Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1246 ggr
SHIAWASE
2014-05-23 16:26

Hur har vi det med Jantelagen egentligen??

Hmm, Funderade lite nu

Just nu,,, så är det ett sååå enormt flyt för mig.. så varje dag är bara WOW!! Och jag har växlat till att förvänta mig bara fantastiska och roliga saker,, Underbart!!! Korken har lossnat,, det forsar fram bara..

MEN ,, så kommer ju detta

Är det ok att bara skriva av mig om allt fantastiska härinne???

Eller borde jag hålla tillbaka??

Om jag skulle ge råd till någon så skulle jag säga

HÅLL inte tillbaka,, du är född för att vara lycklig, du har rätt att vara lycklig, så ut och sprudla på med din lycka!!!
MEN,,, samtidigt när man vet att vi alla befinner oss i olika faser, så känns det som om man kanske borde "hålla tillbaka känslorna" ,,

Detta är ju INTE likt mig,, MEN tankarna kommer från det att jag bryrmig om alla här inne

OCH,, kom just då att tänka på att,,, de flesta som har varit aktiva här inne,, slutar när de hittar flödet och lyckan,,

Det finns ju inget mål,, vi är ju under ständig utveckling

MEN kan  det vara så, att vi härinne,, INTE tillåter de lyckliga att vara lyckliga,,

utan att vi bara peppar varandra när vi är på väg,,

Det känns ju knasigt, så kanske något att tänka på!!

INTE för att jag känner något sådant från er, utan mer från mig själv, men kanske känner jag så för att sidan vibrerar något sådant???

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
ollivoll
2014-05-23 17:22
#1

För min del tycker jag att det är härligt att läsa och påverkas av någons lycka. Just härinne känns det ännu mera lägligt eftersom alla vill använda LOA för att dra till sig det man vill ha. Och om en eller flera som vart medlemmar en längre tid kan med egna erfarenheter skriva om hur LOA påverkat dom posetivt och dragit tills sig det dom vill ha, så borde det ju bli en sporre att ta till sig:) Själv har jag inte dragit till mig bra saker tyvärr, mycke sjukdomar ( cancer, tyvärr bland nära och kära) och annat smått tråkigt, men jag vet också att det tyvärr är mitt eget fel. Jag vill göra rätt men tänker på fel saker. Därför som sagt för min egen del, hjälper det att läsa om andras mera posetiva uppfyllda manifestationer för att jag inte ska ge upp.

MissInAction
2014-05-23 17:43
#2

Blir lite förvånad att du ens tänker tanken, Shia! Bry dig inte om oss, tänker jag lite spontant 😃

Men samtidigt - ös på bara!! Dela med dig av allt du vill! Jag läser så gärna! ☀️🤗

Som alltid, så dras vi ju till och tar till oss det som vibrerar med oss och som passar oss just här och nu! Vissa kanske det inte tilltalar alls, andra kanske känner avundsjuka och ytterligare andra blir glada och inspirerade och peppade. 

Lite som att jag hade så svårt för Abraham i början. Höll mig mest till budskapet i The Secret. Nu älskar jag Abraham ♥ OCH The Secret. 

Åt fanders med Jante! Han hör inte hemma någonstans, stackarn!😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-23 18:31
#3

Jag håller med Mia, bubbla på. Det gäller ju att vara sann mot sig själv hela vägen. Men ditt inlägg fick mig att tänka på hur jag är själv i detta… Och jag tror absolut på att bubbla, men kan i mitt happy - happy känna ett visst motstånd till att läsa om andras geggande. Utifrån att det inte ger mig något. Och det lät kanske uber ego, men jag hoppas att ni förstår. Och kanske är det vad som händer när man hittar sitt flow och happy-place.

Otroulig
2014-05-23 20:15
#4

Jag känner verkligen INGEN missunnsamhet eller avundsjuka ( och det är jag faktisk glad och stolt över) utan blir bara så glad - delad glädje är dubbel glädje. Det finns säkert nån som får ett uns av brist känslor och tänker " men jag då" MEN det är ju deras problem. Eller hur! Bubbla på för allt i världen!! Inspirera oss, visa oss vägen !!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-05-23 20:19
#5

Det som händer när andra människor mår bra och är lyckliga omkring mig, är att jag själv får ta emot en stor del av det. Det ger mig så mycket !  Stilla värme och omtänksamhet, viljan att ge råd och dela sina positiva och negativa tankar ger mig precis lika mycket. För mig är det är samma generositet och medkänsla som detta handlar om. Generositet oavsett hur, gör mig varm i hjärtat.

Oj, jag känner så här nu. Det kanske snarare är så att ni som kommit dit ni är, så långt med er själva, har alla svaren för er egen del, oftast är sprudlande och lyckliga, gärna vill ha ett forum helt utan gegga och svårigheter som människor hamnar i, och som t ex jag försöker ta mig ur och bort ifrån så gott jag kan? Fick en dålig känsla av den här tråden.

Jag har i och för sig redan insett att jag är urdålig på att tillföra något bra här. Det är ju trots allt ett LOA-forum. Att jag inte sprutar av glädje, handlar hursomhelst inget alls om avundsjuka. Glädjer mig med er!

Älvan
2014-05-23 21:00
#6

Min lycka ökar när din gör det. Vi hör alla ihop.

Annons:
MissInAction
2014-05-23 21:32
#7

Att folk försvinner från den här sajten när de "mår bättre" har säkert alla möjliga förklaringar. Men jag tvivlar på att det är för att de inte vill "dras ner" eller "smutsas ner" eller hur man ska säga, av resten…

För vi kan aldrig påverkas av andra runt omkring oss, hur negativa och eländiga de än ter sig, såvida vi inte själva tillåter det! Har vi hittat tryggheten i att vi och endast vi är skapare av vår egen värld, så finns inte den rädslan där. Och då är det andra anledningar som gör att folk försvinner härifrån.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-23 21:49
#8

Nej självklart inte! Jag menade att man kanske tappar intresset när man inte är i fas och istället dras till sammanhang där man är det. Som en vidare tanke på varför människor försvinner. Allt har sin tid. :-D

szirius
2014-05-23 22:37
#9

#0 du vet ju egentligen så väl, mer än nån annan här tror jag😉 att man inte ska -eller kan - ta ansvar för hur nån annan reagerar av det du skriver. Är du översvallande lycklig och i totalt flyt nu, så skriv om det! Det är ju bara härliga vibbar! Och de som inte upplever det så, det beror ju på att de är i en annan vibb och inte kan resonera till det. Det är inte ditt att ta hand om. Var den du är, där du är!

Ja - vi befinner oss i olika faser - så varför ska du ta hänsyn till nån i en annan fas? De är där de är, du är där du är. Om du inte visar dig kan du inte attrahera likavibbade! Alltså, du gör ju nåt viktigt genom att visa var DU är. Visar var man kan vara. Hur det kan fungera.

Det är en ovana för många av oss tror jag, att TILLÅTA OSS att välja bort gegget, vi är flera här som  alltid varit den som lyssnar, stöttar, finns för andra " i nöd"…och ibland funkar det jättebra utan att man sjunker själv…men man kan ana ett ego även i det, "det andliga egot" som det kallas…man vill vara en god människa, man fylls av sig själv när man finns för nån annan, för det är en fin gärning. Men jag tror inte att vi ska känna dåligt samvete om vi "hoppar" att gå in i trådar som vi känner motstånd till….vi blir ju guidade och ska följa det…

# 8 ja, och det är väl just detta Shia undrar lite över…vad denna sajt "är i för fas", och hur kan det vara så att folk tappar intresset att vara här när allt flyter? Är denna sajt mer där vi bygger upp oss sas? Kan vi vidareutveckla det, så att det finns ännu större bredd? För alla kan ju ha glädje av ett forum där man peppar , eller helt enkelt SER varann, även när man är "på topp"…. jag tror inte att "man är klar" en dag och sen inte behöver eller mår bra av likasinnade längre…

linnease
2014-05-23 22:50
#10

Jag tycker det är supernajs, det är ju det man egentligen vill läsa ju, jag i alla fall! Om folk som lyckas, hittar det de vill och brinner för och är glada och har flyt och visar hur bra livet verkligen kan vara ❤️❤️☀️☀️🌈🥳

SHIAWASE
2014-05-24 02:10
#11

Men LIV!!!! ☀️ Du tillför fantastiskt mycket absolut!!!❤️

Det gör ju alla på den här sajten,, vi lotsar varandra och guidar varandra fram i både ups och downs,,,

OCH det är ABSOLUT tillåtet och givande att skriva om ALLA funderingar och händelser i våra liv. Det är ju vad som är meningen med ett forum som detta.

Och för mig är det ju sedan jag började vara aktiv här som det har börjat lossna!!! Så det är ju verkligen tack vare alla , alla , ALLA tankar och diskussioner som vi har härinne!!!

Och det var absolut INTE meningen att starta en tråd med dålig vibb😍

Min fundering var nog mer min egna,, ni har ju alla kommenterat så klokt och fint, och jag tänker själv som er när det gäller andra,, Det är väl mer någon inbyggd broms inom en (inpräntat) att "man ska tänka på andra också",,

FAST jag vet ju att det är det jag gör, genom att prata, bubbla, berätta så hjälper vi ju varandra och inspirerar varandra att höja vår vibb!!
Sedan när det gäller geggandet,,

Här inne ligger ju fokus på LÖSNINGEN, så jag ser aldrig det s k "geggandet" som minus, eftersom vi därefter inte fokuserar på händelsen i sig, utan på lösningen.

Så med denna tråd vill jag heller inte att någon ska känna att deINTE kan skriva om saker de tycker är jobbiga eller om problem eller om geggiga känslor etc!!!

Sedan intressant det som Szirius pratade om det var det jag var ute efter.. Jag vill gärna att detta ska vara en inspriationsplats för alla, så därför är det också viktigt att de som känner att allt har lossnat och att flytet har kommit, också vill fortsätta att vara kvar härinne med oss!!

Sedan är det självklart att vi går igenom olika faser, så det är ju bara naturligt att folk kommer och går,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-24 03:22
#12

Det blir ju ett ställe för "alla" om det är så att det finns alla sorter här, och inte bara det "uppbyggande". Även om inget bygger upp utan bara är, men ni fattar nog. Och då behövs bubbeltrådar lika väl som papperskorgen. ♡

SHIAWASE
2014-05-24 08:52
#13

Jaaaa preciiis Kathja. Tack!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Torahzen]
2014-05-24 08:58
#14

Shia jag tycker det är jättekul att läsa om din (och andras) framgångar. Det är kul för din skull och det ger fokus på framgång. 

Jag är mycket Jantepåverkad som jag jobbar på att få bort. Enligt Jante är det fult att berätta att man är bra på något. Rent logiskt så håller jag inte med. 

På andra ställen typ fb, känns beskriven framgång inte alltid som äkta, utan ett mått på status och ett bevis för att någon är förmer, mer lyckad. Det håller jag inte med om. Då känns det så fejl att läsa om deras " framgångar".

Hurra för din bok Shia! 🥳

[Kathja]1
2014-05-24 09:15
#15

Sedan är det väl här precis som med allt annat, eller nog mer här eftersom vi har övat, som så att det som inte matchar mig läser jag inte. Det glider man bara förbi.

MissInAction
2014-05-24 09:40
#16

Värst vad du var nattuggliga då Kathja… sover du aldrig? 😛

Precis.. passar det inte så glider man bara förbi! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-24 09:46
#17

Jodå jag sover för det mesta. Men i natt blev jag väckt av min man som satt och snackade med sina spelvänner. Och istället för att störa mig på att jag inte kunde somna om, och på att han pratade, så blev det 1,5 timme med A.H och iFokus. Man får ju välja ett fokus som får en att må bra som sagt. :-D

[::Vera::]
2014-05-24 14:02
#18

Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark

som sol över mörka gärden.

_Mitt hjärta är ditt,
_

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

-Nils Ferlin

[luneri]
2014-05-27 12:12
#19

Jag tycker definitivt man ska berätta om sina framgångar och sin lycka.

Det kanske ger inspiration men framförallt lite glädje till andra som läser det :) 

Jag tror egentligen allt positivt smittar av sig, åtminstone litegrann, även om man kanske inte är medveten om det, så jag tycker att det är en jättebra idé att skriva om det, och visst ska vi ju glädjas åt varandras framgångar ❤️

Upp till toppen
Annons: