Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 683 ggr
Otroulig
6/9/14, 10:03 PM

När vi låter logiken styra

Jag har märkt hur lätt det är att låta logiken ta överhanden. Vi har pratat om det tidigare - men jag känner hur jag så lätt trillar in i logik och resonerande och på det viset kanske hindrar en massa fantastiska saker att hända.

Jag har ju en dröm om Hus på landet, växthus och man. För mig har det blivit ett paket.

Nu fick jag ju pengar till ett växthus när jag fyllde år. Jag vet exakt hur växthuset skall se ut och jag kommer att behöva lägga 4 gånger så mycket mot vad jag fick. Men på nåt vis så fick jag för mig att det var startskottet. NU var det dags. Helt plöstligt hade jag manifesterat till mig skitsnyggt marktegel. Som ligger och väntar på mig.

Nu börjar känslorna och logiken inte ihop. 

Jag hyr nu bara min bostad och trädgården är inte min. Dvs om jag får lov att bygga mitt växthus så blir det permanent…..det kommer att kosta mycket och vara ett rätt stort arbete (råkade titta på Äntligen hemma som började bygga precis MITT växthus, synkronicitet eller 😉) och det kommer att vara världen jobb att återställa - jag behöver gjuta en platta - eller i varje fall sockel och vill bygga en mur. jag vill inte göra avkall på min dröm….ok…jag kanske ska köpa ett eget hus med tomt då - det kanske är det som är meningen….men…jag har ingen fast anställning så då får jag inga lån…..

Helt plötsligt har Wohokänslan, utbyts till en saknad och problem inriktad känsla. 

SÅ nu har jag bestämt mig för att go general, vila i detta och njuta av att planera. Skita i alla hinder. Så kommer jag antigen att bygga ett mindre eller hitta den perfekta nya platsen - vad vet jag. Men jag tänker inte göra nåt förrns jag verkligen får inspiration.

Det är viktigt tror jag att inte se det som ett nederlag utan att vänta på inspiration eller Mirakel. 

Mitt exempel kanske kan ge igenkänning i andra ämnen i era liv - det är därför jag berättar om den.

Låt inte Logiken ta kål på drömmar och Woho känslan, det kommer att lösa sig på ett sätt vi inte anat. Gå inte in på specifika lösningar - lämna det åt universum.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
6/9/14, 10:14 PM
#1

Jadu min kära, ofta är det så enkelt att se " utifrån" för någon annan än när det gäller sig själv😇. Du är ju en lirare på att manifestera så jag tänker att de där pengarna kommer trilla fram lätt som en plätt🌊…och tusen möjligheter finns….tex: du får fast anställning och hittar drömhuset - och där står ett ÄNNU finare växthus än det du byggt…eller hemma hos din blivande man😉….visst är det jobb att bygga, men det är ju en glädje också ju,  i NUET, inte tänka så mkt på vad som komma skall utan njut i nuet. Så det låter som att du kommit på perfekta lösningen - go general på temat🤗

Själv har jag suttit fast i logiken " det är för mkt jobb i trädgården😞"🤐, helt fel fokus, i stället för att drömma loss om hur lösningar kommer till oss, som olika möjlighet att få mer hjälp, maken blir plötsligt jätteintresserad😉, eller pengaflöde så jag kan leja bort vissa grejer, och att bada i tacksamhet över att HA detta🌺.

linnease
6/10/14, 12:06 AM
#2

Oj vilken synk! Jag är lite där med.. halva hjärtat typ i Kanda med Marc.. eller någon annan stans. Har massor av idéer på inredning här i lägenheten, och på prylar jag vill skaffa, och måla om och sätta upp saker men i nästa sekund tänkter jag att äh jag kanske ändå ska flytta om ett tag.. och det är bara en hyreslägenhet..  varför inreda den här såpass om jag åker bort eller flyttar så snart jag kan?

Också dragit slutsaten att go general och lägga ner att göra saker tills de känns 100% rätt.. Innan hade jag gjort ändå tror jag. Nu chillar jag mycket mer! Känns som väldigt lite händer på det yttre planet just nu, men jag tror jag hittar renare vibbar inuti ❤️

Otroulig
6/10/14, 6:54 AM
#3

Szirius, normalt sett är ju pengar inga problem för mig - och i det här fallet är det inga problem med själva växthuset 😎 - det är lugnt, men att hosta upp 2-3 miljoner för ett hus, DIT har jag inte kommit än.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
6/10/14, 7:12 AM
#4

Synk här med. Roligt att innan jag läste det du skrivit igår tänkte jag på dig i det här sammanhanget. :S Ska lära mig att go general. Är väldigt utmattad och vill sova. Trots 10 dagars ledighet så är jag inte "botad".


Otroulig
6/10/14, 7:16 AM
#5

Linn, man kan ju göra mysigt åt sig under tiden ❤️❤️❤️ Det är ju oxå att ta pyssla om sig själv. Men precis dom du säger- det ska göras när man har inspiration. Haha Thea:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/10/14, 8:47 AM
#6

Där är du inte ensam om att vara. Jag har ju min dröm om Kreta - vilket står för nya vyer, att resa och möta nya människor. Jag hade kommit till att jag kan lämna mitt Hemma och dra, trodde jag men då hade jag gjort det. Insikten slog mig så för ett tag sedan att jag VILL ha kvar mitt Hemma. Att välja bort det ena är inget alternativ. Så då deppade jag ner mig i hur jag ska fixa att ge mig ut på äventyr och ha kvar huset. Men jag börjar hitta tillbaka till att bara vara och tillit till att det löser sig. Är ju bara att glida med och göra det som känns rätt där och då. Men attan det är svårt ibland att stänga av skallen och det man tror sig veta.

Annons:
Otroulig
6/10/14, 9:06 AM
#7

Hihi, men gumman, du kan ju göra både och. Tokfia.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/10/14, 9:30 AM
#8

Eller hur! 🤪

retep
6/10/14, 11:51 AM
#9

För min del är det när känsla och logik går hand i hand, som det flyter på som bäst! Logiken kan och bör säkert många gånger vara den som balanserar, skapar struktur och får planen att hålla ( inte så tråkigt som det låter) Växthus att sitta i, att ha krukor med plantor i, eller att riktigt kunna odla i ?!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

gardit
6/10/14, 11:53 AM
#10

precis vad jag behövde läsa idag.. lustigt eller…

Jag sitter fast på mitt jobb - vill göra något annat så jag har sökt en utbildning. Nu står jag som reserv, brottas med lusten att säga upp mig ändå och TRO mot tryggheten med fast jobb och lön -inte lätt eller hur?

Lämnar allt till universum, det känns som det enda jag kan göra, fast jag är så trött på att låta "tillfällen" styra. Rädd för att ta det avgörande steget på egen hand.

hmm…får nog fundera lite till…

Otroulig
6/10/14, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Både och Peter. En bädd och några hål för vinranka nåt träd och sen tomater i hinkar. Sen tegel på golv med sitt plats och hyllor och arbetsbänk. Och " kristall" krona:) nästan ett sånt här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
6/10/14, 2:17 PM
#12

Do it! Tänkte jag så fort jag såg bilden!! Vackert!


[Kathja]1
6/10/14, 2:25 PM
#13

Det är just ett sådant jag skulle vilja ge min man. Så fint!

Annons:
retep
6/10/14, 2:44 PM
#14

Nog så bra vår och höst, mulna och regniga dagar. På sommaren räcker några timmars sol och det blir 40 grader varmt, (minst)! Trots öppen dörr och takfönster, är det ingen plats jag sitter och myser en varm sommardag! För min del är glädjen mer allt det goda jag kan odla där!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
6/10/14, 2:58 PM
#15

På sommaren sitter man under ett äppelträd eller under ett parasoll :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
6/10/14, 3:08 PM
#16

…och kanske tittar på det fina växthuset…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Theleonora
6/10/14, 3:14 PM
#17

Otroulig, vad tror du om en kolonilott!?


szirius
6/10/14, 3:23 PM
#18

Oooh, så fint växthus😍 Johodå, 2-3 mille kan du snyta fram i en näsduk🥳 ( eller ta lån , NÄR du får fast jobb)

Jag tänkte på det där Retep, att jag/man? kanske lätt automatiskt lägger allt "tråkigt, negativt, bromsande" på logiken, men logiken är ju något fantastiskt att ha, om man bara kan samarbeta med den😉.

Det är egentligen inte logiken i sig vi kan "skylla" på då vi blir nedslagna, utan att vi ser saker som hinder och blir besvikna över att inte kunna uppfylla våna drömmar på det sätt vi har lust med☝️

(Har insett lite nu på sistone att just besvikelse är en känsla jag hamnat i oftare…hmmm…är det kontrollbehovet som börjar snurra igen då? )

#10 hörde på ett bra Abe-klipp om det där…talande till alla rastlösa😇de hade märkt att många "missuppfattat" budskapet lite, folk sa upp sig hit och it utan att ha klara intentioner om vad de ville. De sa att det bästa är att vara kvar på en plats tills man har helt rena intentioner, att ha tålamod i sitt skapande, leka hela tiden…och de kunde se att ganska många KAN skapa allt de vill ha, redan där de ÄR, bara de ändrar inställning.

retep
6/10/14, 4:23 PM
#19

Vet att jag får och har känslor kring det mesta! Så där saknas intet! Vet också att jag behöver balansera det hela och harmonisera med logik och förnuft. Låter mig inte luras av, känslan…att logik och förnuft förtar, känslan… Utan tillåter mig att blanda dem och se att de hör ihop och är starkare och klarare tillsammans.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
6/10/14, 6:06 PM
#20

Läste #0 igen och tänker, vad innebär det, att - lämna det åt Universum? Är jag inte mitt eget universum, i det att jag skapar det?! Är vi inte alla vårt eget universum?! Att vi i grunden alla tillsammans utgör Universum. -Att jag och mitt växthus i grunden skapar gemensamt- http://www.synonymer.se/?query=Utg%F6ra

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Otroulig
6/10/14, 8:52 PM
#21

Jag har tänkt lite jag med 😉 För jag insåg vad jag kopplar ihop med "logiken".

Jag vet inte hur många gånger jag har varit helt hög av ett projekt, svävar på små moln. Ofta innebar det att jag räknade med nåt från mina föräldrar..något naivt kanske, de var/är underbar mina föräldrar men det var ofta det var stopp, nä det går inte, nej det kan vi inte låta dig göra. Och jag blev oerhört ledsen och besviken varje gång. Helt överkörd (kände jag mig) NU inser jag att JAG har dom bitarna själv 😮 dels är jag lite så på jobbet - jag vill alltid att det ska vara långsiktigt hållbart och är lite av en vänlig bromskloss ibland. Men även inför mig själv, att jag pratar med mig själv att , det går inte, som med växthuset och då agerar jag precis som mina föräldrar mot mig själv. Jag gör det hela "omöjligt" istället för att flexibelt vara öppen för andra lösningar. 

Nu till "överlämna åt universum". När jag tänker så, så tänker jag att jag överlämnar till Gud tillsammans med min själ. Vi är ju alla ett så egentligen så är det ju jag själv - eller mitt högre jag, som är länkat till källan.  Jag har tillit till att min önskan är "sann" dvs att den överensstämmer med vad mitt hjärta vill ha. Och att det på något vis - som jag inte ännu förstår kommer att komma till mig. I fysisk form, i inspiration eller vad vet jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
6/10/14, 10:38 PM
#22

…och kanske är det så att det vilar mycket av Universums dynamiska kreativitet och inspiration, i förhållningssättet "eller vad vet jag" För hur lätt är det inte att älta och tjata kring sin önskan och sätta snäv och fast form på den. Kanske är det så att det är jag som behöver vara likt ett växthus, ett hus i tillväxt. Symboliken kan bli tydlig och stark, om kristallkronan får vara illusionär och söka rikedom i en högre klass. Vinrankans symbolik talar om hur att rensa bort de svaga rankorna och ge kraft och mognad åt varje druva. Mognad att se varje druva vara ett med rankans växt. Krukan…symbol för människan, för liv och växt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
6/10/14, 10:47 PM
#23

# 22 du är en poet , du🙂🌺

Upp till toppen
Annons: