Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1575 ggr
[Saz]
7/31/14, 9:51 AM

Att ta sig upp

Vet inte riktigt vart jag ska börja men måste börja någonstans och kan börja med att förklara min känsla nu. Tomhet. Ensamhet. Sorg. Tårar. Trötthet. Orkeslöshet. Panik. Ångest

Jag har hamnat i en djup grop. Det har pågått ett tag men nu efter semestern så blommade det upp totalt.
Jag vet vad det beror på och det handlar om att jag känner mig så sjukt ensam.
Jag är absolut inte ensam.
Har massa fina vänner och har haft full aktivitet under semestern. Ensamheten grundar sig att jag vill så gärna ha en kärleksvän. Jag är gjord för att leva i tvåsamhet, jag trivs som allra bäst när jag är med någon vän eller med en partner. Har dock levt ensam i 7 år nu och jakten på den stora kärleken har bara gått utför. Visst har jag haft relationer men ingen av dessa har varit på det sättet som jag vill dvs en seriös och kärleksfull relation på lika villkor.

Jag har absolut inga problem att få killar. Jag får aldrig rätt killar bara som jag attraheras av och känner kemi med och att nobba de killar som jag inte känner så för gör att jag känner mig som en hemsk människa och ger mig dåligt samvete.
Anledning till min depression nu är att jag förmodligen hade höga förhoppningar om att sommaren skulle ge mej den stora kärleken. Vilket den inte gjorde! Sommaren är inte slut än såklart men min semester är och i och med det så dog min förhoppning och en stor besvikelse dök upp.
Kom tillbaka till kontoret på jobbet där i stort sett jag sitter helt ensam, alla är på semester och det är hur lugnt som helst. Jag får panik! Jag är ensammast i världen. Ingen bryr sig om mig! Ingen tänker på mig! Här sitter jag helt själv!
Jag får ångest för att tiden bara rinner iväg. Jag är alltid den som går hem själv. alltid den som får sitta och lyssna på vännernas lyckliga kärleksrelationer och nya partners som de har träffat.  Den som får höra om familjelycka, planering av att skaffa barn, spontana kärleksresor osv… 😭
Samtidigt som jag får frågan "Har du hittat någon sommarflirt?" "Inte någon alls?!"
Vilket ger mig panik och jag känner mig fulast i världen och att ingen vill ha mig, totalt misslyckad! (hatar för övrigt den sortens fråga fördet gör det hela ännu värre för jag får någon sorts prestationsångest)

Min närmsta vän tycker att jag ska söka hjälp, att jag behöver prata med någon. Och visst, det kan jag hålla med om. Men det är semestertider nu och vet precis hur "sjukvården" här i Sverige fungerar. Kommer bli skickad till någon akutmottagning till en  psykolog som ändå inte kommer fatta grejen, -been there done that och det gör det hela bara ännu värre för då känns det som att ingen förstår mig.

Anledningen till att jag skriver här är för att jag var tvungen att få ur mig detta och kanske någon känner igen sig? Kanske någon har tips på hur jag själv kan försöka ta mig upp ur gropen på egen hand för ett tag genom EFT eller liknande.
Har testat lite grann men känner inte att jag hittar rätt.

Denna depression har gjort mig så trött. Jag är så trött varje morgon klockan ringer. Sitter på jobbet och gör typ ingenting -vilket gör mig trött. Efter jobbet går jag och tränar skiten ur mig och sen är jag helt död. Helt utmattad och orkeslös. Sen får jag panik av att jag inte vill må dåligt och låta förstöra mitt liv och min tid här och nu, den här tiden kommer aldrig komma igen och det är dumt att förstöra den med att må dåligt. Det gör mig stressad och jag får ångest.
Jag har alltså panikångest kombinerat med en djup depression. Hjälp! 😢

Annons:
SHIAWASE
7/31/14, 10:58 AM
#1

Saz sitter på tåget med mobilen nu, men återkommer senare!!!!!kraaaaaam så länge😊😊❤️❤️❤️❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
7/31/14, 11:38 AM
#2

Sänder kramar till dig Saz 🤗❤️
Vet inte alls hur jag ska kunna få dig att känna dig bättre. Jag känner igen mig så otroligt mycket i det du säger just nu. Skillnaden för mig är att en speciell person är inblandad, en som verkar helt känslomässigt disconnected och som jag känner att jag inte kan "nå" längre. Alla andra känslor du beskriver känner jag alltför väl igen mig i…

Men jag tänker på de råd som jag normalt sett skulle ge i en sån här situation. Det är allt som du ser i din närhet… de lyckliga par du ser, de lycklig historier du hör… välj att se dem som en försmak på det som du själv har beställt från Universum. Dvs. istället för att se dem som saker som du vill ha - men inte har just nu - se dem som tecken på att manifesteringen är påväg till dig! ♥

Det är så oerhört vanligt att vi känner just brist på något när vi ser det vi allra helst vill ha i någon annans liv. Det förstår jag! Men alltid när vi känner just brist, så skjuter vi det vi vill ha bara ännu mer ifrån oss. Brist (motstånd) kan aldrig dra till sig något annat än mer brist. Och på samma sätt kan vi inte må bättre genom att må sämre. Någonstans måste vi hitta må bra-känslan. Och.. orsaken till vår må bra-känsla kvittar!!! Det viktiga är att vi mår bra. För… då mår vi bra! Så himla enkelt egentligen så det är löjligt. Men ja, jag vet hur det inte är lätt att nå dit när man ligger på botten. Men när man väl hittar någon liten ljusglimt.. dra i dig all glädje du kan från den! Milk it, som Abraham brukar säga. Njut av varenda aspekt. Och när vi är här, så är det också så mycket lättare att känna glädje, känna tacksamhet och känna uppskattning för saker och ting. Och det i sin tur gör att vi mår ännu bättre - och så rullar det på! Det blir ett positivt momentum. 

Vi har hamnat på botten och så länge vi fokuserar på saker som förstärker vår negativa känsla, så kan vi tyvärr inte ta oss härifrån. Vi måste distrahera oss med något annat, vad som helst, som får oss att känna något positivt. Kan vara en film, träning, promenad, fika, sitta på en bänk och titta på människor, städa (ett rent hem som bonus), sortera papper eller prylar, påta i trädgården, måla, spela musik, sjunga, dansa, skriva… praktiska grejer är faktiskt bra i och med att de låter tankarna vila lite, eller tvingar oss till andra tankar. Och många mår naturligt bra av praktiska sysslor och att använda kroppen.

Jag skulle nog kunna skriva mycket mer men jag får lov att avsluta här för jag måste hinna med en massa saker innan jag sticker iväg på saker 🙂

❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
7/31/14, 11:56 AM
#3

Tack MissInAction för stöttandet. ❤️

Jag känner ju igen allt det här och jag vet egentligen hur det fungerar, det där med att när man känner brist från något så stöter man bort det ännu mer.
Det är ju precis som när man trånar efter en kille som inte bryr sig. Man går vidare och hittar en ny och börjar känna sig bekräftad igen. DÅ hör den gamla killen av sig igen… för då är man helt plötsligt mer mottaglig för det. Så himla märkligt och så fruktansvärt irriterande för har ju precis varit med om detta själv.

Jag vet att i mitt fall så är det enda att hitta tillbaka till att må bra känslan i kroppen och lyckan är att hitta en ny dejt som är spännande som får mej bekräftad och får mig på andra tankar. Det är är dock lättare sagt en gjort för många av de killar jag träffar är antingen idioter eller så är det jättesnälla men jag känner ingen som helst kemi och blir bara lite äcklad av situationen istället.

Herregud vilka problem… blir så galet arg på mig själv. Jag vill bara kunna leva livet och njuta av att vara fri och har möjligheten att välja den bästa partnern!

Detta ämnet går att älta och analysera hur länge som helst.
Känslor som inte går att styra men som bara finns där när man minst orkar med dom!
Tur att jag har en träningsform som jag älskar och som verkligen får mig på andra tankar OCH vänner där som ger massa positiv energi. Kan ju dock inte bo på gymmet varje dag. Kroppen säger ifrån.

SHIAWASE
7/31/14, 12:10 PM
#4

Miss!!! Vilket bra inlägg!!! särskilt detta

 Dvs. istället för att se dem som saker som du vill ha - men inte har just nu - se dem som tecken på att manifesteringen är påväg till dig! ♥

Ja!!! så är det ju med allt, så det som tecken på att manifesteringen är på väg!!! WOW!

Saz,, här finns det nog en knug
Jag vet att i mitt fall så är det enda att hitta tillbaka till att må bra känslan i kroppen och lyckan är att hitta en ny dejt som är spännande som får mej bekräftad och får mig på andra tankar

Det är just där som en skiftning måste komma,, Du måste hitta en väg till att hitta tillbaka till må bra känslan utan någon dejt,, annars så signalerar du avsaknad till universum, och får mer av avsaknaden,,

Jag måste iväg igen,, men återkommer,, och fler kommer säkert, och hjälper till att lotsa och fundera.

Genvägar finns inte,,, vi kan inte hitta lyckan eller må bra känslan utifrån,, vi måste gå in inom oss själva,,,,,

Sedan att det är härligt att vara älskad, och älska,, det är ju självklart, men leta efter lyckan inom dig själv,,

Återkommer , som sagt!!! kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
7/31/14, 12:40 PM
#5

Ja jag vet också att du redan vet allt det här, Saz! 🤗😉 Och jag vet det också, och ändå är jag nere på botten och kravlar och drunknar i känslor.

Precis… det enda du behöver egentligen är dig själv, och din kärlek till dig. Det här vet jag också… jag är nu så inne i tankar på en viss person att jag ofta glömmer bort det, men jag har vetat om det hela tiden. Jag behöver inte honom för att må bra, men det är så det känns!!!!!! 

Kom på lite saker när jag stod i duschen.

Skäm bort dig själv och ge dig själv små presenter och extra kärlek! Kan vara ett skönt bad eller en lång dusch, en god kopp te eller espresso och en favoritbok/favoritmusik… boka in dig på massage! De brukar ha lugnande, balanserande eller energigivande oljor, eller choklad, chili eller vad du nu känner för 😃 och det löser upp knutor och frigör endorfiner i kroppen. 
Lär dig något nytt - virka, teckna, laga exotisk mat, ett nytt språk, en ny dans eller bli jättebra på minesweeper, hehe!
Poängen är att du distraherar dig, du ägnar tid och kärlek åt dig själv och du mår samtidigt bra i stunden och känner att du tar hand om dig själv, att du är värd allt det här!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
7/31/14, 12:54 PM
#6

Jag letade efter ett annat videoklipp egentligen men fastnade för det här på grund av titeln. Det funkar dock klockrent på all form av motstånd så jag rekommenderar den varmt!! Så mycket goodies i den ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Saz]
7/31/14, 1:19 PM
#7

Tack för era fina kommentarer. Jag suger åt mig allt och behöver verkliegm ventilera detta. Bara genom att diskutera detta så mår man mycket bättre och det känns genast mycket lättare i bröstet 🙂

MissInAction Det är hemskt att man vet om allt redan och man vet precis hur man egentligen ska ta sig upp men att känslorna är alldeles för starka att det går liksom inte vad man än gör.
Jag har ju min träning som får mig att må bra. Där får jag massa bekräftelse av härliga människor och vi har väldigt kul ihop. Men som sagt jag kan ju inte vara på gymmet varje dag heller… det går inte. Men den stunden jag är där så mår jag väldigt bra och alla andra tankar är helt bortblåsta.
Tränade tre dagar i rad denna veckan just för att slippa ensam-känslorna som kommer över mig på hemmaplan.
Men nu strejkar kroppen. Har rejäl träningsvärk och kan knappt gå. Den ständiga tröttheten gör också att kroppen säger att den måste vila så måste ju lyssna såklart.

SHIAWASE Jag vet också (såklart) att man måste älska sig själv för att kunna älska någon annan. Och jag måste faktiskt säga att jag gör det. Jag älskar min familj, mina vänner, mitt jobb, mina kollegor, min fritid, , mitt hem, min bil… Jag vill inte ha någon annans liv.  Det som fattas är just att dela mitt liv tillsammans med någon, dubbelglädje.
Det som är nu och dragit ner mig på botten är en gammal dejt som funnits ett tag och som jag verkligen bröt upp med i helgen. Jag kände så stor attraktion till honom och hoppades lite på att det skulle bli vi. Men så blev det inte och jag gick faktiskt ifrån med huvudet högt och med stolthet för jag fick sagt det jag ville säga och han är en feg idiot som inte vågar erkänna sina känslor.
Men som sagt även om jag är på fötter så är det ett litet nederlag att börja om från ruta ett igen. Men jag har sagt till mig själv att jag skall sluta leta och lägga ner dejtingsidor och sånt tjafs för det fungerar inte för mig. Det blir en desperation och en prestationsångest-grej för mig, eftersom alla frågar hur det går hela tiden.

Jag tror nog mer på att tiden läker alla såren och att jag måste bara försöka få fokus på något annat. Det är en mellanperiod nu. Många är ff på semester, jag jobbar, det börjar bli sensommar osv. Jag vill bara att hösten skall komma nu så man kommer tillbaka till rutiner och känslan av att få börja om på nytt.  Känns alltid som att hösten är en nystart på året.

tack återigen för att ni tar er tid att läsa mina inlägg och hjälpa mig att må bättre igen ❤️

MissInAction
7/31/14, 1:27 PM
#8

Kan du kanske hänga på gymmet utan att träna? Sitta och läsa tidningar, prata med folk, duscha och basta? 🙂 Kanske ställa dig på löpbandet och promenera någon kvart om du känner att du vill. 

Jag måste få kommentera det du säger i #7. Att du älskar din familj och vänner etc. är inte samma sak som att du älskar dig! Du älskar ditt liv, skulle man kanske kunna uttrycka det som. Men älskar du dig? Precis så som du är, oavsett allt det andra runt omkring dig och oavsett hur du är och vad du tänker och gör och känner och upplever?

🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
7/31/14, 1:37 PM
#9

Ja, jag älskar mig själv. Jag har bra självförtroende och älskar mig och mitt liv.
😐
Så egentligen vet jag inte varför jag just får dessa ensamhetskänslorna.
Men det har nog att göra med att jag förlorat någon (som jag hoppades på) och åter står ensam. Och när jag skriver detta så vet jag att många nu tänker att Lyckan sitter inte hos någon annan. Men i mitt fall gör det tyvärr det. Jag vill verkligen dela mitt liv med någon och är så jäkla trött på att leva mitt liv "ensam".
Förmodligen så är den känslan så stark att den som vi i tidigare inlägg skrev att :

Men alltid när vi känner just brist, så skjuter vi det vi vill ha bara ännu mer ifrån oss. Brist (motstånd) kan aldrig dra till sig något annat än mer brist.

Och det är detta jag vill förändra på något sätt… men hur?!

MissInAction
7/31/14, 1:41 PM
#10

Börja med att säg till dig själv att du kan förändra det! Hitta tilliten till att det går 🙂

Nu måste jag verkligen iväg för jag är redan sen 😃 

Ta hand om dig Saz! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Saz]
7/31/14, 1:52 PM
#11

Min känsla är att jag behöver göra någon förändring.

jag ska nu efter semestrarna är slut renovera hemma. Är så less på mina väggar hemma och min nersuttna soffa. Så det blir omtapetsering och ev ny soffa och lite nya detaljer.
Har även varit inne på att flytta till en helt annan ort, bara för att få börja om, men känns som att det är en dålig ide för då kommer jag förmodligen känna mig ännu mer ensam om jag flyttar ifrån mina vänner, mina härliga grannar osv.
Men behöver göra något galet känner jag för att skaka om mig själv.

linnease
7/31/14, 4:59 PM
#12

Inte lusläst allt här.. Men den här texten som dök upp på min FB idag passar extremt bra här!!! Är så sant. (I respons på en annan situation, men kan appliceras här med!!)

Kört på den nu i em, hamnade in på alla mina roliga och fina klipp på min egen FB-sida i letandet efter joy triggers.. och fick så mycket mer energi än för nån timma sen 🙂👍

#####

Aaron Via Sbg

2 tim · 

And when you notice that you feel taken advantage of, when you notice that you are feeling resistance, when you notice that you are feeling that the love is not the vibration that is coming back to you, we invite you to remove your focus for any small amount of time that you can. You may need to do this consistently over and over for a few seconds, for a couple of minutes – divert your focus to something that you find Easy to love, something that brings laughter to your life, something that brings smiles to your life. It can be any frivolous thing, but you want to look for what we call “Joy Triggers.” You may allow yourself to make note, and we would like to think of you making this note and having it close at hand for you. You are going to list out different little things that can quickly trigger you to feel joy, to experience laughter, to feel love – anything that can shift you quickly.

And there may be a number of things that can do this. You may have certain songs that can shift you into a good-feeling place, you may know of or find certain videos on your internet that are designed to make you feel good, to make you laugh, to release you into joy. You may have certain friends who you can look to for a moment or two of connection, and you know that they will always shift you. You may keep certain pictures on hand. You may set up pictures in your computer or in a scrapbook that make you feel good when you look at them. But we invite you to make a list of your Joy Triggers, to have them quickly at hand so that when you find yourself feeling resistance, feeling taken advantage of, feeling reflections that are not love… when you find yourself feeling this way, you have something to turn to rather than trying to “push through” and find the answer. 

Pushing through will not help you. It will wear you out when you try to push through. It will help to make you feel broken down, but when you have your Joy Triggers, your little things that will just, in a moment or two, switch you over – ah, it will be so beneficial to your life to shift yourself into these higher vibrations – even if they have nothing to do with the situation at hand – by allowing yourself into that vibration, by knowing how to shift yourself into that vibration easily, mmm, oh your life will start to shine in more and more ways. ~Aaron

Otroulig
7/31/14, 10:19 PM
#13

Saz, jag håller med alla goda råd.

Det viktigaste i allt det här är att du TROR att du behöver någon annan för att vara lycklig. Fel. Du kan vara lycklig själv och det är dit du behöver komma. Jag kan ana att du har ett litet stopp i röret, dvs att du har ett motstånd i dig som hindrar dig från att få det du vill. 

Du pratar mycket om bekräftelse. Att du behöver det. Jag kan bara tala för mig själv och bekräftelse behov är inget vi behöver. Tvärtom. Det är en otrolig lättnad att bli av med den. Att vara trygg i sig själv och ge sig själv bekräftelse är en magisk transformation. Tro mig. Jag tog kål på mitt senaste förhållande just pg.a det här bekräftelse behovet. 

Om jag vore som du … och lite harjag varit där du är. Så skulle jag lägga ned sökandet. Sluta leta. Fokusera på annat. För jag tror att så länge du letar känner du en brist som de säger härovan, och det du får då - är just brist. 

Så precis som Missi säger ovan - gör nåt annat. Renovera - perfekt! Att gå in i något som verkligen fångar din uppmärksamhet.  Gör saker som du går igång på, planera någon kurs eller semester, gå någon rolig kurs i nåt du älskar. Bryt, bryt, bryt tankarna. Byt, byt byt ut dom mot något annat.  Nåt som känns bra i kroppen. 

Du ska till slut komma till känslan av att det faktiskt är OK om du skulle leva resten av ditt liv singel. Så känns det för mig nu. Det är helt ok.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
7/31/14, 11:36 PM
#14

Hm ja det är lite som Abraham sagt… you can't find something that is lost. Alltså, så länge du letar efter något så är det ju, i dina tankar, borta. 

Linn den där texten var ju helt underbar, tycker jag ♥

Operation: find the joy triggers!! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
8/1/14, 8:02 AM
#15

Missi vilket underbart klipp! Det var ju perfekt! ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
8/1/14, 8:14 AM
#16

Haha FRED,, JAAA jag har lyssnat på detta klipp för rätt så länge sedann, helt fantastiskt!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Saz]
8/1/14, 9:23 AM
#17

Otroulig Jag har nu raderat alla mina dejtingsidor och kommer nu bara att fokusera på mig och min bekräftelse till mig själv :)

Ska sätta igång med renovering o dylikt när min kompis är tillbaka från semestern. Det är hennes kille som ska hjälpa mej med detta.

Sen kan jag inte riktigt hålla med till fullo att den enda bekräftelsen man behöver är till sig själv. Till viss del såklart, men alla behöver vi bekräftelse från omvärlden. Att man faktiskt är någon, att man är behövd tex på arbetsplatsen, vänner, familj och att man betyder något för någon.
Bara genom att skriva här och säga att man mår dåligt och få en massa hjälpsamma svar är också en bekräftelse.

Sen finns det ju en annan bekräftelse (den jag saknar liiite grann) och det är från killar och män. Att jag är en bra partner, tjej, flickvän och förhoppningsvis en bra framtida mor till framtida barn. Eftersom mina senaste förhållanden bara grundat sig i att killen är ute efter njutning och sex är inte riktigt den bekräftelsen som jag har behövt -den gör att man känner sig mer utnyttjad istället.
Därav mitt lilla behov att jag söker bekräftelse i att jag är en bra potentiell partner i alla aspekter ett seriöst förhållande grundar sig i.

satsuke
8/1/14, 10:23 AM
#18

Du har fått jättebra svar och resonemang här! Som man alltid får härinne…

Jag känner igen mig så väl i det du skriver, inte i själva situationen för jag har alltid haft en och samma dåliga relation - och i den relationen har jag kännt mig mycket ensam.

Jag skrev en egen tråd här nångång när jag först hittade hit och var totalt fast i negativa tankar och "bristtankar", "varför-inte-jag-när-alla-andra" och sånt. Fick underbar respons och framförallt - jag fick del av de extremt positiva vibbar som finns härinne - värt mer än något annat för min del.

I alla fall, jag började meditera och det har hjälpt mig mycket! Jag kan inte säga exakt HUR, men numera fastnar jag inte alls i samma negativa ältande som innan. Kan skifta fokus till allt som är underbart i mitt liv,  idag, just denna stunden.

Vet inte om du har mediterat tidigare, jag hade väldigt liten erfarenhet av det så jag gick in på youtube och testade mig fram. Sökte på det jag tyckte jag behövde ha som fokus.  Testade både guidade meditationer och inte. Om du inte har gjort det tidigare, ge det ett försök: 30 minuter om dagen i två månader! Jag gillar Kelly Howell se ex. här) men även bara musik och endel andra.

Den andra saken som jag kan urskilja har förändrat mitt tankesätt är medveten tacksamhet. Att varje dag tänka på vad jag är tacksam över och känna tacksamheten. Jag känner en stark lyckokänsla när jag gör detta numera, men alldeles i början kändes det lite ovant att hålla på och vara tacksam över att det var fint väder, att tåget gick i tid, att matlagningen blev lyckad, att min son hjälpt till med nåt…eller andra vardagliga saker. Men det har helt förändrat mina vibrationer! 🌈

[Saz]
8/1/14, 10:50 AM
#19

satsuke Det är så skönt på något sätt att höra att fler faktiskt har hamnat i dessa svackorna. Det som känns ännu skönare är att det faktiskt finns ett ljus. Och det vet jag ju också innerst inne eftersom jag varit nere på botten tidigare och lyckats ta mig upp.

Jag mediterar emellanåt. Oftast när jag skall gå och lägga mig och sova för att komma till ro och somna.
Jag tror jag har lyssnat på Kelly Howell tidigare, känner igen youtube klippet.

Tacksamhet är något som är väldigt svårt att känna kan jag tycka.
Bara att någon säger att man har en fin tröja som kanske är jättegammal. Istället för att säga "Tack" så reflekterar jag ofta över att jag istället säger "Den här är jättegammal"… och liksom skyller ifrån mig för att jag inte kan ta emot tacksamheten eller den bekräftelsen. Något som jag måste börja lära mig att ta emot.

satsuke
8/1/14, 11:11 AM
#20

Saz- ja det är väl en sak att börja med rent konkret. Bara säga tack när nån säger nåt snällt och även om du i början tänker allt det där ifrånskyllandet, håll det för dig själv. Jag har själv haft exakt samma "problem" som du förr!

Men när det gäller tacksamhet så tänkte på ett helt annat plan liksom. Tacksamhet över att leva, finnas…finns massor om det här men kolla också efter Abraham Kicks-klipp om det om du är intresserad. De hjälper och inspirerar mig ofta!

Annons:
[Saz]
8/1/14, 11:16 AM
#21

Ja, man borde se tacksamheten i allt egentligen… men det är riktigt svårt faktiskt. Man är ju liksom aldrig nöjd och har ju alltid något ny idé, tanke eller vilja om det mesta.

satsuke
8/1/14, 11:42 AM
#22

Fast nu tänker jag såhär #21: det finns ingen motsättning i att vara tacksam över vad som är och att ha nya idéer eller mål i livet.  Låter lite som att du ser tacksam = nöja sig med det som är just nu och inte vilja något annat?

[Saz]
8/1/14, 11:46 AM
#23

ja det kan nog stämma… svår balans det där.
just nu är ju mitt mående lite i botten så för tillfället är jag mest tacksam för att jag kan sitta och diskutera med er och känna att jag mår bättre och bättre pga ert stöd här. självklart vill jag massa annat men eftersom jag är i ett stort behov att försöka få själen att må bra så är det just det som är fokus på nu.

satsuke
8/1/14, 11:56 AM
#24

🤗tröst- pch peppkram kommer här ☀️

[Saz]
8/1/14, 11:59 AM
#25

satsuke tack ❤️

szirius
8/3/14, 3:36 PM
#26

Såg nyss ett citat " Jag är NÖJD men inte MÄTT" , apropå att kunna känna sig tillfredsställd, samtidigt som man har fler önskningar och mål 🙂

Enligt LoA så skapar tacksamhet bara MER att vara tacksam för ( vilket vi alla som iakttagit detta kan skriva under på, eller hur) - så var inte rädd att inget mer bra ska dyka upp om du känner dig tacksam. Tvärtom så öppnar du upp din förmåga att se på saker med nya ögon. Det finns ALLTID saker att kunna känna sig tacksam för. Och det höjer din vibb, där du vibbar till dig mer härliga saker…

Haha, jag har en hel del helt galna joy-triggers, sjuka skämt och sånt….öht är SKRATT ett sätt att skifta snabbt.

SHIAWASE
8/4/14, 3:44 AM
#27

Saz!

Hur mår du??  Hoppas det är lite bättre!

TACKSAMHET är nyckeln till FRIHET!

(Jag har tema FRIHET inom mig nu sista dagarna,,haha)

Tacksamhet, kärlek är de starkaste vibrationerna vi kan sända ut till universum!!!

Börja träna på att vara tacksam för de små sakerna i vardagen,, hittar du något som du INTE VILL HA så VÄND bort blicken, vänd fokus,,, just nu kan du säkert inte vara tacksam för dessa saker,,,MEN du kan ABSOLUT hitta små saker att vara tacksam för,, så fokusera på det, en god kopp kaffe, ett bra träningspass, ett glatt skratt, en skinande sol, etc!!!
Börja där, , och var snäll mot dig själv!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Saz]
8/4/14, 4:53 PM
#28

SHIAWASE Tack för att du frågar ❤️

Jag mår faktiskt lite bättre.
En av anledningarna är nog att jag var på en dejt i torsdags (jag vet att jag sa att jag skulle lägga ner det där och har dessutom raderat mina konton)
Vi hade bokat upp detta tidigare. Han har försökt sen långt innan midsommar att få mig på dejt men jag har haft tankarna på en annan och prioriterat bort honom. Men nu fick han en chans och det var bra för mig. Jag fick den bekräftelsen jag behövde och vi hade jätte trevlig middagsdejt.
Även om det inte klickade till 100% så fick han mig att öppna upp ögonen och viljan för att börja träffa nya igen, att gå vidare.

Jag gick hem med ett litet lyckosken i hjärtat och kände att jag börjar ta mig upp ur gropen igen.
Även om vi förmodligen inte kommer att ses igen så känner jag ändå att jag har gått vidare och börjar släppa det värsta ensamhetskänslorna och se på livet med mersmak igen.
Så man kan väl säga att jag börjar se på livet mer tacksamt igen 🙂
jag var tacksam för att han ville träffa just mig, för att vi hade en trevlig middag tillsammans och för att han var trevlig helt enkelt. Även om vi förmodligen inte kommer ses igen så är jag ändå tacksam att han fick mig ut gropen.

Det var lite som jag kände på mig -jag behöver träffa någon ny för att komma tillbaka om än så några steg ialf.

Igår städade jag ur min lägenhet också. Rensade kläder och fixade för loppisförsäljning fram över. Tvättade fönster, dammsög, tvättade och beställde ny soffa, nytt soffbord och nya inredningsgrejer. Ut med det gamla in med det nya.
Ska ta tag i renoveringen av väggar och ev kök också.
Bara det känns bättre -att få rensa ut allt och städa rent. Hade fokus på massa annat i flera timmar.
Det är jag tacksam för också OCH tacksam för att ni bryr här inne såklart. 🤗❤️

satsuke
8/6/14, 11:28 AM
#29

Låter jättebra med tacksamheten där tycker jag! 😉 

Städa och rensa är alltid bra….känner mig aldrig så lätt som när jag varit med ett lass på återvinningsstationen eller röda korset. Skulle själv vilja sälja på loppis , men det är en hög tröskel för mig att ta mig över av nån anledning. Har aldrig gjort det.

[Saz]
8/6/14, 11:52 AM
#30

satsuke Det är jättekul att sälja på loppis. Man blir av med massa skit och får dessutom betalt för det, även om det handlar om småpengar så bättre än ingenting.

Sen träffar man massa kul folk också 😉

Skall dock bara hitta en bra lagom solig dag att sälja… vill ju inte stå på bagageloppis i ösregn.

johannapannajonsson
8/24/14, 6:39 PM
#31

Jag är så tacksam att jag hittade det här inlägget, för jag är precis i samma situation och på något sätt känner jag mig lättad att det finns folk som känner precis samma sak som jag, att man inte är ensam om att känna det man känner. 

Tack till er alla och hoppas allt löser sig för er!

[Saz]
8/24/14, 7:13 PM
#32

Johannapannajonsson Välkommen hit till denna tråden! Jag kan berätta att jag mår mycket bättre nu. Tiden läker såren. Sålänge man är medveten om hur man ska försöka gå vidare så kan man försöka hålla uppe gnistan. Hur svårt det än är när man är nere på botten och tror inte att det finns någon som helst utväg…. Tro mig, det finns det! Även om det kommer stunder och dagar som jag hamnar i en svacka så mår jag i det stora hel mycket bättre. Jag håller en tanke för dig och försök vara med på gruppmeditationen ikväll så ska vi alla sända dig en extra tanke med styrka. För övrigt har jag idag stått på loppis och sålt maaaaassssor av skit som jag tänkt slänga eller skänka. Tjänade ihop 1200kr och jäklar vilken pepp man får av det. Såg att mitt sista inlägg här handlade om det. ;)

Upp till toppen
Annons: