Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1262 ggr
MissInAction
2014-05-14 10:37

Meditation ikväll!

Idag är det fullmåne och extra mycket energier i rörelse :-) Tänkte att jag ska köra en meditation ikväll och det verkar finnas ett intresse av att haka på, kul! Tid vvet jag inte, ska vi bestämma något eller ska vi hålla det lite flytande? För min del lär det bli någon gång nmellan 19-20 gissar jag. Åh nu kom jag ju att tänka på det här vattenexperimentet ssom vi pratat om! Våra kroppar består till stor del av vatten, det är väl över 70%… Och månen påverkar vattnet.. Och våra tankar och ord påverkar vattnet. Så… Månmeditation borde i sig vara kraftfullt! Sedan kan man också använda sig av vatten som en slags extra ritual. Jag är inte hemma nu men jag ska se om jag kan hitta en länk till vad jag menar när jag kommer hem! :-) Skriv gärna vilken tid ni tror att ni vill meditera ikväll, det kanske går att synka eller ändå dra nytta av varandras energi :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Davbjo
2014-05-14 10:51
#1

Och månen påverkar vattnet.. 

Idén här tycks vara att månen har någon speciell relation till just vatten, kan det ha med tidvattnet att göra? Skälet till att månen påverkar tidvattnet är dock att det just är flytande, har enormt stor massa och att månen utövar gravitationskraft på denna massa. Månens gravitationskraft påverkar all massa lika mycket.

Värt att notera är också att gravitationskraften inte är beroende av hur mycket av månen som belyses av Solen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

szirius
2014-05-14 10:54
#2

Jag är med!✨ Jag väntar nog tills det blir mörkt och går ut, tycker om att få månskenet i ansiktet🌛🙂

MissInAction
2014-05-14 11:20
#3

Hihi ja! Det är ju inget som hindrar att man kör flera meditationer heller! :-D Det var det här med att just vid fullmåne känner många av energierna extra mycket, det i kombination med hur vi kan påverka vattnet tycker jag är intressant :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-14 13:09
#4

Jag sätter mig gärna ikväll, tid spelar ingen roll för mig. Tid spelar ju igen roll för allt som är heller så det är väl bara att köra när det känns bra och tänka på dem som vill vara med.

[Saz]
2014-05-14 14:34
#5

Jag är med såklart 😃

ollivoll
2014-05-14 16:31
#6

Jag är med:)) Hihi jag har en vattenpipa, räknas det som en vattenritual;)

Annons:
MissInAction
2014-05-14 19:05
#7

Haha! Vattenpipa! 🥳 Kör på med den du!

Jag hittade länken förresten. Är väl lite väl sent påtänkt för kvällen men kan vara intressant ändå kanske 🙂

Själv ska jag ta en dusch nu och skriva ihop ett ansökningsbrev, sen sätter jag mig en stund ❤️☀️
Mycket troligt att jag kör en vända till innan jag somnar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2014-05-14 19:26
#8

Jag tänkte också meditera lite. Visste att det var båt, är så himla trött och känns som att vad jag än gör så vaknar jag inte… Så jag kör på med min vanliga meditation!


gardit
2014-05-14 19:51
#9

Är det vid fullmåne som det är bra att starta nya projekt?

Jag har sökt in till en utbildning i dag😃känner i hela min kropp att jag vill göra något annat, helst hade jag gått in till chefen och sagt upp mig på studs!!!

Ska nog gå ut i kväll och "bada" i månljus❤️

Otroulig
2014-05-14 20:11
#10

Lite sen in här - men jag är med lite senare. Badade i sängen i går i månljuset - den lyser in i mitt sovrum 🌛

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2014-05-14 21:24
#11

Fullmåne. Det förklarar ett och annat. Barnen på jobbet har varit skvatt galna några dagar nu. Vi undrade vad sjutton det är med dem. De sover inte som de ska, är allmänt speedade och ganska svajiga i humöret. Fullmåne alltså. Skönt då går det snabbt över.

szirius
2014-05-14 22:17
#12

# 11 tycker det här är så intressant…

Abe säger att om man tror på det blir det sanning..- that´s it ungefär….men så himla många är totalt ovetande om att det är fullmåne o ändå känner av det, och de tror inte ens på det heller men ändå märker man det på vad de berättar…kan ju vara kollektivt trosystem då man snappar upp då, eller vad🤔?  Senast idag var jag på sjukgymnastik ( som heter läkegymnastik här f.ö😛) och alla tanter babblade om vad ovanligt 😉dåligt de hade sovit inatt…"jaså du med, ja jag med" blablabla…orkar inte lyssna men jag sa " det är fullmåne🙂" och sen backade tillbaks till mitt tysta  o de var "jasså, kan det verkligen påverka, njae jag har inte tänkt på det förut" o så vidare, blablabla.

MissInAction
2014-05-14 23:02
#13

Jaa jag är också inne lite på det, att det är mer kollektiva tankar och föreställningar som man har fångat upp och bär med sig! Även om man "inte tror", eller inte är särskilt medveten om något, så kan det handla om saker som man har hört talas om många gånger… under många års tid. Det vore konstigt om det inte påverkar 🙂

Tänkte gå och lägga mig ungefär vid midnatt kanske och jag kör en till meditation då ♥ fast får inte in något månsken här… bara sken från en lampa utomhus 😐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2014-05-14 23:03
#14

Men va? Hahaha! Jag skickade ju inte med länken…. 😞
Nåja. Här är den iaf, för framtiden 😛

http://www.highonhealth.org/how-to-do-a-beautiful-simple-ritual-to-bring-in-more-of-any-positive-emotion/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-14 23:32
#15

Jag kom just in från hundarnas kvällskiss, det var så mäktigt och vindstilla ute. Lite dimmigt och så månen. Vi passade på att skicka iväg vars en rislykta. Underbart fint, snacka om att känna Gud. ♡

ollivoll
2014-05-15 06:43
#16

Det blev jordning i går kväll. Ställde mig ute i gräset barfota och passade på att stå en stund där och tittade på fullmånen. Blev ungen djup meditation men friden som kom räckte gott och väl:))

Upp till toppen
Annons: