Loa-Konkret(Metoder & Tekniker)

Tips på tankeövningar?

2014-05-14 08:56 #0 av: Chagrine

Hej!

Idag när jag vaknade kände jag att det blir en tuff dag för att hålla min vibrationsnivå positiv! Så jag började morgonen med att meditera för att minska mitt motstånd.

Det kändes bättre efteråt men när jag kom till jobbet hade jag fått flera mail med klagomål. Det drog ner min vibration som jag byggt upp under morgonen.

Någon som har tips på små lätta tankeövningar jag kan göra idag? för nu känns det som jag är påväg neråt...

Anmäl
2014-05-14 10:17 #1 av: [Kathja]1

Vet inte om det är att ses som en övning men vissa affirmationer brukar hjälpa mig. Så som "Jag är fri att göra vad jag vill" & "Det är som det är och det blir som det blir" & "all is well".

Sedan är ju alltid övningen "visst vore det ärlig att..." välj en formulering som känns bra för dig men som talar om att detta hade du gillat och så dundrar du på med grejer som skulle få dig att må bra.

"Visst vore det härlig att alla jag mötte idag var glada och positiva. "

Men viktigast av allt är att vara snäll mot sig själv. Det är okej att vara off! Utan kontraster i livet hade det varit svårt att hitta vad vi ville här i livet och vi hade inte haft samma möjlighet till utveckling och expansion.

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2014-05-15 14:43 #2 av: Jofiel

När jag vaknar och känner att allt är trist och helst vill gå och dra täcket över huvudet brukar jag affirmera..
"Var glad att du är frisk och har ett jobb att gå till, det är inte alla som har".

För det mesta hjälper det :-)

Anmäl
2014-05-15 20:30 #3 av: szirius

Sjung om du tycker om detLyssnar på musik, hjälper mig ofta att släppa negativt grubbel,slappna av och öppna hjärtat.

Om grejer i det yttre känns riktigt skit så tänker jag att det här livet bara är tillfälligt ändåGapskrattaroch vi är i huvudsak andliga varelser, så bring it on. Lite drastiskt kanske, men funkar för migLiparTyst

Anmäl
2014-05-15 22:26 #4 av: Otroulig

En bra övning för att få perspektiv på saker är att se situationen som den är - eller personen som är arg - zooma ut och se det uppifrån.  Du börjar med byggnaden, sen staden, sen landskapet - sen landet och till slut så ser du hela jordgloben och du är uppe i rymden och svävar. 

Detta fungerar då det är just specifika saker man hakat upp sig på. Är det allmänt surt så är ett annat bra knep att skratta åt allt tok som händer Gapskrattar

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.