Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 901 ggr
[VGN]
2014-06-22 19:37

Is it just me?

Jag får känslan av att människor på den här sajten är hurtiga, glada och positiva hela tiden😮Det kanske lätt blir så när man tar förhastade slutsatser och bara ser ena sidan av myntet? Eller är det så att folk här är väldigt glada och positiva för det mesta?

Själv känner jag mig mest negativ och är en person som pendlar i humöret väldigt mycket och det sker i stört sett varje dag. Jag försöker testa olika saker. Jag har många gånger försökt tvinga mig till att vara glad och positiv och det har ofta failat. Det känns som att det blir värre om jag stänger in känslorna för mycket. Ibland försöker jag acceptera känslorna vilket känns som att hugga sig själv i magen med ett svärd och det finns även risk för att börja älta. Skapligt irriterande och jag säger GAH! 😕Hur gör ni andra egentligen?

Jag har försökt med LOA och misslyckades, i alla som det kändes då. Jag vill så gärna tro att det fungerar och största hindret är väl att det låter för bra för att vara sant och det verkar mest som hokus pokus. Jag har nog en lång väg att gå och det finns säkert mycket jag kan lära mig. Även om jag knappt tror på LOA så finns det såklart en nyfikenhet. Jag, precis som vem som helst söker efter meningen med livet och strävar efter ett liv som man skulle känna sig väldigt tillfreds med. Själv försöker jag hitta mig själv först och främst och modet till vara den personen. Jag vill hela tiden utvecklas och bli en bättre version av mig själv. Jag söker efter människor som jag kan skapa djupa och kärleksfulla relationer med, jag vill ha ett trivsamt jobb och bo på ett trivsamt ställe. Jag skulle också vilja bidra med något för att göra livet bättre för andra.

Efter att jag har skrivit detta känner jag mig rädd för två saker. Dels att jag har placerat inlägget i fel kategori och att jag är rädd för att inte passa in här med tanke på det jag skrev i början. Jag kanske är för negativ och andra kommer dra sig undan eller så är det jag som kommer behöva göra det. 

Peace & love to ya'll ❤️

Annons:
GråttNyttHår
2014-06-22 19:48
#1

Vi är alla bara människor. Vissa dagar är man positiv och andra har man en dålig dag. Det viktigaste är att man är snäll med sig själv och förlåter när det går "fel". :)

Den enda som kan ändra dig är du.

Sjöstjärna
2014-06-22 19:51
#2

Anledningen till att många här kan framstå som "hurtiga, glada och positiva" är förmodligen för att många (ofta efter mycket övning) har lyckats anamma LOA ganska väl. LOA säger ju att du får tillbaks det du sänder ut och vill man då att livet ska bjuda på bra, positiva och glada saker så får man vackert lära sig att se och uppskatta det i livet som är bra, glatt och positivt. Och nej, det är inte lätt i början men det blir lättare. Min räddning blev alla Abraham Hicks-klipp som finns på YouTube. Jag såg flera stycken varje dag till en början och efter någon månad så började jag äntligen kunna tänka i rätt banor på egen hand, utan hjälp av kllippen. Jag har fortfarande dåliga stunde och dagar ibland, men de blir färre och färre eftersom jag hela tiden tränar mig i hur jag ska reagera och förhålla mig till min omvärld och då blir livet automatiskt bättre och mer positivt. Ge inte upp, det går och du kan också! 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
2014-06-22 20:03
#3

Kära VGN,

Haha nädu, vi är inte strålande positiva människor hela tiden. Men vi har banne mig utvecklats mer åt att helt enkelt må bra. För det är ju det som är meningen med livet - att må bra 😃 Men ibland behöver vi lite kontraster för att utvecklas och veta vad som får oss att må bra - ibland genom att lära oss vad det är som får oss att må dåligt, tar vi reda på varför och kan eliminera de tankarna som får oss att må dåligt - så vips mår vi snart bättre.

Jag tycker att din inställning att vilja lära dig mer om dig själv och att bli en människa som har kärleksfulla relationer redan gör att du är en god bit på väg. 

Du behöver inte vara orolig över att göra nåt fel härinne - så det kan du sluta oroa dig över direkt 👍! Och meningen är ju att vi ska hjälpa varandra framåt - så om du vågar dela med dig av dina tankar så kan vi hjälpa till att vädra - vrida och vända på dom - då kommer du att se helt nya sidor hos dig själv. Att våga se sina sidor - gör att vi har en möjlighet att ändra dom. Acceptans över hur jag är NU - gör att jag kan skapa mig till en bättre version i morgon.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-22 20:26
#4

Hej VGN!

Det handlar nog mycket om, som Sjöstjärna säger.. åtminstone i början.. att vi behöver träna oss i att vända på tankarna när de får oss att känna negativa känslor. Att helt enkelt vara lyhörd och påminna sig själv ofta. Och att genuint verkligen uppskatta allt du har runt omkring dig, mycket som vi så ofta tar för givet! 

Förhastade slutsatser låter i mina öron negativt men jag skulle kunna tänka mig att säga att jag har positiva förväntningar och en positiv attityd. Dvs. jag kanske kör bil in till stan och förväntar mig att hitta en ledig parkeringsplats precis där jag vill stå. 

Och ja… jag anser att vi har alltid ett val, i varje stund - att se saker på ett positivt sätt eller på ett negativt sätt. Oftast gör de positiva tankarna att vi mår bättre… och allt som känns bra inom oss måste ju få anses bra för oss, eller hur? Då finns det plötsligt ingen anledning att "se andra sidan av myntet" och börja rota där. 😎

Så ja… många här inne, åtminstone av oss som skriver, är nog ofta uppåt och det lyser igenom i inläggen! 

Attraktionslagen verkar hela tiden, oavsett om vi är medvetna om den eller inte… så vi har ju allt att vinna på att använda den till vår fördel. Det går att börja precis så smått som man vill. Skriva tacksamhetslistor kanske, börja med fem saker om dagen? Eller att tänka en positiv sak om varje person som du interagerar med. Uppmärksamma din omgivning och tänk uppskattande tankar om allt du tycker om, tycker är vackert etc… blommor, möbler, människor, väder, djur, solnedgång.. allt. 
Att välja att se det som vi tycker om och sätta fokus där. 

Känner du att du är värd att må bra och att ha, göra och vara precis de du vill? Isåfall bra!! Om inte, så har du kanske något motstånd inom dig som du behöver bena ut… det underlättar mycket när det kommer till hur du drar till dig det du vill ha 🙂

Jag tycker att du har ju en massa saker som du vill med ditt liv - utveckla dig själv etc.! 🥳 Allt detta är saker du vill och önskningar, och önskningar kommer ur de kontraster vi upplever varje dag.. det är så vi vet vad vi vill och vad vi inte vill. Du har precis samma möjlighet som oss andra att "lyckas" med att leva enligt LoA, om du vill! 

Sen en lite rolig grej som jag hört, jag tror det var ifrån Abraham-Hicks… om någon söker bevis på att attraktionslagen inte finns, eller inte fungerar, så kommer de att hitta det - för det är så LoA funkar! Fokus och förväntan, positiva känslor och energier har stor makt! ♥

Vi hjälper gärna till att reda ut saker, ställa frågor och komma med input här om du vill det!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-06-22 20:27
#5

Haha, jag var så seg på att skriva så Otroulig hann skriva nästan allt jag sa också… fast i kortare och behändigare format 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[VGN]
2014-06-22 20:47
#6

Oj, det var rediga svar på kort tid 🙂 Jag ska testa vissa tips och börja där det känns någorlunda enkelt. Jag känner mig också tryggare nu efter att ha läst kommentarerna här. Det är roligt att folk är så villiga till att hjälpa till på olika sätt, tack så mycket! ❤️

När det gäller känslor så har jag hört att även negativa känslor är bra eftersom de talar om att det man gör inte stämmer överens med det man önskar. Att man ska även acceptera negativa känslor som en vän som talar om att man ska göra annorlunda.

Jag vet väldigt mycket vad jag vill ha och vem jag vill vara, däremot har jag inte modet och erfarenheten för att komma dit. Jag känner också någonstans att jag inte är värd att må bra med tanke på hur jag lever. Jag är missnöjd med hur jag lever och det händer ingenting. En sak som jag blir irriterad på är när människor säger "vill man tillräckligt mycket så får man det man vill ha". Ok, jag är missnöjd och vill ha det bättre. Eftersom jag inte gör något åt mitt liv så vill jag väl inte tillräckligt mycket och då kanske jag inte mår tillräckligt dåligt, hur hänger detta ihop egentligen? 

Det är besvärligt om det hela tiden ska behöva bli så extremt hela tiden för att ta tag i saker. Jag är för övrigt en person som tänker väldigt mycket och som har svårt att ta tag i saker. Jag får ångest när jag tvingar mig till att göra saker. Jag brukar passa på när jag mår bra.

Annons:
Otroulig
2014-06-22 20:58
#7

Att vara missnöjd är ingen bra signal ut i universum. Börja helt enkelt att hitta saker som du ÄR tacksam över. De känslor/tankar du fokuserar på får du mer av. 

Häng härinne ett tag.

Vi har alla små hang ups som kan stoppa saker att komma till oss. En STOR stopp kloss är att inte känna sig värdig. Så mitt tips är helt enkelt (helt baserat på egen erfarenhet) att börja bygga på din självkänsla. För du ÄR värd precis allt! Att vara lycklig och att få alla dina drömmar att gå i uppfyllelse. Så jag tror att när du väl verkligen älskar dig själv - då finns det inga hinder!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[VGN]
2014-06-22 21:08
#8

#7

Är det för att man får mer missnöje tillbaka om man är missnöjd? Jag har hört att man drar till sig det som är lik det man tänker och känner och att det fungerar som en magnet. Saken är att magneter drar till sig sin motsats vad jag vet. Hur kommer det sig att just likheter drar sig till varandra och inte olikheter?

Jag känner svårigheter med att vara tacksam när jag vet att jag skadas så mycket över att jag inte har det jag verkligen vill ha. Jag ska försöka tillbringa lite tid här. Det kommer bli en utmaning för mig eftersom jag redan nu känner ett stort motstånd. Ja, självkänslan är något jag försöker bygga på och utveckla.

Älvan
2014-06-22 22:52
#9

VGN Tack för att du skapade denna tråd. Du ger mig möjlighet att reflektera över min process. En bra sak att veta är att alla här har hittat sina egna vägar i LOA. Det finns inte ett enda framgångsrecept utan alla har sina egna! För mig fungerar -tacksamhet. Det gör att min hjärna letar efter allt positivt hela tiden. Det istället för hot, katastrofer, brist, avundsjuka, missunnsamhet, ensamhet, kärlekslöshet, hopplöshet osv. Hjärnan måste hela tiden göras uppmärksam på rätt saker. Att det känns krystat i början att vara tacksam över en fjäril eller en doft när man är på botten är helt normalt. Men det gör inget. Det fungerar ändå! Jag var helt på botten för 3 år sedan. Allt var svart. Min hälsa, relation, boendesituation, arbete, vänner osv. Då kom jag på att köpa en kalender där jag varje dag skrev 3 saker vid sänggåendet att vara tacksam över. I början fick jag skriva samma saker varje dag. Efter en månad gick jag runt hela dagarna och kom på saker att vara tacksam över. Då kunde jag sluta skriva för det blivit helt automatiskt. Ju fler små lyckliga tacksamma stunder desto mer kom! Det positiva började expandera i mitt liv. Jag började göra saker jag tycker om. Då blev det längre och fler bra stunder. Ångesten minskade och styrkan kom allt mer tillbaka så jag kunde bryta mig loss från destruktiv relation. Lyckliga stunder ökade. Jag är långt ifrån färdig. Det hela är en process. Jag är absolut inte lycklig hela tiden, men stunderna ökar och blir starkare. Det är också roligt att få se sina framsteg som i små små steg går framåt. Det viktigaste är att jag hittat tillbaka till mig själv genom att utforska vad jag tycker om. Loa är ingen Quick fix. Det är en livsstil där man väljer att ta makten över sin tillvaro. Jag skapar min värld. Det är inte chefen, partnern osv som bestämmer om min framtid och lycka. Jag har makten att göra mig själv lycklig! Förstår du hur stort det är? Att ställa sig vid rodret och styra sitt eget liv!!! Lycka till och hoppas du finner inspiration till din egen LOA värld.

MissInAction
2014-06-22 22:57
#10

Om du är i läge A och vill till läge B, så kan du inte komma till läge B om du inte är till freds med och mår bra i nuet, dvs. i läge A. Du kan helt enkelt inte. Det är så lagen fungerar.

Våra tankar påverkar våra känslor och ju mer positiva känslorna är.. ju bättre de känns inom oss, ju högre frekvens kan man säga att de vibrerar på. Och i ett vibrationsstyrt Universum är just detta det enda som styr. Den frekvens som dina känslor avger (i brist på bättre ord) kommer att matchas med samma frekvens någon annanstans! Det är därför vi tenderar att möta på alla möjliga griniga typer om vi väl har börjat dagen på dåligt humör och destruktiva tankar… det bara flyter på liksom och vi drar till oss allt som matchar vår vibb.. och hamnar i ett momentum som speedar på detta, men i det här läget tyvärr ett negativt momentum 😛
På samma sätt funkar det dock om du känner positiva känslor, tänker positivt så mycket du kan och är öppen för att ta emot allt bra - då är det istället det som du "råkar ut för" 😃

Och du har rätt i att negativa känslor är värdefulla. Eller… känslor är värdefulla. För de är våra bästa värdemätare på vad vi sänder ut för vibrationer (och vad vi drar till oss) - så det är absolut bra att vara uppmärksam på de som inte känns bra. Och då har vi chans att justera våra tankar.. att välja en tanke som känns bättre och på så vis gå mot känslor som känns bättre.

Nu ska Mia sova för det känns som jag svävar iväg annars🤦‍♂️😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-06-23 08:46
#11

Härlig tråd, tack😃 #0 att du vill så mycke tyder på att du har visioner, jättebra😄 Däremot har du också blockeringar som hindrar dig från att ta emot dina visioner fullt ut. Du lyssnar för mycke på ditt "Ego" precis som dom flesta gör. Egot talar nedtryckande till oss för att hålla vårat andliga jag på plats. Egot=rädsla och rädsla gör att vi bygger på oss en trygghetszon som vi inte gärna bryter oss loss ifrån så lätt. Denna barriär vi bygger på oss är den svåraste att bryta, det blir en tuff kamp för det betyder att du måste rannsaka dig själv. Tvinga dig själv att ta bort dom negativa tankar som dyker upp och blir nedlåtande. Alla har dåliga dagar och självklart är inte livet en dans på rosor. Men låt inte egots röst trycka ner DIG som person. Försök att först och främst tala om för dig själv att du ÄR, typ: Jag ÄR bra. Jag ÄR faktiskt helt fantastiskt osv. Så fort en negativ tanke dyker upp, försök att bromsa den direkt😊 Att känna tacksamhet är något jag själv kan rekommendera starkt😊 precis som det skrivits innan mig så blir det en kämpigt kamp från början men det lättar när man ser att det faktiskt händer saker runt sig när man känner tacksamhet. När man läser ditt inlägg så märker man att du tydligt är på G. Så det ärbara att njuta av resan du gör det kommer att gynna dig mycket. Lycka till😃

[VGN]
2014-06-23 11:08
#12

Jag måste berätta för alla att det kändes som att jag började få en liten vändning igår. Även om det bara är början känns det så skönt att komma ur den stora svackan för en stund😃Ända sen vi firade nyår så har det här året varit väldigt jobbigt för mig. Det känns som istället för nyårslöften fick jag nyårsförbannelser.

Istället för att titta på en massa overkliga filmer, ha det tråkigt och få ångest av min ensamhet kunde jag titta på klipp med inspirerande människor, jag lyckades göra det lite fint hemma och jag kom i sängs tidigare än vanligt och läste bok innan jag somnade. Innan jag la mig skrev jag 5 saker som jag är tacksam för. Jag ska göra det varje dag och skriva de 5 första sakerna jag kommer på.

Idag är jag jättepepp på att handla. Vanligtvis får jag rå ångest bara vid tanken och det beror delvis på min social fobi. Jag älskar att äta god mat som man lagar i princip helt från grunden😍 Matlagning är ett ganska stort intresse och jag gillar att experimentera. Imorse vaknade jag av att jag drömde att jag var karate kid och hörde låten "you're the best". Den känns som att den här dagen kommer bli bättre än alla andra dagar. Jag har er också att tacka för 🤗🌺

MissInAction
2014-06-23 14:08
#13

Ooh härligt VGN!!! 🥳
Vad mysigt det låter. Och ja, matlagning är ju perfekt, finns så mycket att prova och utforska och där har vi verkligen underbara tillfällen till att vara närvarande i nuet, uppskatta råvaror och redskap som vi arbetar med, känna hur händerna arbetar.. filosofera eller sjunga eller vad man nu brukar göra under tiden 🙂

Tänkte att jag skulle dela också att även om vi ofta verkar uppåt här så har vi också dippar. Jag hamnade i en igår t.ex. och den eskalerade strax innan läggdags. Kände mig totalt värdelös och ledsen och ensam och ville skada mig själv… kände panik och fick som tur är tag på en god onlinevän och chattade med honom en stund innan jag somnade. 
I morse var jag fortfarande ur balans, trots att jag försökte tänka att jag inte skulle ta med mig gårdagens känslor och bekymmer in i den nya dagen (för övrigt en mycket klok filosofi).
Övervägde att sjukanmäla mig (jag praktiserar) men så tänkte jag att nä, jag går ändå för jag hade faktiskt för första gången i helgen längtat till praktiken! Och jag hoppades att vi skulle få sluta till 10 pga att vi inte skulle ha grejer att jobba med. Jag blev sen och sms:ade min kollega och berättade det. När jag sitter på bussen så ringer kollegan upp mig och säger att vår handledare och enda Medarbetare på praktikplatsen är sjuk idag, så vi får ledigt! Du kan ju tänka dig lättnaden jag kände då!! 😃🥳
Så jag gick till mitt sysselsättnings-ställe och sa hej och sen drog jag till gymmet och spenderade några timmar där. 

Jag mår fortfarande inte helt okej, det svajar rejält… men jag vet hur bra jag mår när allt är som det ska igen! Och jag vet att detta är övergående.

Så… med detta ville jag mest visa att även jag halkar av spåret ibland och irrar bort mig och glömmer bort att älska mig själv och att livet är vackert och underbart.

Ha en fortsatt skön dag!!! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-06-23 14:18
#14

Läser du noga så lär du se att det svänger hej vilt, men ju längre man håller på desto färre bli stunderna av dikesåkande. Vi är ju ett gäng som har hållit på i några år så det är bara att låta det ha sin tid. Flyta med och spela ta det som det kommer.

[VGN]
2014-06-23 14:41
#15

#13

Hur mår du nu?🙂Vad gör du på din praktik och var praktiserar du?

#Alla

Jag märker att det tar tid och krävs tålamod. För när jag väl känner mig glad och framåt blir det jobbigare när det kommer stunder av tystnad och stillsamhet. Det är väl så när man är ostabil och har höga toppar och djupa dalar. Det är skönt att veta att ni inte är "perfekta" och ni också kan ha sämre dagar. Jag skulle bli så förvirrad annars för jag skulle inte klara av att jämt vara glad. Målet är såklart att vara glad och positiv överlag och lättare hantera svackor innan jag går in i en fas av hög självdestruktivitet. Känna att det är ok att må dåligt och hantera negativa känlsor på ett hälsosamt sätt.

Just nu strävar jag först och främst efter att ta hand om mina grundliga behov för att underlätta. Jag har ofta problem med sömnen och vissa gånger har jag varit vaken i mer än 24 timmar. Vissa dagar har jag ätit för lite och gått hungrig största delen av dagen. Om jag inte haft något jätteviktigt att ta itu med har jag knappt gått utanför dörren på flera dagar. När jag mår bra brukar jag gå en kvällspromenad varje dag. Ett stort hinder är att jag någonstans inom mig känner att det är farligt att ha lite att göra och att vara för mig själv ibland. Nu försöker jag tänka "Vad kan hända om jag har lite att göra vissa dagar och vad kan hända om jag är för mig själv ibland?".

[Kathja]1
2014-06-23 15:24
#16

Livet handlar om att hitta till sitt inre och sedan lyssna på det i allt som är, även då det kommer till mat och sömn. Vissa agar behöver vi sova 12 timmar andra 4, det är bara att flyta med livet.

Om du gillar att lyssna på klipp från tex youtube så rekommenderar jag dig att lyssna på allt med Abraham Hicks, det är en kvinna vid namn Ester Hicks som kanaliserar Allt som är/Gud/Vårt högre jag (eller vad som känns bra för dig) Det finns även böcker av dem.

[VGN]
2014-06-23 16:27
#17

#16

Absolut! 🙂Jag försöker hitta det som är bra för mig genom att testa mig fram. Jag lyssnar lite då och då på Esther. Saken är att det blir för mycket ibland och då är det viktigt att ge utrymme för egna tankar och låta det sjunka in. Jag har läst en bok om LOA skriven av Hicks och ska ta tag i en annan bok som fokuserar mer på relationer. Än så länge förstår jag knappt något och det skapar viss frustration 😕

MissInAction
2014-06-23 17:25
#18

Låg i sängen och tittade lite på en gammal svensk film från 1940 och kände att jag gled iväg mot sömnen, så jag sov.. någon timme antar jag 🙂
Känner mig försiktigt positiv… liksom lite småbutter som att jag inte vågar tänka för mycket 😛

Kan relatera till att du känner att det kan bli för mycket av Hicks ibland. Ofta när jag lyssnar på eller läser något så får jag aha-upplevelser och sånt där måste få sjunka in. Och ibland kanske man inte alls känner för att lyssna på dem och då är det något annat som vi behöver och kan ta till oss istället!

Jag praktiserar i en senapsfabrik med själva fyllnaden och paketeringen. Fylla på flaskor, korka och packa dem. Just nu har vi mycket bbq-såser och ketchup. 

En fråga VGN, med det är farligt att ha lite att göra, menar du att det är farligt att ha lite att göra? Eller att det är farligt att ha saker att göra? 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[VGN]
2014-06-23 17:44
#19

#18

Det kan vara skönt att sova lite extra och speciellt om man har sömnproblem🙂Jag sov också nyligen och det kändes uppigande.

Precis! Exakt så känner jag också. Ibland kommer jag på mig själv med att jag tvingar mig själv att se och höra vissa klipp och då är det som du säger att man behöver ta in annat och acceptera att man inte är mottaglig just då. Ok, hur är det att praktisera där? Trivs du?

Sorry, jag var lite otydligt där. Det jag menar är att ibland känner jag mig tvungen till att hela tiden göra något för någonstans tror jag att jag måste vara upptagen hela tiden och att det är farligt att ta sig tid för att göra ingenting och bara vara i nuet. Jag är väl rädd för att tystnaden och stillsamheten ska skada mig.

linnease
2014-06-23 20:26
#20

Hm jag känner igen mig där VGN. Är sjukskriven 100% för utbrändhet och kan oxå bara vara hemma dagar i sträck och inte gå utanför dörren när jag är för trött. Och är rädd för att göra ingenting, eller bara sova, fast det verkar vara det jag behöver.. Eller, har varit rädd kanske, nu verkar det gå ganska bra på sistone.. 🙂 Sovit galet mycket på sistone, eller bara legat i koma. 

Innan har jag liksom blivit grinig när jag inte varit sugen på att göra nånting, vill ha kuuuul…😭 typ. Eller rädd för att fastna i att må dåligt om jag inte gör nåt kul eller produktivt hela tiden. Och surat över att ingenting har kallat på mig liksom, inget verkat roligt.. Men så under meditationen igår tror jag, så insåg jag att det är ju sängen som kallar på mig!! Det är vila och bara göra ingenting som KALLAR på mig 😃❤️ Så jag är på spåret, yay!! Har liksom dömt ut att vara ensam och inte göra nåt och sova som dåligt innan på nåt sätt utan att ens reflektera över det, men det är ju det jag vill just nu 🤗❤️ Så det är ju bra! ☀️🌈❤️

Annons:
MissInAction
2014-06-23 21:24
#21

Mmm sova… ge mig! 😃♥

Jag trivs väl okej på praktiken. Det är inte så avancerade arbetsuppgifter så man har stora möjligheter att vandra i väg i tankarna, så jag brukar stå och dagdrömma och affirmera 😃☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[VGN]
2014-06-23 21:25
#22

#20

Hur mår du idag? 🙂Hur vet man att man är utbränd? Jag kom att tänka på en sak efter att ha läst " Det är vila och bara göra ingenting som KALLAR på mig". Jag skulle i större utsträckning behöva vara bortkopplad från media och internet och lära mig att kunna göra ingenting ibland. Inte helt och hållet utan mer än nu iaf. Dels för att jag skulle få mer tid till att tänka, ventilera tankar och känslor och mer tid till att koppla av. Huvudet går annars på overdrive om man hela tiden är uppkopplad och inte ger sig själv tid till att bearbeta och ta det lugnt. Jag skulle också antagligen lära mig att det inte behöver vara farligt att vara för själv ibland och göra ingenting.

Det måste vara otroligt avslappnade och givande när man väl lyckas. För egen del skulle jag säkert inte få lika mycket ångest när det roliga tar slut för stunden. Det är en vanlig grej som händer mig, när jag slutar umgås med någon eller slutar göra något roligt börjar ångesten växa inom mig.

Otroulig
2014-06-23 21:42
#23

Jag hade en period när jag inte pallade att titta på TV. Det var för mycket intryck. Tror jag hade någon slags "utbrändhet" eller vad man nu kallar det. 

Att kunna vara i stillhet med sig själv och lära sig att njuta av det - är den största gåvan du kan ge till dig själv, anser jag. För om du trivs med dig själv så spelar det ingen roll hur framtiden ser ut. Du har alltid Dig med dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-06-23 22:33
#24

Ja precis Otroulig! 

Ja, är väldigt lik dig där VGN.. men börjar bli bättre på det 🙂

Hur man vet om man är utbränd är ju lurigt, väldigt flytande benämning väldigt olika svåra tillstånd. Någon är sjukskriven i två veckor eller ett par månader och kommer sen tillbaka ganska så bra, andra får massa konstiga symptom och är borta från livet i åratal. Flera år för mig nu.

Men, kanske inte så intressant egentligen.. bara hur man mår och hur man vill må! Och hur man hittar tillbaka dit ❤️

szirius
2014-06-23 22:40
#25

#22 tack för de orden - inser att det är just precis vad jag oxå behöver göra nu! Har varit off idag och letat klipp o inspiration etc etc framför datorn - men jag ska ju bara stänga ner o lyssna INÅT!❤️ Det är lätt att nästan bli beroende av det här med internet, att genast hitta allt, kunna googla och få svar…och så lätt att fastna.." jag ska bara"😇 åååh, ska nog ta mig några dagar utan dator o telefon snart🙂.längtar efter naturen, ut, tystnad, inte ens lästa ord utan stilla intrycken…precis vad jag behöver nu.

[Kathja]1
2014-06-23 22:45
#26

VGN - Då vet du ju vad du behöver just nu. Bara stäng av allt som stör och grotta in dig om det är vad som kallar. Själv har jag legat på soffan och kollat på 24 ett tag nu. Och så mellan varven så säger det pling i mitt inre och så kommer där nya insikter, eller så får jag ett ryck att göra en massa. Och sedan tillbaka till my happy place. ♡

[VGN]
2014-06-24 10:26
#27

Jag hade aldrig förväntat mig från början att det skulle bli så pass mycket aktivitet i den här tråden och så rediga svar 🙂

Det känns som att det är precis det som behovs - koppla bort sig från det mesta i större utsträckning. Igår kände jag hur stressen växte över att behöva vara uppkopplad så jag tog mer tid för mig själv än vad jag brukar göra. Jag läste bok i ett par timmar och la mig tidigare än vanligt. Jag kände mig ganska pigg när jag vaknade och det hör till det ovanliga 😃🥳

#25

Vad skönt att du kom fram till något som kommer gynna dig i din utveckling och förbättra din hälsa.

#26

Det är underbart när man får nya insikter. Det blir som "Aha, är det därför jag känner så och är det därför som det och det hänger ihop med det." Och det händer att man får ett nöjt leende på läpparna. För mig händer det att jag får jättehögt självförtroende och jag börjar ge mig själv komplimanger i alla former 😃

Annons:
[Kathja]1
2014-06-24 10:44
#28

Nice vännen, det där är att medvetet leva sitt liv. Att följa flödet och vara uppmärksam på det man får till sig. LoA handlar inte om att vara glad varje stund utan om att inse att det är vi själva som skapar våra liv och sedan börja styra skapandet mot det vi vill.

[::Vera::]
2014-06-24 12:18
#29

#27 VGN

Det är egentligen inte så konstigt att det blir mycket aktivitet, eftersom att bry sig om andra är att bry sig om sig själv och tvärtom. Att vara snäll och tillåtande mot sig själv är att vara det mot andra och tvärtom. Tror att många här har insett det. De andra har ju redan skrivit så många bra saker, men jag läser.

Känner igen en hel del av det som du beskriver  i en person som jag känner. Jag kanske kan bidra med något ytterligare råd senare, när jag  är i mer balans och får lite lugn omkring mig. Jag är själv i början av en omvälvande process, och livet har nyligen börjat ta en helt annan form än den hopplösheten och otryggheten som jag länge har känt.  Gamla osanna föreställningar börjar suddas ut.

Jag börjar inse att jag är värd kärlek och är därför snällare mot mig och mer förlåtande. Jag försöker lyssna på min inre känsla så att jag  gör saker som är bra. Känslor går faktiskt att förändra, när man kan se på saker/händelser ifrån andra perspektiv. Försöker sänka orimliga krav på mig själv och livet. Försöker känna tacksamhet så ofta som möjligt. Att ha stort tålamod med mig själv i alla lägen, även då jag förminskar mig själv och mår skit för en stund.

Ta hand om dig!

Upp till toppen
Annons: