Annons:
Etikettdrömmar-och-insikter
Läst 7800 ggr
Otroulig
2014-07-30 22:48

Våra (nattliga) drömmar Del 5

Här fortsätter vi dela med oss av våra nattliga drömmar som ger oss hjälp att förstå  var vi är och vad vi behöver finjustera. Del 4  hittar ni här

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
2014-08-06 12:42
#1

Hm, jag drömde inatt att jag satt bland människor och alla var förkylda. Så jag blev också förkyld. Hittar inget bra om det. 

Kan det betyda att jag ville vara som alla andra så jag blev sjuk istället för att vara mig själv. 

Nu känner jag mig lite sjuk i halsen, men vet inte om det beror på alla skrikanfall jag har haft för att få ut min ilska 🤪 eller om det är en riktig förkylning. Dessutom har jag känt en hel del energier röra sig just runt halsen. Så det kanske är nån rening på gång. Men förkylningen i drömmen var mest runt näsan.


MissInAction
2014-08-06 13:01
#2

Kan väl vara som du säger, rening! Eller något som du vill få sagt/uttryckt som pushar på. 
Kan det inte vara någon vriden grej om att du deltar i gemenskapen? Även om förkylning inte känns som det mest positiva kanske… bara en tanke 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-08-06 14:51
#3

Du kanske smittas av "sjuka" energier. Att du tar åt dig icke önskvärda energier?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-08-07 12:50
#4

Yes, ni har nog båda rätt. Jag tar åt mig av andras "dåliga" energier för att vara en del av gemenskapen, men nu är det nog med det. Jag är mig själv och duger det inte så får det vara! 

Och jag är faktiskt frisk :)


Otroulig
2014-08-13 13:38
#5

Jag drömde en sån rolig dröm i morse. En kamrat skulle flytta till Stockholm hon behövde verkligen en lägenhet där. Jag var med som sällskap. Man skulle bytlånas. vi var runt och tittade på bostad, så började mäklaren att erbjuda en bostad till mig, fast jag skulle ju inte flytta och DEFINITIVT inte till Stockholm. Men då visade hon mig ett litet torp som var totalrenoverat, jättejättefint helt nytt stort badrum, vardagsrummet var gult och överallt i det rummet såg man bebis grejer. Jag förstod att hon som bodde där hade spädbarn minst två. När man gick ut var det ett stort ängsområde bakom huset och framför lite längre bort låg en skola. det var det enda frågetecknet, att det skulle vara lite liv och inte tyst. Överlag så drömmer jag väldigt trevliga drömmar nu, med skratt, sol och trevliga människor. Haha var tvungen att kolla mer i drömbok och drömde om två gamla ex som båda var intresserade av mig och jag skulle dela hem med dom på landet. Hihi, men bonden var inte med i drömmen. Bra där! Släpp, släpp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-08-15 13:06
#6

Jag fick känslan av typ Bullerbyn eller nåt när du beskrev att där fanns en skola 😍
Kan ju vara mysigt! Beroende på vilken typ av skola det är. Här utanför ligger en förskola… så det är den typen av ljud. Barn känns levande på något vis, tycker jag.

Oj vad blandade drömmar en annan haft. Härom natten drömde jag att Ålands president (fast de har ingen president tror jag utan det heter något annat) hade bestämt sig för att ge bort sin makt till någon ur folket för ett år… och mina släktingar tror jag det var hade nominerat mig - och jag blev vald!! HAHA!
Fast sen fick jag istället känslan att landet vi var i var Estland. Så udda 😃

I natt hade jag olika slags drömmar. I en var jag på mina föräldrars gård, med mamma och några andra.. och vi såg hur ett stort passagerarflygplan lyfte bara 1 km ifrån oss och sen flög de runt där, dök och lyfte och dök och flög bara 10 meter ovanför marken.. ska tillägga att det var nattmörkt och det glödde från planet, som man kan se på rymdfarkoster. Det kändes väldigt otäckt att de var så nära!! Mindes att mamma berättat att någon släkting till dem som var pilot hade flugit jättelågt med ett militärplan över hembyn och fått en varning för det. 
Sen plötsligt så landade planet!! Och då var det tre personer på "skidor" och de höll i varsin ballong. En hade tappat sin ballong så pappa försökte sätta dit en ny men han hann inte för de lyfte igen. 
Alltså, så himla skumt!!!

Sedan drömde jag att jag gick omkring med min Eesti-tröja med estniska flaggan 😍 och kände mig så stolt. Och såg någon man med Estonia-matchtröja och blev ännu gladare. Fast samtidigt lite orolig att någon skulle börja prata estniska med mig, då jag bara precis har börjat lära mig 😂
Kuidas läheb? Hur är läget? Hehe…

Sen drömde jag också att jag var ihop med mitt ex, eller vi var påväg att ha sex, men något strulade och jag blev totalt avtänd och ville inte alls. Var överlag ingen bra känsla i drömmen. Och jag har väl tänkt på sistone att hade vi verkligen någon passion? Hm nåja.

Väldigt blandade drömmar här. Gillar de som handlar om Estland 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
2014-08-15 13:54
#7

Åååh jag drömde en låt idag igen! Hänt nu och då på sistone.. Liksom helt färdiga låtar, som på radion! Men de finns inte än i "verkligheten". Typ som jag kan tänka mig Mozart eller vem det nu var gjorde!!!

Såå önskat mig att jag kan komma ihåg dem och spela in dem liksom.. Hållt på mycket mer med musik nu på sistone med ju, och pratat massa teori och övat på grejor, så idag vaknade jag när jag försökte analysera vad det var för ackord i låten i drömmen. Ett steg närmre kanske, lyckades ta ut ett ackord eller två :D Och kommer ihåg att det var tvåstämmig sång

Roligast var när jag drömde att min vän Surfsnubben som skriver massa låtar men nästan bara gillar alternativmusik hade gjort en cover på You're just too good to be true, typ Frank Sinatra-aktig låt.. I drömmen satt jag på toa på ett uteställe och snär den plötsligt spelades på radion. 😃 Och den var så jäkla bra! Haha hoppas han gör den på riktigt, vill höra den igen!!

[rore]
2014-08-21 12:29
#8

Jag vaknade tidigt i morse av en mycket märklig dröm som jag inte får riktigt ordning på.

Jag befann mig på ett tåg utan fönster och samtalade med någon, som sen visade sig vara en asiatisk äldre  kvinna. Hon pratade om att kossorna där kunde leva i 25 år och så en annan sort som kunde leva i 50 år.

Även hon såg väldigt ung ut , även om jag någonstans insåg att hon var väldigt gammal och vis.

Plötsligt känner jag hur tåget stiger uppåt i cirklande rörelser. Min första tanke / känsla blev rädsla som sen övergick i ett konstaterande av att händer det så händer det? 

Obehaget ebbade ut.

Plötsligt högt uppe på ett berg så gick jag mot en magnifik kyrka. Sagolikt vacker.

Jag drog en tom barnvagn framför mig. Gick in genom den stora porten. Kvinnan från tåget var där. Hon stod i porten och nickade igenkännande till mig.

Inne i kyrkan satt människor utspridda på olika bänk rader. Jag satte mig ganska långt bak, lite ensamt och där stor grät jag utan att veta riktigt varför.

linnease
2014-08-21 12:52
#9

Wow vilken dröm Rore 🤗🤗❤️ Så mycket symbolik. Och så väldigt vacker!!☀️☀️🙂🎈

[rore]
2014-08-21 12:54
#10

🤗❤️

satsuke
2014-08-21 13:10
#11

Jag har haft otroligt vilda och galna drömmar senaste veckan. det ha varit väldigt färgstarkt också. Men inatt hade jag en riktig önskedröm - nästan. Jag drömde att jag hade gått med i en klubb där man fick märkeskläder gratis hemskickade mot att man "recenserade" dem.  I drömmen hade jag dock så mycket kläder att jag inte hade plats för dem, utan jag vadade liksom runt upp till knäna  i dyra oanvända märkeskläder… massor av underbara kläder 😃 

Symboliken…hm. Troligen bara hjärnans kompensation för att jag är lite ledsen över att jag inte har pengar att köpa nåt nytt nu och inte heller de närmaste månaderna som det ser ut…

Otroulig
2014-08-21 13:35
#12

#8 Rore, du har alltid så målande fina drömmar 🌈.

Tåget utan fönster - din inre resa. Vad korna står för 🤔..som blir väldigt gamla, vilket tyder på friskhet, sundhet.? Att du sen släpper rädslan och bara följer med - uppåt låter ju fint. Som att du släppt kontrollen. Kommer fram till något heligt. Gråten - kopplar jag till Sorg av att en barn försvunnit - barnvagnen var ju tom. Här går min logik in och säger sorg över uppvuxna barn - borttappad kontakt med dina egna barn. Men det kanske är så att det är det lilla barnet i dig. 🤗

Själv bad jag verkligen om drömmar igår, för jag fick de mest konstiga tecknen som satte griller i huvet på mig. Så jag bad om att förstå om tecknen är skapade av mig eller hur det hänger ihop. Och jag fick en väldigt konstig dröm som gav mig en väldigt overklighets känsla när jag vaknade…kanske att det verkligen är så att min dröm källa försökte förklara hur allt hänger ihop, men att det är så spaceat att mitt intellekt inte får grepp om det. 

Jag åkte genom ett område, genom ett landskap. I ett område var det massor med insekter (hahaha skrev insikter först, de kanske ska symbolisera det) jag var lite störd, tyckte det var mycket - larver och annat -lite småäckligt. Jag fick förnimmelsen av siffran 8 - att vägen var omlagd som en åtta ( symbolen för oändligheten) och orsaken till att det var mycket insekter på ett ställe var på grund av omläggningen - antalet insekter var det samma - det  var bara det att de hade blivit lite koncentrerade / instängda på ett ställe - men i det stora hela så jämnade det ut sig. Mina vänner brydde sig inte om insekterna så då accepterade jag också dom efter att få hört förklaringen….

Himla konstig känsla av denna dröm.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-08-21 13:41
#13

Rore, av nån anledning tänkte jag på dig tidigare idag innan jag läste ditt inlägg. Tanken var iaf, att du var sorgsen över att du inte hade kontakt med ditt/dina barn. Kommer ihåg att du har skrivit om det. Och av nån anledning dök det upp i mitt huvud idag. Stämmer ju bra med Otrouligs tolkning där. Jag borde verkligen fokusera på jobbet nu…


Annons:
MissInAction
2014-08-21 13:55
#14

rore,
tänker på det du sa härom dagen om det ovana i att stormen/kaoset lagt sig, och tågets vändning uppåt kanske symboliserar just det? Var väl det som Otroulig var inne på iofs😃 

satsuke,
underbar dröm ju!! Kompensation får väl ses som positivt, eller hur? 🥳 Jag menar, istället för att du får något som kompensation/istället för, så FÅR du något! 

Otroulig,
hm det var någon som frågade mig om en dröm i vintras och det gällde flugor/getingar tror jag. Men jag kollade upp det och på nåt sätt tror jag att insekter stod för rikedom och getingarna hade något med sexualitet att göra. Nu drömde du ju inte om getingar kanske… men något som vi kan uppleva som äckligt och motbjudande kan stå för något positivt 🙂 
Och det här med att saker hopar sig eller sprider ut sig men att det alltid är samma mängd - jag kommer att tänka på att det alltid finns tillräckligt! Ibland ser det ut som att det finns mer av något just här, och mindre någon annanstans.. och tvärtom.

Äh jag kom av mig… tyckte att jag hade en massa tankar om era drömmar och så händer något och jag tappar tråden😕


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-08-21 14:06
#15

Ja men jag tror det var DET som var grejen " Ibland ser det ut somatt det finns mer av något just här, och mindre någon annanstans.. och tvärtom." 

Det hänger ju lite ihop med det som Anita sa i klippet jag lade in i går - att vi ser bara det som vi riktar vårt medvetande på - vi ser inte allt det andra. Men det kan vara bra att veta att det finns ☝️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-08-21 14:09
#16

Tack för din vinkling av min dröm Otroulig🤗 Köper den rakt av. 

Theleonora och Missi 🤗

Släppa taget &Acceptans!

****************

Otroulig!

Larver och insekter är ju aningen läbbiga, men som symboler är de ju alldeles fantastiska,, 

Larver är ju under utvecklings fas,,,,,,,,,För att *bli* mer än vad de ser ut att vara,,😉

Insekter - insikter *S* Inte alls så tokigt,,, För när insikter är på väg in,, brukar åtminstone jag uppleva obehag. Liksom jag gör när det finns alldeles för mycket insekter😮😊

Vännerna "det kollektiva" hjälper dig acceptera,,,oändligheten,, som Logiken aldrig kan förstå😘🤗

Otroulig
2014-08-21 14:31
#17

Tack Rore, "vännerna de kollektiva hjälper mig att acceptera" Jamen!! Solklart när du säger det 😘

Lustig förresten - kom just på en Dagsdröm ( det som händer symboliskt i det fysiska livet) jag hade för några dagar sen, det var en vacker fjärilslarv som fastnat på mitt linne, men trots att den var färggrann och vacker så fick jag lite äckel känslor för jag blev inte av med den! Den gick inte att skaka av!l Till slut släppte den.   😉

Ja jag fick ju idag en liten obekväm insikt av Linns klipp 😇.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-08-28 13:46
#18

Härom natten drömde jag att jag blev medveten om att jag inte hade rakat benen. Och det jag såg gjorde mig både rädd och äcklad 😐 Jag tittade ner på benen, och i änden av varje hårstrå var en STOR mörkblå/svart rund pärla.. Alltså man kan ju tro att det här hade varit tungt med så många pärlor på benen… 
Hade det varit som vita pärlor så hade det ju kanske varit fint, men de här var mörka och jag fick känslan att de var levande.. och jag blev så äcklad. Kändes lite som att de var parasiter, och hur ska jag få bort dem?? Lite som om jag haft spindlar som satt fast på min kropp (jag har spindelfobi så det är bästa jämförelsen jag kan komma på)
HUUA!! Vad ska detta betyda?

Men inatt hade jag en annan dröm. Jag hörde hur Marko sa till någon tant som pratade om att hon sökt utbildning i USA, att han också hade sökt dit. Och jag tänkte att oj, ska han ända dit bort? 😮
Och sen så befann jag mig högst upp i något som jag ska försöka beskriva… om ni tänker er ett stort sandtag, högst upp på en av kanterna… och ser ut över "stupet" och dalen… fast allt är bara härliga färger och mjukt och skönt.. ungefär som om det vore virkat!! 😃❤️ 
Där tänkte jag att.. jamen jag kan ju vara lycklig var som helst! ♥
Och så tittade jag ner på alla färgerna i dalen och då var jag medveten om att det här var en del av vår planet, och jag befann mig i just sydamerika tror jag.. och jag blev så medveten om hur liten jag var och hur stoooor vår planet är men att vi alla är connectade och samverkar och hur fantastiskt vacker vår planet är och hur mycket jag älskar den! 🤗☀️❤️
Så jag rullade ner och gosade in mig i den mjuka planeten!!

Sen kom folk som jag visste letade efter folk och jag förvarnade dem om att de inte letade efter mig! Jag var "fridlyst" eller hur jag nu sa - de skulle låta mig vara 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-08-28 23:49
#19

Haha, vilken härlig dröm MissI ❤️

[Oceansoul]
2014-09-02 05:40
#20

I mina drömmar är det ganska förekommande just nu att jag förlorar något och blir bortvald. Samtidigt så hittar jag kärleken men det är på andra sidan dammen.. alltså  i England..dit jag velat flytta i så många år. Mina drömmar känns inte särskilt svårtolkade särskilt när jag är en sådan person som grubblar mycket över mina drömmar.

Annons:
Otroulig
2014-09-09 07:02
#21

Ok, jag bad om fullmåne drömmar. Och har drömt massor men kommer bara i håg frekvenser. Men vissa saker dök upp igen medans jag snozade

Kort, jag sorterar kort.  Sen i en annan sekvens så tar jag foton på en vän (hon är smart kvinna i karriären) hon gör ett uppträdande, danser och sjunger på nån liten lokal scen. Lite otippat, hon visar upp en lite mjukare, gladare och öppnare sida. Jag tar kort och tänker att jag ska visa henne dom sen.

Sen är det grannen som har varit hos mig, jag tror jag lagat mat. I alla fall så ska hon komma tillbaka och sova kvar. Så jag bäddar åt henne.

En kvinna som jag äter mat med på restaurang, hon betalar notan, jag försöker protestera lite, men hon säger att jag bjudit på vin så hon vill stå för maten. 

Det är fest, ganska sent och de flesta har somnat. Då blixtrar det till mellan en man och kvinna (hon är journalisten, hon med röda murriga håret, mannen är också äldre) de ser intensivt på varandra och sen kysser dom varandra passionerat. De går iväg in i ett angränsande sovrum ;) Här tänker jag att det är inte ok att ha sex så andra ser…🤪bra att dom gick in där. 

Mycket i drömmarna verkar vara att det är mat och sammankomster - sen lämnar folk - men de ska komma tillbaka. Jag fixar och donar och mår helt bra i detta. 

Det känns ju lite som en mellan period i mitt liv - så det kanske är det det speglar. Men då känns det bra att veta att allt kommer tillbaka, kreativitet, glädjen och passionen :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-09 07:46
#22

Vilken härligt dröm! Själv drömde jag om ett gäng HA gubbar, och en kvinna, i bil. Vi var ute och körde bil, jag körde. Så svänger det ut en bil framför oss, men vi ligger fint på vägen och fortsätter bara att köra rakt fram så de får krångla sig ner i diket. Så kör vi en bit, det är en smal väg och de ligger bakom oss, och då säger min man att jag ska stanna "för nu ska jag visa hur det blir när man försöker att köra på oss". Så vi stannar och de stannar också och ut kliver det tre gigantiska män i HA västar och en arg kvinna. Min man stegar fram till dem och förklarar läget och jag och en till står och förundras över hur rolig situationen är och hur bra allt känns och så ser vi hur min man växer och blir större än de andra. Han tar så med sig dem in till tullen som sitter i ett bås just där och då visar det sig att de har grejer på sig som de inte skulle ha så de blir kvar där och vi fortsätter vår färd. Det är en lättsam stämningen och vi skrattar åt att något som de flesta har fått panik över ler vi åt. Och så blev allt bra med. Vaknade med en underbar känsla av harmoni. Skruvad dröm men skön känsla!

Otroulig
2014-09-09 08:48
#23

Wow!! Kanske att din man ska använda sina juridik kunskaper.. Dom har nåt dom inte ska ha tänker jag…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-09-09 08:53
#24

Ska kanske lägga till att när jag letade efter fullmåne meditationen så läste jag på flera ställen att vi verkligen skulle lyssna på drömmarna. Chanserna är stora att man får " prophetic or visionary dreams"…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-09-09 10:06
#25

Känslan är i alla fall att "all is well", spännande värre!

Otroulig
2014-09-09 10:18
#26

Ja, definitivt en oväntad vändning :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-09-09 13:03
#27

Vad är HA för nåt?

Annons:
[Kathja]1
2014-09-09 13:23
#28

Hells Angels, mc gänget. ;-)

szirius
2014-09-10 12:46
#29

länge sen jag drömde att jag körde bil nu…gjorde det mkt en period…fann tilliten genom de drömmarna….gick från att vara rädd o åka på isiga vägar o tappa kontrollen till att släppa ratten, blunda och svääva🌊

jag får mkt idéer i drömmar nu för tiden, till jobbet, vaknar o får skriva upp i rasande takt innan jag glömmer, ser massa grejer o kommer på övningar o så - me liiike! Slipper jag jobba sen, haha, allt redan klart 😍 Mina snälla änglar o hjälpare tycker att jag ska få chilla❤️

MissInAction
2014-09-10 15:43
#30

Haha, underbart szirius! Jobba i drömmarna! 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-10 20:31
#31

Ja jag hade ju också en bil period. Ett tag låg jag t.om i skuffen och hade ingen kontroll alls, blev jagad av män. Hehe. 

Nu upplever jag också att jag får råd och drömmer rätt lugna drömmar som inte är så starka.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-09-16 08:27
#32

Vet någon en positiv tolkning av en dröm där drakar och flygande pegusar flyr med andra djur på vingarna, men skadas… fast jag och några lyckades rädda några av dem då vi tog dem nära oss som skydd.. det var bokstavligt talat frågan om gråa skelett från början, som fick muskler och skinn och började leva igen!! 

Och sen satt vi under ett skydd och såg på hur brinnande bombplan (av typ andra världskriget-utseende) flög över oss och bombade. Jag hade känslan att jag var antingen i Ukraina eller i Estland.. någonstans i öst iaf. 

Hade en lite störd känsla när jag vaknade, helt behagligt kändes det ju inte 🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-16 12:04
#33

Jag vet inte vad drakar och pegasusar kan betyda för dig. Drakar kan stå för försvararen av skatten - skatten är du. Det kan även stå för att du kontrollerad av passion… Enlig nån sida. I vilket fall så känns det som att när du väl tar hand om skellettet och det tom växer ut ben och muskler - att nåt dom du trott varit förlorat faktiskt mirakulöst återtar sin form. Jag kan även tänka mig att drakarna och pegasusarna är dina oros tankar… Fantasier….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-09-16 12:34
#34

Tänker på att vingarna bröts av 😕
Fast hm, det skulle kunna vara en bra sak också i sammanhanget.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2014-10-07 07:08
#35

Jag hade en annorlunda dröm i natt. 

Jag var iaktagarre - det kändes som att jag var mamma eller  i alla fall vuxen och iakttog en kille och en tjej som badade i kristallklart vatten, jag såg allt lite uppifrån. De simmade under ytan och letade efter något mönster förändring, jag tror att det var spår efter ett UFO eller nåt hemligt i alla fall. De hittade en nedsänkning i sanden och följde det spåret i en stor grotta, först var det en gång som lystes upp av automatiska lysrör när de simmade in, grottan öppnade sig i en sal och de stannade längst bort  - de såg en hemlig dörr uppe i klippan på andra sidan vattnet som hade en lysknapp, de försökte kasta stenar så att vattnet skulle plumsa upp och utlösa sensor på lampan, lampan slocknade och sen släcktes hela grottan ned, de fick simma tillbaka.

En annorlunda, väldigt tydlig  dröm..och att bara vara iakttagare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-07 08:11
#36

Verkligen annorlunda 😮 På vilket sätt är den tydlig, tänker du?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-10-07 08:27
#37

Allt var tydligt i drömmen, vattnet kristallklart, så många detaljer. Jag fattar inte vad den vill säga mig.. Att jag är på väg mot en dörr, något okänt. Det verkar ödesmättat på nåt vis.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-07 08:33
#38

Varför deltog du inte tror du? Kanske var det var den ville förmedla. Allt det där har du inom dig men du "tittar bara på". Spånar Hej vilt nu.

Otroulig
2014-10-07 09:44
#39

Jag var liksom "förälder" lite som att jag var Gud…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-10-07 09:58
#40

Ahh, vilken härlig dröm Otroulig!

Lite som att vara Gud,,,

Låt dig ledas i det klara skenet från din högrekraft❤️

'''''''''''''''''''''''''''''''''''

Själv drömde jag här om natten att jag åkte till Borlänge. Där var staden cementerad och det fanns bara höga betonghus. Kalt och grått. Rätt dystert faktiskt och jag undrade vad jag gjorde där.

Letade efter en lokal, skulle gå på möte. När jag fann lokalen för mötet så var det endast ett fåtal kvinnor där. Vi kände oss glad över att det skulle bli ett kvinno möte.

Allt eftersom mötet pågick drällde det in folk som inte tog hänsyn till de vanliga rutinerna. De var ointresserade av mötet. De slamrade och störde totalt ointresserade av mötet.

Jag blev arg uttryckte mitt missnöje och lämnade lokalen.

Betongen och det cementerade började spricka upp inne i själva staden och in under kunde jag se vackra ting,,,,,,

När jag vaknade så ekade frågan i huvudet på mig: Varför Borlänge?? Har ingen som helst anknytning dit.

Snacka rebus dröm. Pusselbiten landade flera timmar senare. Bor-länge,, alla dessa ointresserade personer som dök upp på mötet, alla är de  delar utav mig själv, som distraher och manipulerar,,, Dags att flytta ut nu. De har bott där alldeles för länge. 😛😉

Otroulig
2014-10-07 10:11
#41

Rore vilken bra och rolig dröm! Bor länge haha!! Du säger ifrån och cementen spricker upp och visar det vackra som finns under. Fantastskt hoppfullt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-10-07 10:13
#42

Och orden "Låt dig ledas i det klara skenet från din högrekraft" tar jag till mitt hjärta ❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-10-07 11:19
#43

#35 - Otroulig, åååååh bara njuta av att se hur allt händer för dig, du behöver inte veta, göra, ordna något, fixa!! Yay!! Bara följa med och se! 🥳❤️✨🌊

Kan vara hur obegripligt som helst men ändå kristallklart vad du behöver göra - ingenting förutom njuta av hur det avslöjas för dig 🤗👍

Otroulig
2014-10-07 12:01
#44

JA, så spännande. Det är ju lite så jag känt. Jag borde söka jobb - men det känns uppströms så jag skiter i det just nu. Vår kund på jobbet meddelade idag att de stänger ned. ( inte så oväntat kanske) allt är oklart haha, men jag mår fiiiint, varm i hjärtat och lugnare än på länge.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-07 16:36
#45

Du vet ju att rätt vad det är så känns det inte uppströms längre utan du får en stark impuls att kolla platsbanken eller maila den eller titta på telefonen och ser att någon har ringt. Och så har du möjligheten där framför näsan! 🤗
Så har det varit för mig också nu. Inte fasen satt jag och sökte en massa jobb.. men plötsligt skulle jag bara in på platsbanken för utlandsjobb, och så får jag mail samma dag om att de i Estland skickat mitt CV till en arbetsgivare. Kan liksom inte bli tydligare än så 🙂

Haha! Borlänge! Där ÄR det grått och betong 😉
Där har man ju hängt en del i tonåren.. haha

Men jag drömde faktiskt också om Borlänge härom natten!! Och jag har inte gjort den kopplingen som du gjorde, Bor-länge 😮😮😮 Men egentligen är det ju solklart!!!
I drömmen var jag i någon slags stort vandrarhem i Estland, och min mamma var där och hon hade fått jobb! Hon som är pensionär. Men hon skulle mjölka kor (vilket hon ju kan, så inget konstigt). Och så sa hon att hon måste åka till Borlänge… för där fanns det estniska kor! 😂

Sen låg jag i sängen och höll nog på med något.. 😇😃 då jag insåg att oj, här inne är det ju fler sängar och fler som ska sova! Bäst jag sköter mig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-10-19 20:19
#46

I natt drömde jag något som har hänt med mig hela dagen, sådär så jag har varit på dåligt humör. För att jag tyckte att den var så himla dum!😡

Vi var ute och åkte i en väldigt liten bil, typ en halv smartcar, och hela drömmen gick ut på att packa den j-a bilen. Vi skulle knöla in en unge (liten) i barnstol, väskor och en väldans massa energidrickor. Känslan var att allt var min mans grejer,men jag fick packa. Och tillslut knöla in mig själv. 😓

Vaknade med känslan av att det var ta mig tusan det dummaste jag har varit med om. Vill fortfarande bara skrika åt den! 😡

Otroulig
2014-10-19 21:40
#47

Vet inte varför men jag får en känsla av att du begränsat dig…lite som att drömmen säger åt dig att tänk större, dröm större…..

Men det kan ju vara en tolkning åt mig. hehe 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-10-20 10:58
#48

Oj jag kan känna hur jobbig känslan var när du vaknade 🤮
Kan det vara så att det känns som att din man helt enkelt har en massa bagage som du tycker att han borde ha släppt? Heeelt annan tolkning.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-10-20 12:59
#49

Är ju lite i känslan av att sitta fast så det stämmer bra. Men min man tar allt hand om sig själv och jag gör i princip aldrig något jag inte vill nu för tiden. Fast något är det såklart som ska ut, vet bara inte vad. Är helt av banan idag med. Önskar mig mer frihet fast jag är fri. Lite snurrigt tror jag. Men det ger sig väl…

gardit
2014-10-25 10:01
#50

Hej mina vänner Jag drömde om självmord inatt, en vän som hade lyckats med sitt självmord och att jag också försökte genom att skära mig i armarna, men jag lyckades inte, det blödde inte mycket alls. Känslan jag hade var inte sorgsen som man kunde tro, utan nyktert konstaterade. Kan tillägga att det är rörigt i mitt liv nu. Sjukskriven, skilsmässa, tillfälligt boende m.m. Detta var första natten på länge som jag sov utan sömntablett.

Otroulig
2014-10-25 10:29
#51

Min tanke är självmord= skada sig själv. 

En tolkning skulle kunna vara att du påverkas av att någon annan skadar sig själv och har varit på väg att göra det själv - men något hindrar dig. 

Det jag däremot alldeles säkert känner är att du ska ta hand om dig på det viset att du ska tänka snälla saker om dig själv, värna om dig, skicka kärlek till dig själv. 

Jag skickar en massa nu till dig fina Gardit ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ även om det är kaos nu så kommer det att bli mycket bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-10-25 15:03
#52

# 50 Jag tänker att du försöker att "ta död på" någon del av dig, eller ditt liv. Vilket i sig är positivt för efter det kommer det alltid nytt. Nu lyckades du uppenbarligen inte, men du "jobbar på det". 😎

Otroulig
2014-10-25 17:07
#53

Det lät bättre Kathja :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-10-27 19:47
#54

En av drömmarna inatt var väldigt tydlig, detaljrik, i svart vitt faktisk. Tror jag brukar drömma i färg. 

Jag skriver så får jag se om det går upp nåt liljeholmens för mig. 

Det är natt, fullmåne och molnfritt så det lyser ett blått sken. Jag är med några människor ute och filmar, vi hoppar skrattar och har trevligt, vi ser räv, rådjur, det är som i en film, från en annan tid, typ 1800tal, vi har långa klänningar på oss. Vi hör en häst komma i galopp och vi hoppar ned i ett dike för att ta skydd. Diket blir till en djupare avgrund på några meter. Vi ligger nere (jag och en kvinna) och tittar upp. Vi ser en svart vacker häst som står på krönet, men en ung snygg manlig ryttare, mörkhårig och han har svallande hår till axlarna. Jag ser att det skulle bli en otroligt vacker bild och min vän fotar. Sen kastar hon sig upp och kysser mannen - sen snabbt ned igen, ett täcke läggs över oss som ett tält så att han inte ska se och vi skyndar därifrån. Hon är klädd i en vit vacker klänning - ser ut som en brudklänning. 

Nä jag fattar fortfarande inte…men hmmm…just den där snabba kyssen och sen springa och gömma sig, det är ju lite jag. Eller har varit i varje fall. Kanske att jag målat upp en vacker bild av kärleken och satt på piedestal och sen är jag rädd för den. Vitt = oskuldens färg. Hehe, ja man har väl nästan vuxit igen🤐

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-11-05 11:08
#55

Vad drömmar kan vara intressanta! Inatt drömde jag dels om att jag försökte sminka mig. Först var jag på lokal och där dansade jag med en ståtlig man, en tjusig, lång karl i kostym, och mitt i dansandet så fick jag för mig att jag behövde ha lite mer foundation. 🤪 Han vill att vi skulle dansa vidare, det var en långsam dans, och jag försökte hålla huvudet lite bort från honom så att han inte skulle bli kletig. Senare i drömmen skulle jag sminka mig igen, samma visa, det var foundation som skulle på men den var typ för gammal och gick inte att få snyggt.😮

Sedan drömde jag om döda djur som började leva igen… Inget läskigt med underligt. Sådär så jag i drömmen undrade vad jag nu skulle göra med dem. 🤔

Annons:
szirius
2014-11-05 13:42
#56

Inatt drömde jag en rolig dröm😂. I verkligheten skulle jag nog ha avrit hur skraj som helst men i drömmen var det helt naturligt.

Min man var spindelskötare😂😂, o spindlarna var stora som hundar! Ludna o stora men liksom gulliga, undrar om de inte hade hundhuvuden o spindelkropp🤔 Vi hade 6 st här hemma o han "dresserade" dem, lärde dem sitta o rulla osv. Jag tyckte att det var helt naturligt, "jaha du ska vara spindelskötare nu, ok🙂." 

Spindel betyder att man ska ha tålamod…är det med min manliga sida jag ska ha tålamod med tro…eller med maken…😛?

[Kathja]1
2014-11-05 13:43
#57

Det är fräckt hur man kan snurra iväg när man drömmer! 🤪

[::Vera::]
2014-11-05 14:31
#58

#56 Spindlar symboliserar ju även lycka eller välgång om jag inte minns fel. Kanske betyder att du önskar honom lycka och välgång oavsett vad han hittar på, tar hem jättespindlar och liknande :) ?

szirius
2014-11-05 14:44
#59

# 58 ja det låter bra👍sant!

Spindlar i källaren betyder tydligen att man inte har fukt/mögel där( de trivs inte då) , så våra källarspindlar tycker jag mkt om😍😃

Tycker om spindlar öht, men de allra största korsspindelhonorna gullar jag inte med precis🤐

Otroulig
2014-11-11 07:06
#60

Jösses vad jag drömt i natt! I drömmarna så är jag medveten och tolkar det som händer mig. Jag iakttar hur jag skapar saker. 

Jag var bjuden på fest och vi skulle sätta oss till bords, men det var lite kallt, jag hade ingen tröja - men se då hade jag glömt ett gäng med kläder från förra gången jag var där - Åhh så bra, vad fiffigt sa jag - det finns en mening med allt - allt löser sig. 

Jag hade en dröm sekvens som kändes intressant. Jag hade börjat ett nytt jobb i en klädaffär 😮(jag som inte är så  intresserad av kläder - detta kom upp igår på jobbet) X min arbetskamrat som är väldigt stilfull IRL var även min arbetskamrat i affären. Vi hamnade sittandes och pratade - det kom fram en annan arbetskamrat - en man, som jag anade mig känna igen, han pratade på och satte sig på huk framför mig och började ömt hålla om mina ben, samtidigt som han pratade på. Först kände jag mig smickrad och lite intresserad - men sen insåg jag att han var min överordnade och det kändes inte OK att han stötte på mig - så jag reste mig och sa ifrån högt - att jag kände mig inte bekväm i detta agerande. Han droppade av - lite sårad. X tyckte att jag agerat modigt och jag kände mig lite stolt över mitt agerande. 

Sen visste jag inte vad jag skulle göra i butiken - kände mig lite vilsen - då dök det upp två par röda skor och stövlar som åkte på en slags skena i butiken - jag och andra kunder följde efter - det gick uppför en rulltrappa och vidare in i röd stor foajé och sen in i en lyxig butik - Oscar de la renta tror jag 😃 vi gick aldrig in - jag såg aldrig entrén riktigt heller, jag var inte intresserad av såna kläder - det var mest spännande med den annorlunda PR grejen att locka till sig kunder med skor som rörde sig över hela butiken. 

Det röda rummet känns intressant, min rygg är väldigt bra och igår körde jag någon slags healing med en rosenkvarts som jag höll mot mitt nedre chakra. 

Mitt uppbrott med mannen kändes också bra - att jag gjorde nåt rätt, som inte skulle fungerat i längden - att jag sa ifrån för att inte låta mig hamna i en obekväm situation senare. (jag försöker ju även IRL att verkligen klippa av alla energiband till  mitt ex)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-11-11 07:57
#61

Otroulig Häftig dröm. Kontakta pr byrå med din ide! Mycket bra och unik! Rött är energi, värme, kärlek, passion, rotchakra dvs familj och bakgrund. Själva moder jord.

Theleonora
2014-11-11 09:01
#62

Cool dröm Otroulig! Fick mig att känna att det jag ska göra kanske är ganska långt ifrån det jag tror och vill men det får tiden utvisa. Förresten, Oscar de la tenta dog för kanske 10 dagar sen ❤️


Annons:
[::Vera::]
2014-11-12 22:33
#63

OK. Sitter och jobbar nu, men hade en dröm inatt som var speciell. Jag var ute i typ vildmark, ängar och skog. Det fanns två gäng som förberedde sig för en sorts tävling likt filmen "Hungerspelen". Jag vandrade omkring som en åskådare och blev inbjuden att vara med av båda lagen. Alltså tävlingen gick ut på att man är två lag som ska döda varandra till siste man. Ganska otäckt. Det var rustningar i guld och silver och diverse vapen överallt. Stora män och kvinnor som tränade tekniker. Lagen försökte smickra mig, lova mig belöning och vinna över mig till just deras sida. Jag började gå uppför en sluttning, och efter några hundra meter så kommer båda lagen dundrande förbi mig och jag trodde att det skulle döda mig. Men jag blev som osynlig och de bara fortsatte över och förbi mig och försvann i skogen. Högst uppe på krönet såg jag ett litet rött hus, och utanför stod en människa som ropade på mig. Hon hade mörkbrunt halvlångt lite ruffsigt hår och jag visste vem det var i drömmen. Sedan rämnade marken under oss och vi höll om varandra i raset. Vi gled snabbt utför som i en fors. Hon sa: Håll dig fast i mig så klarar vi fallet. Det slutar med att vi sitter i ett rum och hon säger: Jag har väntat på dig sedan jag såg dig. Jag sa: Jag visste inte det. 

Det var något i den sista dialogen som gorde att jag vaknade med ett ryck. Det kändes så verkligt! En märklig dröm som jag inte kan släppa idag. jag ser fortfarande ansiktet och ögonen så tydligt framför mig. Men det är ingen som jag någonsin har sett tidigare i verkligheten. 

Har ingen tid att tänka på det just nu. Måste jobba en stund till här. Jag kan säkert hitta en massa detaljer sen, för den var så verklig. Älskar verkligen mina drömmar. :)

Otroulig
2014-11-12 22:41
#64

OJ, kan det vara så att det finns en liten donna med mörkbrunt halvlångt hår som väntar på dig - efter allt tumult du genomgått 👍 😍

Jag brukar ju alltid förespråka att det är olika sidor av sig själv man möter i drömmarna - i såna fall skulle kvinnan kunna vara din själv, din inre vishet.  Men tycker att det första alternativet  kändes bättre 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-11-12 23:04
#65

Men det var inte jag Otroulig. Förra gången jag drömde om ett starkt möte med en annan person, så var det en man som jag t o m kysste. Men HAN kändes som att det var jag. Jag såg det i hans ögon liksom. Herregud, kyssa sig själv 😮. Galet. Men det här, det var inte jag alls…. Kanske. Jag går på ditt första alternativ. Det är trevligare 👍

Ozzy07
2014-11-15 22:55
#66

Det här drömde jag härom natten. Rätt obehaglig var den faktiskt och jag kände mig olustig när  jag vaknade..

Jag och sambon var ute och åkte högt uppe i bergen på rätt slingriga vägar, det var höga berg så man såg inte utsikten förrän man rundat ett berg men i alla fall så kommer vi runt en kurva och det är en fantastisk utsikt med en gammal träbro som går över en bred älv, vi är jättehögt upp och bron går mellan två höga bergstoppar.

Jag blir helt fascinerad av bron och säger till sambon "Titta vilken vacker bro" fast egentligen var bron ful, skranglig och brädorna låg liksom huller om buller och den var sned och vind, såg ut som den höll på att rasa. Sambon tittar på bron och plötsligt åker vi ut över kanten för sambon som kör tittar så intensivt på bron så han missar att svänga höger. 

Vi blir inte rädda utan jag säger lugnt till min sambo "Nu är det nog kört, nu dör vi", han säger inget men tar min hand och vi känner hur bilen  störtar och jag får den där känslan i magen som man får när man åker berg-och-dalbana och får plötsligt sådan ångest över vår hund som sitter i baksätet och är livrädd kommer att dö, det får jag ångest över men att jag och sambon också kommer att dö berör mig inte utan det är bara ett konstaterande att vi kommer att dö nu.

Då vaknar jag och känner det där otroliga hisnande suget i magen.

[Kathja]1
2014-11-16 08:48
#67

Att köra bil handlar om ta sig fram i livet. Jag ställer mig frågan hur pass mycket det är du som styr i ditt liv? I drömmen är det inte du som kör, m.a.o någon annan styr i ditt liv. Du kan se det fina i livet (den skraltiga bron) trots att kanske ingen annan kan göra det, men det är trots allt din sambos om gör så att livet tar slut.  Det ligger även något i detta att du bryr dig mer om att hunden kommer att dö än att du och sambon kommer att göra det. 🤔

Vi får väl höra vad Otroulig säger, hon kan detta bättre än mig. 😃

Ozzy07
2014-11-16 09:15
#68

Tack för svar!

Jag styr nog inte mitt liv så mycket egentligen, är den som helst låter andra ta kommandot, både hemma, på jobbet och med vänner, det är något jag och sambon diskuterar en del, han tycker han får styra för mycket och vill att jag ska ta för mig mer. 

Det konstiga är att normalt glömmer jag mina drömmar snabbt men den här drömmen minns jag väldigt detaljrikt.

[Kathja]1
2014-11-16 09:27
#69

Det är nog för att ditt inre vill att du ska ta till dig budskapet.  Drömmen vill inte säga dig att du kommer att dö om du inte börjar styra ditt liv, men jag tror att den vill säga dig att du kan mer än du tror och att ditt liv hade blivit "bättre" om du hade börjat att styra mer själv. Du kanske ska börja med små vardags saker? Hitta något som känns ofarligt att starta med. 

Jag hade, och har ibland fortfarande, svårt att be om hjälp. Så jag fick lova min man att aldrig slita med en glasburk jag inte fick upp locket på utan gå och be honom om hjälp. Litet vardags problem som gör skillnad i det stora hela. 😎

Annons:
Otroulig
2014-11-16 10:56
#70

Hehe Kathja verkar vara spot on 😃

Det här med hunden, om vi säger att det är en del av dig. Vad står hund för dig, lojal, nån som alltid vill dig väl, eller ?? Hehe när jag tänker på min hund just nu så är det ju jag som bestämmer vad han får och inte får, han är glad positiv och gör allt jag säger. OM du känner lika för din hund så är det ju den delen som kanske ska dö en smula hos dig. Just den här delen som fogar sig och inte bestämmer så mycket. Som mest bara glatt följer med liksom??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-11-16 11:21
#71

Själv drömmer jag rätt mycket om kläder… I natt pratade jag med en kvinna om att mina garderober var fulla men mest med skit kläder. Sen hittade jag en förvaringspåse med massor med kläder som jag tydligen hängt undan. Ahh sa jag är det här dom är - jag hade väl för mig att jag köpt nya klänningar men hittade dom inte. 

Det är mycket blommigt.. och klänningar, inte riktigt vad jag gillar att ha på mig….

Häromdagen fick jag gå med på att ha klänning för att en kvinna övertalade alla att vi skulle ha Fancy Friday på jobbet. 

Hmm antingen så finns det ett litet tema om att jag kanske ska plocka fram min feminina sida mer ELLER så ska jag helt enkelt rensa i garderoberna 😉 Hahaha, där hörde jag Szirius röst " Varför inte både och" 😂

Kläder kan ju stå för skydd för kroppen och den sidan man visar upp för andra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ozzy07
2014-11-16 19:08
#72

#69 Ja, så kan det vara. Har precis som du jättesvårt att be om hjälp. Vill inte vara till besvär🙂

#70 Min hund är mitt allt, han betyder otroligt mycket. Han är rätt foglig men ibland känns lite som han styr mig också 😉 Det är kanske det att jag ska sluta  foga mig efter andra.

Otroulig
2014-11-18 06:57
#73

Hmm klurar lite på morgonens dröm. Jag spånar mest för att själv se nåt. 

Välja osmart väg.

Jag har fått för mig att jag ska gå förbi och och kanske t.om in i en butik efter stängnings dags. Jag går utanför i ett industri område - ser en väktare gå omkring därinne och inser att det är ju inte så smart att gå in där - han kommer ju att tro att jag ska sno nåt. Så känns det som fel ställe att vara på, det är kväll i ett industri område, jag tänker att jag går bakom husen och hamnar på en högvuxet gräsområde, men skrot och grejer - inte heller speciellt smart val inser jag - nåt ungdomsgäng håller på och gormar lite längre bort, jag känner att valet kanske inte var det bästa för min säkerhet - jag vet fortfarande inte om det egetnligen är hotfullt eller inte och det är ju viktigt att inte hamna i rädslan att tänka att allt löser sig 😉 så jag är lugn - vänder och går åt andra hållet - där skjuter dom längre bort - så då byterjag riktning igen…

Skum dröm. Jag funderar på vad jag gör för val som kanske inte är dom smartaste för mig. Tänker på att jag får dåligt samvete på jobbet om jag går in och läser på FB eller här på arbetstid. Att jag är oeffektiv, att jag borde vara mer effektiv och duktig eftersom jag blivit rekommenderad dit och jag lovat honom att inte göra företaget besviken. Jag tjänar massor med pengar…jag är ju t.om lite förvånad själv över hur handlingsförlamad jag känner mig och hur jag verkar ha blivit av med all besluts förmåga efter att ha arbetat helt efter andras pipa i 1 1/2 år. Dvs inte getts utrymme att ta egna beslut. 

Men nu kan jag ju det, jag är i ett annat läge nu. Nu kan jag äntligen köra efter min pipa. Ändå gör jag fortfarande kork fel..fattar inte det heller..Som om jag ska ligga på en lägre nivå arbetsmässigt. Jag som alltid kunde välja bäst val, ta rätt beslut, gång på gång, nästan hela tiden… det känns konstigt att ha tappat det flowet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

satsuke
2014-11-18 14:53
#74

#73 Otruolig - jag tänker på att du inte hamnar i knipa i drömmen utan gör rätt val ändå? Alltså att du är i närheten av fel vägar men väljer rätt. Kanske att du ska lita på dig själv och din egen förmåga…?det skulle kunna vara så enkelt??

Själv drömde jag ytterligare en konstig dröm inatt (har gjort det varenda natt på sistone). Kommer bara ihåg slutet när jag fick träffa Gud på hans kontor (ja han hade långt vitt hår och långt skägg och fotsid vit dräkt och satt bakom ett enkelt skrivbord 😃) och han bestämde att jag skulle dö för att nån anna skulle få plats på jorden istället.  Jag var jätteledsen för jag ville inte lämna min son. Sen blev det bara ett starkt ljus. (Och sen vaknade jag) En intressant grej i drömmen är att allt var så väldigt gult i den. Alla väggar och golv på kontoret var alldeles solgula och det var ett väldigt varmt gult ljus i drömmen.

Otroulig
2014-11-18 19:56
#75

Ha, ja så kan det ju vara Satsuke ☝️ jag navigerar ju i alla fall byter riktning osv.

Men viken cool dröm, förutom att du ska dö då. 🤐 Men det skulle jag tolka som att du genomgår en transformation, och är jag inte helt fel ute så har mycket hänt i ditt liv. 

Gult - nice Det står ju för solarplexus chakrat, självkänsla, visdom, förståelse , klarsyntet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-11-18 20:51
#76

Hm jag tänkte tvärtom för #73.. att du gör actions utifrån att det känns fel, aktar dig.. och byter väg för att undvika saker… så då stöter du bara på nya likadana situationer eftersom du inte bara stannade och skiftade vibb istället?

Kanske samma på jobbet, tar dig inte tid att stanna och skifta vibb, utan gör actions istället, som att surfa mindre, men vibben är kvar på samma plats?

Annons:
Otroulig
2014-11-18 20:58
#77

Hehe Linn,  insåg idag att när det blir ett beslut som ska tas att det blir lite jobbigt, då gör jag nåt annat, går på toaletten - slänger ett öga på FB eller nåt, hehe. Pallar inte lite motstånd eller rättare sagt, faller in i fel vibb. Den felaktiga vibben är ju att jag inte kan, att jag känner mig lite korkad efter att ha kunnat allt på ena handens fingrar…Så nu är det mer JAG KAN VISST!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-11-18 21:23
#78

Aha! Ja det låter precis som drömmen för mig. Jaaa skifta tillbaka till självkänslan istället!! Du är grym ju!! 😃🤗

satsuke
2014-11-19 10:49
#79

Ja Otruolig det låter superbra! Inga mer toabesök 😃

Sen om min dröm, jaa det har hänt väldigt mycket så det är säkert helt rätt tolkning.  Tänkte inte själv på gult = solar plexus. Tack!

Otroulig
2014-12-02 14:29
#80

Jag drömde att jag träffade en gammal vän, hon hade gått ned en massa kilo och var vacker och slim. Hon skulle visa mig huset och vi gick ned i källaren. Det var vitkalkade väggar men lite slitet. Överallt hängde orkidéer och små vattenbehållare som sprutade fukt för att få optimalt klimat för orkidéerna. Vi träffade hennes pappa därnere som höll på att mura. Det är tur att dom har mig, sa han. Han hjälpte dom tydligen att bygga rätt mycket. Orkidéer och fuktighet.. Ja jag får ju lite egna associationer. Hrmm. Källare ska ju stå för det omedvetna..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-12-02 15:51
#81

Fuktiga orkidéer! :) ;) Wow! Liiiite sexuell frustration här. ;D Källaren är våra hemligheter, djupaste önskningar, men också våra demoner och skuggor. Allt vi inte kan eller vill se. Din källare var ovanligt vacker måste jag säga!!!

[Kathja]1
2014-12-02 18:40
#82

Vilken härlig dröm! Jag tycker att det låter som att du ska pyssla om "snippan" lite. Damma av och piffa till, göra redo för besök. 😎🤐🥳

Otroulig
2014-12-02 19:51
#83

Hehe, ni tolkade åt det hållet som jag gjorde alltså. Men sexuellt frustrerad..var då? Jag har vant mig vid att vara utan sex, det första året fanns ett behov - men sen känns det som att behovet har 🎈pfutt - försvunnit.  Rätt skönt, om jag jämför med de singlar som just längtar. 

Piffa till, haha, ska jag klippa frisyr 😂 , det ansas fortfarande trots frånvaron av gäster 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-12-02 20:55
#84

Du kanske bara ska väcka den lite försiktigt… 😇😉🤐Jag är helt övertygad om att en sovande snippa inte attraherar en vaken XXX (vad man nu vill ha). 😎

MissInAction
2014-12-02 21:02
#85

Haha, vilken underbar topic!! 🤗😃
Jag kan ju tolka det som näring till själen också, eller till helheten… ❤️
Oavsett, så kändes det som en fin dröm!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-12-02 21:05
#86

Näring till själen låter fint. Inte lika plump och framåt som en annan som slänger sig in i Otrouligs snippa bara sådär. 🤐 Faaast Älvan började! 😮

*sade hon och pekade på henne för att förflytta fokus från sig själv*

Älvan
2014-12-02 21:19
#87

Men kom igen Kathja! Skyll inte på mig! :D jag e också frustrerad trots viss egen och andras aktivitet! Gapflabb mycke vill ha mer! Jag e inne på kathjas teori. Mer egenkärlek till snippan säger jag bara!!! ;)

Älvan
2014-12-02 21:19
#88

Men kom igen Kathja! Skyll inte på mig! :D jag e också frustrerad trots viss egen och andras aktivitet! Gapflabb mycke vill ha mer! Jag e inne på kathjas teori. Mer egenkärlek till snippan säger jag bara!!! ;)

MissInAction
2014-12-02 21:20
#89

Ja detta var tydligen viktigt! 😂🥳
Den förtjänar all kärlek och omsorg den kan få, absolut 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-12-02 21:30
#90

Haha och då har jag inte berättat om min " våta" dröm i lördags eftermiddag, där jag var själv och i drömmen mitt i orgasmen bestämde mig för att det var en transformation jag gick igenom. Hoppla !

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-12-02 21:40
#91

Eftermiddag?? Vakendröm alltså? 😉🥳
Orgasm och transformation.. wow.. låter mäktigt 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-12-02 21:41
#92

Det låter spännande! 😉

Själv drömde jag i natt om något så alldagligt som en klänning. Jag är ute och går och hamnar utanför ett köpcentrum och tänker att jag slinker in och ser om det finns något för mig. Jag hinner bara in så dyker det upp en kvinna som glatt hojtar - "Men där är du ju, vi har väntat på dig, vänta så ska jag hämta din klänning" (typ). Jag blir lätt förvirrad men mest förväntansfull stående i väntan på att hon ska återvända. Så kommer hon med en klänning i rockabilly stuk, den är vit med röda rosor (så långt ifrån mig det går) och hon bara denna ska du ha. Och jag känner att det är nog bäst att lyda och jag tar klänningen.

Men när jag försöker ta den på mig så är den för liten! Den fastnar ovanför huvudet. 😮 Men kvinnan bara hjälper mig loss helt lugnt, tittar på klänningen och tittar på mig och säger "det är ingen fara, jag lägger ut den lite så kommer du i den. Kom tillbaka i morgon så är den klar" Och där vaknar jag i känslan av att det är dags för något nytt, allt är i sin ordning det är bara lite små justeringar kvar. 😃

Otroulig
2014-12-02 22:01
#93

Bra dröm där Kathja! Jag sov på eftermiddagen, så ingen vaken dröm:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-12-03 00:20
#94

haha!!! underbart samtal,,, själv kommer jag ju aldrig ihåg mina drömma,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Evaline
2014-12-17 14:53
#95

Har alltid, så länge jag kan minnas, drömt väldigt mycket och detaljerat. Kan minnas flera drömsekvenser per natt, löjliga detaljer som vägar och utseenden på möbler, tapeter osv. Det är som att leva, vara vaken, någon annan stans. Har ibland även klardrömmar, men avlägger inte så mycket tid åt det längre.

Det jobbiga med att drömma så verkligt, eller hur man skall uttrycka sig, är att det är lätt att fastna där, att inte vilja gå upp hit, för det händer ju så mycket där…

Den senaste tiden har jag drömt mycket om en person som jag saknar, vill till, längtar efter. Jag vet att vi hör ihop. Har inte tänkt på honom på år… och nu vet jag inte varför har dyker upp i mina drömmar varje natt. Försöker mitt undermedvetna, eller universum säga något, leda mig någonstans? Skall jag öppna mina tankar och mitt hjärta för att välkomna honom in i mitt liv igen?

szirius
2014-12-19 12:05
#96

drömde en så rolig dröm inatt, jag var helt beroende av brustabletter, såna med c-vitamin, järn etc. Jag gömde och drack upp alla i smyg, för min familj😂 Tycker inte ens om dem i verkligheten men ojojoj, vad goda de var, o att jag gjorde det i smyg dessutom, för jag visste att det ju inte är nyttigt alls att överkonsumera, men jag KUNDE INTE SLUTA 🤪

Skorpion76
2014-12-19 17:03
#97

Inatt drömde jag att den gamle skidlegendaren Gunde Svan var så ledsen att han bara grät. För ett par dagar sedan såg jag intervjun som Malou von Sivers gjorde med honom där han berättade om sin tid som sjuk. Han hade drabbats av sjukdomen twar och i slutet av den intervjun bryter Gunde ihop när Malou frågar hur det har gått för hans dotter som också har kämpat emot samma sjukdom. I intervjun försöker han gråta försiktigt och lägga band på känslorna. Det känns som om han säger till sig själv att han inte får bryta ihop och förlora kontrollen, men i min dröm gör han däremot det. Jag kommer inte riktigt ihåg hur Gunde och jag träffas, men när vi ses berättar han för mig hur jobbigt han tyckte det var att Malou frågade om hans dotter Julia som nu har börjat tävla. Det var det som fick honom att bryta ihop i TV och när jag försiktigt frågar om Gunde vill att jag ska hålla om honom lite brister det fullständigt för honom. 

Vi sätter oss på ett par stolar som finns vid ett bord utanför studion och desperat kramar Gunde mig så hårt att jag knappt kan andas. Efter en stund ger jag upp och ställer mig emellan Gundes särade ben. Eftersom Gunde är så lång gör det att han lättare kommer åt att hålla om mig och det gör han också. Desperat kramar han mig hårt och snyftar. Tårarna sprutar och Gunde skriker så att han är alldeles illröd i ansiktet samtidigt som han begraver ansiktet i min t-shirt. Hela hans kropp skakar av gråt. Jag försöker prata lugnande med honom, men det är inte lätt. Gunde skriker så att han knappt kan andas och sprattlar med benen så mycket att jag knappt kan hålla i honom. 

- Snälla Gunde, försök att andas! säger jag mjukt.

Varsamt trycker jag Gunde tätt intill mig och smeker honom försiktigt och mjukt över ryggen. Han snyftar och begraver ansiktet i min t-shirt samtidigt som han gnor runt lite. Så märkligt. Precis så gjorde Chris Lowe också när han bröt ihop och jag tröstade honom. 

Gunde suckar och tårarna bara sprutar. 

- Varför måste Malou ställa sådana jobbiga frågor om Julia? snyftar han. 

- Såja Gunde, hon försöker bara göra sitt jobb. 

Gunde suckar igen. Nu har han gett upp försöken att torka bort tårarna, men nu är andhämtningen lugnare. Med ansiktet begravt i min t-shirt gnor han runt lite för andra gången. Jag gräver in fingertopparna i bakhuvudets hårbotten och kliar Gunde lite där. Det tycker han är skönt och han ryser. När jag har gjort det en stund tittar Gunde så undrande på mig och frågar hur jag visste att han gillar det. Så brukade hans fru Marie göra när han bröt ihop under tiden när han var som sjukast.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2014-12-19 18:53
#98

#96 Om det varit jag hade jag förstått, jag med mitt "brusvatten"  😉

#97 jag tror jag att läst din dröm i på någon annan tråd också 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2014-12-19 19:08
#99

Det har du säkert gjort, men det var helt otroligt vad den intervjun satte fart och gjorde en massa saker med min hjärna.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
2014-12-19 19:37
#100

#98 ja vore ju lite mer förklarligt om det handlade om champagne, men brustabletter🤪😂

Skorpion76
2014-12-19 19:45
#101

En annan dröm som jag har haft har sett ut så här:
Jag går omkring på Hemköp någonstans i Dalarna. När jag stannar vi skivorna och tittar på dem smyger sig ett par röda skjortärmar runt midjan på mig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2014-12-22 07:33
#102

Hahahah skjortärmar? 😂

Imorse drömde jag att jag och en till person (nu minns jag inte vem men tror det var en kompis) hade hand om varsin häst och var ute i den by i Dalarna där jag växte upp. Det började åska och min häst blev skrämd, den slet sig och sprang iväg… men det var mer som en lek att inte låta mig fånga den. Hästen var väldigt varm och svettig. Jag fångade den igen och då small det till så att det bara susade i öronen. Såg också att det hade börjat brinna i några av husen och gräsmattorna. Såg människor som brann och sprang ut ur husen. Jag försökte närma gå med hästen i tygel bredvid mig, för att se vad som hände och hur allvarligt det var, men jag gick bort ifrån mina föräldrars hus… och undrade hur det stod till med det?? En tanke for igenom mig.. ifall inget fanns kvar… nystart? Men det var kanske inte såhär jag hade tänkt mig det 😮
Sen befann jag mig i nån slags räddningsgrupp, och då var vi i Estland. Jag och kanske åtta-nio andra togs in i ett rum med plaststolar (typ såna de brukar ha i hockeyarenor) och tre-fyra ledare… de skulle låta oss läsa igenom något och svara på frågor om det som hänt. Alla andra var ryssar och de pratade ryska, jag förstod ju lite grann…. på slutet hörde jag någon nämna ryska och engelska och jag sa på ryska att jag pratar engelska. Jag hörde någon säga att vi skulle hålla en tyst minut för offren… och det drogs jämförelser till Estonia, färjan… 

Mycket förvirrande dröm och jag vaknade av larmet med olustig känsla. Såpass att jag bestämde mig för att snooza en gång. Det blev inte så mycket bättre av det, dock inte värre heller. 

Jag känner mig lite skyldig för igår kväll innan jag la mig hade jag en kort katastroftanke… brandlarm och brand/rök i min lägenhet och vad gör jag då? 
Sen detta med hästar är väl inte så konstigt eftersom jag älskar hästar och har sådan abstinens!! Och jag skrev till M igår att jag inte sett tillräckligt med hästar i Tallinn. 
Vet att hästar i drömmar kan symbolisera sexualitet, sexuella känslor. Något annat? I förrgår eller nåt drömde jag också om en häst, uuuuunderbar dröm, hästen var även denna varm och svettig men manen var mjuk och fluffig, och hästen och jag var ett perfekt team. 😍

Eld… pånyttfödelse? Bränna bort gammalt? Eller försöker jag förstöra något? 
Tycker ju att jag borde spontant ha klara och lätta känslor om det är en positiv dröm för mig? Som tur är så kom jag ihåg när jag vaknade att jag själv kan välja mina tankar 😉🤗

Nu ska jag knalla iväg till jobb! Jobb idag och halva morgondagen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2014-12-22 08:40
#103

#102  Ja, det är alltså en person som har en sådan röd hemköpskjorta på sig och eftersom h-n står bakom ser jag bara armarna som sticker fram.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2014-12-22 20:30
#104

Missi, jag tror även att hästen kan betyda din egen kraft. Eld kan betyda transformation - det är ju lite som nystart, Fågel Fenix brann ju upp och föddes till ny. Hihi, det var ju lite intressant att efter elden så kom du till Estland 😉. 

Om det var min dröm och jag var du - så skulle jag tro att drömmen visade mig hur jag hittade min kraft och sen genomgick en transformation där jag släppte mycket av det som jag fått med mig från barndomshemmet. 

Sen vet jag inte om om just den tysta minuten kanske t.om är en liten tanke att du släppt en stor del - även om det nya är spännande så kan det ju finnas en liten sorg över det du lämnat ❤️. Även om det finns kvar 🙂.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-12-22 21:50
#105

Haahah ja, fasen det känns ju oftast som att jag är som pånyttfödd här 😍
Fast kanske att jag börjar landa lite nu och kanske det är därför dessa drömmar kommer. 

Hm transformation tror jag på. Nog för att jag tycker att jag redan gått igenom mycket av den varan 😮 men det finns kanske mer.

Och jo visst finns det en viss sorg. Tycker ju så mycket om Sverige på så många sätt. Uppskattade det mer och mer på slutet faktiskt och nu med. Sverige är på många sätt ett bra land att leva i. Men det beror ju också helt på vad man värderar och hur man anpassar sig 🙂

Jag har bett om härliga drömmar ibland - och så får jag sånt här!

Nu vill jag ha härliga drömmar inatt - ska se om jag kan få till en slags meditation innan jag somnar ❤️

KRAM Otroulig! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2015-01-05 21:29
#106

fick inte många timmars sömn inatt🌛, men jag minns nu en trevlig dröm - jag hittade ett kuvert i en byrålåda här hemma som det var 100 000 i , yes😛, och det kändes dessutom heelt naturligt, ja ba " jaha här är ju alla pengar så att vi kan laga dörren o bygga om trappen o jadajada" 🌈

Jag tar det som en grymt bra symbolisk dröm😂😊

[Kathja]1
2015-01-06 08:49
#107

Vad skulle det annars vara? 🤔😉🥳🤑

MissInAction
2015-01-06 09:25
#108

Hm jag kom att tänka på det här med symbolik och att vi ser saker som symboliska. Vår verklighet inne i vårt huvud är precis lika verklig som den verklighet vi har i vårt fysiska liv ju! Och därmed även  Monopol-sedeln som Saz fick härom dagen 😃

Så dina hundra tusen är lika verkliga som håret mot din rygg, szirius!! 😎

Hör Esthers röst.. you got to believe it, and then you'll see it! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-15 19:36
#109

En av mina dröm sekvenser hade verkligen djur tema inatt. 

Jag var utanför mitt barndoms hem (där mamma fortfarande bor) på andra sidan gatan kom en häst leverans, de var ett ponnysto och hennes föl.  Stoet var fastkedjad liggandes på en träskiva och fölet halvsatt bredvid även hon fastkedjad. Jag var lite upprörd, så där kunde man ju inte göra! 

Sen gick jag med hunden genom en hage och det var gigantiska stora oxar, dom fick något special foder för att bli så stora. Det var kött djur och skulle slaktas. Så avslutades drömsekvensen med att jag följde efter en katt, det var meningen att jag skulle göra det.

Osammanhängande. 

Frågan är vad hästarna betyder…jag har ju haft mycket hästar i mitt liv. De betyder kraft,glädje och jag tycker dom är vackra. Om man ju ska tolka symboliskt att de har med sexuell lustkraft  att göra, då skulle jag förstå 😉 den är ju lite fastkedjad, hehe under transport,  tills nästa gång den väcks till liv av någon antar jag.  Oxarna fattar jag inte. 

Katten var ju lite intressant, Kathja har sett en katt som "mitt djur". Bra att jag följer efter då.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-01-15 20:08
#110

Hästar står för FRIHET 💋🌊🥳

Otroulig
2015-01-15 20:41
#111

Dom stackarna då, som var fastspända. Men som sagt - det var ju bara under transporten 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Livscoachen
2015-01-15 21:03
#112

Är ni bra på drömtydning här inne?

Jag har haft inom 7 dagar två lite mer kraftfulla drömmar, som jag minns mer.

Dröm 1: Det kom en tidvattenvåg och vi var några personer och mitt barn höll jag koll på samtidigt och varje gång vågen kom så var vi tvungen att hålla fast oss i en stolpe för att vara kvar och inte driva iväg. Vi var inomhus. Det blev så gång på gång, det var inte obehagligt utan mer att ja nu måste vi förbereda oss igen, håll i typ. Sen övergick drömmen till mer att nu var det mer akut vi var någonannanstans och vattnet steg och vi tog oss fram och såg människor springa iväg, vi tänkte göra samma sak som första gången så stannade kvar i byggnaden, men såg hur vattnet steg på ett annat sätt, mer drunkna såg en utgång från byggnaden och vi sprang ner till en strand och såg andra springa med och sen vaknade jag.

Dröm 2: Vi försökte ta oss  iväg, hitta en väg till någonannastans det var vatten under oss men vi flög oss fram, och tog oss igenom till en annan del ( värld lite så) sen försvann mitt barn och hittades livlös och fick panik men lyckades återuppliva och höll om han bredvid mig och flög vidare

Otroulig
2015-01-15 21:22
#113

Vatten brukar ju symboltolkas som känslor.  Då skulle jag tolka den första delen av dröm 1 som att du står stadigt, det stormar lite runt om dig, men du vet att du ska hålla dig i nåt fast. Hus brukar ju stå för en själv, så kanske att det är dina egenskapade känslor (tänker så bara med tanke på att drömmen fortsätter på temat) Sen verkar det bli lite för mycket och du tar dig ut….🤔

Dröm nr. 2 att flyga kan dels betyda frihet men även att man inte riktigt vill ta tag i saker. Ditt barn som hittades livlös - du är det lilla barnet - en bit av dig som glömts bort och håller på att dö - men du lyckas återuppliva den och kan ta dig vidare….

Bara lite lösa tankar. Du får känna efter själv vad som kan passa och känns bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Livscoachen
2015-01-16 08:40
#114

Ja men det fick mig att tänka lite, även om det är svårt att tolka drömmar tycker jag.. men kanske det har nåt med att jag hittar min inre röst. Börjar lyssna på den, för det är något som börjat komma upp mer och mer för mig. Att jag ska försöka hitta mitt inre röst som vägledning. 

Min inre röst/känsla hade helt rätt igår iallafall.  Fanns ett inlägg på en köp och sälj sida och de la ut ett smycke för 1 kr och enbart 1 timme låg budgivningen på, så folk började buda och även en person la alltid ett högre bud. Den personen bodde i samma stad som trådstartaren, så jag skrev i inlägget " är det bara jag som börjar tro det är uppgjort att hon samarbetar med trådstartaren" Var väldigt osäker ifall jag skulle lägga ut inlägget för tänkte jag har säkert fel. Men sick rätt jag hade, trådstartaren kände sig busted och tog bort hela inlägget direkt efter jag skrivit det

Så där följde jag den inre rösten! Bara fortsätta med det! Lita på den🙂

MissInAction
2015-01-23 07:57
#115

Så inatt drömde jag helt "out of the blue" 🤔 att Marko sa att han älskar mig. Har inte den minsta aning om var det kommer ifrån och vad det ska betyda?

Först är jag i en butik typ Åhléns fast här i Estland, och har köpt en mascara som jag vill ta på direkt, så jag letar upp en spegel… någon personal vill kolla om jag verkligen har köpt den, så vi går iväg med en vakt och jag visar upp kvitto. Allt väl. 
Fast jag tror inte att jag får på mig mascaran. Har en känsla av att jag var typ ofräsch… oduschad, osminkad eller nåt.. och tänkte att jag ska träffa Marko senare.

Sen var det kväll och jag tror jag satt vid ett internetcafé eller någon slags allmän dator, och skrev.. och han kom och drog iväg mig och sa att vi måste gå. Jag hade känslan att jag hade gjort något klantigt eller dumt som han måste "ta hand om", vet inte vad.. men jag frågade iaf varför han gör det här för mig… because I love you säger han bara och mitt hjärta slår dubbelvolter 😮❤️😮men samtidigt känner jag en sån otrolig värme inombords. Så efter en liten stund börjar jag fråga om han menar det han sa… yes.. eller om det är alkoholen som pratar…  it is me
Och jag fattar ingenting. Men jag tillåter mig att ta på honom.. bara lägga min hand på hans arm ungefär… sådär kärleksfullt.

Så… jag inser att vi är påväg att mötas efter allt som hänt. Det finns inte minsta tvivel. 

Varför gör jag såhär? 
Minns att Abraham säger om drömmar att de tells you what vibration you've got going on. Typ. Meeen vad? Handlar det om min kärlek till mig själv? För den växer nu, på sistone.. eller har det med M att göra alls och isåfall hur? Han är ju den jag har känt mest för, och under längst tid.. så han kanske symboliserar den som jag tror att jag helst vill bli älskad av? Dvs mig själv? 🤦‍♂️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-23 08:39
#116

Jag tror att du är redo för att verkligen släppa in en kärleksfull relation. Att du kommit dit. Sen tror ja M är en symbol. Så personifiera inte honom med drömmen. ( man fastnar lätt då ;) Vilken härlig dröm! Jag vill oxå drömma sånt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-01-23 10:16
#117

Det kom så oväntat för jag var snarare i tron att han inte ens uppskattade mig.

Nja jag går ju inte och tror att han verkligen ÄLSKAR mig nu 😃även om jag i hemlighet tror att han gör det. i hemlighet.. hahaha.. kanske.

Kanske att jag mer på djupet börjar inse att jag är VÄRD all kärlek jag kan tänkas önska mig. Att jag är värd det precis så som jag är.

Nu ska jag njuta av den här känslan så mycket jag kan 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-23 10:53
#118

Precis Missi!!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2015-01-23 11:48
#119

Mm jag tänkte som Otroulig, allt flirtade sista dagarna, du har verkligen varit på vibben!! Och sen är Marko den symbol som är närmast till hands i de nattliga drömmarnas värld just nu bara tänker jag.

linnease
2015-01-23 11:50
#120

Om han däremot dyker upp irl och säger samma sak är det ju en annam femma :D Då är han oxå på din vibb ^_^ Men det verkar det ju snarare vara andra som gör just nu :)

Otroulig
2015-01-25 12:58
#121

Jag fick ett väldigt tydligt budskap i en av mina drömmar i natt. Fast jag ändå inte riktigt förstår vad jag ska göra med det. 

Det var på jobbet och jag fick ett mail av kunden. Dom skickade samma sak som vi tidigare hade skickat till dom men dom hade bockat i en rutan i Outlook, bredvid rutan stod "Initiator" alltså Initiativtagare. I och med att dom gjort det så registrerades det att det var dom som tagit intiativet. Det räknades liksom inte att vi faktiskt skickat samma sak tidigare. Jag blev lite sur - för det var ju faktiskt vi som tagit intiativet.

Det här handlar förmodligen om att jag nu känner att jag vill agera och göra saker….ta intiativ….så tydligen är det nåt jag ska ta tag i 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
2015-01-31 11:29
#122

Sååå…jag drömde något väldigt tydligt och intressant inatt och tänkte om ni kunde ge er tolkning på vad det kan handla om.

Jag åker någon slags buss och där får jag höra lite längre bort av två män som pratar. De säger på engelska "just get rid of the problem". Jag känner tydligen dessa och den som sa det vill ge mig en adjö kyss, typ good luck now. Men jag VET att detta är en kiss of death, alltså som de gör i maffiafilmer när någon ska dö. Jag vet också att jag är problemet. Jag försöker undvika den där pussen för jag vet som sagt. Anywho jag blir väldigt orolig för detta och sitter nu i ett rum med någon. Plötsligt öppnas dörren och en man med pistol kommer in och riktar den mot mig. Jag gråter hejdlöst och försöker be om att inte bli skjuten. Av någon anledning då iaf så går jag fram mot den här mannen och Snabbt så lyckas jag avväpna honom! Det var till och med enkelt. Då märker jag att denna mannen är egentligen ganska snäll och att det är samma man som fick ordern. Grejen är att det finns inga skott i pistolen, den är tom och jag tittar frågande på honom.  Då är det tydligen så att vi ska lura "maffiabossen" i att jag är död så de lägger på något på min arm som ser ut som att jag blivit skjuten och jag får se att de spelat in mitt gråtande då han kom och de lägger ihop detta. Detta är tydligen så han ska kunna visa upp något för "maffiabossen". Sen blir det lite suddigt men jag tror jag tar mig därifrån med min pojkvän.

Any suggestions?

MissInAction
2015-01-31 12:24
#123

Det är nog andra här som är drömexperterna men det brukar talas om att död symboliserar pånyttfödelse eller förändring. Så som jag spontant tolkar det, och som känns spännande och rätt för mig - men det är ju DU som ska känna efter 😉- är att du är i en förändringsprocess och när du ber för ditt liv så är det något i dig som kämpar för att hållas kvar, som inte riktigt vill släppa och ge plats åt det nya i förändringen.
De båda männen är nog den del av dig som vet att du är redo för förändringen, och det som ska dö är de delar av dig, föreställningar, känslor eller beteenden (vad det nu kan vara?) som inte längre fyller någon funktion för dig.

Vem maffiabossen är, som du ska lura…. kanske dig själv? Eller människor i din omgivning? Det är lätt att försöka övertyga sig själv om antingen att man har förändrats, fastän man inte har… eller att en del av dig som inte är redo för förändring (eftersom det innbär att ge upp x för y, om du förstår) vill övertyga andra. 

Bränns det eller är det iskallt? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
2015-01-31 12:56
#124

OOoohh intressant :)

Jag tror du är rätt pang på spiken faktiskt. Jag genomgår definitivt förändringar nu i mitt liv. Jag går ifrån att vara drömmaren till att faktiskt börja gräva i min verklighet som jag ser den. Det innebär att jag funderar på att testa åka tåg själv (som är i likhet med att följa med till månen för att sätta det i perspektiv) och kanske också skaffa egen lägenhet och sova över själv. Det är stora POFF! vaknandet då jag känner vad fan gör jag med mittliv? Ska jag låta panikångesten ta över totalt så jag måste åka till mamma eller någon annan varje dag? Hur länge då? Detta har gjort att jag varit tvungen att möta "björnen" som jag upplevt det. Dör jag nu så dör jag nu. men jag MÅSTE göra det här liksom.  Det jag märkt när jag mött den där björnen är att det varit såååå låmgt ifrån björn man kan komma. Lite som att upptäcka att den visst var gjord av bomull. Kanske är det därför jag kände att det var så lätt att ta pistolen tänker jag. Maffiabossen tror jag är min rädsla, som säger du ska dö, det är DU som är problemet. Den snälla killen kanske är den nya sidan i mig som snarare tycker hm…vi kanske kan lura den gamla sidan.

MissInAction
2015-01-31 13:27
#125

Hahah jag kom att tänka på Puh, björn gjord av bomull.. 😃och det här citatet från honom: Om personen du talar med inte verkar lyssna, ha tålamod. Det kanske bara är så att han har en bit fluff i örat. 

Det berömda uppvaknandet, alltså. Ett uppvaknande är ju precis vad det är, det väcker mycket känslor och förändringar både i det inre och det yttre. Tänk naturen… i ständig förändring, för att fortsätta och något nytt ska komma, så måste något först försvinna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Karin3.0
2015-01-31 14:02
#126

hihihi söta nalle puh ❤️🙂

Ja det rör om, that is for suuure. Ja och det konstiga är kanske att mina rädslor är en del av min trygghet för att nu vet jag inte alls vad som kommer…

MissInAction
2015-01-31 14:08
#127

Jo men så är det ju. Det man känner till blir ju en tygghet för en. Och det okända blir otryggt… det är inget konstigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
2015-01-31 14:30
#128

Ja fördelen är ju att man känner sig väldigt levande 😃

Skorpion76
2015-01-31 17:04
#129

Ibland drömmer jag att jag rider och ramlar av hästen och dt har kommit efter olyckan.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2015-01-31 17:20
#130

Drömmar ja… Jag drömmer en massa för tillfället, eller en massa jag inte har drömt förut kanske jag ska säga för jag brukar alltid drömma mycket. I natt så skulle jag ordna min lillasysters bröllop, först skulle jag (vi) bara komma som gäster men så hade hon problem med den som skulle hålla i det och främst den som skulle fixa henne så hon blev fin. Så jag fick äran. Det var en lugn dröm, ingen stress. Slarvade förvisso bort min sminkväska en stund men lyckades hitta den. Vi höll till helt nära där bröllopet skulle stå så det gjorde inget att vi blev lite sena.

Klurade lite på vad drömmen vill säga mig… Bröllop ser jag som att "två" ska bli "ett" som att implementera något i sig själv. Min syster är den människa jag på jorden har svårast för tror jag så då kanske jag ska implementera något som jag har svår för? Fast nu var det iof inte jag som gifte mig… men alla drömmar handlar väl om en själv är det inte så? 🤔

Men vad står allt tassel med håret för? Vad är "hår" i drömmar? Fick upp Samson (hette han så?) i huvudet - han som hade styrkan i håret. Så då kanske (min?) styrka trasslar till det när jag ska "gilla läget" och acceptera mina mindre önskansvärda egenskaper? Vad är då min styrka och vilka/vad är sidorna jag inte vill "veta av"?  🤔

Otroulig
2015-01-31 18:10
#131

Åh Karin, det är ju fantastiskt. Jösses viken symbolisk dröm. Att du tror att du ska möta döden och sen visar det sig att verkligheten är en helt annan. Underbart!! Då är du ju på rätt väg, du får t.om i drömmen reda på att dina rädslor inte är sanna! Att det kommer att kännas otäck men att du är trygg ❤️

Mm Kathja - jag tror du är på rätt spår. Fundera lite på vika egenskaper hon har, skriv snabbt,spontant en lista och se om du får rys på nåt när du läser den sen. Det kan ju vara så att dessa sidor hindrar din kraft att komma fram helt, att du kanske ska se och erkänna dom och i och med det så släpps spärren 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-01-31 18:24
#132

Klart att jag ska! Jag var inne att skriva av mig redan i förmiddags men hittade inget block.

Annons:
Karin3.0
2015-01-31 22:56
#133

#131 Ja jag brukar inte drömma sådär verkligt. Det brukar ofta bli mycket mer flummigt men den här gången var det extremt clear cut. Ja jag hoppas verkligen att jag är det 😕 det skulle vara så ofattbart underbart 😢

szirius
2015-01-31 23:08
#134

Klistrar in mitt här oxå: Kom ihåg vad jag drömde inatt! vi var på en stor båt, uppe på utedäck då enorma vågor kom….det fanns folk på surfingbrädor som bara försvann, folk skrek förtvivlat och jag stod bara lugnt och iakttog, tänkte att det är väl tid att komma tillbaks till source …( ja, tom i drömmarna är denna "tro" stark hos mig…övertygelse snarare, heheCool) Och sen kom en enorm våg, men det gick långsamt så vi hann liksom vänta in  den…vi visste att vi skulle gå under…jag letade upp maken och vi satte oss ner o höll varandra i händerna o väntade…det enda jag var rädd för var att vattnet skulle vara iskallt för jag tycker inte om att frysa  - haha, ingen fara  att dö i sig, men att behöva frysa ,huuuGalen …hur som,  så kom vågen och båten slog runt ett helt varv o landade igen, vi var helt oskadda allihop! Sen vaknade jag!

Jag har drömt hela januari ganska mkt om olika vatten…känslor, ja😉…ibland klart turkost vackert, ibland forsande floder, nu vågor, en blank mörk insjö..ja många vattendrömmar…jag har förknippat det med att jag jobbat med 2 chakrat denna månad som har vattenenergi…

[Kathja]1
2015-02-01 08:44
#135

I natt drömde jag bland annat att äldsta dottern hade fått en dotter, men hon var inte helt frisk så hon fick bli kvar på sjukhuset en tid. Alla var glada i alla fall och vi visste att hon skulle komma hem när "allt var klart". Kändes som en bra dröm men vaknade helt upp och ner nu på morgonen. 🤔

Otroulig
2015-02-01 12:44
#136

Ja det verkade ju som en bra dröm Kathja? 

I natt har jag drömt massor och skrev faktiskt ned. 

Jag läser i tidningen att i Håbo kommun (grannkommunen) så kan man gifta sig och begrava sig på Kullen ( en vacker grön kulle i naturen ) Man måste vandra genom en å först för att komma dit. I drömmen tyckte jag att det var väldigt opraktiskt - för man blir ju blöt  😃 i fortsättningen på drömmen skulle jag äta fil, men den klumpade ihop sig, den var nog gammal - var tvungen att slänga den. 

Sen har jag sorterat, gjort mappar i datorn, det var nåt om att sortera mina mansrelations frågor först och då dök mamma upp igen i samband med det. Jag tror att jag vaknade här och insåg att det hade med varandra att göra. 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-02-01 13:12
#137

Visst har din mamma haft åsikter om dina livsval, val av kärlek, Otroulig? Kan det vara så enkelt som att sortera bort de värderingar och tankar som du kan ha "adopterat" av henne, från dina egna? 

Kanske var någon annan dröm du hade också Kathja, som du inte minns… som fick dig att känna så? Det behöver inte nödvändigtvis vara "barnbarnsdrömmen"… men det lär du ju märka om du tänker mer på den 🙂

Jag drömde inatt om att jag drack vatten. Brukar drömma att jag är törstig och dricker när jag har druckit alkohol under kvällen 😃men jag vet inte om det BARA är det eller om det var mer symboliskt ikväll. Jag var hemma i Lima hos föräldrarna (Sverige alltså, inte Peru) och insåg när jag skulle åka tillbaka hit att oj, här kan jag ju dricka kranvattnet! Lima har världens godaste kranvatten tycker jag… iiiiiiiskallt och smakar VATTEN… rent.. mmm…
Så jag drack, men det var nästan ljummet?? Smakade inte alls lika friskt och gott som det brukar 😕

Så jag vet inte om känslan faktiskt var att jag inte får den där fantastiska känslan/näringen någonstans längre… eller om känslan snarare är att just Lima eller Sverige inte nödvändigtvis är bättre eller det som ger mig mest… utan det kan vara lika bra överallt? 🤦‍♂️

Tänker mig att vatten står för näring eller liv?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-02-01 14:17
#138

Sant Mia, men jag vaknar ofta "upp och ner". 🤪

Otroulig
2015-02-01 14:21
#139

Vatten för mig står för rent…hm vatten ska ju symbolisera känslor.  Men det är ju DIN koppling till vatten som räknas. 

Jag ser det lite som att kanske att du glorifierar Lima lite 😉 lite som du var inne på, att vattnet kan vara lika gott någonannanstans.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-02-01 14:51
#140

Lima är för mig en av de vackraste platserna jag varit på, särskilt vid älven men även uppe i skogarna när man ser ner över dalen ❤️
Så platsen i sig tycker jag om… men skulle inte vilja bo där, och ville tidigt iväg därifrån just för att människor i små hålor som detta ställe ofta är inskränkta och trångsynta och tja.. nääää, bara nej nej nej känner jag 😂
Det är fint att komma hem en vecka eller två om året, men det räcker så!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2015-02-01 15:18
#141

haha, där är jag nog lite kärringen mot strömmen, röra om i byhålan lite, har de inget böttre att prata om så är det deras problem, och så kanske man väcker NÅN tanke hos nån…här är det trångsynt kring tex homosexualitet ( religiös by) o jag tar varje chans jag får nästan att säga nåt, inte för att provocera utan bara för att jag känner att de behöver få lite ny syre i diskussionerna. Men säkert enklare om man flyttat till en by där man tidigare inte kände någon, som jag gjort,  än att stanna kvar i sin barndomsby. 

man kan ju kolla på HUR vattnet är i drömmen …det är ju inte säkert att det är rent i drömmen Otroulig…det kan även vara grumligt, smutsigt, jäsande, bubbligt, kallt, varmt, stilla, strömmande…precis som ens känslor…

Haha, jag brukar också DRÖMMA att jag dricker vatten när jag druckit alkohol…lite tokigt att inte vakna o verkligen dricka, för det är väl vad man behöver 😛(…kom ihåg en midsommarnatts-tradition nu, som jag bara läst om, att äta en salt pannkaka innan sömnen o sen se vem som bjuder på ett glas vatten i drömmen. Jag har bara provat 7 sorters blommor under kudden o minns hur förkrossad jag var när jag drömde om storebrorsan, jag ville ju inte gifta mig med honom 😭( var kanske 5-6 år då) 😃

Otroulig
2015-02-01 15:34
#142

Haha! Ja den traditionen har jag också hört talas om.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-02-03 07:06
#143

Jag hade kramp/sendrag i en tå igår kväll, den höll på att bråka i en timme. Sen drömmer jag på morgonen att jag och min syster har hand om en häst och den har mask i hovarna, dom dyker upp i hål i hovväggen och kryper tillbaks igen, rätt stora nån centimeter 🤮 Sen har hästen även problem med nosborrarna, vi måste smörja in dom för att mjuka upp. 

Hmm jag har för mig att när äckliga saker dyker upp sådär så är det något dolt/obehagligt från barndomen som dyker upp. Som tar min kraft….hmmm.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-02-04 15:02
#144

hmm, kom ihåg en dröm nu som jag undrar lite över. Vi var utomlands i nåt superexotiskt land med djunglar o turkosa vatten, o skulle gå över en hängbro. Vi var typ en turisktgrupp som gick på rad. Jag hade en superkamera med stort objektiv ( tycker om att fota i verkligheten också) som jag hela tiden gick med och knäppte kort, njöt av fulla drag av allt vackert. Sen tog jag ner kameran en stund o SHIIIT, blev helt livrädd när jag insåg att jag stod där på hängbron och det var flera km ner till marken ( tänk Indiana Joneshängbro med krokodiler där nere) , jag kunde inte ta ett enda steg fram, blev paralyserad  o fick tvångstankar att bara slänga mig rakt ut. Maken gick framför mig o vände sig om o sa" kolla inte ner, bara gå rakt fram , ett steg i taget, kolla genom kameran om det känns enklare". Och när jag kollade genom kameran igen så gick det bra, då kändes det inte alls skrämmande utan bara vackert igen.

Gömmer jag mig bakom en kameralins, vill jag inte se verkligheten🤔? Den tanken känns ju bara off o nervös…och inte sann…men varför kände jag mig bara lugn när jag tittade genom kameran? däremot kändes ju makens ord fina och kloka❤️…bara blicka framåt, ta ett steg i taget, inte glutta ner o skrämmas av djupet, det finns där men jag behöver inte foka dit.

Otroulig
2015-02-04 20:40
#145

Hihi, jag tänker lite på att man kan zooma in det man vill i en kamera, man väljer motiv. Precis som vi faktiskt väljer vad vi vill fokusera på i det verkliga livet…. vi väljer att se det vackra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-02-04 21:03
#146

Jaaa! Och så mår du dåligt eller känner dig vilsen om du tittar på sådant som inte stämmer överens med DIG?

Tittar du i en kamera så väljer du ju vad du vill föreviga, vad som är värdefullt för dig. 

Var det inte någon, Karin? Som skrev om en liknande dröm i en annan tråd härom dagen… tittade i en kameralins? Eller var det sjöstjärna?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
gardit
2015-02-10 05:18
#147

Hej, nu får ni hjälpa mig vänner ♡ Har precis vaknat ur en äcklig dröm. Mina syskon och jag satt hos pappa och åt mat. (typ nutid) plötsligt måste jag resa på mig för det kryper äckliga fluglarver på mig, in under kjolen på höger lår och höft. Jag får slänga av mig kläderna och försöka borsta bort dem, min tanke är att jag måste duscha för att bli av med allt; men jag vaknar istället och nu känns det som om det kryper på hela kroppen. Vad innebär fluglarver? Det var bara jag som besvärades, inte mina syskon. Hjälp mig förstå så jag slipper drömma detta fler gånger. Tack♡☆♡

Otroulig
2015-02-10 06:56
#148

Min tanke är att det är tankar eller känslor som du uppfattar som  äckliga, som du har i ditt liv. Som du kanske skulle må bättre av att inte tänka / känna ..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-02-10 08:50
#149

Pratade vi inte om drömmar om insikter här inne förut, eller var det någon annanstans?  En som drömde om getingar t.ex. Det kanske var någon helt annanstans 🤔

Larv är väl också ett tillstånd, en del i transformation?

Nånstans ringer en klocka som säger insekter och rikedom i form av pengar?

Men har också något minne av att drömmen om getingar kunde tala om  en oro. Så det kanske är olika mellan insekter.. (haha jag vill skriva insikter hela tiden).

Det är lite lustigt ändå gardit, jag drömde också om insekter…. helt plötsligt så flög det in något i mitt vänstra öra och blockerade det så att jag blev nästan döv.. och jag kände hur örat var "fyllt". Jag visste att det var kryp och jag har ju världens krypfobi och ville inte pilla av rädsla att trycka in det ännu  mer. Jag bad min mamma att hjälpa mig dra ur det, och hon sa bara glatt nej 😮
Sen skulle jag försöka stänga ytterdörren i föräldrarnas hus, från insidan.. men låsspaken var redan ute och det gick inte att stänga, och sen såg jag att dörren och dörrkarmen var jättetrasig med stora glipor runt omkring och med träflisor. OCH det satt mängder med stora håriga spindlar överallt på dörren. Fy faaaaan vilken panik jag fick. Och jag backade och slängde mig på golvet, och såg hur några spindlar hissade ner sig från täket i sina äckliga trådar… 😮😢🤮

Men jag vet inte varför jag inte sprang därifrån? Jag kunde kanske inte?

Hur som helst så kom jag på att jag kunde kanske få ut äcklet i örat, och tittade i en spegel och såg att där var bomull som stack ut 🤔så jag drog försiktigt i den och ut åkte en stor bomullstuss med två äckliga döda kryp samt nån slags blågrön vätska… 🤢Jag fick för mig att ena krypet såg ut som någon slags kackerlacka och den andra såg metallisk ut…

INTE trevligt. Men jag sov länge inatt, la mig tidigt och sov nog 9 timmar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Eldflickan
2015-02-10 21:37
#150

Uhm… Jag drömde en ganska konstig dröm inatt. Det var så att i mitt saliv i min mun började det bildas små bläckfiskar som växte fort, och för att inte kvävas, eller bara för att det var obehagligt, var jag tvungen att spotta ut dem. Sedan fortsatte de att växa på golvet. Jag spottade ut tiotal efter tiotal med bläckfiskar, jag vet inte om det någonsin slutade. Det var väldigt obehagligt, som ni nog förstår. Men jag har ingen aning om vad det betyder.

Otroulig
2015-02-10 21:59
#151

Nånting som du vill få ur dig?  Någonting som du skulle vilja få sagt, erkänna eller berätta för någon - det var min första tanke? 

Kanske t.om något obehagligt - en obehaglig sanning - eftersom bläckfiskarna inte verkade så mysiga. Bläckfiskar förresten - vad kan det symbolisera tror du? Vad känner du inför dom?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Eldflickan
2015-02-11 06:11
#152

Jag tänkte också att det var något sådant, det låter mest logiskt, men jag vet själv inte vad det är jag vill få ur mig i sådana fall. Fast kanske är det allt, med tanke på att det är så många bläckfiskar. Vad jag känner för bläckfiskarna… Egentligen inte så mycket, det känns som om de avskyr mig, men jag har en annan slags känsla. Men inte så mycket. Obehag, mest.

Otroulig
2015-02-12 20:12
#153

I natt har jag drömt som bara den. Vaknade av en detaljerad dröm och upptäckte att jag somnat på spikmattan…vaknade först efter 2 timmar 😴 kissnödig dessutom. Den innehöll en massa grejer så jag skriver här så kanske det poppar upp någon jaha - eller att ni ser nåt som inte jag ser. 

Det började med att vi hade fått fyra fåglar, de var unga, färglada som papegojor men som sagt bebisar, de hade rätt taniga ben och lite fjädrar där. Vi fixade en hall som gondoljär (heter det va? en stor fågel bur) Jag var lite orolig för hur min hund skulle reagera men det gick bra, det var nog hemma hos mig, fast ett annat hem än det jag har nu, tror att det var flera hundar där, och fler människor. Jag hade min gamla ridskolechef som granne - jag klättrade upp till honom över en snöhög, han körde snö med en robot som han uppfunnit själv, ett fint hus hade han. Så var det sommar helt plötsligt och hans ex och hennes nya pojkvän kom åkandes, de var strålande glada och hade förlovat sig. Alla var så glada för deras skull. 

Sen var vi nere vid mitt hus igen och fåglarna hade kommit ut, de flög runt med skogens övriga fåglar och det var ett himla liv, jag tänkte att dom ser vi aldrig mer igen. Men se då flög en av papegoja fåglarna och satte sig i mitt hår och jag kunde fånga den och hålla den i handen. När jag skulle gå in i huset så var det 5 hundar där och jag skulle ta ut dom för att kunna släppa in fågeln - då ser jag en stor råtta som sitter under en bänk i köket och käkar på nåt (den påminner lite om mammas hund som nyligen gått bort, Jag går ut och ropar efter en karl med gevär (här blir jag lite irriterad i drömmen att jag måste be om hjälp av en man, lite mot mina principer men tänker att ok varför inte vara lite kvinnligt hjälplös) Jag ropar och säger att jag tror att det är en råtta och nån kollar så att det verkligen är det. Det stämmer och hundarna kallas ut och det är lite panik.

Så vaknar jag…

Skum dröm. 

oj…det här blir jättelångt…

Men just fåglarna vackra, färggranna, sköra, fria (eftersom de flyger) det kändes som att just det här att de rymde - att jag accepterade att det var förlorade för alltid och sen kommer en tillbaka. Kanske att det reflekterar mina tankar under dagen - just det här att det är så viktigt för mig att släppa saker acceptera att det är borta - för det är då de kommer tillbaka. Haha - gissa vem som var övertygad att de berömda handskarna var borta i går, letade i väskan - men det var verkligen inte där, så jag letade runt lite och tänkte sen att de kanske är på jobbet. Släppte hela saken och när jag kommer fram till jobbet så hittar jag dom…i väskan 😃Haha och de är ju också färglada ☝️ 

Glädjen över andras kärlekslycka var också påtaglig. Hmm, tänker på att ridskolechefen var ju också glad - alltså glad åt att sitt ex var lycklig. 

Vad råttan anbelangar och mitt behov av en man att bli av med det otäcka…Det var ju lite intressant…jag är ju så van att Bra kvinna reder sig själv, eftersom jag varit ensam så har jag fått lösa "mans jobb själv" ochjag är stolt när jag klarar det…hmm måste nog erkänna att jag tycker att kvinnor som inte klarar av såna grejer är lite mesiga och handlingsförlamade… 🤐

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-02-12 20:23
#154

Haha jag måste tacka för en massa skratt, Otroulig 😂hela drömmen blev så komisk - när någon berättar eller jag läser så spelas ju allt upp i bilder för mig.. så såg jag snöhögen och hur du klättrade upp och så tittar ner på grannen med sin hemmabyggda robot 😃 jisses vad nördigt! ♥

Och sen inte mindre än FEM hundar, och en råtta… ja jisses.

Jag har ingen tolkning tror jag. Råtta har väl i många kulturer fått en rätt trist stämpel som ohyra och oönskat..? Vill du att en man ska hjälpa dig att få bort något oönskat? 

Själv tycker jag råttor är söta! Jag såg en ute på parkeringen här för några kvällar sen, den sprang över asfalten och gömde sig under en bil. 

Men sen vill jag också säga 😎 att man FÅR be om hjälp och man FÅR vara "hjälplös". MEN man behöver absolut inte VARA hjälplös heller bara för att man ber om hjälp. De allra flesta vill hjälpa andra, och män vill gärna hjälpa en kvinna också.. de behöver få känna sig behövda och uppskattade, du vet. De vill så gärna….
Så att be honom fixa något ibland gör ju bara gott… han får göra något för dig, och du kan göra något annat istället 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-02-12 20:36
#155

Ja visst var det detaljrikt tokigt 🤪 Precis! Jag vill att mannen ska ta bort nåt oönskat…hmm undrar om att vara hjälplös är lite sårbart för mig..jag har ju haft lite svårt att be om hjälp..har ju blivit bättre.  Äh drömmen kanske bara var en kissnödighetskombospikmatte dröm

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-02-14 18:48
#156

Du får kolla lite i solögas bok, Otroulig, mkt djur i drömmen✨ Råtta handlar om nåt slags mod tror jag…ja, just det , att släppa kontrollen!😛 Hade ju ett möte med en fetråtta ute, som kom och drack i dammen, iiii, med superlång svans o allt! Jag har ju haft takråtta som barn, så jag tycker de är söta😊

Jag kom ihåg nu vad jag drömde häromnatten, att jag hade lite småont i halsen o kollade i spegeln o halsmandlarna bara hängde i små trådar, haha! Jag tänkte att jag kanske skulle gå till läkaren o operera ut dem, men det kändes ju off, så jag hostade till ordentligt o de lossnade o kom ut. Jag var skitglad, " så- nu var det ur världen👍"….ni vet ju om mig o mitt halschakra…😉…känns som en positiv dröm! ✨

Otroulig
2015-02-14 19:00
#157

Käckt att bara kunna hosta ut det kassa. Så enkelt kan det va 👍

Släppa kontrollen…hmm..jag tycker jag är väldigt okontrollerade just nu..hehe om vi inte pratar om känslor förståss 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-02-14 20:11
#158

Har du inte drömt om halsmandlarna förut szirius? 😮tycker du har berättat det, och att det skulle opereras. Eller var det nåt annat som skulle opereras…?

Är det inte känslor som är det väsentliga? 🤗

Jag vaknade med ett ryck idag strax efter kl 12, efter att någon i en dröm frågat om Marko var "the guy". Aaahh.. jaja..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2015-02-14 21:09
#159

#158 tror du tänker på min Alien som skulle operera mig…men det var ju ingen dröm 😛🤪

MissInAction
2015-02-14 23:05
#160

Ja just det!! Var det ingen dröm?? Haha när hände det då? 🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2015-02-17 07:05
#161

Jag verkar ha djur tema i mina drömmar. I natt var det fullt av dom igen. Jag var ute i skogen och gick, hunden var med, det var nåt på gång, djuren sökte skydd. Det var vackert,  magiskt , dimman kom in, något sa mig att nåt stort var på ingång, men jag valde att inte vara rädd. Jag tror vi hade gått lite vilse, men var inte orolig över det heller, jag kände att det skulle lösa sig. Jag såg marsvin eller nåt liknande djur som gömde sig under ormbunkarnas tak.  Jag var beslutsam och orädd.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-02-17 07:43
#162

För min det har det varit en natt med död, förruttnelse och trasiga saker. Väldigt underligt!

Otroulig
2015-02-17 10:30
#163

Nåt som inte gagnar dig längre kanske dör ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-02-17 10:40
#164

Det låter bra. Drömde om döda möss i fällor, det kröp larver i dem och andra möss åt på de döda. Och jag kunde känna lukten. 🤮

Men nu när jag skrev detta så insåg jag det vackra i att det döda skapar något nytt (näring/liv). Kanske var det vad drömmen ville tala om - att ur det gamla, döda som inte längre är till nytta skapas det nytt, levande. 🤔

Otroulig
2015-02-17 11:08
#165

Haha, råtta stod för att släppa kontrollen och lita på intuitionen. var tvungen att kolla mus " det gäller att hitta styrkan i dig själv, du är inte försvarslös, värnlös, hjälplös eller utlämnad" ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-02-17 11:57
#166

Bara uppäten! 😭(😉)

szirius
2015-02-17 14:50
#167

jag drömde att jag åkte hiss…upp upp upp…ville till ett speciellt rum men hissen tog mig på äventyr uppåt i stället✨. Är oftast på hotell när jag åker hiss…

Djur drömmer jag om nästan varje natt, som jag pratar med, men brukar glömma vad de säger😛, "ät mer tårta" sa en älg en gång, sådär helt apropå, hahaha😂 visdomsord🎂

Annons:
Otroulig
2015-02-17 19:06
#168

Hahaha "Ät mer Tårta" 😂

Hmm jag kanske ska lyssna på min dröm och inte trilla in i oro och rädsla för framtiden… DET stämmer ju bra in på mina känslor och tankar nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-02-17 22:20
#169

Älgar och tårta 😂åh vilka underbara bilder jag fick i huvudet nu!

Jag hade en mysig dröm som jag vaknade alldeles för tidigt ur imorse. Tidigare i drömmen hade det nog varit lite jobbiga saker, vi blev jagade eller nåt. Men nu åkte vi något slags fordon.. spark eller cykel eller något där jag skjutsade min älskade framför mig.. jag vet inte vem det var men det var min älskade ♥
Och vi var som på ett berg och det gick brant nedåt på en stenväg och vi fick köra slalom för att det inte skulle gå för fort och för att jag skulle lyckas bromsa.. sen var det plötsligt stora granar och tallar som vi susade över… sen stenväg igen… och så sa vi att vi får blunda och "stänga öronen"… och tydligen så somnade han för jag fick väcka honom så att han kunde se det helt makalöst vackra landskapet framför oss.. milsvida skogar i en dal, och de skiftade i regnbågens alla färger. det kom ovanifrån genom solen på något sätt… sååå fint! It's too beautiful not to be seen, sa jag. Och sen minns jag inte mer, vaknade nog av larmet då.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-02-18 06:52
#170

Men åååhh, vilken härlig dröm Missi 🌈 🌈haha blunda och stänga öronen tja - det låter ju som en annan beskrivning av att sova 😃.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-02-18 07:38
#171

Hahaha, ja det har du ju rätt i 🤪jag tror att anledningen just då var att det inte skulle bli lika svindlande när vi susade ner ovanför träden! Vi kanske var rädda att fastna/falla eller nåt. Men drömmen var överlag mysig 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-02-18 09:02
#172

Mysig dröm MissI. ❤️ Själv hann jag med lite olika saker i natt, men starkast känsla förmedlade alla pengarna jag fick - de var så vackra. Färgglada med fina budskap och lite guldiga hör och där. Jag blev helt lycklig bara av att titta på dem. Det skulle vi ha - pengar med "budskap". ☝️

Otroulig
2015-02-24 06:51
#173

I går kväll innan jag somnade bad jag om att få sen en bild av mitt drömliv, hur livet skulle se ut för att jag skulle må som bäst. Jag vaknade på morgonkvisten av en stark bild av att jag hade tillgång till värsta skrivar och uppkopplings funktionen på ett papper - det var som någon slags licens. Men det var lite onödigt, för jag använde ju inte det - jag valde det "enkla"  livet. Det var det som fick mig att må bra. 

Det fick mig att fundera lite. Jag har ju känt mig lite obekväm i mitt hem - eftersom det sunkar ned sig, färg flagnar, det är lister som är trasiga, osv….är det så viktigt för mig egentligen? Eller är det för att det ska vara en fin fasad för att visa upp? Att det "ska" vara helt och fräscht.  Att andra har det?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-02-24 07:22
#174

Du tänker att du inte trivs riktigt hemma för att du på något plan bryr dig om vad andra tänker om ditt hus? Så kan det såklart vara, men jag får en känsla av att ditt skav rör något annat. Kanske är du inte nöjd därför att du vet att du kan annat än det där. Du har en förmåga, som i drömmen, som du av en eller annan anledning väljer att inte utnyttja. Och det skapar skavet. En tanke bara…

Annons:
Otroulig
2015-02-24 08:28
#175

Hm, vad jobbig du är #sadehoni allvälmening# ;) Visst lever jag under min potential. Både hemma och i jobbet. Men jag finner ingen väg/ inspiration. Så under tiden är jag öppen och nyfiken för vad universum presenterar. Men vetisjutton ändå tror jag på nåt vis att back to basic är min grej… Det är ju där jag mår bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-02-24 08:57
#176

Det är lite av min charm. Jag tänker dock att det ena inte behöver utesluta det andra. Vi hittar ju oftast vår inspiration när vi känner oss hemma. Alltså när vi är vårt Sanna jag.

[rore]
2015-02-26 09:35
#177

Natten till igår jobbade jag HELA natten. När klockan ringde var jag slut och det höll i sig hela dagen.

Tror att jag drömde samma dröm hela natten lång.

Plockade bort torra gamla höstlöv som satt dolt i taket. De satt där fast de egentligen inte syntes. Snacka om att rensa!☝️

I morse vaknade jag pigg och utvilad🥳

szirius
2015-02-27 15:52
#178

#177 haha, förlåt, men skrattar kärleksfullt" din stackare, jag veet , varför gör vi på dette viset🤪".❤️..nu var det ett tag sen, men har ju hänt att jag liksom stått o diskat en hel natt…givande dröm😟…bah GÄSP när man ska kliva upp😴, jag är ju hellre ute o flyger på drakar på nätterna😍 Fast din dröm gjorde säklerligen nytta på nåt plan, det kanske min diskdröm gjort också, men ändå!tråååk🤐

Har varit ofokad en längre tid nu när det kommer till läggdags, inte alls haft intentioner eller önskat svar på frågor eller nåt, helt kommit av mig utan bara läst mig till sömns..jaja, det har väl varit tid för det kanske…men det är ju NJUT att dvala in i den andra världen  o få tydliga budskap o möta härliga äventyr som liksom FYLLER PÅ🎁! Mer sånt, tack!

[rore]
2015-03-01 13:56
#179

Verkar som nätterna hjälper mig släppa och rensa gammalt Skit. JObbar ju dygnet runt nu mer🤪och är väldigt trött nu för tiden. Men det är ju så det Är.

Nå ja. För någon natt sedan så var jag ju och rensade bort gamla torra löv som inte syntes men som fanns en då.

Här om natten så drömde jag att jag stod och väntade in mig själv. Högt uppe på en kulle som hade barrskog omkring sig och en gammal dags skogs väg, med en gräs sträng i mitten.

Jag kände mig ivrig och förväntansfull, fast jag inte riktigt förstod vad det var jag väntade på.

Sen ser jag en flicka som kommer gående emot mig. En tidlös flicka i halvlång löst sittande klänning. Hon höjer handen och vinkar mot mig. Och jag fylls med en sån stark igenkännande känsla och glädje att hela jag bara blir så lycklig. Ovanför flickans huvud flyger ett 10 tal änder,, det är som om Änderna hjälper henne mot mig(?)

Och inatt så klev jag ur en båt för att rädda en lurvtuss till hund som hade hamnat i vattnet. I vattnet flöt det något som såg slem äckligt ut. När jag kände på det så var det vattniga bitar från is flak.

Jag blev förvånad eftersom vattnet ändå var så varmt. Jag kunde simma runt med lurvtussen under ena armen och jag njöt av utsikten,, som kantades av en härligt grönskande skog med glest mellan träden….

Islossning och framtids tro😍

#############################

Angående and drömmen, så minns jag en hemsk dröm jag hade tror det var i våras. När jag drömde om en hund som fläkt upp en gräsmatta, ( ungefär som en hud flik) som den hade tuggat ihjäl and ungar i. När jag tittade efter. och det var en man som blev så arg att han med bara händerna försökte ta ihjäl hunden.

Och jag skrek förtvivlat att Hunden endast följde sitt naturliga ursprung. Att den inte kunde straffas för sitt sätt att vara….

Känns som om de hör ihop på nått vis…

MissInAction
2015-03-01 14:33
#180

rore, var det inte du som drömde härom året också om en massa löv och grejer som du städade ut ur ett stort gammalt hus? Eller var det kanske Otroulig? 🤔
Det kändes så bekant iaf när jag läste det!

Det är ju väldigt symboliskt med islossning och lövrensning.. hur mycket tydligare kan det bli liksom?? 🤗

Jag hade en positiv dröm inatt tror jag. Vi var i ett gammalt hotell men som liksom skiftade och blev till min farmor och farfars gamla hus. Det huset har jag ju drömt om en del och ALLTID har där varit spöken och saker har flugit och smällt och jag har farit runt etc. och varit rädd. Men inte inatt!! Ingenting av det där! Jag till och med gick och tittade runt i rummen, för att se om det skulle komma något? Men icke. Det var helt lugnt och kändes "rent" så att säga. Så skönt!!

Sen sa mamma att vi skulle köra hem, detta var typ jättetidigt på morgonen, istället för att sova och åka nästa dag… men jag sa att jag vägrar låta pappa köra för han är inte nykter. Jag tänker inte låta någon av er sitta i en bil som körs av någon som är onykter, jag lovar att jag ringer polisen då. Mamma verkade rätt uppgiven…
Vad i…🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2015-03-01 14:35
#181

MissI!! Wow. Tar Du kommandot över Ditt Liv❤️😘

Annons:
Otroulig
2015-03-01 16:14
#182

Ja rackarns vad det händer grejer på allas fronter 🥳

Åh jag blev alldeles lycklig av din flickdröm Rore. Det kändes nästan som den där bilden jag fick upp under mitt toabesök, gamla vägar med gräs i mitten, dom känns väldigt lyckliga och harmoniska hos mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-03-01 16:59
#183

Jag drömmer ofta om Gunde Svan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-03-05 07:43
#184

Vilken mysig dröm jag hade 🤔
Jag följer ju en tv-serie där en tusenårig häxa ska komma och "hämta" ett ettårigt barn (detta är en förbannelse om att ta det förstfödda barnet i varje generation). I drömmen var mamman en annan av karaktärerna och barnet var ännu inte fött. Häxan var osynlig och helt plötsligt så gjorde hon ett snitt i mammans mage och fläkte upp med händerna. Hon plockade ut barnet och medan alla organ bara fläktes ut och "luftades" så stönade mamman av välbehag. och runt omkring var det dimmigt och mörkt. Jag som åskådare var så fascinerad just över att hon verkade tycka om det!!?? 

Men så mycket mer än så minns jag inte 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-03-05 08:39
#185

Tänk att få begrava ansiktet i Gundes skjorta. Aaaah!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
2015-03-05 12:23
#186

#184 jag tänker att du fick se att man kan NJUTA av en "förlossning" - det är ju en symbolik i att du föder fram något nytt nu🙂…och att du har inställningen att det "borde" göra ont, men så såg du att jaha, man kan faktiskt njuta av det☝️. Så skulle jag välja att tolka det😛

MissInAction
2015-03-05 23:02
#187

Den tolkningen hade jag aldrig kommit fram till själv tror jag, men den kör vi på 😎

Tänkte på detta med organen som luftades också.. om det finns något där. Äh jag vet inte, Är för trött för att tänka nu också


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-06 06:56
#188

Jag tänkte också som Szirius, en förlösning - en födelse av något nytt, jösses vilka drömmar Missi 😮🥳

Men mm, lufta ens inre organ…rena, syresätta, kanske helt enkelt att du ska ge dig lite slack…lite paus, låta allt vara.. 🤔

Här pratas det om viktiga drömmar på fullmåne nätter och vad drömmer jag om - Dieter 🤓, om folk som går på light produkter, som passar sig för vad de äter….det dök upp i går också i IRL. Så frågan återigen - hönan eller ägget vilket kom först? 

Jag har ju haft en liten slukhåls period, allt går ned, speciellt kaffebröd och bullar på jobbet ,hmmm. 

 Lustigt, kom på det nu, jag är väldigt objektiv i mina drömmar nu förtiden. Nästan inga känslor alls. 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2015-03-06 07:00
#189

Själv drömde jag i natt att jag var så frustrerad på min syster som inte kunde vara tyst att jag började slå henne med en matsked och på min mamma för att hon var otacksam så henne mulade jag med ett lass glass…

MissInAction
2015-03-06 07:52
#190

Haha… förlåt att jag skrattar Kathja 😃men det är ju bra att du inte tar till strörre våld än så!

Otroulig… ELLER så börjar du (eller kan du) gå ifrån tron att om du äter si så händer så och SÅ kan du ABSOLUT inte äta för DÅ… 🤐

Tänker på detta som Abe säger.. att med kärlek ge sin kropp mat/näring ger en välmående kropp och sinne.. dessa beliefs vi har, har vi ju samlat på oss sen vi var småbarn, och dieter dyker upp hela tiden dessutom, med nya "rön" och åsikter hit och dit.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-03-06 08:01
#191

Skratta på du MissI! Det var helt skruvat så du hade garanterat skrattat om du var med. 🤪

linnease
2015-03-06 08:33
#192

Haha, jag skrattade med, mest åt "mula mamma med glass"! 🍦

[Kathja]1
2015-03-06 08:46
#193

🤪😮😃

szirius
2015-03-06 11:16
#194

haha, du snackade ju om revolution sist Kathja, och tårtkastning har vi ju sett - kanske din strategi blir GLASS😂😛

Missi, vi är alla olika, visst räknas vår " tro" in i hur mat påverkar oss, men jag har en väldigt intuitiv känsla att det inte går att höja sig över VAD som helst med bara vår inställning….helt enkelt för att det  finns celler o energi även i vår mat och ju känsligare vi är, desto mer känner vi av det…mkt därför jag slutade äta kött…och det var långt innan jag hört att man kan mäta  och se att grisar i stora slaktfabriker utsöndrar höga doser stresshormoner som kommer in i köttet…nu tror jag ju att allt socker och konstmedel är värre grejer än kött, det finns mkt ekologiskt kött och även viltkött som man kan få tag i nu.  Men fokus ska ju inte ligga på MOT, på vad som är "dåligt", utan hellre känna efter vad som känns rent och friskt, vad kroppen längtar efter. 

Jag ser det såhär : en planta vill inte vattnas med coca cola, den vill ha friskt vatten🌊…och för mig ingår även människan i den här "naturliga" cykeln….sedan är vi ju alla olika, vissa mår dåligt av potatis, andra mår bra av potatis osv. Det handlar ju om vår konstutition, våra doshor om man kommer in på det….jag tycker detta är huuur intressant som helst - självkännedom i allra högsta grad!

(lightprodukter är väl bevisade för länge sedan vara nästan ännu mer skadliga, med all aspartam och konstmedel i🤐…finns det folk som fortfarande äter lightgrejer?Själv tycker jag att det smakar illa dessutom, men det är väl en smaksak)

Jag är HELT blank inför vad jag drömt inatt…jag brukar minnas, men har nog jobbat i det djupt underundermedvetna inatt…🌛

Skorpion76
2015-03-06 14:56
#195

Ofta drömmer jag att jag blir biten av krokodiler.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2015-03-06 17:46
#196

Hahaha Kathja - jag ser bilden framför mig, jätte arg och tar fram den skräckinjagande vapnet, en matsked 😂

Apropå mat, jag har varit som ett slukhål vad gäller fikabröd eller rättare sagt, finns det så äter jag, jag köper inte hem själv.  Men har samtidigt känt ett behov av Broccoli och blir sugen på sallad. Men på jobbet så är det många som inte äter fika bröd alls, min lunch kamrat äter mikroskop portioner och är ändå lite mullig, så jag tänker - vafasiken - bullar är ju GOTT! Jag tror man ska äta ordentligt och inte krympa ihop eller hoppa över mål.  

#195 usch, det låter lite som en stress dröm, att du blir attackerad. Ofta är det så om man blir jagad i drömmarna att det är tankar och händelser som "jagar" en.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-03-06 19:19
#197

Efter ridolyckan har jag flera gånger drömt att jag har ramlat av hästen.  Yscha!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-03-06 19:44
#198

Skorpion,
Det är kanske en sak som du fortfarande håller på att bearbete/processa på ett omedvetet plan?

Ja szirius, jag håller med dig där!! Ville bara framföra vad Abraham brukar säga 😃

Och själv strävar jag nog naturligt efter balans. Har jag ätit mycket sött en dag, alltså typ pannkakor eller bröd eller annat så vill jag gärna ha något salt sen. Eller om jag ätit "tung" mat så vill jag ha lättare senare och tvärtom. 

De flesta känner nog vad som känns BRA att konsumera och skillnaden om man stoppar i sig x eller y. Så det är nog bäst att lyssna på kroppen.

Lightprodukter… 🤮🤐nej riktiga grejer, tack!

Fast egentligen… visst att en planta föredrar vatten framför coca-cola. En planta har dock inte samma skapande förutsättningar som en människa och DÄR har ju vi en stor fördel, som kan skapa vår egen verklighet mycket friare. Det här har jag också hört något om, troligen från Abe. Det är ju ett otroligt intressant ämne, tycker jag. Hmmm kanske fortsätta i någon hälsotråd? Tror vi har några här inne 😃

Och så videon!! Man skall icke underskatta skedar!😉
Från filmen Robin Hood - Prince of thieves. Med min favoritskådis ni vet, Alan Rickman ♥ hehe.. klassisk scen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-03-07 11:42
#199

Ibland önskar jag att det gick att spara drömmarna och installera dem som programvara, så att andra kunde få ta del av dem också! Jag hade en sån vacker dröm inatt ❤️

Befann mig någonstans på södra halvklotet, gissningsvis Sydamerika där det var mycket träd. Jag sattes i någon slags fordon som bara drog iväg och jag lyckades med nöd och näppe bromsa in mjukt utan kollosion med de framför mig… dessa var militärer förresten, och det sköts hej vilt runt omkring. Men hur som helst så togs jag med av en kille som jag kände igen men inte kände så väl tror jag.. undrade vart i hela friden vi var påväg… in på småvägar, genom fält och skogsstigar.. det var som att det var helt mörkt runt omkring men vägen lystes upp i ett perfekt ljus där vi var ♥

Sen var det som att en hel värld öppnade sig, vi åkte på en liten "gräsväg" vid en flod, och skogar runt omkring. Och vattnet var spegelblankt och hela världen var upplyst av ett obeskrivligt vackert fullmånesken. Det var nästan som dagsljus, fast med endast månsken!! SÅÅÅÅÅ fint att jag nästan tappade andan. Vi fortsatte längs vägen och jag sa att åh, här på södra halvklotet är ju stjärnhimlen annorlunda, det vill jag också se! (när inte månen lyser upp allt för mycket haha).

Åh det var magiskt!! Så fint och jag kan inte släppa känslan 🤗

Alltså… killen som körde var densamme som jag drömt om två nätter tidigare i veckan tror jag 😊en karaktär/skådis. Haha… fascinerande. Som person vet jag inte riktigt hur han är, tror han är en bra människa… som karaktär i de serier jag följer är han definitiv en bad boy, en snygg sådan och han KAN visa en känslig sida… väldigt sällsynd dock. Och nej, jag är inte typen som dras till bad boys vanligen..

Minns att tidigare drömmar inatt handlade om att någon vän jag hade var eller planerade att vara otrogen, och jag ifrågasatte hur de kunde göra så mot den de påstår att de älskar. Fine att ha mer en än partner men var ärlig med det!! tyckte jag. 

Drömde också att jag var i Tallinn och att jag tog mig fram med hjälp av rätt så trasig estniska! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-07 15:34
#200

Vilken härlig dröm Miss 🌈

otrohets drömmen skulle jag tolka som att du ska vara ärlig mot dig själv 🙂

Jag tog mig ju ett bad och la mig sen och tog en nap och drömde att jag badade i underbara vågor jag hade en kvinna med mig som jag försökte locka ut i vågorna. Kände mig som barn på nytt - härligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-03-07 19:53
#201

Var den kvinnan kanske också du? 🙂

Vatten i drömmar sägs ju symbolisera känslor. Kunde vara intressant!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-08 10:13
#202

Ja Missi, haha, det var nog lilla truliga jag som låg där.

I natt har det varit full aktivitet på drömmandet. Det starkaste skrev jag ned.

Jag var på en tillställning men mina gamla vänner och den bekantskaps kretsen, Sen skulle jag ta mig ut, det var som ett område som var avstängt med en slags trä grind. Jag fick inte ordning på hur låste fungerade - det var någon slags konstig skjut mekanism. SÅ jag fick krypa under - det var dom en alternativ utgång, precis där mitt huvud kommer närmast marken är ett sorkhål - man ser botten - det var dagsljus där. Jag möter två kvinnor - mammor till några av mina gamla vänner och vi påtalar den lite krångliga vägen in och ut, de är på väg in. Jag har hamnat i någon slags gång och är på väg att krångla mig ur gången, jag får ta spjärn med armarna och dra mig uppåt, jag känner att det är lite bråttom, det blir som ett sug i gången. Precis när jag tagit mig upp så fylls hela gången med glödhet lava. Jag är lättad att jag hann ut men tänker på de stackars kvinnorna som har dött därinne.  De anhöriga måste underrättas. 

Stark dröm ser jag det som, att jag lämnar det gamla. När jag vaknade så kände jag att ok, min väg är rätt - det är det jag skulle göra, tillbringa all denna tid själv istället för att umgås med min gamla umgänges krets. Varför vet jag inte - men det är rätt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-03-08 12:48
#203

Ja , eller också ditt nya JAG istället för ditt gamla? 🙂
Gamla vänner som inte längre finns i ett liv på samma sätt representerar ju dig som du var där och då, eftersom vår fysiska verklighet är vår vibrationella verklighet manifesterad. 
Det är hur tydligt som helst att du förändras (som alla visserligen), liksom kryper ur ditt gamla skinn.

Och här kommer jag igen… 😞tror att jag har något tema i drömmarna senaste tiden. Inatt träffade jag en kille och av någon anledning hade vi sex. Eller.. väldigt märkligt, men plötsligt fann jag mig liggandes med honom naken framför mig, så jag tänkte okej…. kör på 😃 så jag sög av honom, och det här är ju något som jag njuter att göra och vi njöt båda två.. 🥳 och råkade visst ramla ner på golvet också hahaha… 

Men sen efteråt så gick han bara iväg, började titta på sin mobil och prata med någon vän, jag hörde hur han berättade hur skönt det var. Jag fick nästan känslan att han pratade med Marko. Och jag tänkte SHIT vad har jag gjort!? De två var tydligen vänner. Han frågade mig om vi (jag och M) brukade chatta/prata….

Så jag ångrade mig jättemycket!! Varför i helvete skulle jag vara med hans kompis!!!? 

Och sen la sig ångern lite då jag tänkte att vafan? Han har ju haft sin chans att göra en move på mig i snart ett års tid, så varför ska jag inte få leva mitt liv och ha kul!?

Fast… kändes ändå inte helt optimalt. 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-08 14:19
#204

Ja Miss, klart du ska leva ditt liv och ha kul! 🥳🦸‍♂️🍸✨

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-03-20 19:36
#205

I min stad har det bott en handikappad kille som var totalförlamad.  Vi kan kalla honom för Christian. Han hade inget tal och kommunicerade endast med bliss, men sedan hade han tecken för ja och nej.  I måndags dog Christian eter att ha varit sjuk länge i lunginflammation och han var en kille som trots sitt svåra handikapp var väldigt intelligent. Han var väldigt populär och när han gick på en folkhögskola nere i Skåne valde han färgerna till sitt rum alldeles själv. På grund av det var det väldigt populärt att gå och titta på just hans rum. I måndags dog han alltså och för några nätter sedan drömde jag att mamma och jag satt i huset där han växte upp i  Smörkulla. Vi satt antingen i köket eller vardagsrummet tillsammans med hans mamma och pratade om ditt och datt när det plötsligt small någonting fruktansvärt. Mamman hoppade till av bara förskräckelsen och jag började fnissa lite förläget. Jag hade min teori klar om vad smällen berodde på, men jag tordes inte säga någonting eftersom jag trodde att Christians mamma skulle tro att jag hade blivit precis knäpp i huvudet. Jag var övertygad om att det var Christian som gav sig tillkänna.
Christian heter egentligen någonting annat.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-03-21 09:15
#206

Skorpionen. De som gått över till andra sidan kan ofta komma till oss i drömmarna. Min pappa hade en period när han kom och sa klokheten varje natt till mig ❤️

I morse vaknade jag av en väldigt annorlunda dröm. Det var själva sättet att drömma som gav en alldeles speciell känsla. 

I drömmen så var det som att jag såg via en kamera - jag "visades" bilder och lade märke till detaljer för att jag visste att det jag såg skulle ge mig ett budskap. Min kropp var inte med - jag bara såg allt. En ung man som var full och iklädd endast kalsonger som låg utanför sin lägenhet, han har tagit sig dit men däckar utanför sitt hem. Bredvid hans huvud är det fågelskit, jag lägger märke till detta för att det kanske har betydelse vidare i drömmen. bilderna sveper ned över gator ned mot en liten hamn där det ligger några båtar, det är tidig morgon och det är två män som gör sig redo för avfärd. Det är någon koppling medan mannen som ligger och fryser ihjäl och dessa båtar ett tag - sen förvinner den känslan. Här förkroppsligas jag och den ene mannen börjar berätta om båtarnas betydelse och historier om människorna i byn. Båtarna glider ut i vattnet - det är lummig och grönt längs stränderna.

Båtarna är gamla grå militär båtar med långa pipor, smala. Man paddlar sig fram, de andra har paddlar och sitter fastspända - men inte jag. Jag letar och hittar ett spännband som jag spänner fast mig med och en paddel som har en trasig paddel i ena sidan. En gammal arbetskamrat paddlar upp längst min sida - nu är vi på någon slags konferens med mitt förra jobb. 

Det känns även som jag fick information om varför jag ännu inte träffat min själsfrände och varför jag ska träffa honom. Fast minns inte svaren 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-03-21 10:53
#207

#206 Jo, det känner jag till.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-03-21 12:32
#208

Vad häftigt Skorpion att få påhälsning i drömmen av Christian 🤗 vår känsla kring en dröm brukar nog stämma, är min erfarenhet också.

Jag gillar att läsa berättelserna, Otroulig.. ser det så tydligt framför mig, med de två männen.. tidig morgon.. det gav en härlig känsla!
Tyvärr har jag ingen idé om kopplingen mellan dem och den däckade mannen.. och varför fryser han ihjäl mitt i sommaren??

Trasig paddel.. något inte helt funktionellt sätt att ta sig fram i livet? Eller att du TROR att det är något som saknas eller behöver fixas för att du ska ta dig fram. Tänkte på att du från början inte hade någon egen paddel. 

Hm jag vet inte.. det här är mer ditt område tror jag, men jag googlade lite.. skippade efter ett tag den svenska texten då jag insåg att Google har översatt den 😂
http://www.dagenshoroskop.nu/drommar/tydning/dr2929.html

Sen tänkte jag på en annan sak också Otroulig…  har du alltid varit så att du gärna lyssnat på och tagit till dig av budskap och information från olika källor? Eller är det här något som vuxit fram på senare år? Tänker att det är ju bra och häftigt att du är så mottaglig och medveten om det i drömmarna 🙂

Själv drömmer jag ofta om bilar nuför tiden.. haha..  så otroligt spännande 🤓😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-21 12:40
#209

Bilar är bra symboler Missi. Jag drömde vääääldigt mycket bildrömmar ett tag. I början var det andra som körde, ibland låg jag tom i bakluckan 😂. Härom natten tyckte jag att jag körde helt klokt men bilen vara slirade omkring. 

Kör man själv så styr man ju sitt eget liv, man har kontroll typ. 

I natt var det verkligen annorlunda - en helt annan känsla - just det här att jag liksom blev visad vad jag skulle se - det gällde bara för mig att ta in och förstå informationen. 

Men hur menar du ? "Ta in information från olika källor" menar du kanaliseringar, horoskop, böcker och sånt eller menar du mina inre källor ? 

Mina inre källor har jag nog inte haft någon kontakt med förut…inte på samma sätt som nu i alla fall. Jag lyssnar nog mer 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-03-21 14:12
#210

Heh ja men om det ens vore så väl… mina bildrömmar handlar mest om att leta information om dem eller lösa problem, eller något fel/skada på dem - sånt jag jobbar med 😃

Jag tänkte på exempelvis kanaliseringar men också olika bloggar, böcker, videos etc eller böcker eller "gurus" osv. Om du alltid eller länge har varit intresserad av det, eller om det har kommit på senare år?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-21 14:32
#211

Det här med den personliga och andliga utvecklingen har gått i perioder för mig. Jag  hade en stark period för 20-25 år sen. Då läste jag en del jag kom över - då fanns ju inte internet och utbudet var mycket mindre. Sen började jag sluka böcker igen för 6-7 år sen.  Men jag har nog alltid varit intresserad av personlig utveckling 🤔 och i och med det läst böcker och sökt annan inspiration och kunskap.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-03-21 19:25
#212

#208 Visst är det häftigt, men jag har fått påhälsningar i verkliga livet också. En eftermiddag när mamma och jag stod och värmde mjölk för att göra julost slog luckan under spisen igen. Det här var innan mamma och pappa  byggde om i köket. Nu har de spisen och ugnen på samma ställe, men då hade de inte det. Under spisen fanns bara en lucka till ett skåp och den slog igen med en smäll.  En påsk fick vi också påhälsning, men det var ute på sommarstugan.  Det började med att pappa gick upp på morgonen, men han märkte ingenting.  När mamma vaknade kände hon ända in i sovrummet att det luktade kardemummakaka och när jag kikade ut från mitt rum frågade jag om mamma hade bakat eftersom det luktade sockerkaka. Sakta sakta försvann doften, men när mamma frågade ett medium sa hen att det var ett besök från andra sidan.

Jag har inte sett gestalter, men dessa upplevelser är tillräckliga dör mig för att jag ska bli övertygad om att det finns en andra sida och att vi som lever på jorden inte är ensamma. Mamma har också drömt om andra sidan, men då har hon träffat människor som har varit döda. Så långt har inte jag kommit, men dessa upplevelser är tillräckliga bevis för mig för att jag är öppen och känner att det finns en andra sida..


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-03-24 10:53
#213

Postar min dröm här också och inte bara på Klotterplanket.

Hej! Jag har de senaste två nätterna drömt riktigt konstiga och lite obehagliga drömmar. Verkligen overkliga, konstiga och många utan sammanhang. Jag har även fler drömmar än jag brukar uppleva det som och de är liksom mer tydliga, jag minns de bättre (brukar sällan minnas någon dröm alls..)

Inatt drömde jag en riktigt fruktansvärd dröm om min lillasyster, jag vaknade ur den av någon anledning, förmodligen för att jag verkligen inte ville drömma den mer! Usch! 

En annan dröm handlade om att jag kände som ett hårstrå som satt fast mellan mina framtänder i underkäken. Jag började dra och ett långt hårstråliknande stå drogs och drogs och drogs, Det kändes mellan tänderna när jag drog och på vissa ställen hade strået typ klumpar på så det blev svårare att dra…!! Vad är detta för sjuk dröm? Jag mår nästan lite illa av denna hårstrådröm!

szirius
2015-03-24 14:29
#214

När jag var yngre drömde jag då och då att jag hade tuggummi i munnen som jag drog och drog och drog ut, yäck! Tror att det har med att inte kunna uttrycka sig, man talar med munnen,och nåt sitter i vägen…..nåt man får dra ut…. kommunikation…. Nån annan gång har jag haft hela munnen full med insekter, typ skorpioner eller getingar som jag försiktigt ska få ut ur munnen utan att de sticker/nyper mig.

Åh, inatt drömde jag att jag hittade en hemlig port i trädgården och den ledde till en gömd trädgård, som låg mitt emellan vår och grannens gård. Och där fanns ett suuuperfiiint hönshus, haha,  i trä med snickarglädje, som ett minihus! Jag gick o frågade grannen som sa " jamen det ligger ju bara oanvänt, den delen kan ni få! "
Kändes som en positiv dröm, men liiite snopen att vakna upp bara 😉

jag har en fråga från en bekant som alltid drömmer om guldhalsband, att hon letar, hittar eller ibland stjäl guldhalsband…nån som vet vad det kan symbolisera?

Otroulig
2015-03-24 20:06
#215

Ja Målle - jag skulle tolkat drömmen som Szirius. 

Men åhh vilken fin dröm  Szirius 🌊. 

Guld hmm här var en tolkning: 

 To see gold in your dream symbolizes wealth, riches, natural healing, illumination and/or spirituality. It is also a symbol of love, longevity and domestic bliss. Negatively, gold may represent greed, corruption and temptation.

To find gold in your dream indicates that you have discovered something valuable about yourself. This may be some hidden talent or knowledge.

To bury gold in your dream suggests that you are trying to hide something about yourself. 

Jag tänkte lite så - att guld står för något värdefullt - det verkar som att hon letar efter det…kanske inte medvetet men att någon värdefull insikt kanske är på gång. Eller är det sitt eget värde 🤔 om man letar, och till och med ibland stjäl (fniss nu undrar jag vilken kompis det är 🤐) så kanske hon letar efter sitt eget värde, och då i det yttre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-03-24 21:47
#216

#215 tack Otroulig💋, jag funderade i samma banor, guld som i renhet, och upplysning…och att hon stjäl den för att hon inte tror att hon har den själv🤔 ( inte den vän du tror😉)

Annons:
målle
2015-03-24 22:35
#217

szirius och Otroulig - hmm okej, dock upplever jag väl inte att jag har svårt att kommunicera, jag har dock tyckt så innan men när jag tänker efter nu har jag blivit mer "talförd" så att säga..kanske har ngt med det att göra då..? 😃 Äcklig dröm var det iaf. Känslorna från alla drömmar inatt sitter fortfarande kvar inom mig, är nästan lite "rädd" över vad jag ska få drömma inatt…

Skorpion76
2015-03-25 06:23
#218

Natten till igår drömde jag att jag blev påkörd av ett tåg.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-03-25 06:51
#219

Oj då Skorpionen, känner du dig kanske överkörd i det vakna livet också?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-03-25 07:32
#220

Ja, på sätt och vis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-03-28 12:52
#221

Hade några drömmar inatt som jag inte kunnat glömma. I ena så provkör jag en sportbil som har en väldig speciell form.. den ser mer ut som en skyttel haha.. som används för astronauter. Men iaf, vääääldigt bekväm att köra, men gasade med hjälp av en spak och den accelererade väldigt snabbt från 0-100.. typ 3 sekunder, och det var inte ens något "ryck" utan det gick väldigt smidigt och man kände det där suget i magen, som man kan känna när man åker karusell 😍😃
Så.. jag drog fram på vägarna och det var så kuuuul!! Älskar den där känslan.

Sen i en annan frekvens så var det som att jag satt i baksätet (även om det inte fanns plats för något) och iakttog en man som körde.. och han älskade ju också bilen, men sen kom det roliga 😂plötsligt så stannar han och då visar det sig att bilen är fylld med vatten ungefär upp till hans midja.. vattnet växlar från iskallt till ljummet och man ser att han har stånd.. han gillade visst bilfärden väldigt mycket hahahaha 😃så då fnissade jag för mig själv, att inte ens kallvatten kan få det att gå ner… 

Tror det var i samma dröm, som jag och en kvinnlig bekant letar upp en viss produkt hon ville ha, i någon affär här i stan. Och när vi kommer dit ser jag två killar som står i ett hörn och de får syn på oss och jag märker direkt att de blir intresserade. De kommer fram och säger något och jag avbryter generat honom och säger att vi tyvärr inte pratar ungerska 😮😃 varpå de byter till engelska och bjuder in oss i ett rum intill, där en tjej väntar… nån slags familjemedlem som har tarotkort tror jag. Minns inte allt men i nästa stund är vi i vatten… och jag och ena killen "fastnar" i varandra.. typ våra ben trasslar in sig, och jag känner att han vill hålla om mig.. och det känns bara såååååååååå mysigt… 

Sen spenderar jag i princip resten av drömmen åt att hitta honom, för vi kommer ifrån varandra av någon anledning. Jag är osäker på om han bor i Tallinn eller i Ungern…. och jag ska till min familj uppe i fjällen, men bussen åker fel och jag hamnar på ett ställe där de har yoga. Jag har plötsligt en 1 dagars bäbis med mig som jag försöker få någon att frakta åt mig 🤔

Okej det blev helsnurrigt på slutet.. men känslorna som förföljer mig är alltså provkörningen av bilen, sååååå skönt.. och känslan att jag känner den där killen. Han påminde lite om en jag pratade med på jobbets winter party i januari, minns inte var han var ifrån dock.. kanske Estland.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-03-29 11:13
#222

Åh jag hade en underbar upplevelse i natt. Jag kan inte riktigt förklara något händelse förlopp utan det var en känsla och jag fick som en vetskap. 

Att allt är som det ska, det finns en orsak till varför vissa saker tar tid eller krånglar. Det finns en plan - en utveckling i allt och jag kan vara trygg. Allt är som det ska . 

                                                                ❤️❤️🌈🌊❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-03-29 13:45
#223

Åh vilket trösterikt budskap!

Annons:
Otroulig
2015-03-30 06:59
#224

I natt har jag åkt på en väg, hehe, det var omläggningar - jag var tvungen att vända bilen mitt bland hästarna på en ute bana, rät vad det var stod en bil med en katolsk präst och hans sällskap mitt ivägen, dom fick åka med mig - han hade bråttom till någon mässa. Ja jösses - vad kommer allt ifrån. 

När jag vaknade var jag i en känsla som jag kände igen, jag var öppen liksom. Som att alla organ var i dagern, jag var totalt blottad. (det låter helskumt haha) Jag kände verkligen hur jag kunde välja att påbörja dagen och började med att fylla på med härliga färger och ljus.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-03-30 07:34
#225

Cool känsla, Otroulig! 😉

Hästar… brukar ju ofta symbolisera sexualitet. Och katolska präster.. kyskhet?? Eller haha… vad ska detta betyda? 😂Du skjutsar iväg prästen till någonstans där han hör hemma. 

Jag la mig sent igår.. var ju inte alls trött och med den extra timmen också… sen låg jag och tackade och började dagdrömma.. sen gled jag nog in i sömn men det kändes som att jag aldrig sov.. utan vaknade upp hela tiden.. nästan klarvaken… och så drömde jag att jag vaknade i vanlig tid, trodde jag, men sen såg jag att klockorna visade 11.30 😮och jag hade skola.. tänkte att shit!! Hur ska jag hinna.. 
Och sen var jag vid frukostbordet och jag hade en 1-åring (eller yngre) som jag plötsligt fick "kastad" till mig, och som bara skrattade 😃 och jag började gosa med hen… 
Sen skulle det tydligen bytas blöja och jag gav bäbisen till mamma, som plötsligt blev sur för hur jag bara sa att enough.. time to change.. och jag fick förklara varför jag inte ville ha bajslukt runt mig när jag käkar frukost.

Sen vaknade jag av telefonen.. 06.50. Vanligtvis vaknar jag av min lady comp (p-dator) 06.30 nu när jag mediterar på morgonen… men det larmet var inte ställt?? Eller så har jag sovit igenom det.. men jag har ALLTID vaknat av det förr. Nåja.. udda natt. Och udda med försovningsdrömmar när man sover så dåligt, och sen dessutom vaknar senare än man tänkt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2015-03-30 07:42
#226

Ha ha - jag vet vad det betyder att skjutsa katolska präster dit där de ska vara. Otroulig, nu är det vår! *blinkar*

Otroulig
2015-03-30 08:59
#227

Ja jäklarns! Tanterna han hade med sig prata sex! Dessutom var det lite intressant för när jag körde ned bilen i paddocken ( instängslat) så var min mamma ridlärare och missnöjd med att jag åkte in på banan mitt bland alla hästarna för stt vända. Haha kul! Jaha, regler, värderingar hindrar mig på min väg då kanske? Bort med dom då:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-03-30 19:01
#228

Det är mycket bebisar i dina drömmar Missi. Något litet som håller på att växa till sig? Eller kanske att ta hand om, du kanske ska ta hand om dig ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-03-30 21:14
#229

Hahaha jaaa vååååår! 😃😎
En annan har ju vårkänslor året om…

Haha ja, faktiskt har det varit mycket nu. Bäbisar har jag läst för länge sen brukar stå för förälskelse? På den fronten har väl inte mycket förändrats för min del på sistone. Förutom att jag har börjat få mer fjärilar i magen igen 😊vad gäller M…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sanabe
2015-04-01 01:29
#230

Hej! Jag hade en konstig dröm för några nätter sedan. Jag drömde att jag var på jobbet och vi skulle få ny färg på våra arbetskläder. Jag var sedan emellanåt i skolan och läste till undersköterska. Mitt jobb ligger ute i naturen och jag är påväg dit. Jag går längs vägen och ser ett dike med lite vatten i och där ligger en kropp och en cykel. Hennes ansikte ser precis ut som mig. Av nån anledning flyttar jag kroppen och lägger henne på andra sidan vägen där det också finns ett dike, fast lite mer vatten. På något sätt så ser det ändå trevligare ut att ligga där. Jag vandrar vidare mot en byggnad, en gård som jag känner obehag för. Jag tror att det finns människor begravda där men som inte dött av naturlig orsak. Jag vandrar vidare mot jobbet. Väl framme (ser helt annorlunda ut än på mitt verkliga jobb) men där kommer en bil. Dem vill prata med mig för att dem hittat en kropp och hon är en kopia av mig. En tvillingsyster jag inte visste att jag hade? Är en av frågorna som ställs, jag själv undrar om det är jag eller har jag en tvilling som jag inte visste om? Jag får följa med under utredningen där vi frågar folk omkring ifall nån vet vem hon är. Efter det ser jag en massa studenter och folk som ska korsa vägar med tåg/spårvagn precis som om jag lekte eller tittade från ett väldigt långt håll. Vid nästa stund är jag påväg mot en byggnad/hus där min pappa tydligen ska bo. Sen blir det helt plötsligt nån slags konstig vändning där det är en man som utsätter sin familj för ett obehagligt och traumatiskt spel där några försöker ta sig in och skjuter med mera. Jag försöker hjälpa mamman, dottern och sonen därifrån och smyger runt för att hitta dem alla. Sen minns jag inget mer av drömmen. Men väldigt konstig var den! Någon som kan förklara den? Tack! Sandra

Annons:
MissInAction
2015-04-01 07:34
#231

Har ingen som helst idé Sanabe men jag är väldigt nyfiken, jag med 😮

Du skriver väldigt bra! Beskrivande och fängslande 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sanabe
2015-04-01 10:53
#232

Tack! Det var roligt att höra MissInAction! Väldigt konstig skum dröm. Kommer oftast ihåg alla mina drömmar med, sover man för dåligt då? Många drömmar har varit så konstiga sedan år tillbaka och jag minns dem än idag! Hoppas nån kanske kan tyda drömmen 😃

szirius
2015-04-01 11:13
#233

inatt drömde jag att jag var ute o körde o var lite småvirrig, körde mot enkelriktat, körde in på fel avfarter osv, inte så att det var farligt, jag mötte inga andra bilar utan var nästan själv på gatorna - fast överallt mötte jag polisbilar o tänkte att nu ryker körkortet, men de bara gled förbi varenda gång, o jag tänkte " vad skönt, de ser att mina misstag bara är mänskliga och ofarliga, de tar hand om de "riktiga" bovarna"…det gav mig ett LUGN.

Otroulig
2015-04-01 22:41
#234

Sanabe - åh vilken spännande dröm - massor med symbolik tycker jag mig uppfatta.  Som du egentligen bäst kan känna vad som stämmer på dig - men jag bollar lite med  tankar om det skulle vara min dröm. 

Ny färg på arbetskläderna - en ny känsla - en ny atmosfär?  I din arbets situation då. Kommer du ihåg vilka färger det rörde sig om - det kan faktiskt säga en del. 

Det här med kvinnan i diket som ser ut som dig och tvillingen till dig. Det skulle jag tolka som att en del av dig dör, fast på ett bra sätt. Du har släppt en del av dig som du inte längre vara. Det var fint tyckte jag - omtänksamt att du flyttade kroppen på andra sidan vägen - det är ju också väldigt symboliskt. Vatten brukar man ju tolka som känslor  - undrar varför det var bättre att ligga i ett dike med mer vatten. Det kan ju faktiskt t.om vara så att de olika sidorna höger respektive höger står för det manliga och det kvinnliga sidorna hos dig själv.  Så vilken sida flyttade du dig till? Den sidan kanske ska utvecklas lite ?

Sen har vi mer symboler med manligt och kvinnligt, hus står ju för dig själv, din pappa ska flytta in. Du kanske ska ta in mer av dina manliga sidor( eller kanske att din relation till din pappa behöver tas om hand lite mer)

Sen är mannen hotfull och farlig. Kvinnor och barn behöver räddas. Kan det vara en rädsla hos dig för din manliga sidor? De manliga sidorna står ju för genomförande, aktion, logik, styrka, aktivitet, drivkraft. 

Det var lite tankar jag fick 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sanabe
2015-04-02 00:20
#235

Tack för ditt svar Otroulig! :-) Färgen på kläderna var blå! I min dröm minns jag att jag la personen som såg ut som mig på den vänstra sidan. Av nån anledning tyckte jag att det var finare/behagligare och kändes bättre att hon låg i vattnet. Runt omkring mig var miljön jätte vacker, grönska, träd och ängar. Och det huset eller gården jag upplevde att det var döda människor begravda någonstans var typiskt en gammal gård med stenmur och valv och på stenmuren var där sånna gröna växter som klättrade. Tror att det var nån form av fors eller vatten bakom den gården och det sluttade ner. Fast egentligen kunde man inte se det men fick den känslan. Samt nån form av sån stor rund brunn som finns på många gårdar. När jag gick över tåg/spårvagnsrälsen och ner via trappan från kullen mot villaområdet där jag skulle träffa min pappa så kändes det som att jag skulle träffa honom för första gången på väldigt länge eller att det var första gången jag träffade honom. När jag kom fram och såg huset som var väldigt fint och ståtligt med stor härlig trädgård och träden hade växt runt som i en ring och stammarna på träden var tjocka och lite ihåliga så man nästan kunde ta skydd i dem. Men det var inte min pappa som bodde där och jag vet inte vilken relation jag hade till dem som bodde där. Dörren in till huset var en sån dörr med två dörrar och dem var öppna rakt in. Rummet var stor som en sal med stora valv och högt i tak. Jag tror att det fanns ett väldigt stor brett och högt tak på andra sidan när man tittade rakt fram. Färgen på rummet var brunt som om det var gjort av nån fin blank ek. Mitt i rummet fanns fåtöljer och i en av dem när det elaka spelet var slut satt pappan och skrattade. Men då var hela huset lite söndrigt här och där. Inne i huset när jag letade upp barnen så fanns det gömda tunnlar/gångar som var smala och trånga men via dem kom man ut vid kanten av huset upp genom gräsmattan. Mamman hittade jag bland träden där hon gömde sig. Dem sköt mot oss men vi klarade oss. Min pappa har jag knappt haft någon kontakt med sen jag var 11 år gammal men nu för ett halvår sedan efter att jag kände för att säga rakt ut vad jag tyckte om hans engagemang för mig så blev det ett ganska gott resultat. Nu händer det nån gång ibland att vi pratar men han hör oftast inte av sig av sig själv. Fortfarande. Min mamma har aldrig riktigt kunnat känna kärlek och älska mig. Hennes sambo har betett sig mycket illa och dem båda har varit väldigt elaka psykiskt mot mig under hela min uppväxt. Jag har inte haft något direkt värde i deras ögon och har fått klara mig själv. Idag är jag stark och har ett eget hem där jag känner trygghet och får lugn och ro. Kanske kan det ha något med det att göra? Brukar ha mardrömmar ibland över hur elaka dem är men då brukar jag se klart och tydligt att det är dem. Så hmm.. Men det var en himla konstig dröm asså 😊

Otroulig
2015-04-02 07:06
#236

Tack för att du delar Sanabe ❤️

Jag tycker dina drömmar verkar vara väldigt informativa. Jag tror ju att vi får råd och hjälp genom våra drömmar. Att vårt högre medvetande är uppkopplat och hjälper oss att bearbeta det som händer i våra kroppar på alla plan i det vakna livet.  Jag vet inte hur mycket du "tagit hand" om dina drömmar. Dvs skriver ned dom och funderar på vad det vill säga dig. 

Du verkar ju haft en rätt tuff start i livet och iom det kanske en del som behöver läka - tänker jag. 

Jag gillade verkligen den där scenen när du flyttar kroppen - för för mig så tar du ömt hand om dig själv och det är det finaste man kan göra ❤️ speciellt viktigt är det ju för dig då du kanske inte blev omhändertagen på det sättet du skulle önskat. 

Att du känner på dig att det finns döda människor nedgrävda, kan ju handla om att det finns vissa känslor/händelser som du förträngt? 

När man börjar känna sig trygg - det skulle man ju kunna se din vackra omgivning i drömmen som - det finns en underbar trygg grund du har nu och då stödjer den och ger dig hjälp att se det som du förträngt som du nu kan ta tag i.  Så tryggheten gör att du nu kan bearbeta en del från din uppväxt. 

Tunnlar och gömda gångar brukar jag själv tolka som att jag är i det undermedvetna och jobbar. 

Väldigt fina drömmar. Det finns dröm grupper på FB och böcker att läsa om dröm tolkning. Jag gillar Louise Minerva-Lis böcker. Här är en länk om du vill läsa mer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-04-04 11:58
#237

Jag verkar ha ett litet tema i min drömmar. I natt var jag ute och körde igen som i #224 jag visste vart jag skulle men inte hur jag skulle komma dit, jag rökte 🚬 som förr i tiden men rökandet var inte njutningsfullt utan mer omständigt och hysteriskt. Vägen var omlagd, jag förstod inte hur jag skulle komma till avfarten så jag körde på trottoarerna. 

Återigen lite bryta mot reglerna för att komma dit jag ska…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
2015-04-05 06:43
#238

Min mamma har träffat gamla avlidna släktingar i drömmen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-04-05 11:52
#239

Eller så kan man köra på trottoaren för att man inte vill "vara i vägen".. man kanske inte är bekväm med att vara i körfältet? 🤔 en övertolkning kanske.. bryta mot regler har du ju gjort förr i drömmarna 😃

Inatt har jag i några tillfällen varit spektator. Eller publik eller vad heter det? Först så tror jag att jag hade sex med en kille.. och sen la jag mig i en säng och tittade på när han hade sex med en annan. Jag tror iaf att det var samma kille men är inte säker. Det var rätt spännande att titta på 😛
Sen visade det sig att huset vi befann oss i även hade en affär och plötsligt kom folk in… bland annat ett barn, som bara gick rakt förbi mig och jag kunde inte förmå mig att stoppa henne. Så hon gick väl upp till dem och vände och kom sen tillbaka till mig.. du, det är en kille där... 😂
Så sen fick de snällt klä på sig och de verkade inte sura eller nåt för det!

Nästa publikgrej var att jag hamnade i Uppsala, för er som känner igen, någonstans mellan Svandammen och slottsbacken ungefär… där hade några en stor bröllopsfest, mitt på gatan. Och det var kvällstid för det var typ mörkt. Det var sådär superfint med servitörer i frack, champagne, jättefina blommor, och så stod det folk bredvid en häst lite här och var, som någon form av dekoration 😮och jag upptäckte att det var arabiska fullblod, min absoluta favoritras 🤗 och jag tänkte, wow…. drömbröllop?? Så jag tog fram ett block som jag tydligen hade med mig haha.. och skrev rubrik med väldigt kladdigt blått bläck: MY DREAM WEDDING
Och jag undrade om bläcket någonsin skulle torka? 🤪

Märkligt. Inte för att jag vill att mitt bröllop ska se ut sådär! Men arabiska fullblod får gärna vara inblandade 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-04-05 12:04
#240

Mycket spännande drömmar Missi, om föreningar. Det känns som att du ska bli mer hel själv. 😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-04-05 12:24
#241

Hm ja, förening kanske är en bra tolkning! 👍 jag la ju märke till att jag observerade men inte mer än så.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-04-05 12:28
#242

Ja fast så kan det vara i drömmarna ibland - att man iakttar - jag tycker själv att det är så mer nu förtiden. Jag blir liksom presenterad det jag ska se.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-04-06 06:39
#243

Inatt drömde jag att jag satt i skolan på högstadiet och skulle ha en lektion i kemi. Vi skulle laborera och laborationen vi skulle göra gick ut på att en bägare med vätska i skulle ställas på en trefot med trådnät över. Under den ska en gaslåga tändas och när den brinner bubblar det i bägaren. Just som jag hade tänt min låga öppnades ena fönstret med en smäll och en lätt vind släckte svepande ut min låga. Efter det ställde någon eller någonting bägaren på bänken bredvid trefoten med en bestämd rörelse.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Eldflickan
2015-04-12 13:13
#244

I natt drömde jag en väldigt skum dröm som bara är väldigt luddig, men en del kommer jag speciellt ihåg. Jag var vid kassorna i en mataffär och packade ner mina varor och då såg jag Matthew Healy som jag hälsade på efter att min kompis tvingade mig. Jag bad om en autograf och först sade han nej på skämt, men sedan signerade han tre saker, men jag kommer inte ihåg vilka föremålen var. Vi småpratade lite, och sedan frågade han mig "Do you want a kiss?"  och jag tackade så klart ja. Han gav mig en puss på munnen och sedan sade han något i stil med "God bless you" sedan gick jag min väg. Jag minns att han återkom senare i drömmen också, när jag var nere i några vattenfyllda tunnlar där jag var utklädd till en råtta. Det fanns två lag i något typ av spel där det gick ut på att döda varandra. Jag minns att Zeus (gestaltad som i den tecknade Disney-versionen av Hercules) var i mitt lag och hjälpte mig fly från de andra. 

Kan detta betyda något speciellt?

Annons:
MissInAction
2015-04-19 21:11
#245

Har läst för länge sedan att drömmar om kyssar kan handla om förälskelse. Är det något du känner igen, Eldflickan? Resten har jag ingen aning om 😛

Undrar vad det betyder att drömmar utspelar sig i en annan tid? Och eventuellt i en annan värld, med varelser som vi normalt ser i fantasyfilmer 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-04-19 21:31
#246

Jag började svara på den här drömmen men kände mig så tråkig 🤐 men nu när jag läser den igen så kommer samma grej upp igen. Så jag får väl vara tråkig då 🤓

Det här med att drömma om kändisar…jag har gjort det - massor. Vet inte men för mig så handlar det nog om bekräftelse. Eller att få det omöjliga? 

Nåväl, mat = näring och då pratar vi om näring till din personliga/ andliga utveckling.  Det du behöver för att utvecklas vidare. Du har gjort ditt köp och bli tvingad till att gå till kändisen för att få en autograf. - Du är på ditt spår och sen lyssnar du på andra för att gå in i mallen av vad som är "coolt" det fina är ju att att han ger dig sin blessing - dvs att även om du agerar efter av vad andra tycker så blir slutresultat bra i vilket fall. 

Att vara nere under mark handlar ofta om att vi bearbetar saker i vårt undermedvetna. Här är det två lag som strider - två sidor av dig själv. Zeus = Gudarnas konung - skulle jag se som din inre kraft som hjälper dig. 

När jag tänker på vad jag skrivit så vill jag säga:

Lita på Dig, gå Din väg. Bry dig inte om vad andra tycker.  Du kan lyssna på andra  och det kommer ändå att gå bra - men kanske ta lite längre tid 😉 Lyssna på Dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-04-20 07:11
#247

#246 Vad betyder min dröm som handlade om no-ämnet kemi?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-04-20 20:51
#248

Jadu Skorpion, att gå i skola handlar ju om att lära sig nya saker - eller att man utvecklar sig själv. Att det är kemi är ju lite intressant - att du skulle göra en lab, det är ju lite som ett experiment som man ska försöka sig på - nåt nytt man ska göra för första gången. En vind släcker lågan, det skulle jag kanske tolka som något yttre som du inte har makt över, något du inte kan kontrollera. Sen beror ju känslan på den här bestämda i slutet - var det irriterat eller argt?

Om det var min dröm skulle jag titta efter om något inte gått som jag velat. Nåt som skitit sig? I såna fall skulle jag få tröst av att det var inget jag kunde ha gjort åt det. Vinden rår jag inte på. Även om andra kanske blir irriterade över mitt misslyckande så behöver jag inte känna skuld utan kan förlåta mig själv och inse att jag inte kunde gjort annat. 

Jag bara spånar här 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ozzy07
2015-04-21 20:44
#249

Drömde något helt knasigt förra veckan. 

Jag var vid jobbet, Jag hade byggt en lådbil av en jätteenorm potatis som jag gröpt ur så jag kunde sitta i den. Hjulen var av trä och gröna. Jag åkte i den nedför en backe, det är en mindre väg som leder fram till en större genomfartsled. Jag sätter mig i potatisen och åker nedför backen, längst ned är det en grusparkering och när jag kommer mittför den kör en bil ut och han kör på mig så jag och min potatis flyger över genomfartsleden och hamnar på ett stort fält med gräs, någon av mina jobbarkompisar letar efter mig men de kan inte hitta mig i gräset, jag ropar till dem att här är jag men de hör mig inte eftersom jag är död. Han som kört på mig har inte tid att stanna utan han har bråttom hem och åker iväg. Jag känner mig sårad av att han gör så. 

Ibland undrar jag hur jag får till mina drömmar. Varför drömmer jag så ofta att jag dör eller är död?

Otroulig
2015-04-21 21:21
#250

Först måste jag säga - vilken rolig dröm:  en potatis 😃

Att dö eller drömma om död brukar man säga är en beskrivning av transformation. Du överger ett gammalt sätt att vara och börjar ett nytt liv. 

Det man åker i kan ju symbolisera hur man tar sig fram i livet. Min tanke är med humor och jordnära. Att du blir överkörd kan ju faktiskt betyda att du kanske känner det så i det vakna livet? Att du blir överkörd av någon som inte ser dig och inte bryr sig? Men det finns andra som gör det ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ozzy07
2015-04-21 21:43
#251

Ja, det stämmer, ligger en hel del i det du skriver faktiskt. 

Ja, den var lite rolig faktiskt, skrattar åt den där potatisen😃

Annons:
Otroulig
2015-04-22 06:53
#252

I natt har jag drömt tre dröm sekvenser med samma tema..då kan jag ju tycka att det är nåt budskap som ska fram. Jag har beslutsvånda. Första sekvensen befinner jag mig i ett smalt trapphus, lite slitna gamla plastmattor. Jag vet inte var jag är, vet inte om jag ska upp eller ner och framför allt knappt varför 🤪 jag träffar en vänlig kvinna som jag vagt känner igen - jag frågar henne om hon vet vart jag ska - men det vet hon inte. Så jag går väl ned då. 

Sen ska jag och någon till fika - men kan inte bestämma oss för vilket fik, samma där - lite slitna, sunkiga miljöer. 

Tredje sekvensen ska jag och arbetskamrater välja kurs ort. Valen är ganska lika, det spelar inte så stor roll. Båda valen är sådär. Men jag säger att det blir säkert bra. 

Konstigt…det verkar ju inte spela så stor roll vad jag ska välja - inget verkar ha så stort värde? 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-04-22 06:56
#253

En ny tråd är startad!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2015-04-22 09:12
#254

Coolt! I natt lyckades jag för första gången drömma vidare på samma dröm. Vaknade vid 6.20 ur en dröm och den hängde kvar, låg och filurade på den och somnade sedan om och fortsatte drömma samma dröm. Me like!

[Kathja]1
2015-04-22 09:15
#255

Dags för en ny tråd…

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: