Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 824 ggr
Otroulig
2014-07-05 14:50

Starta och skifta momentum

Jag har funderat lite över det här som AH ofta tar upp. Hur viktigt det är att börja dagen med positiva tankar för att kunna skapa ett riktigt fett bra momentum.  Det hänger jag med på. 

Men sen pratar man även om att det inte går att stoppa ett redan skapat momentum. Ni vet liknelsen med bilen som står uppe i backen och har börjat rulla. Det går att stoppa den i ett tidigt skede men om den redan fått fart så är det omöjligt att stoppa den. 

Detta skulle i vårt LOA arbete innebära att om vi skapat ett tillräckligt stort momentum men rädsla, oro eller ångest så är det liksom ingen ide att försöka ändra tankarna - det kan var lika bra att låta dom rida ut så att säga. Eller att sova eller meditera för att starta om på ny kula. 

Antingen så kommer inte mitt "dåliga" momentum upp i fart nu för tiden. För jag tycker att det verkligen går att switcha om.  Jag kan i dagens läge inte riktigt relatera till det dom pratar om.  

Men det kanske bara är en bra iakttagelse…🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-07-05 16:08
#1

Här passar klippet jag nyss lyssnade på bra. Det är A.H om varför det är bra att meditera, hur det stoppar ett negativt momentum och då det är stoppas hamnar vi automatiskt i vårt naturliga flöde. I vårt Vortex, vårt gudomliga jag. Abraham Hicks- What Is The Reason Meditation Work…: http://youtu.be/8JHDVAdX7pw

SHIAWASE
2014-07-06 01:11
#2

Otroulig,, bra påminnelse!!! Särskligt när man är medveten om LoA , kan det lätt bli så att man anstränger sig för mycket för att stoppa ett momentum som är i full rullning,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-07-06 23:11
#3

jag hörde ett så bra klipp om detta, nåt om att momentum i sig är ju bara bra , vi VILL ju ha en bil som rullar - det är ju det att vi inte ska ha några träd i vägen att krascha i! 😛

[Kathja]1
2014-07-07 06:52
#4

Det är bara att slita fram motorsågen! ;-)

MissInAction
2014-07-07 23:44
#5

Att bryta ett negativt momentum säger de väl kan göras exempelvis genom att lyfta fram fokus på annat. Kan ta vilken liten grej som helst och sätt fullt fokus på, och bygga på och spinna vidare på. 

Det är klart att det går att få stopp på ett negativt momentum. Men det går inte från 100 till 0 på en gång! Man får bromsa in och antagligen är det mest effektivt om man lyckas vända fokus till något som man antingen får massa bra känslor av, eller som man känner sig mer neutral till 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-07-08 06:47
#6

Ja, så är det väl förmodligen, att man kan få stopp  på det….funderar lite på vad Szirius säger #3 att vi vill ha momentum. … många härinne verkar ha det just nu som rör sig snabbt. 

För mig var det så länge sen jag hade i ett negativ momentum som var starkt. Lite småfis negativ kan jag väl erkänna att jag kan bli ibland. Men inte sådär att bilen brakar iväg nedför backen - tänker jag. 

Jag kanske är småfis positiv också 😂 fast det tycker inte jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2014-07-08 06:56
#7

haha,, Otroulig,, mina negativa momentum existerar inte nuförtiden, jag vänder ALLT till något fantastiskt,,,❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-07-08 20:49
#8

#6 hmmm, funderar på det här med våra behov av kontraster…kanske du lever lite safe, så det blir varken eller lite? Fast det tycker jag ju inte, du har ju hoppat o vågat…

Jamen så tänker jag lite, som Shia i #7 , vi vill ju att det ska röra på sig, för utan rörelse manifesterar vi inte nåt, inte nåt positivt heller..man behöver våga lite…sen kan det blir helt tokigt men då kan man  surfa ovanpå , som Shia gör, göra det hela till nåt härligt! Göra ALLT till nåt meningsfullt. Jag var stagnerad innan, inget hände, smålugnt men tråkigt i längden, nu har jag fått upp farten och det händer grejer, och jag mår verkligen bättre, jag känner mig högre i mina vibbar än innan, sen vobblar jag som sagt så det blir lite alla möjliga manifestationer, men det är helt ok! Jag tycker om att känna att jag lever❤️

Ja Miss det är nog det bästa sättet, att helt försöka släppa tankarna på negativ momentum o foka på nåt annat! Jag läste Hicks idag o skiftade direkt🤗, behövde en påminnelse om just detta, den här pinnen som har båda sidor…och att kunna ha en positiv inställning även till " när vi klantar till det" -för när vi vet vad vi INTE vill, så vet vi ännu starkare vad vi VILL🥳. Att minnas detta, även när det stormar, aha, det här vill jag inte - det HÄR vill jag! Utan att döma sig själv att man inte fattat det så tydligt innan utan behövde en liten knuff för att foka bättre! 😇Jag kunde skifta o nästan känna tacksamhet..nåja nästan😛…iaf en mjukare inställning till att det är OK att fara runt lite…det härligaste är inte att hela tiden VARA i alignment , i så fall skulle vi ju vara i source o utan fysiska kroppar redan om det var grejen…utan det är de här skiftningarna vi gör hela tiden, glömma minnas o glida in, tappa fokus lite, sen foka tilbaks o glida in igen…den boosten man känner när man kommer på nåt, när man hittar små guldkorn här och där , jag älskar ju den känslan! Den här leken, leka med livet, känna, leva! DET!

Och det är verkligen MAGISKT när man kan vända precis vad som än händer till nåt givande! Jag märker att för mig handlar det till 100% att plocka bort skam och skuld…jag har så lätt att tycka att jag misslyckats när nåt oönskat sker….men man kan faktiskt helt kärleksfullt bara se det rent krasst: det betyder bara att jag varit ofokuserad i mina vibbar och det är helt ok och en del av resan och nu har jag lärt mig detta och går vidare, allt är som det ska. Jag fattar att Shia flyger, du har ju sagt att du typ aldrig känt skam o skuld. Vi har olika bagage med oss och det är också helt ok och som det ska vara.

Otroulig
2014-07-08 21:25
#9

En del av mig, jag tror att det är egot, säger att jag är tråkig och spelar safe. Men jag vet inte.. Samtidigt så inser jag ju att jag vobblade mer förr. Och så konstant bra som jag mår nu har jag aldrig gjort. Men..går det framåt? I ett förhållande så utmanas man ju mer och det är faktiskt en av orsakerna till att jag vill ha ett. Jag känner att då skulle kranarna öppnas. Som läget är nu så är jag ju stabil som filbunke trots att jobbet är helt osäkert t.ex. Mitt hopp från jobbet samt att jag gått igenom min värsta rädsla ( att ha blivit älskad och lämnad) har gjort mig trygg. Som Emma gjort dig. Ett förhållande öppnar upp, i skenet av kärleken till en annan människa speglas så mycket. Jag som känslomänniska skulle få lite kontraster då. Men jag fokar oxå om dagligen, men har mycket mindre svängningar än dig, mitt verkar vara små krusningar på vattnet och dina stora vågor ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-07-08 21:38
#10

Jag har svårt att köpa att man "spelar safe", finns det ingen anledning att "hoppa" så finns det inte.  Och utmaningar finns det ju över allt i livet oavsett hur man lever det, men skillnaden är ifall de påverkar en nämnbart eller ej tänker jag. Det är ju även som så att i perioder händer det mycket på insidan och sedan händer det en massa på utsidan och så håller det på -  och däremellan är det lugnt på alla håll och kanter. Jag tror inte att det måste "hända" så väldigt mycket hela tiden, det finns mängder att uppleva i det lilla, och att hitta harmoni, kärlek och expansion i det som redan är är hur stort som helst. Det är som att hitta nya kläder i sin egen garderob.  😎

MissInAction
2014-07-08 22:03
#11

Otroulig, det är klart att det går framåt! Det går alltid framåt och vi kan bara gå framåt. Sen kan det kännas som uppförsbacke ibland och som nedförsbacke ibland. Du kanske är rör dig väldigt plant just nu? 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-07-08 22:18
#12

Ok, jag kan efter era kloka ord inse att jag "planar" i det fysiska. Efter att ha stormat några år i det fysiska. Helt ok med plant faktiskt! Letar lite i garderoben ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-07-09 19:20
#13

Såklart du går FRAMÅT fina männska, fatta vilket jättekliv att glida omkring o må bra mest hela tiden, det är väl det största av allt egentligen! Jag menade inget illa med detta med att spela safe, jag håller absolut med om att det inte behöver hända saker i det yttre hela tiden för det händer saker i det inre…det är som det ska vara, likt årstidernas växlingar…🌊vad jag menade var nog att Otroulig lite då och då faktiskt nämner att hon VILL att nåt mer ska hända.

Ja, hela garderoben är full med nya fynd - varenda låda är full med skatter om man tittar med nya ögon, det är verkligen underbart! ❤️

Annons:
Otroulig
2014-07-09 21:49
#14

Fina du. "menade inget illa" ….så väl känner jag dig så jag VET att allt du skriver är för mitt bästa. Det får mig ju att tänka efter. Det är ju det vi är här för 😍

Sen har jag ju inte världens bästa tålamod 😇 trots att det blivit mycket bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-07-10 07:57
#15

Kände desperat behov av Hicks nu och sitter på bussen. Klickade fram youtube och skrev in Abraham Hicks och tog första träffen, den här: Abraham Hicks Guiding Our Momentum :D!!: http://youtu.be/mqCMl9rhKu0


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-07-10 09:00
#16

Ha! Jag lyssnade på samma till jobbet :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-07-10 09:03
#17

A.H är allt man behöver ha, alltid! ♡

Upp till toppen
Annons: