Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1238 ggr
Twinflamewolf
4/20/14, 11:58 AM

Hur långt

Sträcker sig LoA ?

Ska förklara hur jag nu funderar.En tid sen jag skrev min förra tråd här inne har jag använt LoA ganska ofta och sett att en hel del verkligen fungerar och det på ett väldigt positivt sätt.Jag tar inte till mig allt men visst har LoA mycket positiv inverkan på hur vi mår och allt som vi vill företa oss med.

Nu kom funderingen upp,sökte på sajten men fann ingen liknande tråd.LoA ska ju användas i endast goda syften men det finns alltid dom som får för sig att göra tvärtom i olika situationer.

Nu är min fråga om nån vill använda LoA att sända ont och elände i andras väg.Fungerar lagen även åt det hållet

Det finns ju en lag som säger att det vi sänder ut kommer tre fallt tillbaka till oss, om vi tar ett litet exempel.

Vi säger jag är osams med nån och så får jag för mig att önska den personen kanske blir av med sitt jobb,hur fungerar LoA i det fallet? rent logiskt skulle mitt eget svar bli att jag själv får trefalt tillbaka i den dumma önskningen men ovännen skulle inte känna av någonting alls och bara behålla sitt jobb.

Min tanke här är att om LoA fungerar åt bägge håll skulle det kunna skapa kaos med tanke på hur välden ser ut med girighet och själviska människor.

Där blir jag lite rädd om lagen skulle kunna nyttjas i elaka syften och eftersom jag inte är helt insatt i det här frågar jag er experter om LoA kan användas åt bägge håll,min logiska tanke säger att sänder jag skräp då attraherar jag det själv till mig.Har jag rätt i min tanke där ? att oavsett vad jag sänder ut riktas och attraheras det till mig själv och inte till nån annan.

Önskar er God fortsättning på Påsken 🌺

Annons:
[::Vera::]
4/20/14, 12:17 PM
#1

Din tanke skrämmer mig så att jag får gåshud. Hur försvarar man sig mot onda önskningar?

Twinflamewolf
4/20/14, 12:22 PM
#2

Det var inte meningen att skrämma upp Liv-74 😊men tanken på om det skulle fungera åt andra hållet skrämmer även mig för tänk vilket kaos det skulle kunna bli i så fall 😮så jag hoppas nån kommer in och säger att man endast kan attrahera till sig själv och ingen annan mer än sända goda energier i andras väg men inte önska negativt för nån annans räkning 🌺

[::Vera::]
4/20/14, 12:35 PM
#3

Nej förstår.. Är ok. Jag hanterar det.

Niklas
4/20/14, 12:36 PM
#4

Det handlar inte om magi. Vill någon vara elak kan de så klart det, men precis som du får det bättre av att hjälpa andra får du det sämre av att stjälpa dem. Du får mer av det du förstärker. Riktar du in dig på elakhet kommer du att omges av elakhet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Älvan
4/20/14, 12:42 PM
#5

Du har både rätt och fel TW. När du hatar och önskar negativt sänks din vibration och du drar till dig andra med negativ vibration som matchar dig. Det kan vara någon som INTE vill bli dåligt behandlad och intensivt sänder ut "jag vill inte bli misshandlad". Denna person är troligare att stöta på en låg vibration och har därför storre risk att skapa för sig själv att just bli misshandlad. Det är alltså minst 2 pers som skapar en negativ situation. Det är för båda har velat få in detta i sin skapelse. om man inte vill dras in i ens persons hat kan man antingen vara likgiltig mot personen, men ännu kraftfullare är att sända kärlek. när du sänder kärlek kommer du försätta dig i en högre vibration och stöta bort personer med lägre. kom dock ihåg tidsförskjutningen. Om du skapat negativt länge tar det ett tag innan dina positiva affirmationer och känslor ger fullt utslag. att sända negativ energi till någon skadar alltid sig själv då man sänker sin egen vibration.

Twinflamewolf
4/20/14, 1:20 PM
#6

Håller med er helt och hållet man ska dra till sig det positiva ingenting annat men här tänker jag på LoA-s manifestering,det man attraherar till sig manifesteras och skulle man kunna manifestera åt det negativa är det ju fruktansvärt i så fall.

Som Niklas skriver är ju det här inte magi,inte i den form man exempelvis inom Shamanismen utövar men det är samma sak där med allt magiskt arbete att det man sänder ut får man trefalt tillbaka på sig och man ska inte ens tänka tanken att använda det onda men som med allt missbrukas även den biten tyvärr så därför dök min fundering upp kring just LoA om vad som är möjligt där att manifestera för sånt vill man ju inte ens ska kunna fungera,inte åt fel håll i alla fall.

En sak jag faktiskt inte förstår är det du skriver Älvan och det är det här:  Det kan vara någon som INTE vill bli dåligt behandlad och intensivt sänder ut "jag vill inte bli misshandlad". Denna person är troligare att stöta på en låg vibration och har därför storre risk att skapa för sig själv att just bli misshandlad. Det är alltså minst 2 pers som skapar en negativ situation. Det är för båda har velat få in detta i sin skapelse.)

Där tycker man rent logiskt det ska vara tvärtom att vill man INTE då ska man slippa men det tycks vara tvärtom jag attraherar det istället till mig,hur mysko som helst 😮

Man får nog vara glad man är en positiv person och istället för att sänka sin vibration så höjer man den 😎

Kram på dig Liv 🌺

Annons:
Älvan
4/20/14, 1:40 PM
#7

En viktig regel i LoA är att den hör inte ordet INTE. om du riktar uppmärksamhet mot det du ej önskar så är det precis det du får. Detta är en av förklaringarna till varför ex misshandel går i arv som i min släkt. Redan som liten visste jag att jag INTE ville bli behandlad på samma sätt. Jag var ju naturligtvis rädd när min förälder misshandlades. Ju mer rädsla jag skickade ut desto starkare kommer manifesteringarna. Jag behöver väl inte ens säga att jag hittade en partner som just misshandlade mig. Detta är det jag kallar "arvssynderna".

SHIAWASE
4/20/14, 2:00 PM
#8

Är bättre om jag skriver i morgon,, för sömnig nu,, men kan ju inte hålla tyst,,haha,

Vi kan aldrig skapa någon annans verklighet,, men så verkar ju du också tänka twinflame!

Sedan, självklart så påverkar våra tankar och känslor vårat eget liv,,, vi navigerar genom detta. Går vi och bär på agg, bitterhet, och hat gentemot andra,,så är det vad vi får tillbaka,, i vilken form kanske vi inte vet. Men vi får tillbaka saker som vibrerar likadant.

När det gäller tanken, vill INTE ,,, (bli misshandlad, mobbad, vara fattig, vara sjuk) etc.

Så ordet INTE. uppfattas inte av något.

Det som snappas upp av universum är vår vibration. Vad fokuserar vi på????

Jag Vill ALDRIG MER BLI MISSHANDLAD!!!!!

Vilken vibb snappar universum upp?  Jo, MISSHANDLAD, jag får mer av det jag inte villha

Jag hatar alla mina mobbare, varför ska just jag vara mobbad!!!!

Vad sänder jag ut. MOBBBNING

Jag får mer av det jag inte vill ha.

Befinner man sig i en situation som man inte har önskat (medvetet) .

Så är det bästa sättet att sluta prata om den,

Sluta rådgöra med vänner om hur man ska hitta en lösning.

Desto mer man fokuserar på det man INTE vill ha,,, desto mer får man av det.

Man får mer av det man fokuserar på , av det man vibrerar!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
4/20/14, 2:08 PM
#9

Shiawasw Du skrev i ditt inlägg exakt det jag i mitt inlägg 7 ville förmedla. Sluta älta det du inte vill ha. Förlåt och sänd kärlek. Gå med tanke och känsla dit du vill gå.

Twinflamewolf
4/20/14, 2:20 PM
#10

Tack tjejer nu trillade polletten ner för mig och jag fattade ☝️ ordet inte är ingenting med andra ord,det existerar inte där ute i vårt underbara universum och har ingen dynamik alls i sig för inget är ju inget alls egentligen.

Tragiskt att höra Älvan men hoppas du slipper undan sånt elände nu 😕kram på dig fina ❤️

Shia tack snälla🌺 du satte orden på där jag gick bet,just det var jag ute efter om man kan skapa en annan persons verklighet och skönt att man inte med LoA kan påverka den för tänk vilken röra och kaos det skulle kunna bli.

Egentligen tycker man det borde vara tvärtom när man inte vill ha men ändå får men er förklaring om att ordet inte existerar i LoA då kan man ju lägga ihop att det istället riktas.

Hmm undrar om jag ska ta en vecka ledigt från ordet inte men det lär nog inte gå  😃☺️

Tack rara ni nu får jag ihop det här,äntligen 😎

[Kathja]1
4/20/14, 2:22 PM
#11

Som Shia sa, du skapar bara DITT liv, ingen annans. Med andra ord så kan du inte förändra någon annans liv, vare sig till det bättre eller det sämre. Du skapar ditt liv och din granne sitt. Så du kan inte göra "ont" i någons liv om denne själv inte har skapat "ont"  -  och det samma gäller "gott".

LoA är livet, inte någon specifik del av det utan en för förklaring på hur vi skapar våra liv, och hur vi genom att ta kontrollen över skapelseprocessen kan forma våra liv medvetet.

Så oroa dig inte för att någon skickar "ondska" på dig, se bara till att du inte skapar det själv. 😎

Twinflamewolf
4/20/14, 2:47 PM
#12

Tack Kathja,ingen fara jag oroar mig inte utan det här var tankar som började vandra och tack vare er förstår jag att skapa en annans verklighet inte alls skulle kunna gå tack och lov.

Det är mycket inom det här och nyfiken i en strut jag är så märker jag mer och mer att jag tar till mig för det finns mycket sunt tänk inom LoA🌺

Bara en sån sak som ordet inte hade jag ingen aning om alls och ser man då på ordval vi kan göra som jag vill inte ha eller vill inte bli,tar man bort ordet inte blir det ju jag vill ha och jag vill bli så inte undra på mycket kan miss riktas och istället attraheras till oss fast vi inte vill.

[Kathja]1
4/20/14, 3:44 PM
#13

Visst är det så Twinflamewolf, vi drar till oss mängder av saker vi inte vill ha därför att vi inte är medvetna om vad vi själva gör. Det är ju inte orden i sig utan den laddningen som vi har till orden som skapar, därför är det viktigt att vara medveten om vilken känsla man förknippar med ett ord/sak/upplevelse.

Annons:
szirius
4/20/14, 9:19 PM
#14

#12 ingen fara jag oroar mig inte utan det här var tankar som började vandra och tack vare er förstår jag att skapa en annans verklighet inte alls skulle kunna gå tack och lov.

Precis🙂( däremot skapar vi ju vår egen verklighet och det kan man ju känna både 🥵🤐  och 👍🥳❤️ över 😂, beroende på dagsform😇jag glömmer periodvis av mig REJÄLT och fastnar i massa "inte-tänk" innan jag kommer på att foka om och tänka på allt jag VILL i stället…

Alltså, även om nån skulle önska någon annan något ont och det skulle slå in, så kan det ändå aldrig ske om det inte finns i den personens vibb. Det är därför man inte kan lägga hela skulden på bara den ena parten, det finns nån slags matchning för att det ska kunna uppstå. Men vi får inte glömma bort det ödmjuka i detta - allt som sker oss har syftet att vi ska kunna expandera och växa✨…det är upp till oss hur vi förhåller oss till det vi möter…som ögonöppnare eller "straff". Jag vet vad jag väljer😉

Du har en helt annan, positivare, öppnare, varmare energi nu Twinflame, det strålar ut genom dina ord🙂🌺

Spirit Of Light
5/2/14, 8:12 PM
#15

Hej alla underbara!❤️

Vill bara inflika att jag tycker det är helt underbart och jätteroligt att twinflamewolf börjat upptäcka hur LOA funkar 👍, speciellt efter att jag personligen både här och på en annan site för några månader sen fått otroligt mkt skäll, starkt motstånd och neg tillbaka från vederbörande🤐😉enbart för att jag velat lära ut om dess principer.

Men eftersom allt händer av en anledning, så så ser jag trots allt bara positivt på att ha blivit starkt kritiserad tidigare❤️…..om detta nu i sin tur har lett till att skapa ett mkt större intresse, nyfikenhet och ökad förståelse för LOA från TW´s sida…som sedan med all säkerhet… kommer kunna bidra till ett ännu bättre liv och tillvaro i förlängningen…👍☀️🏆🥳.

Genom det så vill jag även framföra, att alla ni här som sprider massa superbra kunskap om LOA och genom det inspirerar andra… att börja skapa sitt eget liv på ett nytt och mycket mer medvetet, positivt, glädjerikt och kärleksfullt sätt…bidrar i högsta grad till att sprida så mycket mer kärlek och ljus på jorden❤️☀️…som sedan som ringar på vattnet fortplantar sig i etern och påverkar alla andra människor på ett mer positivt sätt än många just nu ens kan ana. Ni är verkligen lysande way-showers på allra bästa sätt när ni inspirerar andra att börja uppleva mer glädje och lycka i livet genom att påminna dom om att vi alla är unika personliga skapare av våra egna unika liv…och precis allt som det innehåller….och ju fler som börjar uppleva mera av glädje och lycka i sina personliga liv desto mer positiva saker kommer vi människor även som kollektiv få uppleva tillsammans och se prov på världen över.

Därför är det viktigt att så många som möjligt börjar vända fokuset bort från det som är negativt i världen och samhället just nu och istället börja omfamna/stärka mer av allt det som är positivt som man vill se mer av i sin egen tillvaro och i samhället i stort, vilket i sin tur skapar mer kärlek, lycka gemenskap och större omtanke mellan oss alla. Galor som t.ex Humorgalan nyligen på TV4 fyller därför endast en stor bra funktion om det uppmuntra alla att se de som just nu lider av fattigdom i det bästa ljus som det bara går…. och om det även inspirerar alla att skapa visioner inom sig om hur dessa människor REDAN har en sådan tillvaro som gör att de mår helt underbart och är så lyckliga de bara kan vara…TROTS att den nuvarande manifesterade fysiska ”verkligheten” ännu inte på något sätt ger ”synliga bevis” för detta. Därför… att visa en gråtande Charlotte Perelli som uttalar stark sorg och ledsamhet för deras situation, då självklart hon (och alla vi andra) naturligt känner starka känslor för alla som lider av fattigdom, speciellt när hon även personligen besöker dom på plats… och TV4 därigenom vill skapa och ytterligare förstärka en känsla inom alla av hur eländigt och förskräckligt dessa fattiga människor har det så fler ska uppmuntras att bidra med pengastöd….hjälper dock ej dessa människor ett skvatt i grunden att få ett mkt drägligare liv i det långa loppet…utan istället förstärker och sänder mer energier av exakt samma vibrationer som just har gjort att dom har hamnat i den situation dom just nu är i.

Tänk om Perelli, Robert Gustavsson och alla som medverkade humormässigt istället hade åkt ner och personligen uppträtt för alla de som man visade upp i TV som nu far illa och har det besvärligt…. och därigenom fått de som man säger sig vill hjälpa…istället för enbart svenska folket som redan har det extremt bra på alla sätt jämförelsevis…att så bara för en stund känna stor lycka och glädje genom deras humor och artisteri🥳😃😂, så skulle det hjälpa dessa människor 1000-fallt mer än att Perelli åker ner och gråtande uttalar starka negativa känslor om det tillstånd som dessa människor just nu genomlider, vilket som sagt inte ett endaste dugg förbättrar deras tillstånd utan snarare bidrar till att förstärka och förlänga det istället. Och om sedan Robert Gustavsson och de andra medverkande direkt ur sin egen eller TV4s stora feta ”reklamintäckts plånbok” direkt hade gett typ en månadslön var utspritt till de invånare på de ställen de besökte, skulle det extremt mycket snabbare gett mycket större positiva efterverkningar för dessa människor som exponerar sin totala fattigdom, sorg, lidande och bekymmer helt naket för oss allmänheten, än att de ska behöva vänta på att svenska medborgare varje månad ger några hundralappar… som sedan ändå inte med säkerhet kommer till gagn för just precis de människor som man visade upp och exponerades för alla i Sverige genom TV4.

Att jag tar upp detta nu är för att belysa en annan aspekt av TW fråga… om man kan önska/skapa något negativt för någon annan…genom att understryka att man visserligen enbart kan attrahera och skapa saker för en själv MEN man kan ändå förstärka en redan existerande situation och negativt påverka andra ytterligare genom att personligen befinna sig på t.ex sociala medier eller IRL face-to-face med en grupp mäniskor och där sända ut samma känslor och negativa energier som matchar de energier som den gruppen människor redan har, redan sänder ut och redan manifesterar. Så om man t.ex kommer till en by i Afrika…hjälper man ingen till ett bättre liv DÄR… genom att starkt lida med dom eller gråtandes beklaga sig över den situation dessa männikor SJÄLVA har skapat och därigenom upplever just nu…utan man hjälper dom enbart genom att vara en stark, positiv, glädjerik way-shower som inspirerar dom att istället..om så bara för en stund…glömma bort allt som är negativt i deras tillvaro och omfamna/se/skapa/uppmuntra/fokusera på BARA positiva saker som skapar positiva, glädjerika, euforiska och lyckliga känslor i dessa människor, som sedan som ringar på vattnet kan leda till mkt förbättrade tankar, känslor, skapelser och manifestationer från dom själva i förlängningen. Vilket en humorgala…med betoning på HUMOR… på plats i Afrika så otroligt mycket mer skulle bidraget till för dessa människor, än ha det på en plats i Stockholm… flera 1000 mil bort…

Tack så mycket.

Infinite LOVE and LIGHT to YOU. ALL-ways…as always.❤️❤️❤️

szirius
5/2/14, 8:49 PM
#16

Hej, länge sen du tittade in här!

Man kan förstärka en pågående negativ situation, visst, men det är likväl var och ens ansvar att hitta vägar att inte bli påverkad av det. Fler och fler väljer bort "drama-tv" ( själv har jag ingen aning om vad du skriver om för jag har ingen tv😉) , vilket vi kanske inte skulle inse att det ÄR förrän vi upplevt det obehagliga i det☝️…kontraster har sitt syfte👍.

Och tillit, tillit, alla har sin väg att gå…jag är övertygad om att Perelli o Robert Gustavsson  är på precis den plats de behöver, gör vad de ska  och upplever vad de behöver uppleva…kanske detta var DERAS insikt för att kunna öppna sina hjärtan🙂

Spirit Of Light
5/3/14, 1:04 AM
#17

Tack så mycket szirius🙂❤️ och jo var som sagt ett tag sedan nu jag var här då jag har haft fullt upp ett tag men kommer säkert börja skriva här oftare snart när annat börjat lugna ner sig👍Måste även säga att det är himla festligt att upptäcka att du har samma namn men olika stavat som den grupp av änglar jag kanaliserar andliga budskap från😃

Förstår helt hur du menar annars och visst skulle det säkert bara va toppen om flera valde bort "drama-tv", såvida inte det menas sånt drama som utspelar sig på teatern t.ex, som ju faktiskt kan va mkt berikande och upplyftande för en hel del människor😉 

Sen tror jag absolut Perelli och Robert G. gjorde exakt det som det va menat i den stunden och det jag skrev va inte menat som kritik mot dom själva alls…utan jag ville bara mena att TV4 på ett än mkt bättre sätt kunde ha glatt dom som mest behövde ha lite extra uppmuntran och glädje i livet p.g.a sin fattiga livssituation…då dom ändå passade på att transportera hela Perelli fysiskt dit ner….genom att skicka henne (om Robert G & co. inte var tillgängliga att följa med) att samtidigt även uppträda där nere , spela in detta och visa upp på galan, för att än mer påtagligt visa att TV4:as välgärning med en sådan gala direkt påverkar de fattiga man vill hjälpa på ett mycket positivt och glädjerikt sätt…än bara sprida den glädjen genom deras humor och artisteri till galans svenska besökare och TV4 tittare.. som ändå oavsett mår väldigt bra till skillnad mot de människor man vill hjälpa😎

Ha det bäst!🙂👍

Infinite LOVE and LIGHT…as always❤️❤️❤️

SHIAWASE
5/3/14, 2:15 AM
#18

Håller med om TV, media och dess påverkan. Jag har ju också valt bort i princip att titta på tv,,, Även fast jag inte dömer bort TV som sådant , finns massor av roliga saker också, som kan vara bra att nyttja när man behöver "vända sin känsla"" tex. Och mycket som kan vara till nytta också. Viktigt där att man börjar i sin egna omgiving, tex. hur man själv använder ord, hur man bemöter andra människor, hur man pratar i diskussioner. Även om man diskuterar med en grupp som inte alls är inne (medvetet) i LoA tänket, så kan jag som person genom medvetet ordval, och uttryck, vända en diskussion till något positivt, och vända atmosfären som annars skulle kunna bara vara "klagomål" och ojande över hemskheter till . Om tex. jag pratar med andra föräldrar, och temat mobbning skulle komma upp, då väljer jag bort att använda ord som "anti-mobbnins kampanj "(tex) ,, utan väljer att vända fokus på hur alla ska kunna umgås med varandra,,,, Sådant tänk sprids sedan som ringar på vattnet, (utan att man ens behöver "predika" om Loas existens för de som inte är intresserade eller inte inne på dessa banor) . På detta sätt kan vi som individer påverka och skapa förändring . Om fler och fler som jobbar inom media börjar tänka annorlunda, så kommer program skapas med annorlunda vinkling också.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Twinflamewolf
5/3/14, 8:16 AM
#19

Här kommer en till som inte har den blekaste aning om vad du skriver om eftersom jag inte ser på tv 😃har noll koll på känt folk och vad dom gör ☺️

Förstår hur du menar Spirit Of Light och visst blir det ringar på vatten när vi sprider det som är positivt men om vi tar det du beskriver och vi själva besöker Afrika,kommer vi inklampande med mungiporna uppe vid öronen kan vi uppfattas som uppkäftiga och tolkas som om vi har all avsaknad av förståelse för deras situation.

Kan ta Navajo som exempel,kommer jag till familjen Yazzie och bara låtsas om som om allt är positivt,glatt och bra så skulle jag i min tur såra dom istället och förlora dom fina vänner jag har där så där får man ha en viss balansgång och både ge sin förståelse och ge det positiva.

Alla är ju inte medvetna om att man kan förändra så mycket och personligen köper jag inte allt inom LoA men det finns mycket gott inom det här medan annat där måste jag tänka på andra också och inte bara till mig själv.

Men visst sprider glädjen sig om man är glad och delar med sig,kan ta bara ett exempel i tunnelbanan där en man satt och läste en bok.Han kunde inte hålla skrattet inne och det slutade med att hela den vagnen skrattade så tårarna dröp.In kom nya trafikanter,såg buttra ut och tyckte vi andra var helt knäppa som garvade för fullt men snart garvade även dom hejdlöst så absolut att det ger ringar på vatten och ingen av oss visste vad det stod i den boken men skrattade gjorde vi.

Jag körde ju tunneltåg i många år och minns hur negativa många kollegor var där man exempelvis slängde av musikanter som ville roa trafikanterna men jag lät dom vara kvar ombord och bara det spred ju glädje,istället för att slänga av öppnade jag dörren bakom förarhytten och lyssnade på deras musik vilket både musikanterna och trafikanterna uppskattade.Så visst handlar det mycket om vad det är man själv sprider och att det "smittar" av sig.

Däremot får man vara försiktig i vilken situation för hur det är kan det även såra om andra går genom svårigheter och inte förstår ,en balans mellan förståelse och att sprida det positiva.

Sen som du skriver Spirit så kunde dom exempelvis bidragit med festligheter på plats för sånt gör under om så bara för stunden innan deras egen verklighet slår till igen.

Den organisation jag är aktiv inom i Navajo den gör massor av olika roliga saker för både stora och små.Uppträdanden,lekar,bjuder på fika och mat mm och där ser man hur dessa fattiga verkligen lyser upp men sen går dom tillbaka i sin tuffa vardag och då kan det vara väldigt svårt att se det positiva och man får försöka ha den där balansgången att både förstå samtidigt som man även ger av det positiva.

Lätt är det inte och jag förstår dig precis hur du menar men tyvärr hänger inte alla med och då kan vi istället uppfattas nonchalant mot andras situation och mående.

SHIAWASE
5/3/14, 8:50 AM
#20

Twinflame, det går inte att trycka på gilla knappar via mobilversionen,,,,, men håller med ,,,,v Vill man förmedla något så måste man även vara känslig för vad personer söker, man kan inte gå på och tala om vilken fantastiskväg man själv har hittat!!!! Finns inget rätt och inget fel, viktigt att komma ihåg !!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
5/3/14, 8:50 AM
#21

Twinflame, det går inte att trycka på gilla knappar via mobilversionen,,,,, men håller med ,,,,v Vill man förmedla något så måste man även vara känslig för vad personer söker, man kan inte gå på och tala om vilken fantastiskväg man själv har hittat!!!! Finns inget rätt och inget fel, viktigt att komma ihåg !!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Twinflamewolf
5/3/14, 9:11 AM
#22

Tack Shia 🌺

Det är så lätt att i sin egen iver vilja sprida glädjen att man lätt glömmer bort att alla inte befinner sig där men vår egen innersta önskan om att alla ska ha och må bra och då får man ta steget tillbaka ibland.

Kommer på mig själv då och då att jag helt glömmer bort mig just för man vill så väl och så kan en knepig situation uppstå istället ☺️

[Kathja]1
5/3/14, 9:19 AM
#23

Det är därför det alltid blir bäst att fokusera på sig själv och på att vara en kärleksfull människa. Då kommer du aldrig att trampa i klaveret och du kommer att sprida din kärlek till de som är redo att ta emot. Det är en sinnrik konstruktion vår värd. ♡

[Kathja]1
5/3/14, 9:20 AM
#24

*värld* skulle det klart vara. Kan inte redigera via mobilen. :-(

szirius
5/3/14, 12:23 PM
#25

#22

_Kommer på mig själv då och då att jag helt glömmer bort mig just för man vill så väl och så kan en knepig situation uppstå istället
_

Intressant, för jag ser det som att den knepiga situationen sker när jag tappar mitt eget välmående☝️. Nåt gammalt trossystem i mig som ska ta hänsyn och vara förstående när nån har det jobbigt, men vad som händer är att jag tappar bort min egen kontakt med source och jag upplever då tyngd och smärta och depp i stället …vilket ju inte hjälper någon…för då tappar jag min förmåga att "shine my light" …

Det är ju inte samma sak som att jag dansar in och skrattar högt där folk sitter i djup sorg…jag ser det mer som att vara kvar i min tillit att allt är som det ska🌊…på nåt sätt…vet inte om jag får fram hur jag menar…EMPATI i stället för SYMPATI helt enkelt. 🤗

Otroulig
5/3/14, 12:37 PM
#26

Twinwolfe/ Shia precis det där tänket har varit på tapeten hos mig oxå nyligen. Just hur jag försöker balansera det jag sänder ut. I min iver kan det kanske bli för mycket i bland - jag har i alla fall upplevt att människor slår bakut om jag går ut för kraftigt. Det gäller att kunna läsa av sin omgivning och framföra saker som för dom framåt eller får dem att tänka efter i stället för att de hamnar i försvarsställning pga rädsla eller ilska.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
5/3/14, 12:39 PM
#27

Och det är ju i en känsla av kärlek och omtanke :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
5/3/14, 12:39 PM
#28

Och det är ju i en känsla av kärlek och omtanke :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/3/14, 3:29 PM
#29

Spånar vidare… 

Kan vi med detta vara "för glada"? Det låter underligt i mina öron. Om vi är i balans med allt som är borde det inte kunna bli "för mycket" tycker jag. Vi borde inte heller  behöva tänka på att stämma av med andra det borde bli rätt i alla fall… Om nu alla alltid får det de behöver så behöver väl dessa som "backar" för kärlek just det? 🤔

Är jag i balans så kommer jag inte att dundra på som en elefant i i porslinsbutik, och jag behöver inte balansera mitt agerande utifrån min omgivning tänker jag, för så fort jag gör det så tappar jag ju fokus på mig och min balans. 🤔

szirius
5/3/14, 5:21 PM
#30

#29 nä, tror inte att det kan bli fel om vi är i balans❤️. Man ska ju framförallt stämma av med SIG SJÄLV…för andra är ju en spegel, så känner vi balans i oss själva, så känner vi automatiskt andra runt ossGlad. Frågan är om vi verkligen ÄR i balans eller inte😉

Det finns ju så olika nivåer på allt …olika energier…vissa glada kan ju upplevas som " för mkt" och då tror jag att de inte är i balans…🤔…även glädje kan ju bli lite maniskt/hysteriskt med splittrade energier… det kan tex vara ett försvar för såna som inte vågar ha kontakt med de djupare känslorna…är man känslig kan man ju uppfatta det och då känns glädjen krystad, inte genuin…

…fast, som alltid är det ju sin egen spegel, så inte lätt att säga vad som är vad, egentligen🤪😃

[Kathja]1
5/3/14, 6:58 PM
#31

Sant! Det gäller att lägga krutet på självkännedom.

Spirit Of Light
5/4/14, 2:50 PM
#32

Mycket bra inlägg av er alla..👍❤️

Det är absolut viktigt att vara i balans och kunna "känna in" den situationen man kommer till så man inte skapar negativa känslor med sitt eget starkt positiva agerande. Om man själv är på en hög frekvensnivå av glädje och någon annan är på en låg frekvens av sorg…så är frekvens gapet alldeles för stort för att kunna harmoniera med varandra direkt och genom det kommer garanterat konflikter skapas på ett eller annat sätt.

However, man kan fortfarande vara sprudlande glad inom sig själv OCH samtidigt närma sig den andre som tex har djup sorg på ett sätt som gör…. att den man vill hjälpa känner stort stöd, omsorg, omtanke, förståelse, kärlek och välvilja direkt. Sedan… när man genom det har skapat en harmonisk kontakt på en "lämplig gemensam frekvensnivå" , kan man SEDAN genom sin egen inre sprudlande glädje…om man lyckas hålla den opåverkad av den andres lägre frekvenser…thats the trick dear ones…😉…sakta kan hjälpa den som känner sorg att börja inspireras av och gradvis följa med upp  till allt bättre, ljusare, positivare och glädjefulla frekvenser/känslor inom sig…genom ens eget balanserat positiva och glädjerika sätt att agera och prata på till den andre. 

Jag menar självklart är det så som tex TW skrivet så bra om att..om vi återvänder till exemplet med en by i Afrika…att det skulle ju tex absolut bli ett alldeles för stort gap i frekvenser om Robert Gustavsson överspeedad ska härma 50 gubbar på 25 minuter för att försöka roa de utsatta och säkerligen även deprimerade invånarna i byn, medans om däremot Morgan och Ola-Conny…om de nu är bekanta😉😃ställer sig på en scen framför dom där Ola-Conny under typ 20 minuter på engelska försöker beskriva olika afrikanska djur, som tex vad en noshörning är, eller "Nause haurn"…😂(kolla 6.30 in i befogad länk) http://www.youtube.com/watch?v=TXsiZ3RRaKU

…så skulle det mer harmoniera och skapa mer positiv glädje direkt för invånarna i den byn👍 

Infinite LOVE and LIGHT…as always❤️❤️❤️

linnease
5/4/14, 6:07 PM
#33

Haha.. den videon skulle passa väldigt bra i tråden om saker som känns pinsamma i hela kroppen att kolla på 😃

[Kathja]1
5/4/14, 6:09 PM
#34

Jag tycker bara att de är söta!

Annons:
linnease
5/4/14, 6:17 PM
#35

Hm jo det tycker jag ibland med.. beror nog vilket humör jag är på

Upp till toppen
Annons: