Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 351 ggr
gardit
2014-06-21 14:45

Presentera LoA för nybörjare

Jag har träffat en ny bekantskap som jag diskuterat både det ena och det andra med på några få veckor. Han har int.e hört talas om LoA, och jag förklarade lite kort. 

Hur skulle ni presentera LoA för en novis i ämnet?

Skulle ni sticka en bok eller film i händerna på personen, eller skulle ni sätta er ner och hålla ett kurspass?

Ge mig lite tips på hur jag kan gå vidare, tack

Annons:
linnease
2014-06-21 19:09
#1

Hm, det beror ju helt på om de är intresserade.. Om de frågar så skulle jag svara.. nånting.. :) haha. Beror på vad de redan vet och kan och tror och vill och är öppna för..hm.. Gå på känsla?

MissInAction
2014-06-21 20:28
#2

Mycket intressant fråga, gardit!! Jag har undrat detsamma 😛
Och jag skulle svara ungefär samma som Linn. Alla noviser är ju olika, och tar in olika, är olika öppna för olika saker.. beroende på hur pass nyfikna (om alls) de är och vad de redan vet eller tror sig veta om det. Måste nog utgå från det och gå på känsla vad som passar bäst 🙂
Dra några praktiska exempel kanske? Ge något handfast tips på hur man kan "testa" attraktionslagen.. jag vet att inte alla uppskattar detta, men tror att det stod om det här i The Secret också. 

Om det är någon som är troende så kan du ju ta upp jämförande aspekter… be och du ska få, kanske. Det du ger, får du tillbaka… 

Vad fick du för respons på din förklaring så här långt?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: