Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1868 ggr
spull
2014-05-05 10:59

Färger

Har en app på Facebook, "God wants you to know…", som ger en dagliga budskap. Har inte klickat så mycket på den på sistone, men idag gjorde jag och fick Gratitude, och ja, jag vet, jag ska komma igång med min Tacksamhetsbok….😞

Häromdagen klickade jag och fick "Lär dig mer om färger, det kommer du snart att ha nytta av." och förstod den inte alls….🤦‍♂️🤔

Men här kom en manifestering i ärendet: slösurfade och drogs till en länk såklart och hamnade på "What your favorite color says about you". Klistrar in den för den som inte vill klicka vidare, men annars finns artikeln *här*. :)

What your favorite color says about you

Red 

You like plenty of action in your life and aren’t afraid to take risks. Physical activity is important to you as well. You love to be on the go.

Orange

You’re a people person who loves to socialize. Cheerful and upbeat, you put people at ease. You’re the perfect party host!

Yellow

You love to learn and enjoy intellectual pursuits. One of your favorite questions is “Why?” And finding the answer is your passion.

Green

You take pride in being grounded and centered. You love to do for others without expecting anything in return.

Blue

You have a deep need to find truth and inner peace. You don’t like compromising when it comes to your ideals.

Indigo

You are spiritual and intuitive. Feeling connected with the Universe is your goal. You likely have psychic ability.

Purple or Violet

You are a perfectionist is every area of life. Spirituality is also important and you are a humanitarian at heart.

Pink

Your life revolves around giving and receiving love. You are very accepting of others and practice unconditional love.

Turquoise

You can be idealistic at times, but you always make sure you express your hopes and dreams.

Black

You thrive on power and control. You would make an excellent judge. Just be careful that you’re not overly judgmental of others.

Brown

You are a solid and dependable person. Safety and security is important for you and those you care about.

White

You appreciate the simple things in life. Self-reliance and independence is also important to you.

Gray

You don’t mind going along with the crowd in order to keep the peace. Calm, cool and composed, others often turn to you in a crisis.

Silver

You are in touch with your feminine side, whether you’re male or female. You have keen intuition and insight.

Gold

You are bold, charismatic, and your personality always shines through. Others see you as magnetic and charming.

må gott ~

Annons:
SHIAWASE
2014-05-05 11:27
#1

Åh! Intressant Spull☀️Mina färger är  grön och blå,, oftast ,,, i många år var det blå,, men de sista åren har det ändrats till grönt, Orange kan jag också tycka om rätt mycket på sista tiden, inte på kläder, men som interiör!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-05-05 16:48
#2

Åh herregud! Jag skrattade rakt ut när jag läste min favoritfärg, rosa! 😂 Men jag tror att det i mitt fall också är klockrent!
Your life revolves around giving and receiving love. You are very accepting of others and practice unconditional love.

Sen har jag ju haft olika färgperioder under de senaste tio åren, sedan jag slutat att gå i endast svart. Först kom rött, sedan grönt, sedan orange. Lite lila har jag också haft men lila och rosa har jag alltid gillat, tillsammans med svart 🙂

Tänkte också att det här stämde jäkligt bra i Mo's fall… hans favoritfärg är grön och därefter blå. You love to do for others without expecting anything in return.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-05-05 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Köpte idag! Behöver inte säga vilken favvofärgen är just nu va?! ;)

[Kathja]1
2014-05-05 17:34
#4

Kul! Jag har varit svart i många år nu, och så har lila (typ blålila) och orange kommit på besök då och då och nu sedan en tid är jag ap-trött på svart. När kassan tillåter så byter jag ut det svarta mot mer färg.

[::Vera::]
2014-05-05 19:07
#5

Blått som himmel och hav en vacker dag

Otroulig
2014-05-05 19:11
#6

Jag har alltid haft rött på kläder, och svart. Nu mera svart faktisk.. I mitt hem är det ju orange.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
ollivoll
2014-05-05 19:32
#7

Vit som snö är min älskling ähum färg?

szirius
2014-05-05 21:32
#8

Jag använder faktiskt ALLA färger, min garderob är en färgexplotion!🌈 . Har minimalt av orange, ett par knalloranga leggings och en kofta, och grått har jag nog bara nån tröja av…och ett mörkgrått linne…annars är det en jämn ström av olika nyanser, men mer starka än pastelliga, fast jag jag börjat dras till pasteller nu på sistone. Gillar mönster och broderier lika mkt som randigt och prickigt! Jag har typ alla stilar också😃, en dag supersportig med hög hästsvans,korta shorts o sneakers, nästa dag utsläppt hår med små flätor i, broderad tunika,lång hippiekjol o sandaler. Me like allt!😍

Jag dras mer och mer till olika blå färger på sistone, turkost har jag alltid tyckt om främst i inredning, gärna ihop med guld, men nu även på kläder….och en speciell klarblå färg gör mig alldeles lycklig just nu! Vill ha klarblå ballerinaskor!

I inredningen har jag mkt lila och ljust gröna nyanser blandat med turkost, guld, jag har ganska orientalisk stil med mkt färg, tyger, ljusstakar och mörka trämöbler.

gardit
2014-05-05 22:26
#9

#8 Säger som du 🌈

Alla färger är mina favoriter även om det går i vågor🌊

Länge var det grönt och orange/rost, sen klarrött, ett tag var det lila sen gult o turkost, nu är det mycket blått och rött. Svart har alltid varit en basfärg, men på senare år har det svängt över till vitt.

Har man tur så sammanfaller vågen med det rådande modet, eller inte, för det kan bli dyrt att köpa en hel garderob i just den färgen som är favoriten just då😃

Håbe
2014-05-06 08:03
#10

Jag älskar starka färger över huvud taget. Har lite svårare för matta, dova färger. Men rött, den som går mot den blåa färgskalan, är helt klart favoriten. Men rosa är också ett återkommande inslag i kläderna. Hemmet går däremot väldigt mycket i vitt och svart. Lite trist men min man är inte riktigt lika glad i knalliga färger som jag 😃. Jag får piffa upp det med soffkuddar och ljus i stället.

[Kathja]1
2014-05-06 09:32
#11

Håbe, det låter som min man. Vitt och blått om han får bestämma, beige går bra. Hängde ganska nyss upp lila gardiner i vardagsrummet, men vi bestämde att de är blå. Har färgchockat köket med grönt, orange och turkost. Är härligt att kliva in i det när man kommer hem.

Håbe
2014-05-06 12:49
#12

Min man chockade mig faktiskt när vi skulle köpa matta till vardagsrummet. Jag var helt inställd på något i gråskalan. De med färger tittade jag inte ens åt. Så pekar han på en vinröd, lite fluffig, matta. "Vad tror du om den där då?" Vad?!?! Vem är du och var har du gjort av min man?

[Kathja]1
2014-05-06 14:29
#13

Underbart Håbe!

Annons:
Otroulig
2014-05-06 19:48
#14

Haha Håbe 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-07 11:39
#15

Hm. Jag hade nån underlig städdag igår, lite halvspeedad på slutet så inte helt säker om tankarna var helt på spåret.. Provade massa outfits och sorterade ut kläder som är äkta kärlek och hemma och de som inte är det, och likadant med inredningen i lägenheten. Och det kom att handla en massa om färger.

Hittade mycket mer balans och HEMMA (i mig själv, vara mitt äkta JAG)-känsla igår än på länge.. provade massa superfärgglada saker jag handlat sista året eller två, både på mig själv och i inredningen, fotade och grejade.. Var kul, men kändes plötsligt faktiskt lite sådär forcerat! Och lite visa-upp-nåt-för-andra-känsla med, för mig. Och insåg efter ett tag att de kläderna jag verkligen trivs i är lugnare, mer naturfärger, nån slags militär-beige och gråsvart tigerrandig tröga var den som visade sig vara allra finast! Likadant i inredningen, ville ha mycket lugnare färger plötsligt.

Och fick en tanke om att allt det superfärgglada var ett försök att kompensera för det mörka, rädd för det mörka i livet och ett försök att överkompensera, jaga bort det? Och kom att tänka på folk med helt galna knalliga kläder, de kanske inte känns helt harmoniska och trygga i sig själva och har hittat hem? Utan det kan oxå ofta vara någon kompensation för mörker de inte kommit till ro med?

Vad tror ni om det? 🤔

MissInAction
2014-05-07 12:00
#16

Eller att de helt enkelt behöver de där färgerna just för att de har eller har haft mörker inom sig. Så har det varit för mig. Jag menar att det behöver inte vara negativt att man kompenserar med färger heller, precis som det inte är negativt att gå ut i naturen eller göra yoga eller meditera för att man känner ett behov av den. Alla behov kommer ju någonstans ifrån :-) Och det är klart att vi ständigt förändras och ibland kan vi skifta från att tycka om lugna färger till att tycka om starka färger. Balans? :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-05-07 12:20
#17

Låter härligt Linn🤗. Själv har jag haft ett vitt/ljuslila superavskalat arbetsrum i över ett år, men trivdes aldrig riktigt i det, häromkvällen plockade jag fram ett stort tyg och satte upp på väggen ( från nån av våra resor, indien tror jag, det är egentligen en duk) , tog fram ljusstakar, stenar, lite fler tavlor och åååå vad jag mår bra där nu.

Är nog väldigt olika från folk till folk det du tar upp…man kan ju ha gjort en resa, från att ha bejakat mörkret så in i norden så att inget annat fått plats😉, och sen funnit nån frihet o plötsligt börjat ta till sig färger o känna lycka över det! Finns ju söta tanter som varit rädda o klädda i grått hela livet o som sen befriar nåt o väljer en knallrosa boa✨.Alla har vi olika vägar…fast det kanske man också kan se som överkompensation🤔…över alla år som aldrig hade färg…jag vet inte…om jag tänker på folk jag vet om, som klär sig i superknall o supermönster så är det utåtriktade, karismatiska människor men som kanske inte är så trygga och jordade…

Ofta känner man att man dras till färger som finns inom en, eller i ens aura…eller som man BEHÖVER….om man överkompenserar så mår man ju inte bra av det …vilket du nu märkte med dina färgglada färger. Så om man känner att man TRIVS, så är det ju rätt. Nån annan person kanske skulle må dåligt av att välja färgerna du trivs i…för att det inte är i synk med dem…

Är man trög och stagnerad kan man behöva lite färg för att få fart och lust, men är man uppvarvad och splittrad så behöver man lugnare färger…grönt är viktig för mig, för den balanserar…är jag för hög lugnar jag mig, är jag för låg får jag energi…man får prova sig fram helt enkelt! Idag har jag en mörklila tröja och arméolivgrön kjol

[Kathja]1
2014-05-07 13:26
#18

Linn vad härligt att du är tillbaka. Jag tror absolut att det kan ligga något i det där. Själv är jag fortfarande i en process, känner mig dragen till annat än svart/grått men inte helt redo att go crazy ännu. Men mer än innan iaf.

linnease
2014-05-07 14:00
#19

Ja.. menar inte att det är negativt eller positivt egentligen.. men så himla intressant!! Kanske för jag aldrig riktigt tänkt på det förr. Vad mycket olika färger interagerar med oss och betyder för många! Häftigt! 🙂

Kul att kunna använda det medvetet som du gör oxå Szirius

Tack Kathja, ja, känns bättre nu.. hittade nåt igår/förrgår tror jag 🤗

[Kathja]1
2014-05-07 17:10
#20

Det är ju logiskt att färgerna man dras till förändras över tid, olika färger har ju olika frekvens som allt annat. Är nog därför svart inte känns helt rätt för mig längre… Men absolut intressant, vi höjer ju vår energi med färger precis som med tex musik.

Annons:
Älvan
2014-05-07 17:21
#21

Färger har också en healande effekt som ex antroposoferna använder medvetet. Det kan vara så enkelt som att gå in i en blomaffär och känn vilken färg du dras till och köp blommorna! Mycket positiv effekt ger de! :)

Håbe
2014-05-07 17:44
#22

#20 Jag har alltid älskat rött och gör det fortfarande. Däremot har jag fram tills för några år sen haft väldigt svårt för grönt. Har tyckt att det är en riktigt ful färg. Men det har kommit att ändrats och nu tycker jag väldigt bra om grönt. Har det gärna i såväl kläder som i inredning. Inte alla nyanser men klara, starka i kläder och de som ligger nära skog och natur i inredning. Det hade varit helt otänkbart för 5-6 år sen. Så har jag också blivit mycket mer medveten om ett behov att vara nära naturen. Det är då jag mår som bäst. Tänker att min ändrade smak för grönt hänger ihop med det.

cattisa
2014-05-12 19:36
#23

Spännande läsning! För mig är det rött och blått. Men som för många andra här så varierar det med tiden, och med var i livet man befinner sig. Vilar huvudet i handen

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Upp till toppen
Annons: