Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 2108 ggr
tjohosan
2014-06-17 19:05

Deepak Chopra 21 dagars meditation

Jag är så tacksam över att jag fick ta del av Deepak Chopras 21 dagars meditation .

Jag har länge önskat , önskat att få känna ett inre lugn . Att få svar på hur jag ska tänka . Att jag vill genomgå en förändring och se positvit på livet  .  Har haft depression i flera år samt social fobi /social ångest i ca 2 år. 

Jag önskade och längtade så POFF så kom jag in på Deepak Chopras meditationer här på iFokus

Tycker dom har varit helt fantastiska. Sen jag började lyssna på programmet har helt plötsligt väldigt bra fantastiska saker börjat hända i mitt liv! Bara så där ! Galet va? Eller kanske inte :D 

Har länge länge önskat en förändring , att jag ville dra till mig positiva upplevelser, att komma nära andra människor och känna gemenskap . Jag kände en väldigt fin gemenskap för inte så många dagar sen ! Och det har jag inte gjort på flera år pga min sociala ångest och ilska som nu av nån anledning verkar vara borta pga mitt nya tankesätt! 

Inte har jag någon anledning att käka mina mediciner längre heller så de har jag nästan slutat med ! Enligt min läkare skulle nedtrappningen bli en tuff period i mitt liv och han skrev ut lugnande tabletter för att jag skulle härda ut de hemska symptomen som väntade mig. Enligt honom är min medicin en av de svåraste att sluta med . Jag har inte behövt äta några lugnande tabletter OCH jag har inte alls haft en jobbig period i mitt liv utan snarare tvärtom! Har varit lugn och glad och harmonisk. Tänk vad tankens kraft är stor!!!

Annons:
Sjöstjärna
2014-06-17 19:15
#1

Jag följde också meditationsserien och tyckte den var väldigt bra. Mycket som föll på plats och skapade lugn i själen. Inget nytt direkt men presenterat på ett väldigt tillgängligt sätt. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2014-06-17 20:17
#2

#0 Åh, så härligt att få ta del av dina upplevelser🤗🥳!  Blir sååå himla glaad för din skull, det smittar av sig vet du😉

En tanke som slår mig: berätta gärna för din läkare om hjälpen du får via meditation 🙂. Så bra om det satsas mer pengar på meditation/mindfulnesskurser inom hälsovården för personer med depression/ångest, eftersom det fungerar så bra för så många☀️. Just att byta fokus, få hjälp att välja mer positiva tankevägar👍

Tankens kraft är enorm!✨

Otroulig
2014-06-17 20:21
#3

Men Åh vad härligt Tjohosan!!🥳 🎈🎂 Så roligt att läsa. Hoppas du fortsätter  - med meditationer. Häng här vet ja, här har vi gemenskap. OCH som du förstått så försöker vi lära oss att välja rätt tankar - så att vi får rätt känslor. 

Vi brukar också ha en gemensam meditation på söndagar - när det känns bra. Håll utkik 👍

Vi har en annan tråd här om just det eventet här  hon som lade upp det är hon som översätter. Hon gjorde ju lite reklam för denna serie och vi var många som hakade på. 

Håller med dig Sjöstjärna, för mig var det inga nyheter - men presenterat på ett väldigt bra sätt, och veti sjutton hur många gånger jag behöver höra det för att det verkligen ska gå in, tusen känns det som 😃 men gillade verkligen sättet att framställa det och de exempel som togs upp. Dessutom att verkligen sätta sig ned varje dag ( nu fuskade jag lite - för jag hade det lite rörigt just då - men lyssnade på de flesta i varje fall)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-17 20:50
#4

Wow!! Underbart tjohosan! 🤗🥳
Alltså egentligen är jag ju inte förvånad men blir ändå fylld av wow-känslor när jag läser sånt här. Så härligt att få känna och uppleva att man kan vända sin situation själv!! ♥

Jag har också fått jättemycket ut av 21 dagars-meditationen och kan tänka mig hur du måste känna☀️

Håller med szirius också, prata gärna med din läkare om det här. Vet att det finns satsningar på mindfulness, meditation och yoga inom sjukvården, kanske särskilt inom psykiatrin då.. men behövs nog mer, och det är jättebra om patienterna själva berättar om det positiva!!

Och du.. den där tacksamheten du känner - den är guld värd, den med! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-17 22:17
#5

Faller in i de andras Partajar BallongTårta HjärtaTjohsan!!! Tack för att du delar med dig.

tjohosan
2014-06-18 09:56
#6

http://globalmeditation.chopra.com/ 

Ska tydligen vara en global peace meditation 8 augusti :) ! 

http://www.chopra.com/community/online-library/guided-meditations/global-peace-meditation

De vill att så många som möjligt ska meditera samtidigt för att skapa mer fred på jorden om jag förstått det rätt

Annons:
[Kathja]1
2014-06-18 10:30
#7

Tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: