Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 855 ggr
MissInAction
2014-07-16 17:05

Bygga självförtroende

Ni som känner mig vet rätt bra hur mitt liv har sett ut de senaste åren och hur jag har förändrats, och hur jag upptäckte att kärleken till mig själv var viktigast - och att jag hittade den!

Ni vet kanske också hur jag tenderar att gå upp i den som jag förälskar mig i, slukas upp så totalt att jag förlorar mig själv. Och detta i kombination med att jag nu inser, efter snart 34 år, att mitt självförtroende faktiskt är rätt så sargat…. ja, det säger sig självt att det inte är den ultimata kombinationen för mig. 

Min självbild har nog i större delen av mitt liv varit väldigt skev, och självkänslan låg, den började jag på allvar jobba med för ungefär 7-8 år sedan och den finns där, dock inte helt solid. Däremot självförtroende har jag trott mig ha, och har nog på många områden, men inte det där generella, starka och trygga som hänger ihop med min självbild.. känslan att jag duger och är bra och är alldeles fantastisk precis så som jag är, för den jag är!! Och att jag kan göra vad jag än bestämmer mig för och har en inre trygghet och tillit till mig själv och vet mitt värde. 
Den biten har jag nu insett att jag kan jobba upp, mycket! Och i alla år har jag tänkt på det där men aldrig riktigt fattat hur man gör??? 😮🤦‍♂️ 

Jag har köpt en slags online-kurs på ett tema och en stor del av det där handlar om just självförtroendet och att inse hur vacker och fantastisk och stark jag som person och kvinna faktiskt är. Och nu tar jag på allvar itu med det här och steg ett är naturligtvis att erkänna situationen: de här områdena behöver jag fokusera på och jag gör det för min egen skull! ❤️

Tänkte dela med mig av några praktiskt saker som vi kan göra samt en övning som jag tänker göra när jag skrivit klart det här. För så är det ju med alla program, självhjälpsböcker och kurser… det är skitbra, om man känner att man behöver det, att man tar sig tid att gå igenom det - men det får effekt först när man faktiskt gör det, när man tar tag i det och ställer sig frågorna och svarar på dem och känner inåt och är fullkomligt ärlig mot sig själv, och omsätter det man kommer fram till i praktiken. Du kan ju sitta och läsa teoretisk fysik till supermänsklig-nivå men om du inte använder det.. vad har det då gett dig?

Ni kanske också har den där inre rösten som säger hur ovärdiga ni är eller hur ni gjort något fel eller inte är tillräckligt vacker eller smart. Det är inte alltid man hinner med att stoppa den i tid. Så här är några taktiker som man kan ta till. 
Och innan någon frågar, innehållet är möjligen inriktat på kärlek 🙂 

Hire a mental lawyer to debunk each (tired old) self-critical argument your inner critic puts forth. When your inner bitch launches one of your body-confidence bombs, let your inner lawyer calmly and firmly refute her claims and back it up with evidence to the contrary. Or let her rip it ruthlessly to shreds. Whatever it takes.

Start wearing gorgeous underwear. The clothes nobody sees can be your secret weapon! Just knowing how undeniably attractive you are underneath it all can be precisely the boost you need when taking on your inner critic.

Make a mental “sexy scrapbook.” Make a list of all the “hot body” attributes you have, and when you're feeling down on yourself, go back over them and remember how many assets you really do rock!

Practice your “Honey and Cream” walk. Put some sexy into your swagger. Be the most delicious thing on two feet. Unhurried. Liquid. Womanly. Walk like a million bucks, and the world will turn to watch you pass!

If you think your inner critic knows something you don't, take time to carefully consider her charges. Are you feeling frightened or uncomfortable with something in particular? Be willing to take an honest look at things you need to change, and tackle them head on.

Sleep naked. Get comfortable in your skin. Check yourself out in the mirror after a shower, and make your own sexy catcalls. (Ooo, Sugar Mama. You're lookin' smokin' hot today!)

Accept your props. When you get compliments, reply with your thousand-watt smile and accept with grace and pleasure. The more you do it, the more you'll begin to understand that you really do deserve them!

Don't be critical of others, either. The more you get in the habit of looking for and emphasizing the sexy, gorgeous, sunny godess in yourself, the more you'll do it for others as well. Don't damage your positive mindset with inward OR outward-focused negativity.

The beautiful part about the sexiest thing you'll ever wear is that your own confidence is perfectly unique in the world.

No one else has it! Just you. And when you wear it like the sheerest, most luxurious gown hot off the fashion runway, you will be a complete original. No one can duplicate what you have, although many will want to.

Här är frågorna som jag tänker ta itu med nu 🙂
Och om ni har egna praktiska tips och metoder, dela gärna med er! ❤️☀️

Starting points for building your confidence

Take a look at the questions below, and answer as quickly and honestly

as you can. When you’re finished you’ll have a fabulous list of things

that are pretty damn awesome about YOU!

Name at least three things you are good at:

Name at least three things you are GREAT at:Name at least three things your boss loves about your work (this can be current or past work situations):

Name at least three things someone in your family would say are

strengths of yours:

Name at least three things a trusted friend would say are strengths

of yours:

Name at least three parts of your body that are simply beautiful

(required!):

Name at least three ways you’ve grown and/or changed in the past

few years:

Name at least three times/ways you’ve taken care of yourself lately:

Name at least three friends you can count on for support, no matter

what:

Name at least three true blessings in your life:Name at least three resources you could call on if you needed to

(This might be a resource for money like a loan or a grant, a friend,

a therapist, a place you know you can live if you need to, or even

some of the favors someone would do for you if you asked them to. . . ):


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-07-16 20:22
#1

Så underbart! Fick mig att tänka på Irina -  mycket KVINNA med flow. 

Jag är inte så värst sexig om du frågar mig, frågar du min man så håller han inte med mig. Men det är just inget jag saknar,  är på det hela taget nöjd och är mer intresserad av att känna mig kraftfull, men vem vet jag kanske hänger på valda delar av detta. Super duper att du drog igång det här, med oss, i alla fall. 👍

gardit
2014-07-17 19:05
#2

Jag har inte tänkt "sexig", jag har tänkt "självsäker" då jag går genom min arbetsplats. Sträck på ryggen slappna av i axlarna - du vet vart du ska och du vet vad du ska göra, helt självklart, typ.

Men visst är det en träning som pågår i många år, för att inte säga hela livet. Det är med självkänsla som med motion, träning, träning och åter träning.🌺

[Kathja]1
2014-07-17 19:32
#3

Det var vicka på rumpan grejen som ledde in mig på sexig…

Otroulig
2014-07-17 20:35
#4

Det var väldigt inriktat på sexighet…att jag reagerar på det kanske säger mer om mig eller…. ?

Mitt mål har aldrig varit att vara sexig, däremot, trygg, harmonisk, stark och stolt över vem jag är. 

Jag tror man blir rätt sexig då 😃

Och självkänsla är en färskvara. Bra med övningar och gärna enkla så att man gör det till en vana så att man kan hålla i den länge. Vad är det som säger 37 dar eller vad var det?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-07-17 22:08
#5

Man får skilja på självkänsla och självförtroende. Självkänsla är mer på djupet, där vi känner vårt eget värde som människa… att vi är värdefulla precis så som vi är, eller att vi värderar oss utifrån prestation eller utseende. 
Självförtroende är mer kopplat till förmågor, färdigheter, kropp… typ socialt, sport, skolämnen etc.

Hela det här programmet går förenklat ut på att bygga självförtroende och i grunden bli mer självständig och radiant och allmänt attraktiv och därigenom kommer ju också sexigheten, det som gör att både män och kvinnor vill vara i ens närhet etc… så det handlar om mer än det "ytliga" som man lätt kan tänka på när man tänker sexig. 

Hm jag såg fyra punkter som talade om något sexigt, är det mycket? Nåja, jag ser det som något positivt 😉❤️ att jag genom självförtroende och mitt sätt att vara kan vara enormt tilldragande som person!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-07-17 22:28
#6

Det blir ju automatiskt ~ mår du bra så utstrålar du kraft och därmed sexighet. Allt har som jag ser det med din energi att göra. Hitta till din kärna av kärlek och tillit så kommer du att vibba högt och därmed dra till dig vad det nu är du vill ha. Utan att tänka "sexig", eller vifta extra på rumpan. Så ser jag på det iaf.

Annons:
portera
2014-07-17 22:38
#7

Lyckades hamna på kursens hemsida via Aftonbladet filmklipp en gång - lockad av ett klipp med ett namn något i stil med "så blir du oemotståndlig i tio enkla steg". Lycka till på vägen MissInAction!!

MissInAction
2014-07-17 23:09
#8

Hihi! Tack så mycket portera!! 😃🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: