Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 978 ggr
szirius
2014-06-24 20:16

start telling a better story

Start telling a better-feeling story about the things that are important to you. Do not write your story like a factual documentary, weighing all the pros and cons of your experience, but instead tell the uplifting, fanciful, magical story of the wonder of your own life and watch what happens. It will feel like magic as your life begins to transform right before yours eyes, but it is not by magic. It is by the power of the Laws of the Universe and your deliberate alignment with those Laws. -Abraham

Den här övningen finns i en av Hicks böcker och jag tycker så mkt om den.  Det handlar inte om att hitta på eller försköna, utan  mer lyfta fram allt som får oss att må bra och lämna ute våra "men".

Jag hörde ett klipp där Abe hela tiden avbröt en person som vobblade extremt😉, han nämnde hela tiden " ibland är jag bra på det här… men ibland är jag värdelös…". Abe sa  - stopp! Klipp efter det första. Håll dig till den sanningen, för det är en sanning. Känn skillnaden, att stanna där och inte börja gegga i alla men.

Jag  har sedan lekt med detta, provat att klippa före "men" och bara stanna i " Ibland är jag verkligen bra på att fokusera…ibland är mitt hjärta verkligen öppet…ibland kan jag verkligen bara se det goda i andra människor" osv.  Inget ljug, ingen överdrift, jag bara lämnar ute att gå in i det där att det inte gäller alltid.

Och det går enkelt, inget motstånd, inte ens om jag är lite off. För jag VET att det är sant att ibland så upplever jag mig i allt det jag ÄR. Och den tanken får jag lätt tag i och lyfter av.

Det här är en övning som är toppen för människor som kanske har lätt för att vara lite sträng mot sig själv🤗

Annons:
MissInAction
2014-06-24 20:48
#1

Perfekt! Jag har tänkt jättemycket på det här under dagen, då det dykte upp på flera ställen på Facebook idag ♥
Jag tänkte även att jag kan börja skriva lite dagbok fast då ännu friare med hur jag vill att mitt liv ska se ut. Lite som att skriva en roman fast den handlar om mig 😃
Hade också tankar på att starta en tråd där vi kan klottra i det här formatet.. kan t.ex. tänka mig att Otroulig skulle klottra om allt tok hon hittat på ute på åkern eller med sin heta bonde 😂
Haha lite roligt.. lättsamt, men ändå med visst djup.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-24 21:49
#2

😂😂😂 du är rolig du Szirus när jag precis vobblat av mig i en anna tråd och sagt DET gjorde jag bra …men sen var jag korkad. Jösses så rätt på spiken du är!!!!

OK, jag fattar 👍,  nog snackat om vad som gick mindre bra, klipp, klipp, klipp 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-06-24 22:29
#3

Bra övning! Jag har precis lärt mig att ta bort men ordet. Såhär kan det bli; Jag känner att jag har ångest i bröstet OCH är lycklig! Det är mycket bättre än att jag slutar vid ångest. Jag är ju lycklig och samtidigt har jag ibland tryck i bröstet pga ångest. Jag tror denna ångest ibland är ett "platsminne" såsom det kan finnas negativa känslor i lägenheter el hus. Jag är så van att känna ångest att det även dyker upp nu när jag egentligen är lycklig. Jag accepterar trycket i bröstet och säger att den får finnas där och att jag samtidigt känner mig lycklig. Och gissa vad som händer; trycket minskar/försvinner efter en stund!!! :) Jag ska prova tipset i trådstart också! Tack för den!

[::Vera::]
2014-06-25 03:16
#4

Fick beröm idag för ett arbete och istället för att ta emot så använder jag "Ok vad bra, MEN…bla bla bla.", och det gör jag nog en del. Fast oftast när jag pratar med mig själv. Jag blir ju glad, men jag kräver mer av mig än vad den personen som gav beröm gjorde. Det handlade inte alls just då om att det var jag som skulle bedöma resultatet, och då tycker jag inte att jag ska blanda in min egna syn.

Jag vet ju exakt hur det känns att få det där mennet tillbaka när man t ex tycker något bra om något/någon. Det känns då ungefär som att mitt omdöme ifrågasätts eller att åsikten ifråntas mig. Blev riktigt trött på mig själv för det här idag. Det var så onödigt! Bra att det kom upp här.

Jag behöver öva…och sömn!

[Kathja]1
2014-06-25 09:55
#5

"Men" är ett djävulens påfund. 😉

[::Vera::]
2014-06-25 14:19
#6

Jag kom att tänka på en sak angående  #3

Negativa upplevelser, känslor, tankar, ja allt  som man har varit med om lagras ju även i kroppen som cellminnen. Negativa eller positiva. Vid förnyelsen av celler så återskapas exakta kopior, vilket gör att celler med negativa minnen som t ex stress och ångest återskapas. Kroppen minns och det kan även vara helt omedvetet.

Jag har t ex blivit uppmärksam på att jag inte djupandas lägre, håller även andan helt omedvetet ibland. Det är mina celler som fortsätter att återskapas med samma egenskaper. Trots att jag mår bättre och känner mig tryggare.

Något helt annat är att mina celler även kommer ihåg att hög blodsockernivå är normalt. Jag får nu jobba ganska hårt för att bryta återskapandet av de celler som påverkar detta, eftersom låg och jämn nivå inte är normaltillstånd. Där blir det här väldigt tydligt för mig.

Genom meditation och avslappning så kan jag lösa upp gamla negativa cellminnen. Jag märker redan skillnad sedan jag började med detta. I meditation så läker jag, eftersom jag i de stunderna är den som jag var när jag föddes, och den som jag egentligen alltid är… Hel och älskad. Jag upplever att min kropp nu har börjat att självläka.

Annons:
linnease
2014-06-25 15:15
#7

#1 ooh pratade inte vi om nåt liknande för ett tag sen? Jag började skriva en roman helt fritt om mig själv.. var hur kul som helst! Blev sugen 😍

szirius
2014-06-25 18:43
#8

#6  cellminnen kan ju upplösas med hjälp av medvetenhet👍, man år ha tålamo bara….eeeeh…hehe😇 (ok nu unkar inte vissa tangenter här)

Jag märker sån enorm skillnad sedan jag börjat djupandas mig genom 2 yogapass i veckan.  Har enormt lätt ör att glömma och hålla andan, men beviset nu, att " bara" 2 h /vecka hjälper så mkt gör mig taggad- o det i sin tur påminner mig att djupandas oftare🥳

# 7 iiii, ja jag med, men bara lite i huvudet än -men så kuuul! 🥳

gardit
2014-06-28 14:20
#9

Visst har ni rätt, det är så lätt att falla i MEN-fällan!

jag har bestämt mig nu för att jag lever mitt drömliv - utan MEN- 
det som inte stämmertill 100% ännu är ju på väg, eller hur?

Just nu njuter jag av semester😃ha det bra mina vänner!

linnease
2014-06-28 14:34
#10

Eller hur Gardit! För det kommer ju alltid komma nya grejor vi vill ha, vara, göra, uppleva, tweaka, ändra på, var vi än står, som vi inte har i just den stunden än!!

Älvan
2014-06-28 14:42
#11

#9 gardit Jag påstår att jag redan nu lever mitt drömliv. Många som bara ser min yttre verklighet skulle inte tro det. Eftersom bara nuet finns och på sätt och vis har redan allt kommit till mig redan i mitt nu eftersom det aldrig kommer finnas ett sen. Om jag kan känna något i känslorna eller tanken så har det ju redan manifesterats även om mina ögon inte ser den. Det är känslan vi är ute efter. Förstår någon vad jag menar här?

gardit
2014-06-29 17:25
#12

#11 Älvan

Det var nog så jag menade egentligen, det finns och är på väg…
Och det är ju bara du som hur ditt drömliv ser ut, det är ju antagligen inte samma som mitt drömliv eftersom vi alla är individer med individuella behov.

Frågan är varför gräset tycks så mycket grönare på andra sidan staketet? Varför är det så svårt ibland att vara nöjd med det vi har?

Älvan
2014-06-29 19:26
#13

Gardit Jag säger som Strindberg; det är synd om människorna! ;) Gräset ser ju smaskigare ut där. Vi glömmer att det smaskigaste gräset kan vi få kontakt med om vi kollar inåt istället. :)

Annons:
spull
2014-06-29 21:37
#14

Åh, ser detta som en hint att jag ska fortsätta med mina små skrivsessioner…..att i "nu-form" skriva berättelser/upplevelser som jag vill ha.  

Fast om man skulle gå så långt att man spelar in dem … är ganska auditiv.. 

Ironiskt så försvann en av de starkaste "dokumenten" för att jag fick återställa min telefon. Antingen så har universum uppfattat och jag ska bara släppa det, eller så var det inte en önskan jag faktiskt ville ha och jag ska glömma den … in-te-re-sting!

Good stuff detta! 🙂

må gott ~

linnease
2014-07-01 01:51
#15

Åh, låter spännande Spull! Skrev lite för ett tag sedan men har tappat det.. Jag gillar ju det oxå, hm.. Och har provat att slänga på inspelaren på telefonen ibland med och se vad som kommer ur mig ❤️

[::Vera::]
2014-07-03 01:24
#16

Har i många år haft en tydlig bild av hur mitt drömliv ser ut, det som jag vill ska finnas i mitt liv t ex partner, barn, ett visst jobb, hus, intressen, saker, resor, spänning,  äventyr etc. Jag var aldrig nöjd med mitt eget gräs och gräsklipparen havererade till slut och jag blev arg för att just min var så kass.  Jag skulle aldrig ha blivit helt nöjd med mitt liv heller, för mitt synfält och alla mina andra fält hade blivit felinställda.

Fokus på andra och strävan efter yttre saker har lett mig bort från den jag är och alltings varande - som är kärlek. Vilket var det viktigaste som jag verkligen längtade efter och behövde.

Jag har släppt föreställningen om hur ett bättre eller sämre liv ser ut för mig. Det som jag har längtat efter finns redan i nuet och jag kan ofta känna den. Resten av mina önskningar kommer att uppfyllas om det leder till glädje och kärlek, när det i så fall är meningen.

Ok, jag kan åtminstone tänka mig hur min drömdag ser ut imorgon då jag tyst och smidigt glider fram i en kajak på vindstilla vatten, luften känns lätt och ren, himlen är vackert blå. Bättre än så kan det inte kännas. :)

Upp till toppen
Annons: