFT så är det just mina tankar och vanor kring den personen, eller den situationen jag gör det på, och inte på honom.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/15/14, 6:25 PM
#17

Min erfarenhet är det är svårast då det kommer till ens barn Crinalina, man är oftast så tajt intrasslade i sitt föräldrakärlekstrassel så det är svårt att släppa och bara tillåta. Man får backa rejält för att komma loss. Jag hade en vända med sonen i Australien ganska nyss där jag absolut mammade för mycket. Jag menar hallå han fyller 24 i januari! Men jag kunde släppa honom (iaf ganska bra) genom att fråga mig själv hur jag hade velat att jag va om jag var han. Funkade ganska bra att tänka så.

Upp till toppen
Annons: