Universum och andlighet

♥ :)

2014-07-12 18:21 #0 av: linnease

Lee Harris

för 55 minuter sedan

The universe is a little like a bank, and you are constantly investing your love here, there and everywhere. It will offer you back that love through other routes, other faces, other events, all of the time.

You can become focused on receiving from the areas you have given and miss the person knocking on your front door to give you presents. You might refuse them at first because you have given this stranger nothing and you do not even recognize who he is. Yet no one has a problem with Santa, and no one has met him (Laughter)!

As a child, you quite loved this idea of a man who has never met you, who comes around and gives you a bunch of presents. He does this all year, for free, for you. Children have no problem receiving in that way.

Santa is the universe. Father Christmas is the universe and the universe wants to give to you. But you do not have to take every single thing that is offered, you will choose. ~~Zachary through Lee, from The Art of Receiving

Anmäl
2014-07-12 18:24 #1 av: [mommo 12]

Why do write in English?

Anmäl
2014-07-12 18:26 #2 av: [Kathja]1

Så söt! Tummen upp

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2014-07-12 18:28 #3 av: linnease

Så wow att det här dök upp precis på min FB precis idag.. Just det händer mig just nu!

Får såååååå mycket av MW som bara dök upp en dag när jag gick på trottoaren förbi hans hus. Och tänkte precis det igår, hur kan du veta att du vill mig så väl, du känner mig ju knappt än?! Men wow! Vi är ju alla verkligen hopkopplade.. ett.. kärleken flödar fram och tillbaka och hit och dit där den bara tillåts och släpps in HjärtaHjärtaHjärta

Anmäl
2014-07-12 18:30 #4 av: linnease

#1 - det är ett citat från Lee Harris, som är engelsman. Inklippt från hans facebooksida.

Anmäl
2014-07-12 18:34 #5 av: linnease

Och ja, jag verkligen "quite love this idea of a man who has never met me, who comes around and gives me a bunch of presents." SkrattarKramasHjärta

Anmäl
2014-07-12 18:43 #6 av: [Kathja]1

Visst är det lysande, bara att öppna upp och ta emot i tacksamhet. 

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2014-07-12 19:50 #7 av: MissInAction

Favoritdel Hjärta

The universe is a little like a bank, and you are constantly investing your love here, there and everywhere. It will offer you back that love through other routes, other faces, other events, all of the time.

You can become focused on receiving from the areas you have given and miss the person knocking on your front door to give you presents

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2014-07-13 13:25 #8 av: Älvan

7
Exakt så är det!

Det blir så fel att ge en person omtanke kärlek och sen kräva tillbaks exakt samma sak som om det vore ett lån. Det är också väldigt kontraproduktivt att föra bankbok över vem och hur man uttryckt sin kärlek till genom sina handlingar. "Jag bjod hen på en komplimaang, kaffe osv och nu får hen bjuda tillbaka kaffet denna gång" när man hela tiden får kärlek i form av handlingar av sin omgivning. Det är en snålhet som bygger på bristtänk och dålig tilltro till kärleksflödet!

Anmäl
2014-07-13 13:27 #9 av: MissInAction

Jaa!! Precis så KramasSol

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2014-07-13 13:45 #10 av: [mommo 12]

Jaha jag trodde du var engelsman eller nått. Det var därför jag skrev på engelska :)

Anmäl
2014-07-13 14:24 #11 av: Otroulig

Jag älskar verkligen tanken att vi är som en enda stor "gegga". Att vi ger och får från olika håll. Älskar den här "Pass it forward" idéen och det gör mig lycklig att tro att det är meningen att vi ska följa flödet och kärleken och hjälpa varandra utan att ens känna varandra eller förvänta oss att få något tillbaka från den personen.  Framför allt så gör det MIG lycklig att agera så. 

Precis som att jag tror att det finns ett perfekt jobb för alla, en perfekt partner för alla.  Det är ju lite här överflöds tanken har sitt ursprung kan jag känna. 

En helt knäpp vardags sak som hände mig häromdagen på jobbet. Det är en tjej som mår otroligt illa över brunränder i toaletten, eftersom hon lägger så mycket energi på det så får hon ju uppleva det rätt ofta Skämtar. Eftersom jag inte bryr mig speciellt mycket så sa jag till hennes förvåning " Nästa gång det händer, ropa på mig så kan jag skura rent, mig gör det inget och det skulle göra ditt liv enklare" Hon och de andra tittade väldigt underligt på mig Skrattar

Men även att borsta bort brunränder är kärlek Hjärta

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anmäl
2014-07-13 15:35 #12 av: linnease

#10 Aha! Kramas Ja men jag läser och tänker och skriver mycket på engelska med mest varje dag, pojkvännen är kanadensare GladTummen upp

Jaaa precis Otroulig! Så fritt att tänka så, då kan man följa flödet så mycket bättre, för det verkar ju vara precis så det funkar!!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.