Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1377 ggr
Otroulig
4/16/14, 1:58 PM

Det finns inga misslyckanden!

Min kära Medarbetare kläcker ju ur sig klokheter och den här måste jag få dela: Det finns inga misslyckanden - det finns bara resultat. Vad resultatet blir kan vi förhålla oss till. Fundera på om det var önskat eller oönskat. Acceptera eller älta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
satsuke
4/16/14, 2:05 PM
#1

Smart!

Och lägger till att ett oönskat resultat i slutändan kanske var just det bästa resultatet! Jag har börjat tänka som så att när något inte blir jag som ville i förväg, är det en chans för mig att lära något.

Otroulig
4/16/14, 2:17 PM
#2

Abselut! Ibland förstår vi bara inte just då att det var det bästa resultatet ever för oss, för vi ser inte fortsättningen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
4/16/14, 5:03 PM
#3

Yes!!!jag för min del ser ju allt som positivt. I min värld existerar inte negativt längre , allt ÄR , och allt sker till det bästa för mig . Jag gör saker som kan ses som misslyckande men jag ser det inte som misslyckande. Jag tar till mig, inser vad jag kunde ha gjort bättre, ser till att inte skapa samma problem igen , men jag vet att jag inte har misslyckats !!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
4/16/14, 10:51 PM
#4

Misslyckanden finns och är nödvändiga för min utveckling till ett mer positivt resultat. Om jag alltid skulle lyckas så innebär det att jag står stilla, och det vill jag inte. 

Några misslyckanden har jag mycket svårt just nu att se hur det kan leda till något bra. Men som du säger Otroulig, så är det svårt just för jag inte ser till vad det leder ännu. Jag vill släppa det och låta det bara vara till dess att jag förstår. Men är inte alltid lätt eftersom jag vill förstå och ha koll på läget. (Tappad kontroll, generellt, är en svår känsla för mig numera)

Älvan
4/17/14, 12:06 AM
#5

Just ikväll både känner jag migsjälv misslyckad och framförallt misslyckade manifesteringar. Barn som inte mår bra är så ledsamt att det är helt otroligt. Tyvärr kan jag inte just nu acceptera det som att det bara är något som är. Jag hatar jävla LoA. Fan att det hela tiden spökar när det finns rädslor som i detta fall att inte räcka till som förälder. Att jag fortsätter dra till mig precis det jag INTE vill ha. Suck.

[::Vera::]
4/17/14, 1:39 AM
#6

Usch vad jag tycker illa om denna dynga till rädsla och otrygghet!

Jag har en syster som jag tror känner som du just nu när det gäller ett av sina barn. Det är varken hon eller du som är misslyckade! Känner inte dig, men jag vet att du älskar dina barn och vill dem det absolut bästa! Ibland räcker bara inte din kärlek, de måste känna den i och för sig själva. Vill inte råda, för jag vet för lite eller inget alls. Kan bara önska av hela mitt hjärta att du får känna dig lugn med att du duger och räcker så det blir över. Kan du ge av dig på nätet, så som du gör till människor som du inte ens känner, så kan du vara lugn med att du räcker för dina barn. Jag lovar dig, du gör det!! 

Ta hand om dig. kram

Annons:
SHIAWASE
4/17/14, 1:53 AM
#7

Älvan, viktigt att påminna sig om att barnen är självständiga själar som själva har bestämt sin "uppgift" här , självklart så är vi en del av deras tillvaro, och som förälder vill man deras bästa, men i slutänden så måste de skapa sin tillvaro och gå igenom det som de måste``🤗

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
4/17/14, 1:58 AM
#8

Älvan, läste klotterplanket nu. Kan inte förstå din situation så som jag önskar att jag skulle kunna.

Ta hjälp från barnpsykolog om det inte blir bättre för er. Men sluta aldrig att tro på dig själv! Du är så stark även om det inte känns så just nu!

Älvan
4/17/14, 8:15 AM
#9

Tack alla för fina ord! Jag ska ta kontakt med barnpsykolog. Det är nog precis så att barnen även själva skapar vilket då inte jag kan styra fullt ut. Kom iaf på att jag senaste veckorna drar ett affirmationskort i en lek gjord av Ester Hick dvs abraham. Vi diskuterar barnen och jag om medvetet skapande utifrån kortet som dras. Man kan väl bara föregå som gott exempel, ge verktyg och älska barnen. Sen får man lämna resten till Gud.

SHIAWASE
4/17/14, 9:22 AM
#10

Precis älvan, man gör det man kan , men som förälder är man inte ansvarig för barnens lycka , men man är ansvarig för att ge barnen bästa möjliga förberedelse inför vuxenlivet, men vi har alla gjort olika val harolika uppgifter , så allt måste utgå utifrån just mina förutsättningar möjligheter och situation:) du är en alldeles perfekt mamma för dina barn, det är därför som de valde just dig till sin mamma!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
4/17/14, 10:40 AM
#11

Shiawase tack för fina ord! Jag vet att min son valt mig av olika anledningar. Han är skrämmande lik mig med sin medialitet och känsliga inre. Just nu rivs han nästan sönder av sitt inre kaos. Han och jag har ett telepatiskt band som gör att jag i min kropp känner hans inre strid. Han har detsamma med mig. Ett medium sa att en av mina livsuppgifter är att guida just honom. Jag har övat mig hela mitt liv för just denna uppgift. Det är så tydligt även i detta fallet med kampen inom min son att det negativa är avsaknad av kärlek (att ta emot och älska sig själv) och rädslor.

[::Vera::]
4/17/14, 11:11 AM
#12

Ja du kan ge verktyg och älska dem, som shiawase säger "bästa möjliga förberedelse. Resten kan du inte ha kontroll över. Även om din son har speciella gåvor som skapar ett kaos just nu, och att ni har ett mycket känsligt inre. Så kan tryggheten, oförmågan att älska sig själv, rädslan, även ju vara resultatet av yttre händelser. Pappans roll har tyvärr stor betydelse den med i utvecklingen. Så kanske kan det finnas hjälp att få hos en psykolog. Möjligheten kan finnas att få fler verktyg till att hjälpa din son och dig.

Du (och andra här) har gett mig så mycket råd, värme och ljus senaste veckorna när mitt liv är fyllt av rädsla, tvivel på mig själv och ångest. Jag skickar tillbaka allt det till dig! Ta hand om er. Du är inte ensam.
❤️☀️

Älvan
4/17/14, 11:19 AM
#13

Tack finaste Liv 74. Tänk vilka välsignelser motgångar kan vara. Titta bara på dig själv. Du är ödmjuk och full av kärlek som du sprider! :)

Annons:
[::Vera::]
4/17/14, 3:18 PM
#14

Tack :))

szirius
4/17/14, 3:19 PM
#15

Älvan, jag läste något så klockrent från Abe, när jag kände precis som du i en liknande situation med min son.  Vi har också ett starkt band och känner av varandra enormt, även han är högkänslig men hans kommer ut i utbrott medan jag alltid svalt och skapat depressioner. Nu har jag inte boken här men jag ska leta upp det när jag kommer hem igen!

Det handlade iaf om att när ditt barn mår dåligt är det off vortex, och när du börjar oroa dig hamnar du också off vortex och det blir en negativ spinn.  Du kan inte hjälpa när du är off. Backa tilbaks, in i dig själv, in i din kärlek, shine your light. och  se din son i ljuset av det du önskar honom, strålande, trygg, harmonisk osv ( jag brukar göra det när han sover, sitter vid hans säng och ser hans bästa jag…och ser mitt bästa jag som mamma).  Detta har gjort såna enorma framsteg hos oss🤗

Älvan
4/17/14, 4:59 PM
#16

Szirius Exakt som du beskriver det har vi det. Jag vet ju att han mår dåligt av av att jag mår dåligt pga han mår dåligt om du fattar! :/ det blir en förstärkning. Igår funkade att fylla rummet ganska hyfsat då det ju lugnade mig. Jag ska prova ditt konkreta tips med visualisering omedelbart! Det var ett klockrent förslag!!!! :) Undrar om jag kan hitta klippet på youtube? Kram Hjälpen jag får här är otroligt värdefull!

szirius
4/19/14, 12:44 AM
#17

#16 det var inget klipp utan ur en av böckerna…har två som jag läser parallellt så jag minns inte exakt vilken av dem heller….

det här var en klockren påminnelse om varför denna eftermiddag blev som den blev …han var off, jag hamnade off av det och tja, inget blev bättre av det om man säger så😉

Upp till toppen
Annons: