Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 921 ggr
Wideaware
2014-07-17 17:25

Skapa andra personers verklighet, mm?

Hej!

Jag har arbetat med LoA i ett år nu och - jag lovar - mitt liv har varit en karusell utan dess like. Allt från total lycka och himmelrike till skräck och helvete. 

Jag var fullkomligt frälst ifråga om Abrahams läror fram tills vissa otrevliga saker började hända.

Jag skulle ha kalas och var besviken över att en viss person inte kunde komma. Han skulle träffa vänner från utlandet. Jag sa inget om det utan släppte snart ämnet och fokuserade på hur trevligt det skulle bli. En timme senare ringer samma person och berättar att hans vänner missat flyget pga trafikkaos. Han kom till kalaset. Skapade jag trafikkaoset? 

En natt mådde jag fruktansvärt dåligt. Dagen efter när jag var på joggingtur såg jag en bild på liemannen sprayad på en byggnad. Hemma såg jag en svart skugga dyka upp i mitt medvetande. Senare får jag reda på att en person blivit mördad på stan. 

Jag älskade Loa men efter det här?!!! 

Vem skapar vems verklighet? Kan vi skapa varandras verklighet? 

En gång när jag fokuserade på rikedom fick jag för mycket betalt för ett arbete samt en person missade att fakturera mig. :/ 

Sedan har jag fokuserat på etik och moral och tänkte att det kanske är där skon klämmer men nu är min vibration minst sagt förvirrande. 

Vad tycker Gud om LoA? ;) Tycker Gud det är OK att vara glad, rik och lycklig om andra lider och svälter?

Annons:
Otroulig
2014-07-17 20:03
#1

Du kan inte skapa åt andra, om det råkar vara så att det sammanfaller med din önskan så är det som det ska. Du vet inte vad trafikkaoset hade för påverkan på dom. De kanske fick en annan upplevelse som var viktigare. 

Ja, Gud ser ingen skuld i att du har ett överflöd jämförelsevis med andra. Så mitt råd är att själv sluta se det så. Du har ju all frihet i världen att dela med dig. 

Om någon skulle betala för mycket än vad som var avtalat skulle jag bli väldigt glad, Yes pengar strömmar till mig och sen skulle jag glatt ringa upp och säga att det blev ett misstag. Jag blir glad för att jag ser tecken på att mitt skapande fungerar och personen/företaget jag är ärlig mot blir tacksamma och kommer i och med denna handling minnas mig för min ärlighet och kanske anlita mig igen.  WinWin på alla sätt 🙂

Det här med Liemannen, det kan ju faktiskt vara så att du pejlar in andra energier - som inte är skapade av dig. Det sker ju saker runt oss i andras energier som vi inte har med att göra egentligen. Ibland kan det vara svårt att skilja på dessa. Du kanske helt enkelt är lite medial.  Eller så är det så att en tanke leder till nästa som leder till nästa och du själv kopplar ihop det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Wideaware
2014-07-17 21:43
#2

Tack för ditt svar! Du fick mig att må bättre. :)

portera
2014-07-18 00:19
#3

Man önskar sig sol när det ska bli stor bjudning utomhus,  du önskar en person kunde vara med. Det dras till dig, du drar alltså starkare än någon annan i altet. Vad som händer om vi alla önskade sol samtidigt vet jag inte, men skälen våra varierar i styrka - en tröst kanske. 

Men önskar sig fattiga bara inte tillräckligt innerligt? Eller är det bara väldigt tacksamma för vad de faktiskt har, så att de önskar sig andra saker än rikedom monetärt eller materiellt. Inte en aning.  

Men så länge man kan vara sant tacksam över det man får, så borde man "förkäna" det. Så känner jag i alla fall.

Upp till toppen
Annons: