Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 997 ggr
[Kathja]1
2014-07-05 18:27

Sårbarhet

Igår hade jag en uber dipp och nu när jag har meditera mig ur den kan jag se att Universum SKREK åt mig vad det handlade om. Killarna på jobbet hade nämligen som uppgift i torsdags att beskriva vad deras sårbarhet är, tror ni att jag tog en stund och gjorde det samma? Självklart inte! Så blev min fredag katastrof med då jag var tvungen att följa mitt momentum hela vägen till botten.

Veckan började med att dotters svärfar dog knall och fall lite mer än 50 fyllda och så skulle jag ha mens, och så fick jag inte tag på min son och så sov jag dåligt på jobbet.

Ta da! För många saker som gjorde mig SÅRBAR. Alla har vi en viss sårbarhet, detta att vårt mänskliga jag har vissa saker som gör att vi får svårare att behålla ett nedströms tänk.

God sömn, vettig mat, kärlek och motion är alltid bra att grunda med.

För mig är SÖMN a och o. Pms stället oxå till det, och så vet jag att jag inte ska slarva med att meditera. 🤪

Hur är det med din sårbarhet, har du koll på den?

Annons:
Håbe
2014-07-05 18:34
#1

Mat! Slarvar jag och glömmer bort att äta, vilket jag gör väldigt lätt nu när jag inte småäter längre, då kraschar hela mitt system. Humöret dyker och blir svängigt och jobbigt. Kan ta dagar att hitta balans igen. Mat på mer eller mindre fasta tider, inte hoppa över för att jag inte är hungrig och äta mat som ger meig bra energi under en lång stund är det som gäller för min del. Där är jag helt klart som sårbarast.

[Torahzen]
2014-07-05 18:54
#2

Sömn. Ochlite åt gången. Ska jag städa så gör jag lite åt gången. Det kan få ta hela dagen för mig, gubben har drar igång i 200 knyck och jag blir matt på en gång.

Älvan
2014-07-05 20:19
#3

Sömn, sömn och åter sömn! Och att ta många pauser för att landa in i kroppen varje dag. Och att inte dricka för många koppar kaffe eller äta för mycket lakrits. Jag blir helt labil och tappar tålamodet. Sen är min sårbarhet negativa människor som jag har svårt att hålla ifrån mig. Jag dras ner i negativa tankemönster. Stress- blir helt psyko av det. Människor som far illa-ibland känner jag exakt deras känslor och missuppfattar dem som mina egna. Jag har många fler sårbara punkter. Tyvärr. Försöker dock fokusera på mina styrkor.

linnease
2014-07-05 20:26
#4

Ha! Jag är superwoman!! 😃😛😉❤️❤️❤️🥳

[Kathja]1
2014-07-05 20:51
#5

Självklart ska vi fokusera på våra styrkor Älvan, men vi behöver vara medveten om vår sårbarhet för att kunna undvika att dippa. Undviker vi att ignorera detta vad det nu är vi behöver så kommer livet att flyga på high flying disc.

[::Vera::]
2014-07-06 00:20
#6

För lite sömn - Jag fungerar inte.

Stress - Blir väldigt irriterad och känslig. Tenderar dessutom att bli perfektionist under stress vilket gör situationen ännu värre. Jag kör slut på mig.

Tid för mig själv, vila - Glömmer lätt bort mina egna behov när andra behöver mig. Glömmer vem jag är och vad jag vill.

Fel mat i fel tid, kaffe i mängder, stress, lite sömn - Något av det så blir följden magkatarr och diverse annat dåligt.

Umgås med många människor en heldag eller flera dagar i sträck gör mig ofantligt trött - Behöver ta pauser (smiter iväg) på egen hand en stund för att orka. I stora mässhallar sitter jag helst ner i en bar om jag hittar någon…blir helt utmattad av ljudet och människorna efter en kort stund. Undviker mässor eller köpcentrum packade med folk och surr.

Annons:
Otroulig
2014-07-06 03:02
#7

Linn älskar dig❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-07-06 04:03
#8

Jag med!!! Och er andra också förstås❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-07-06 11:11
#9

Det finns ju en del saker som jag inte gillar. Som jag inte mår bra av och jag inser nu att jag valt bort dom i mitt liv. Mycket folk på samma ställe. Trängsel. Vissa miljöer i en storstad. Kall belysning. Aggressioner. 

Men annars vet jag inte….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-07-06 21:42
#10

Tack Otroulig och Shia :) :)

Hm jag klurade på det här en del i natt och i morse.. jag känner mig inte trygg fortfarande.. rädd för saker onödigt mycket.. förväntar mig inte att saker ska lösa sig, snarare verkar inget nånsin bli som jag tänker mig utan skiter sig eller blir nåt annat.. Känner mig otrygg helt enkelt. Det är nog min största grej just nu. Hade varit enormt skönt att reda ut och känna mig HÄR och vid liv och som att allt är på riktigt igen liksom? Tappade fotfästet i sjukdomen och utsattheten och alla psykosliknande upplevelser och litar inte på livet längre som jag gjorde förut..

[Kathja]1
2014-07-06 21:53
#11

Fina bästaste Linn. ♡ Frågan är vad som gör dig trygg? Ibland kan man behöva hitta tryggheten i vår mänsklighet, ibland i vår gudomlighet. Den varaktiga tryggheten finner vi i oss själva och vår gudomlighet, men ibland kan det vara för stort. Då behöver vi en snutte eller någon som håller i oss och säger att allt är bra. Det är också okej.

Otroulig
2014-07-06 21:54
#12

🤗 Linn

och jag som alltid var rädd förut.  De senaste dagarna så förvånar jag mig själv . Dels har vi ju jobbet..väldigt osäkert på vad som kommer att hända, kanske att hela projektet läggs på is..och jag är bara 😎. I går pratade jag med husägarens representant och hon berättade att husägaren sålt sitt hus som han själv bott i. Jag tog upp det här med växthus, jag berättade som det var att jag vill bygga ett med mur men eftersom jag bara hyr så vet jag inte vad ägaren har för plan. Så hon skulle fråga om han håller på och säljer av. För några år sen så skulle jag haft panik och legat och gråtit bara för att hon sa så. Nu är jag bara 😎. Jag älskar ju mitt hemma och det har varit perfekt för mig. Men jag VET ju vad jag vill. Jag utgår ifrån att allt som händer är ett led mot det jag vill.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-07-06 22:17
#13

Hm ja bra fråga.. ska klura vidare på det.. Känns som jag är nåt på spåret.. eller på väg att lösa upp någonting äntligen!!

Annons:
szirius
2014-07-06 22:23
#14

Oj, kan kopiera rakt av # 6 …

[Kathja]1
2014-07-06 22:47
#15

Härligt Linn!

[::Vera::]
2014-07-08 07:21
#16

Linn Skönt när saker löser upp sig. Kram. Är viktigt att förstå vad som gör mig trygg, vet jag.

Upp till toppen
Annons: