Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 659 ggr
linnease
7/25/14, 12:08 AM

Off topic - relationer och sex

Den var är så himla bra.. för mig i alla fall.. Jag tror jag har ett riktigt stamhjärta, jag vill vara med min flock! Kärnfamilj och parrelationer har aldrig riktigt känts helt hundra för mig.. Men det här gör det verkligen! :)

Annons:
linnease
7/25/14, 12:13 AM
#1

Den här dök upp för mig idag med, en artikel om "I miss the village".. också lite på samma tema för mig

I miss the village

MissInAction
7/25/14, 12:41 AM
#2

Intressant 🙂
Det är sant att vi har haft en snabb utveckling som art och på så många sätt är vi nog fortfarande stenåldersmänniskor.. på cellnivå t.ex. Sen så är jag inte övertygad om att vi är helt där.. utan jag tror att våra hjärnor också har utvecklats enormt mycket snabbare än vad de gjorde för över 200 000 år sedan, och i takt med det även hur vi knyter an till andra, instinkter osv. Sen så är jag övertygad om att, vad än folk argumenterar, det är en skillnad mellan män och kvinnor.. dessa hormoner som driver män 24/7 har inte riktigt vi kvinnor så vi kan aldrig vara jämlika ur den synvinkeln.. däremot så kan vi välja att förstå det och uppskatta det 🙂

Nu gick jag nog visserligen steget längre i diskussionen här 😛

Åh jag har läst och skrivit så mycket idag och hjärnan har lagt av för länge sen, så jag lyckas inte riktigt läsa texten just nu, och jag måste gå och lägga mig. Ska läsa den så fort jag känner mig lite klarar i huvet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
7/25/14, 12:44 AM
#3

Har inte kollat på #0 men känner ju ett spontant jaaaaa till # 1, jag längtar också efter byn! Har nyss pratat med maken om detta…igen…hur jag dras till kollektivandan, old hippie, leva nära naturen, ingen tid, följa solen och leva av det man har runt sig….där flera tillsammans lever, kanske ändå egna hus för jag behöver space😉men att man har en gård ihop, man gör storbak ihop,  barnen kommer o går hos varandra i husen, allt det …..mkt musik…jag vill gärna ha min man o barn, men ändå en flock runtom, nära, i grannhusen, mitt på landet och sköta alla sysslor tillsammans, allt blir ju så mkt roligare då, matlagning, tvättning, allt🤗

Jag kan känna att jag saknar det jag aldrig haft, men som jag känner djupt inom mig betyder något enormt. Har tex varit på hare krisna ashram(?) där de har egen skola, eget krukmakeri, gemensamma djur o jordbruk, liten butik…massa lekande barn i handfärgade kläder…skulle vilja bo så, bara det att jag inte vill be till hindu-gudar😉. Kan se nåt bland mina frireligiösa här, hur de ÄR med varandra, på riktigt, starka starka band, nån nu som är svårt sjuk…folk vallfärdar dit, så självklart, de ber och sjunger o äter o skrattar o gråter tillsammans, inte bara en stund utan i dagar o veckor , jag blir så rörd av deras kärlek…att inse att man själv skulle ligga ensam med datorn som enda sällskap o make o son, som ändå har sitt, och ja förutom nån som  tittar förbi då och då kanske …men verkligen sorgligt att vi lever så nära men ändå är så ensamma….

[::Vera::]
7/25/14, 1:23 AM
#4

Det är sorgligt när människor känner sig ensamma eftersom vi inte behöver vara det om vi vågar ta emot och ge, engagera oss i andras angelägenheter som lika mycket är våra. Om vi bara kunde öppna oss för varandra, och be om hjälp. Om vi bara kunde förstå fördelarna och glädjen i att skapa en sådan by i varje by och stad. Hela Sverige kunde vara en enda stor sådan by. Ja hela världen skulle kunna vara den byn. Vissa bor så nära men vet inte ens varandras namn. Fick just idag ett exempel på det, och det känns verkligen sorgligt. … Så vill jag inte ha det! Och därför gick jag hem till nya grannen och snackade en stund. Hur varm och trevlig människa som helst. Alla vi människor har så mycket gemensamt att skratta åt och att prata om. Oavsett ålder eller annat.

Upp till toppen
Annons: