Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1134 ggr
MissInAction
5/23/14, 6:36 PM

Har vi blivit mer medmänskliga?

Hm har nu tänkt på detta en tid och känner att jag vill få ur mig det ❤️

Jag tycker mig känna av att växande engagemang bland människor. Allt fler bryr sig om sina medmänniskor, om miljön, och uttrycker engagemang och kärlek så öppet! Det syns inte minst i sociala medier. 

Och väldigt tydligt har det varit nu under exempelvis valkampanjen till EU-valet. Så många som skriver om politik, delar saker och uppmanar folk att ta ställning mot racism och diskriminering och annat. 
Jag har i ärlighetens namn brytt mig extremt lite om att följa kampanjen. Det enda jag gjort var att jag idag lyssnade med ett halvt öra på en debatt mellan en F!-kvinna och en SD-kvinna. Bara för att jag blev så nyfiken av rubriker jag sett på FB. 

Kanske beror det på flera saker… just sociala medier öppnar ju verkligen upp för att uttrycka sig, samla ihop likasinnade och påverka!
Och det händer så mycket i världen. Förändringar. Åt alla möjliga håll. Tänker exempelvis på att det i många länder är olagligt att vara öppet homosexuell, och är till och med ofta belagt med dödsstraff. Det här är ju frågor som ligger mig varmt om hjärtat och har alltid gjort. Jag tycker att alla ska få älska den de vill ♥ och få vara den de vill! ♥

Sen läste jag något från Abraham, tror det var på FB igår kanske… om att de unga som lever i vår värld nu är rustade för det massiva flöde av information som finns nu! De har valt att komma hit just nu av en anledning. Folk har ju ofta sagt att oj det är så mycket information och intryck.. det är för mycket.. jadda jadda. Och man har alltid fått höra att på min tid… ja ni vet Lipar
Att det faktiskt inte är "för mycket", utan de/vi är här av en anledning och det är att göra världen bättre? 

Kan det vara så att de nya generationer som lever nu, verkligen har ett större engagemang? En större förståelse för andra människor, en större vilja att mötas och utvecklas tillsammans… i kärlek och samförstånd?

Och i och med att så många känner detta så starkt, och vill engagera sig.. så är det självklart att det påverkar energierna i världen! 

Tycker mig märka det hela tiden. Kan ta ett annat exempel, jag är ju engagerad i Harry Potter-världen, och har träffat så många… många är ju unga och det som alltid genomsyrar HP-gemenskapen är kärlek, vänskap, acceptans och öppenhet! ♥
Hur många som helst skulle kunna identifiera sig som något inom HBTQ… även om många nog skulle slippa identifiera sig alls Skämtar
Många är engagerade i miljön. Många är vegetarianer/veganer. Många är nykterister. Många är troende.

Hänger ni med på vart jag vill komma?
Har ni också sett detta mönster?

Jag blir nästan rörd när jag tänker på det Hjärta tycker det är så underbart och vackert!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
denstore
5/23/14, 6:51 PM
#1

Jag är ingen muntergök, och kanske kommer det här att låta bittert och gnälligt, men… …nä, jag tror inte folk har blivit mer medmänskliga. Däremot har de blivit mer medvetna om vad som uppfattas som medmänskligt, och agerar utifrån den kunskapen. Att de sedan tycker så som de säger, det är något helt annat.

Älvan
5/23/14, 9:59 PM
#2

Jag tror att du missi skapat dig en värld där detta positiva engagemang finns för det motsvarar din vibration. Samtidigt finns det öar av mördare, våldtäckstmän och krig. Där befinner de sig som har den vibrationen. Hörde detta senast idag av våran Abe. Du märker nu att du förändrat din egen vibb och attraherat detta. Jag tror iof att det kan vara så att det är fler nu som attraherar dessa saker. Som professor Hans Rosenqvist hela tiden berättar om har aldrig världen varit en bättre plats avseende minsta antal konflikter, fattigdom och livsförhållanden osv. Allt har blivit bättre även i siffrorna på spädbarnsdödlighet, medellivslängd osv. (Kan ni kolla in på youtube om ni vill glädjas) Saker kan verkligen bli ännu bättre. Men världen förbättras en tanke/handling i taget.

szirius
5/23/14, 11:31 PM
#3

# 0 låter som ett väldigt positivt synsätt Miss, härligt att du upplever det så🙂

#1 hmm intressant att du nämner detta🙂, vi pratade precis ikväll om när vi gick på gymnasiet, då det fanns 2 stora gäng i vår stad. Rasister och anti-rasister. De bråkade och slogs, mobbades och misshandlade varandra lika mkt, bara det att anti-rasisterna hade majoritet av "hejaklack", för de var ju på "den goda sidan". Jag tog helt avstånd från det där, sa att de var samma skrot och korn egentligen, så mkt hat och aggression i båda grupperna… men ingen fattade vad jag menade. Att våld föder våld och att en anti-rasist också kan vara en idiot🤐.  Hur som , lät ju lite OT kanske, men jag kan ana vad du menar, att folk vet vad som är politiskt korrekt att tycka, så då följer man med i det…men det kan vara samma omedvetna ström likväl…att anledningen till handlingen är en annan än att det kommer ur ren medkänsla…

MissInAction
5/24/14, 12:19 AM
#4

Tänk att det har inte ens slagit mig att det är så som jag ser världen, och inte så som världen är. Det är ju självklart egentligen! 😮

Fast å andra sidan så tycker jag det är lite sorgligt att inte alla upplever samma sak 😕


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
5/24/14, 2:29 AM
#5

Jag upplever nog också världen som du gör Miss, MEN jag vet också att det är för att jag befinner mig i den vibratioen som älvan säger!!

OCH det är ju just det som är poängen, när vi befinner oss i den vibrationen, så drar vi ju till oss likasinnade, och härliga positiva känslor, omtanke , öppenhet, och kärlek. Och Genom detta så inspirerar vi och det leder till att andra höjer sin vibb ,,, så blir det som ringar på vattnet..

Det är ju på detta sätt man kan skapa förändring helt enkelt,,, !! Vi kan inte gå ut och "fixa till" hela världen, men vi kan vara en inspiration för de i vår egen omgivning, och vi drar ju också till oss de som inspirerar oss själva!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
5/24/14, 2:32 AM
#6

denstore,,

som Szizirus säger så finns det ju oerhört många som inte handlar utifrån hjärtat, utan utifrån vad som är politiskt korrekt, vad som "ser"bra ut i andras ögon, men är det inte ett agerande från hjärtat så upplevs det av andra på det sätt som du beskriver.

MEN,, sedan finns det många, många som verkligen agerar utifrån hjärtat med sann omtanke och medkänsla,, så välj att fokusera på dessa personer istället, och välj att vara en sådan person själv så dyker det upp flera sådana "sanna" personer i din omgivning☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
5/24/14, 4:11 AM
#7

Jag tror absolut att det är som du säger och jag har märkt det jag med. Och jag tror att oavsett om det är så för att vi ser det så eller ej så är det en sanning. Vår sanning och utifrån den lever vi och skapar mer sanning av samma sort. Så genom att se medmänskligt skapar du mer. DET är det ända sättet att skapa på. Och Älvan jag håller inte med dig alls om dina "öar" (#2)) för om du tillbringar lite tid med den sortens människor du talar om så ser du att där finns nästan på mer medmänskligt, solidaritet och broderskap än bland "vanligt folk". Det är bara att kontrastera mellan hur de är mot dem de som är som dem själva och mot andra är det VI ser. Men det är inte vad de är, i sitt liv. Just som många av de som inte är som dem är fördömande osv mot dem. Med andra ord, vi ser "öarna" för att de inte är vi. Men från deras perspektiv är vi en ö. Och ska vi göra världen till en bättre plats tror jag på att sluta se skillnader och öar och istället se det MissI ser ~ kärlek och medmänsklighet. ♡

Älvan
5/24/14, 7:25 AM
#8

Kathja Det Abraham sa genom Hicks var just att vi alla befinner oss i olika öar som matchar våran vibb. Det var inte mitt påhitt. Jag tror ändå att det finns lika många sanningar om världen som det finns människor. Det är ju naturligt eftersom alla skapar sin värld. Vi alla tillhör dock samma själ så på ett annat sätt finns ju inga öar. Om man funderar på detta med eget skapande; finns det inte något felaktigt i den tanken? Det känns för mig som separation om man tänker på att alla skapar egna världar? Jag tror ju inte på separation. Undrar om Abe verkligen hade rätt i detta med öar och annat?

[Kathja]1
5/24/14, 8:30 AM
#9

Det jag menar är att när vi, som i vi här inne som vet att allt är ett och att vår värld skapad av oss ser och talar om det som inte är medmännisklighet och kärlek hos andra så vidmakthåller vi världen som den är. Med dessa öar där man främst ser "eländet". Och att om man ser andra aspekter så förändrar vi världen genom det. Allt handlar alltid om vilket fokus vi har. Blev det tydligare? Skrev det förra klockan fyra i morse. ;-)

SHIAWASE
5/24/14, 8:57 AM
#10

Òj! Intressant,, ❤️

Håller med om att ALLT handlar om vad vi väljer att fokusera på!!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/24/14, 9:20 AM
#11

Såg din fråga nu Älvan, och nej det ligger ingen separating i att vi skapar vår egen värld. OM du utgår ifrån vetskapen om att vi alla är ett. Men annars gör det ju det. Så om du uppfattar det som separation så kan det bero på att du tillfullo inte har omfamnar tanken på att allt ÄR ett. I det att vi skapar vår värld utifrån oss själva ligget även uttrycket att allt är en illusion. Båda de uttrycken kan lätt missuppfattas, det beror på med vilka glasögon du har. Alltså vilken förförståelse du har. Men det handlar bara om att min värld blir det jag fokuserar på, inte så mycket annat. :-D

linnease
5/24/14, 9:28 AM
#12

Alltså, jag har tänkt på på sistone, varför är så många här så inriktade på att göra världen till en bättre plats? Den är ju bra! Grymt bra, perfekt, vi behöver inte "fixa" den, vi är inte ens här för att fixa den? Det måste ju bara utgå från att man ser den som dålig.. och fixa nåt utifrån en dålig vibb.. hm… LoA…

[Kathja]1
5/24/14, 9:47 AM
#13

Thanx love! Bra sammanfattning av mitt babbel. ♡

Annons:
MissInAction
5/24/14, 9:52 AM
#14

Eller se det såhär, Linn…. jag vill göra gott! Må bra! Känna härliga känslor! Ha bra relationer! Se kärlek i världen! Se frihet och acceptans! Och det är just det som jag upplever att så många (främst yngre generationer) också verkar vilja! ❤️☀️🌈


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/24/14, 10:10 AM
#15

Att välja att se det goda i världen och att vilja förändra den så att den blir god är två olika saker, även om de hänger ihop. Men vill du ändra den så anser du att den inte är bra, och det är den ju. Vi behöver bara ändra på hur vi ser på den och förhåller oss till den. Sedan ändra vi kanske ofta vårt sätt att se på den och förhålla oss till den när vi (anser att vi) ändrar den. Men vi kan inte ändra på något annat än oss själva och vårt fokus. Så som sagt, de hänger i mångt och mycket ihop, men jag tror att vi röner olika stor framgång beroende på vad vi utgår ifrån.

szirius
5/24/14, 12:10 PM
#16

#12 ✨🤗🌊❤️

Älvan
5/24/14, 2:03 PM
#17

Att det finns saker som är negativa är ju självklart. Annars fanns inga kontraster. Dvs vår strävan mot positiva saker/erfarenheter blir starkare av negativa erfarenheter. Abe ttjatr om att när vi vet vad vi inte vill ha har vi lättare att tänka på vad vi faktiskt vill ha. Därför finns inget konstigt med strävan mot en bättre värld då det finns negativa aspekter av vår värld. Men först fixar vi oss själva och då fixar vi världen samtidigt. Vi är ju världen. Himmelriket och Gud finns inom oss.

[Kathja]1
5/24/14, 3:22 PM
#18

Hela grejen med det A.H pratar om att det inte finns något negativt resp postitivt - allt bara är. Det är vi som lägger ett värde i det när vi väljer förhållningssätt och fokus. Kontraster innebär inte att saker är bra eller dåliga, det innebär bara att det är saker vi vill ha och saker vi inte vill ha. Saker vi på energinivå matchar eller inte. Ser du skillnaden Älvan?

Älvan
5/24/14, 3:35 PM
#19

Kathja Om allt är samma sak, varför förändra tankar eller någonting alls? :/ Låga vibbar är inte det vi vill undvika? Om låga och högre vibbar är samma sak spelar det väl ingen roll var i känsloskalan man är? Varför sträva efter någonting alls om allt är som allt ska vara redan? Varför inte bara sitta med sin dödslängtan hela dagarna och strunta i allt om allt är som det ska vara och gott och ont inte existerar? Jag förstår faktiskt inte. Mord tycker jag är negativt. Det är enl min mening neutralt exv.

[Kathja]1
5/24/14, 4:59 PM
#20

Därför att i vinnande expanderar vi och det är hela syftet med att leva. Syftet med att leva är att uppleva och för att uppleva behöver vi testa olika vibbar. Men det är inte det samma som att det finns rätt och fel. En hög frekvens är oftast det vi föredrar och det som är vårt medfödda naturliga tillstånd. Men det innebär inte att vi alltid vill eller ska vara i de höga vibbarna. Ibland behöver vi vara låga för att sedan komma vidare. Och då det kommer till en sak värde så spelar dina värderingar alltid in, det är det man menar med att vi lever i en illusion. Vi lever i det vi tror att vi ser. Men det är inte på något sätt en sanning för då hade det inte varit något vi kunde förändra. En sådan sak som mord tex, eftersom du tog upp det, är inte på något sätt alltid negativt. Det beror helt och hållet på när-var-hur och vem du frågar. Men i DIN värld är det uppenbarligen alltid negativt.

Annons:
Älvan
5/24/14, 6:01 PM
#21

Ja, i min värld är mord negativt. Dock vet jag inte om det skulle varit fullt så negativt om Hitler mördats innan han beordrade massmorden. Dock sbårt att i förskott utdela dödsstraff. I min värld skulle jag helt enkelt vilja tänka att mord och ordet mord inte ens fanns. Därför borde jag inte ägna några tankar på just mord. Compassion. Det gäller även mördare, men det är svårt att känna. Har inte kommit så långt än.

[Kathja]1
5/24/14, 6:32 PM
#22

Allt har sin tid, men förstod du mer vad jag menade?

MissInAction
5/24/14, 7:43 PM
#23

Uhm jag blev lite konfunderad förut. Och har tänkt. Jag känner inte att världen behöver "fixas" och jag ser inget likhetstecken mellan att vilja fixa något och att vilja göra och leva gott 😎 Så jag känner inget negativt kring det här alls. Däremot så upplever jag, och har gjort under flera år nu, att allt fler engagerar sig och vill bidra till en värld där kärlek, frihet och acceptans råder. Och fler uppmanar andra att engagera sig, t.ex. att gå och rösta i våra val. Det är något jag inte sett förut. 

Jag har alltid sett det goda i människor, och ser världen som god också. 

Snubblade över detta på FB nyss! Klockrent - det sa pling! 😃

You are perceptual beings with different vantage points and — it does not matter how much information is given — you cannot see beyond the vibrational limits of where you are standing. You cannot live or see or experience outside of your own individual beliefs. -Abraham


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/24/14, 8:05 PM
#24

Jag är helt med dig i det där Mia! Och tänk så spännande att vara en del av denna förändring, för nog är den på gång.

linnease
5/24/14, 8:37 PM
#25

Jag har sett den utvecklingen med, och tänkt precis så med som du skrev i #0.. men jag tänkte plötsligt om av inlägg nr 2 och 3! Kanske världen alltid har haft det? Den kanske alltid har varit, alltid är i balans? Men jag har skiftat själv från en mycket mer konkurrensinriktad och hårdare vibb till en mjukare och varmare och kärleksfullare och "gemensammare" och ser alla de grejorna mer nu? För det är väldigt sant för mig. Hm. Cool. För den här "utvecklingen" har ju råkat synka helt med mig egen.. 😃🤔

MissInAction
5/24/14, 9:20 PM
#26

Haha ja det har nog råkat göra det, det tror jag med… 😉

Jag har känt och tror att på det stora hela så blir allt fler medvetna om att de själva kan påverka sin värld, och ser effekterna av ett positivt synsätt och en gemenskap, och kanske att vi kan kalla det en kollektiv längtan efter mer av det? 

Alternativt då att vissa av dem kämpar emot det som är själva motsatserna till det som jag ser… så kan det ju också mycket väl vara. Många kämpar emot, istället för för. Fast jag ser ju att de kämpar för 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/24/14, 9:30 PM
#27

Och det är ju det viktiga Mia, vad du ser i ditt liv.

Annons:
SHIAWASE
5/24/14, 11:06 PM
#28

Håller med om att ingenting behöver "fixas".

Men vi expanderar, vi höjs upp någon, några dimensioner, vi höjer vår vibration till ett ställe där känslor som hat, bitterhet, avundsjuka,, inte kan vibrera.

SÅ en förändring av världen sker!

När det gäller positivt och negativt, så är jag heelt i linje med Kathja.

Allt beror på vårat förhållningssätt. Sedan om vi tittar på saker ur själsligt perspektiv eller fysiskt perspektiv.

Ofta när vi pratar härinne tittar vi på helheten,

Men självklart är det ingen som tycker att hatiska handlingar är "som det ska vara" ,, Denna typ av kontrast vill man ju självklart minska.

Och det kan vi göra genom att höja vår egen vibration☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
5/25/14, 11:01 PM
#29

Sedan vi hade vårt matrix-snack så har jag verkligen öppnat mig ännu mer…att kunna se på allt som en lek nästan..om man höjer sig ovanför och inte är "attached"…det pågår ett myller här på jorden och allt är som det ska…Mord är bara mord för mig. Jag blir inte upprörd. Jag har sån tillit till att alla inblandade är det av ett syfte. Sen tänker jag som Shia, frekvenserna höjs, tills det inte kan vibrera längre och kontrasterna minskar✨…och där kan vi bara ansvara för vad vi själva sänder ut för vibbar…tänkvärt är: att hata en mördare innehåller samma låga frekvens…

hellre för än emot! För frid, inte mot krig. För hälsa, inte fuck cancer. 

Och Linn, tack! Genom dig har jag också verkligen hoppat upp ett rejält snäpp och fattat nåt stort…det där att inte ta på sig nån godhetsgloria o vilja "rädda världen och göra skillnad". Däremot, så är det vad som bara sker..som bara ingår i flytet …🌊 när man slutar tänka på sin del i det hela ( egot) och bara följer det som känns bra att göra. Även Kathja puttade igång denna insikten☀️

linnease
5/25/14, 11:49 PM
#30

Åh härligt Szirius!

[Kathja]1
5/26/14, 6:10 AM
#31

Underbara insikter Szirius, och stor expansion. ♡♡♡

gardit
5/26/14, 2:54 PM
#32

Jag har inte lusläst alla svar, så se detta inlägg som ett direkt svar på TS:

Jag tror att människor var minst lika medmännskliga förr som de är idag, med kontaktytorna har ökat och även synbarheten. 

Förr: Du såg någon i din närhet som led av olycka eller sjukdom och du hjälpte på plats efter bästa förmåga🙂Var du kunglig eller känd på annat vis blev det dokumenterat, annars inte.

Nu: Du ser någon i din närhet som lider av olycka eller sjukdom och du hjälper på plats efter bästa förmåga🙂Någon tar ett kort och lägger ut på twitter och vips så kan hela världen se och inspireras av din insats.

Hjälp kan efterfrågas och skickas kors o tvärs, upplysta människor låter inte nazister stå oemotsagda, du kan leta upp likasinnade på nätet och slippa känna dig helt ensam som HBTQ eller kanske som HP-nörd😛

gardit
5/26/14, 2:54 PM
#33

Jag har inte lusläst alla svar, så se detta inlägg som ett direkt svar på TS:

Jag tror att människor var minst lika medmännskliga förr som de är idag, med kontaktytorna har ökat och även synbarheten. 

Förr: Du såg någon i din närhet som led av olycka eller sjukdom och du hjälpte på plats efter bästa förmåga🙂Var du kunglig eller känd på annat vis blev det dokumenterat, annars inte.

Nu: Du ser någon i din närhet som lider av olycka eller sjukdom och du hjälper på plats efter bästa förmåga🙂Någon tar ett kort och lägger ut på twitter och vips så kan hela världen se och inspireras av din insats.

Hjälp kan efterfrågas och skickas kors o tvärs, upplysta människor låter inte nazister stå oemotsagda, du kan leta upp likasinnade på nätet och slippa känna dig helt ensam som HBTQ eller kanske som HP-nörd😛

Upp till toppen
Annons: