Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1193 ggr
SHIAWASE
2014-04-21 14:56

Hur jag har inspirerats från LoAiFokus

Hur har vi som vistas här inne fått hjälp av varandra att komma framåt?

Vi har fått fantastisk hjälp och inspiration av varandra!!!☀️

Men ofta kanske det inte kommer fram konkreta verklighetsberättelser, så jag tänkte att här kan vi berätta just hur vi har haft hjälp av varandra , inspirerats, peppats, vägletts, etc. etc.!!!

Jag har kopierat in Håbes inlägg från klotterplanket som start!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-04-21 15:05
#1

http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/53464f528e0e74490a000673-klotterplank-27?discussions-1#134 Ja, 2013 var verkligen året då allt tog fart, kraschade och vände. Det var några år sen nu som jag tog mig mod här på sighten med ett stort "HJÄLP!!". Och det var ju inte så att allt bara föll på plats sen. Det har varit minst sagt turbulent och det har varit svårt att se om det verkligen fungerat eller inte. Men så sakteliga blev det positiva större än det negativa. För mig tror jag det viktigaste varit (förutom kontakten och stödet från er då förstås) att öva på att se det som är positivt och vackert i tillvaron. Att göra mig själv uppmärksam på saker jag älskar. En hel vinter gick jag runt med en len, fin sten i vanten. Min gladsten. Så fort jag kände den så påminde jag mig själv om att titta efter saker jag tyckte om. Tex. hur vackert snön gnistrade i träden, hur friskt vinden kändes mot min hud, hur mycket jag tycker om att bo så nära naturen, det positiva i att regnet forsade ner= förutsättningen för att naturen ska vara så grön och fin sen när våren och sommaren kommer… Så småning om tappade jag min sten. Den var bara borta och jag blev först jätteledsen sen insåg jag att jag inte behövde den längre. Det jag försöker säga är att när man står där i början, och allt känns hopplöst och man vet inte vilken ände man ska börja i bara för att det känns så himla övermäktigt, så börja med det lilla. Det blir troligtvis inte toppen i en enda önskning. Man har ju gödslat med en ganska stor mängd negativitet under många år innan. Men när man uppmärksammar bara det pyttelilla som man gläds åt i tillvaron så kommer det att börja växa och till slut märker man att det man tycker om har större plats än det man inte tycker om. Sen kommer folk allvarligt ifrågasätta ens förstånd när man står där med värsta dunderförkylningen och mår apa och bara är jättepositiv för att det är så bra att kroppen rensar ut sånt skit man inte vill ha kvar. Eller när snöslasket blåser småspik på tvären och man tycker det är jättebra med sånt väder för då uppskattar man de soliga och sköna dagarna bättre. Man får stå ut med en del blickar som ser ut att betyda "Nu har det slagit slint på allvar!" Men det är smällar man får ta Skrattar.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-04-21 15:26
#2

När det gäller mig själv, så har massor hänt sedan jag aktivt började skriva här.

Jag har blivit mycket bättre på att vända fokus. Min bok tex. den blev till efter att jag blev aktiv här,, och den har varit på gång, lääänge, men det blev ett totalt avbrott, och sedan plötsligt efter att ha varit härinne ett tag och rensat och höjt min vibb,,, så ringer ett förlag och ber mig skriva en bok!!!

Även när det gäller tv-program,,, efter att ha fått hjälp och vägledning, och peppning från alla härinne,, så tog jag och skrev ner på ett papper, att jag vill ha fler tv-erbjudande etc. OCH samma dag så ringer det (detta var ju mer en instant manifestation)

Men även när det gäller vardagskänslor, hur hantera allt som dyker upp,, så OOOJJJJ vad mycket hjälp alla här inne har varit,,, OCH man hjälper även sig själv, genom att skriva!!

Innan jag blev aktiv här. Så var jag en "gluttare" jag var inne och läste mycket, och höll med om mycket , läste redan då mycket Abraham Hicks.

MEN,, det tog inte fart förrän jag själv började skriva!!

När man skriver så fokuserar man!!!

Om man till exempel skriver om något man önskare sig,, då kopplar man bort allt det man inte vill ha, utan fokuserar bara på det man vill ha!

Och sedan, får man dessutom massa pepp, och råd, och inputs från alla, så då fortsätter man att rida på den vågen!! OCH dååå helt plötsligt kommer det resultat,,, inte alltid fysiskt , men man börjar må så mycket bättre, och utan att tänka på det så börjar saker och ting att ändra sig!!

Vill gärna hör fler berättelser om era erfarenheter!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2014-04-21 15:49
#3

Tack tack Shia! Tror det här blir en jättebra tråd för den som kommer in här ny och inte riktigt vet vad den ska börja med. Det blir lite som en sammanfattad presentation av hela LoA-tänker.

Älvan
2014-04-21 17:35
#4

Kul att läsa shia och håbe! Det är ju när man diskuterar och använder LoA i praktiken som saker börjar hända! Jag har genom åren läst massa självhjälpsböcker och på egen hand jobbat. Det är tråkigt och jag tappar snabbt inspirationen när jag jobbar själv. Detta forum hjälper mig jättemycket då jag inte känner någon som aktivt jobbar med LoA. Här kan man få del av andras erfarenheter och tips. Dessutom har jag flera förebilder här och det är peppande att se att LoA fungerar. Tack alla! :)

Otroulig
2014-04-21 20:10
#5

Ja vore det inte för folket här inne så hade jag nog fortfarande suttit bitter och frustrerad på en arbetsplats jag älskat, men som förvandlats till något annat som jag inte alls mådde bra i.

Jag fick pepp och stöd och vågade hoppa utan fallskärm - jag sa upp mig med buller och bång,  inget nytt jobb, ingen A-kassa på 2 månader. När två månader gått så fick jag ett nytt jobb där ingredienserna jag önskat mig  " bra kärleksfulla chefer som jag har respekt för , alla jobbar åt samma håll" fanns med ( nu måste jag ju erkänna att min egentliga chef kanske inte uppfyller allt, men de chefer jag jobbar med är fantastiska) 

Framför allt, så har jag numera en tillit till att ALLT löser sig, jag kan inte nog tacka detta forum ❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: