Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 815 ggr
Aloe.Vera
2/18/14, 10:55 AM

energi-matchning

Är väldigt frustrerad över ett skolprov (slutprov) som skulle ha ägt rum idag

Fick altså prov pappret igår ,där är 6 olika delar som ska utföras under 3 dagar.. Klart och tydligt står det på pappret att provet ska delas ut ca 1 vecka innan provtillfälle.

Men men

Dagen jag skulle få provet,gick jag hem eftersom jag drabbades av ångestkänslor och fick en panikattack, fick låsa in mig på skolans toa för att kunna andas i normalt..  Sen gick jag därifrån och gick hem, för jag ville inte känna sådär.. 

Altså fick jag provet en dag innan istället för en vecka innan.

Dålig energi ,som jag ville ifrån helt enkelt.

Under en veckas tid,har jag gått och varit frustrerad över Varför det var sååå svårt för lärarna att skicka ut uppgiften antingen med någon annan elev eller via datorn??!!!?..  Var det hämd från deras sida för att jag gick hem???

Men sen lugnade jag ner mig och tog mig kraften till att skita i allt det här och göra provet ändå..så jag tog mig till skolan och fick provet igår. 

Hamnade igen i ångestkänslorna…inte för att jag var rädd för provet, utan mest för att jag var frustrerad över att jag inte fått upgiften tidigare..  (desutom har jag två olika ångestsyndrom  och bipolär sjukdom)   -det vet dem om.

Men blev så jävla dålig och skakade så jag gav dem tillbaka pappren och sa att jag slutar, tänker inte må såhär..  

Nu undrar jag  ,, attraherade jag detta till mig själv, och varför skulle lärarna vara mottagna för detta.. önskade dem att jag skulle misslyckas?

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Annons:
linnease
2/18/14, 2:36 PM
#1

Ja.. vi skapar alla vår egen upplevelse. Och vi är STARKA! Kraftfulla.. om man har en vibb, ett tankemönster på gång, så kan ingen liksom "köra över" det, oavsett hur goda intentioner de har. Så, jag tror inte dina lärare önskar att du ska misslyckas. Jag tror att alla är ganska godhjärtade innerst inne och vill väl, vi blir bara griniga och elaka om saker går fel för oss.

För ett par år sedan var jag i ett mönster av att ingen hjälpte mig, ingen brydde sig om mig.. och det var så starkt så även mina allra bästa vänner som jag VET är supergodhjärtade ända in till kärnan och bara vill fok väl, började uppträda som de bara sket i mig, dumpade mig, inte brydde sig om mig alls. Lite i efterhand när jag ser tillbaka på vad jag tänkte om saker just då och vilka de är, så insåg jag att det bara var min vibb det handlade om i det fallet.

De var på en bra vibb, skön vibb och drogs till att göra sköna saker. Jag var på en dålig vibb, kände mig sjuk och eländig och grinig och orkade inte hänga med i deras tempo, och så från min synvinker såg det ut som att de bara sket i mig. Men jag matchade dem bara inte. Och eftersom jag kände mig som att ingen brydde sig om mig så drog jag inte till mig några personer som gjorde det heller.

Men på ett sätt är det BRA med, att ingen annan har någon egentlig kraft i våra liv.. för när vi börjar förstå det, få kläm på det, då kan vi skapa livet och våra upplevelser precis som vi vill ha dem.. Vilket är heeelt fantastiskt och så värt det när man hittar dit, även om det inte alls känns så när man hamnat på baksidan av samma mynt..

Kram på dig! ❤️ Du kan reda ut det här! 🤗

Otroulig
2/18/14, 8:15 PM
#2

Fina Aloe Vera, 

Jag har aldrig haft dom handikappen du har (har bara haft någon panik ångest attack), om det är ok att kalla dom handikapp? Jag kan ju förstå att det är jobbigt. 

När jag läser

 "Under en veckas tid,har jag gått och varit frustrerad över Varför det var sååå svårt för lärarna att skicka ut uppgiften antingen med någon annan elev eller via datorn??!!!?..  Var det hämd från deras sida för att jag gick hem???"

Så tänker jag - undrar om dom visste att du gått hem? Varför hörde du inte själv av dig och bad att få provet skickat till dig?

Nu har ju jag ingen aning om era rutiner i er skola - men det var min första tanke. Om du hade ringt så hade du sluppit mått dåligt i en vecka. Eller i alla fall för denna grej. Du kanske t.om kunde ha fått en längre tid på dig om du hade förklarat hur det var? Nu kanske inte detta var möjligt - men jag försöker bara berätta hur jag tänkte.

Ibland så skapar vi med hjälp av våra tankar en verklighet som faktiskt inte finns. Jag har svårt att tro att dina lärare vill jävlas. Men DIN tanke på att det kan vara så måste vara väldigt jobbig att ha. Och när du tänkt den tanken så blir du upprörd och det skapar en ny tanke som får dig att må ännu sämre osv. Till slut kanske det känns som en verklighet att dina lärare vill jävlas med dig fast det egentligen bara handlade om ett litet missförstånd eller en omedveten miss från deras sida. 

Det är ju lite där vi härinne försöker styra upp inför oss själva, att vi inte "går igång" i den här negativa karusellen med frustrations tankar och känslor. För de blir som en dålig spiral som bara växer och växer. 

Att våga ringa eller be om en annan möjlighet kräver ju att man är lite modig. Modig blir man om man har bra självkänsla. Då känner man sig mer lugn och trygg och då vågar man stå upp mer för sig själv. 

Har man bra självkänsla så blir det också mycket lättare att inte fastna i  den här tanken att någon är ute efter mig, man känner sig inte hotad och utsatt.  

Självkänsla kan man jobba sig till. Det har jag gjort. Jag började sent i livet - när jag var 45. Så det är aldrig försent. Nu har jag blivit min egen bästa kompis och det känns väldigt skönt. 

Så var snäll mot dig själv. Det är det allra, allra viktigaste 🤗.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Aloe.Vera
2/19/14, 10:32 AM
#3

jo att jag gick hem visste dem om,för jag bad två andra elever nämna att jag går hem nu och att jag vill gärna få mitt prov hemskickat eller via en kompis.

och då fick kompisen svar att jag skulle få det hemskickat via mail av lärarn. Så jodååå lärarna visste att jag gick därifrån.

men men.. efter ett par dagar skrev ja till lärarna själva via facebook.. och jag fick svaret att jag kommer in måndag efter lovet och får provet då,…eftersom dem har lov.. Det var onsdag provet gav ut.så dem hade tre dagar på sig innan lovet..

Hur jävla svårt måste det ha varit att skicka ut ett mail..

trots de vet dem mina symtom..och att om det var någon som behövde tid på sig så var det väl jag.. alla andra fick ju fördelen med att få provet innan lovet..varför skulle då inte jag få det?

jag tror det var ett medvetet beslut från deras sida.. Kan inte tro annat.

och det var för att jag gick hem och inte vänta på att få provet själv,personligen.

NU sitter jag hemma ..och är sjukskriven istället.. all denna ångest sätter stopp för hur jag ska leva mitt liv.. jättesvårt att tänka på hur jag blivit behandlat..  Karmalagen.. jag gick ..så fick jag skit för det helt enkelt.. undrar vad dem får sen då.. om de ska sjunka till min nivå..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Kathja]1
2/19/14, 10:39 AM
#4

Oavsett vad som hände så skulle du nog må bra av att vidga ditt perspektiv lite. Inte fastna i vem som gjorde vad och varför utan bara se att nu blev det så här och det blev det för att det var vad som skulle bli just nu i ditt liv. Annars hade det inte hänt.

Ibland kan det vara svårt att se att livet är gott och att allt som sker är till ens eget bästa men i allt detta har du nu fått något som du behöver ha just nu.

Ta dig tid att landa i livet och hitta ett fokus som gör att livet är okej att leva, hitta något som du kan le åt och skit i resten för nu. Allt löser sig alltid, även om man oftast inge vet hur det ska gå till. 🤗

Aloe.Vera
2/19/14, 10:58 AM
#5

Ja det var nog meningen det kanske.. borstar av det.. 

brukar vara lugn i annat fall och tänker alltid positiva tankar..måste nog ha berott på all stress jag byggt upp en bra tid nu.. men vilar upp mig nu..så får jag gå till mitt gamla jag och njuta av tiden jag lever..hihih❤️tack alla snälla själar som skriver här..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

linnease
2/19/14, 11:01 AM
#6

Åååh det låter bättre Aloe.Vera :) Sköönt..!

Annons:
Aloe.Vera
2/19/14, 11:13 AM
#7

HAHAHAH tar ju typ en dag för mig att inse att det inte var såå farligt.. Lider ju av GAD-besvär så jag får ju alltid tankar som leder till katastrof-fall 😊men går över fort,så fort jag försöker samla god energi omkring mig så blir allt bättre.. det är ju inte hela världen.

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

linnease
2/19/14, 11:22 AM
#8

haha! yay!! 😃🤗

[Kathja]1
2/19/14, 12:53 PM
#9

Härligt att höra! ❤️

Aloe.Vera
2/19/14, 3:48 PM
#10

tack!!! ❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Upp till toppen
Annons: