Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1661 ggr
SHIAWASE
2014-02-17 09:09

Gud, är det källan eller är gud persifionerad?

I en annan tråd dök ju detta upp,, intressant!!!

Helt nya synsätt för mig.

Jag tex. använder aldrig ordet Gud, jag ser på allt som energi, källan , universum.

Men andra har egna erfarenheter från direkt möten med Gud.

Där de ser honom som en "han" och som en person??

Hur fungerar allt detta? Vad tror och tänker ni alla?

(Ska se om jag kan föra över några inlägg från andra tråden,,

"Jag måste få ställa frågan"

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-02-17 09:20
#1

Jag vill ju alltså fortsätta diskussionen,,, men ta den här , samt flytta över några inlägg som handlar om Gud från denna tråd http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/52f9010bce12c416d5000fa0-jag-maste-fa-stalla-fragan?discussions-1 på slutet,, Men jag vet inte hur man gör,,haha, så iväntan på att någon annan Medarbetare kan fixa det,, sä läs de sista inläggen i tråden(om ni har lust) Är Gud ALLT, energi, källan eller kan man se Gud som en "farbror i himlen" De som har gjort astralresor och träffat honom har ju en erfarenhet, Men vad är egentligen denna erfarenhete, är det Gud de har träffat, hur kommer sig det att de ser Gud som en person medans andra inte gör det,, ungefär den frågeställningen jag tänkte mig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-17 10:26
#2

För mig är Gud enbart energi, källan till allt, det vetenskapsmännen kan mäta som den energin som finns i och mellan allt som är. Allt som har varit och allt som kommer att vara. Ursprunget, ren kärlek, den högsta vibben av alla. Skrattar

Så självklart har de som har träffat Gud träffat Gud eftersom Gud är allt, så även nakenfis gubbar med långt skägg. För mig finns det ingen motsägelse i de två.

Vad som avgör hur vi ser, eller uppfattar, Gud tror jag har med våra föreställningar att göra. Vilka programmeringar vi har sedan innan. Precis som att det avgör hur vi uppfattar allt annat vi upplever i livet.

Gud är källan till allt som är, och Gud är i allt som är  -  därför kan Gud ha så många olika former. Hen är i fåglarna, i mig, i stjärnorna, i luften, i det omätbara likväl som i det mätbara.

SHIAWASE
2014-02-17 10:35
#3

Låter som mina tankar Kathja!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-17 10:39
#4

Vet väl att vi tänker lika, bara det att jag gillar att kalla "det" Gud. Men det gör jag ju för att jag vill att fler ska fatta att det är samma sak. 😉

retep
2014-02-17 10:55
#5

Man har i årtusenden sett visa individer som personifieringar av Gud…T.ex. Krishna, Rama, Babaji, Buddha, Jesus m.fl. Vilka av dessa som varit och blivit födda som direkta och rena Gudsinkarnationer och vilka som levt och blivit upplysta under sitt liv här…det är ? Tänker att Källan är Rent medvetande, Ren intelligens, Ren energi, den Universella kraften…att den i sitt rena ursprung och grundtillstånd är Absolut och omanefisterad, helt utan form…Ett fluktuerande, vibrerande Medvetande, ett förenat fält för allt som Är men ännu inte blivit till…i det yttre…inte heller Gud! Här i Källan Är Gud bara Gud utan uttryck….och som Neale Donald Walsch säger…Gud säger, i samtal med Gud…så utrycker Gud sig och skapar mångfalden och livet för att typ se och lära känna sig själv. Så som jag uppfattar Gud så existerar Den, Det, Gud i Källan, utan form…och i skapelsen och i livet i det yttre, kan Gud vara den, det ,hon ,han…en skäggig gubb på ett moln…vara Jesus och alla de andra inklusive Du och Jag… Från det innersta till det yttersta är Gud Medvetande och det unika med människan är att vi genom vårt personliga individuella medvetande kan göra oss medvetna…bli fullt Medvetna om Källan, Medvetandet och Gud.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2014-02-17 11:23
#6

Jag kopierar delar av mitt hit :

jag tänker att allt finns på olika plan…jag drar paralleller till arketyper, undermedvetna personligheter som liksom får en avbild genom vår skapelseförmåga…minns när vi läste om nordisk mytologi i skolan, det var så starkt, jag upplevde verkligen att dessa Gudar fanns/ finns på ett plan…och för mig handlar det om just arketyper…och kanske även cellminnen…mina förfäder har ju tillbett dessa gudar…

Kan ana en essens i detta, att Gud skulle vara en del av Källan, men inte Källan…., men det handlar då om vår föreställning av vad Gud kontra källan ÄR!  Det är väl därför vissa får ihop Gud med Källan medans andra inte alls gör det. 

Jag har släppt personifieringen av Gud till att gå in i nåt "allt som är"…men kanske det då är Källan och inte Gud🤔. Mig kvittar det nog!🙂

Gud som en slags Gandalf är ju verkligen en urbild av GudSkrattar, kan ju vara roande om inte annat!

O jag har ju också bestämda upplevelser, jag tycker tex att Månen definitivt är av feminin energi…

Annons:
Mandra
2014-02-17 13:05
#7

#2 av Kathja 

Vad som avgör hur vi ser, eller uppfattar, Gud tror jag har med våra föreställningar att göra. Vilka programmeringar vi har sedan innan. Precis som att det avgör hur vi uppfattar allt annat vi upplever i livet.

Nu tar jag den här texten ifrån dig som illustrerande exempel (inte för att peka ut din uppfattning på något sätt).

Vad som avgör hur vi ser, eller uppfattar, Gud tror jag har med våra föreställningar att göra.

Det här är den absolut vanligaste föreställning om varför vi uppfattar saker och ting på olika sätt (inom new-age). Går ut på att vi ser saker därför att vi har föreställningar om att de ser ut på just det sättet!! That´s it!

Tänk om detta faktiskt inte är ett dugg sant?! 😉

Tänk om det istället är så att dom olika uppfattningarna existerar därför att allihop är sanna - därför att de alla existerar!

Och att det istället är så dras till sig den "bild" som överensstämmer med ens vibration (som ni skulle uttrycka det). Om jag översätter detta till mitt språk så blir det; man drar till sig en viss sorts Gud, inte för att man föreställer sig guden på det viset - utan för att ens vibration överensstämmer med just den guden/gudsbilden. Men att alla dessa gudar finns!!

Om jag är kristen drar jag till mig den Gud som är högst i kristendomen och när jag dör hamnar jag i himlen hos den guden.

Om jag är asatroende vibrerar jag med samma frekvens som dess gudar, Tor, Oden m fl och deras kosmologi och hamnar helt enkelt där.

Osv.

Martinus har sagt något mycket klokt någon gång: Alla religioner finns (inklusive allt som följer med dem) därför att de behövs! Dvs, med ert språk, det finns alltid några vars vibrationer är i samklang med dess gudar och tro. (När det inte längre gör det - så kommer en religion och andlig lära att dö ut- och dess gudar måste se sig om efter annat arbete, skämtar lite - men då har de utvecklats till något som behövs just då).

Alltså - alla gudar finns!!! De verkar på olika nivåer och tillhör olika vibrationsplan med era ord).

Jag träffar åtskilliga gudomar - även såna jag inte ens känner till och därmed inte har någon som helst föreställning om - hur skulle det vara möjligt om jag bara ser det jag föreställer mig??

Jag utmanar er lite här!

Ni säger normalt att man bara är redo/mogen för vissa frekvenser och bara drar till sig sånt som överensstämmer med dessa vibbar.

Så - nu utmanar jag er - skulle det inte kunna gälla Gud också? Och även Kärleken?

I vår kultur är vi itutade att Gud är kärlek. Att allt är kärlek osv osv i all oändlighet. Förstår inte varför ni inte tar er en funderare på om inte också detta bara är inlärda värderingar hos er själva??

Om ni frågar mig så säger jag att det är det!!

Jag återkommer med min bild på kärleken - vilken kort går ut på att den minsann inte är allt!! Långt ifrån.

Mandra
2014-02-17 13:12
#8

#6 av szirius 

O jag har ju också bestämda upplevelser, jag tycker tex att Månen definitivt är av feminin energi…

Och det är inte bara som du tycker. Månen har feminin energi. Given dem av naturen/Skapelsen/Källan. Det har alltså inget med någons personliga uppfattning att göra. Allting som existerar i den fysiska världen är från Källan givna vissa specifika energier - som inte har något att göra med hur vi uppfattar dem (vi kan t o m uppfattade dem på annat sätt). Men grundenergin finns där alltid - given av/ur Källan och är helt oberoende av människor tänkande, tyckande och värderingar.

T ex så är allt levande på jorden antingen feminint eller maskulint. Månen är feminin och solen är maskulin. Och det finns maskulina berg och feminina berg. 😉

[Kathja]1
2014-02-17 13:30
#9

#7 

Nej det där är allmänt vedertaget inom många områden inom psykologi och vetenskap  -  man kan t.o.m mäta hur våra tankar och därmed vår uppfattning tar samma vägar i hjärnan som de brukar, tills vi börjar att skapa nya genom att medvetet styra tankarna. Så utifrån de föreställningarna vi har uppfattar vi världen och allt är i, inklusive Gud.

Och jag sa ju att alla olika synsätt är rätt, alla existerar -  så du behöver inte utmana mig i alla fall. Du har rätt i att alla Gudarna finns, men som jag ser det så är de alla ett. Precis som du och jag och alla andra är ett och samma. 😃

retep
2014-02-17 13:42
#10

Mandra! Jag ser inte någon större skillnad eller motsättning Tänker att ens föreställning om något vibrerar med just den frekvens som skapar föreställningen Att föreställningen är just den föreställningen för att den har den specifika frekvensen.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-17 14:45
#11

#9 av Kathja 

Du har rätt i att alla Gudarna finns, men som jag ser det så är de alla ett. Precis som du och jag och alla andra är ett och samma.

Hade inte mkt för att utmana dig nej. Du svarar bara med ytterligare en new-age floskel. Lite tröttsamt.

Att allt hänger ihop betyder inte att allting är ett! Jäkligt långt ifrån. Att allt har en gnista av Källan i sig betyder inte heller att allt är ett! Långt ifrån igen!

Om allt är ett behövde det inte finnas individer. Tänkt på det någon gång!

Men - med dina ord - din frekvens är inte öppen alls för det jag säger. 😉

szirius
2014-02-17 15:05
#12

# 7Martinus har sagt något mycket klokt någon gång: Alla religioner finns (inklusive allt som följer med dem) därför att de behövs! Dvs, med ert språk, det finns alltid några vars vibrationer är i samklang med dess gudar och tro. (När det inte längre gör det - så kommer en religion och andlig lära att dö ut- och dess gudar måste se sig om efter annat arbete, skämtar lite - men då har de utvecklats till något som behövs just då).

Detta står även i Samtal med Gud, alla religioner har sin uppgift, tills den uppgiften gjort sitt syfte s.a.s.

Det är helt klart intressant detta, jag har ju också varit med om att möta diverse filurer som jag inte alls hade nån koll på vilka de var -elementarväsen visade de sig kallas😉, så jag är medveten om att man kan kliva in i dessa världar utan att innan ha en föreställning om dem.

Mitt intresse för änglar vaknade faktiskt på riktigt när min son hade hög feber som liten o sa att det dansade gröna filurer i rummet…pratade med nån om det, som sa att healingänglarna är gröna och på den vägen är det. (Det hade liksom ingen talat om för min då lille 3-åring😉 Pratar man med nån annan skulle denne säga att han feberyrade såklart😛, men jag kände att det fanns en sån klarhet i hans upplevelse✨, som gjorde mig nyfiken. )

SAMTIDIGT tycker jag inte att detta är en motsättning till detta med energifrekvenser, jag kan vara på en frekvens och därmed uppleva en sak, sedan byta frekvens och uppleva något annat. Jag tänker att man skiftar o därmed kliver in o ser alla dessa olika gudar, som befinner sig på olika plan…du säger det också, typ:

man drar till sig en viss sorts Gud, inte för att man föreställer sig guden på det viset - utan för att ens vibration överensstämmer med just den guden/gudsbilden.

Detta är ju samma som #10 menar. Eller?

Då får jag ju funderingen om helvetet…de som tror på det,och anser att de kommer hamna där pga sina handlingar,  hamnar de verkligen där i så fall, enligt dig?

#8 ja, så upplever jag det absolut, hela detta med yin/yang. Kan känna det med träd också, vissa är maskulina, andra feminina, även änglar kan ha olika karaktär. Sen att det ÄR så skulle jag inte svära på liksom, jag har inte det behovet heller, jag upplever som jag upplever och det är gott nog.

[Kathja]1
2014-02-17 15:20
#13

#11 Jag tror faktiskt att det är din fyrkantighet som begränsar dig. Men strunt samma, utmana de andra du.

Annons:
[Kathja]1
2014-02-17 15:22
#14

#12 Precis, bra att du förstår mig iaf. ♡

linnease
2014-02-17 15:56
#15

Oj spännande fråga. Inte läst nåt annat här, blev bara sugen att klura ut hur jag tänker. Jag är helt med på Abrahams Hicks spår när det gäller det här. Använder inte ordet gud, men om jag skulle sätta det på något så är det på den mest expanderande versionen, fronten, the leading edge of the universe. Och inte på ALLT som finns, faktiskt!

Jag är ju inte Abraham t.ex…inte alltid i alla fall! Men ibland är jag faktiskt samma sak, jag är dem, jag är där, jag är DÄR! Jag är vad de är. Och de är typ DÄR! Eller i alla fall nära. Ja.. the leading edge of Source, som de uttrycker sig, DET skulle jag kalla gud. Allt är energi, och allt består av "samma" energi, hopkopplad energi, men inte allt är SAMMA för det! Alltet är ju snarare oändligt varierat. Yttersta kanten på vårt hela tiden nyligen expanderande energiuniversum, medvetandeuniversum.. Där är Gud, för mig. Vortex.

Eller kanske, något bakom det, något framför det, något som är ursprunget till det och kansske t.o.m är dragningskraften i hela expansionen. Men det har jag ännu så länge ingen erfarenhet av i så fall.

retep
2014-02-17 16:35
#16

Mandra! Du säger…till Kathja "Om allt är ett behövde det inte finnas individer. Tänkt på det någon gång! Jag svarar I Källan är vi alla Ett…utanför i livet vi lever är vi individer för att utvecklas och minnas att vi är Ett #12 Ja szirius det är så jag också menar… Och om följdfrågan om helvetet var till mig så säger jag att…vi har väl alla prövat på ett helvete, mer eller mindre här i livet! I ett Helvete efter livet skulle jag säga att det blir en fortsättning på så som vi levt vårt liv här. Ser inte himmel och helvete som olika platser mer som Uppe…och…där nere. Som olika medvetandenivåer i typ en astral dimension…där helvetet är låga tröga vibrationer med ett evigt ältande av de karmiska handlingar vi dog med. Typ en mördare som går runt runt i sitt snäva helvete och dödar om och om igen i kanske tusentals år. Olika nivåer beroende av dina handlingar, karmiska band av orsak och verkan. Finns mer intressant att säga om detta…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-17 16:56
#17

#13 av Kathja 

Vilket sammanträffande. jag ser det som att det är din fyrkantighet som begränsar dig.

Mandra
2014-02-17 17:04
#18

#12 av szirius 

Begriper inte vad #10 av retep säger här, så jag kan inte svara på om det är samma sak. 😉

Då får jag ju funderingen om helvetet…de som tror på det,och anser att de kommer hamna där pga sina handlingar,  hamnar de verkligen där i så fall, enligt dig? 

Ja faktiskt, eller ivf något som de upplever som helvetet. Finns en intressant liten bok i vilken det förekommer en beskrivning av en mans "mellanliv" som faktiskt påminner väldigt mkt om helvetet. Kommer inte ihåg vad den heter. Ska kolla.

Mandra
2014-02-17 17:05
#19

#16 av retep 

Jag begriper inte detta med att "minnas att vi är ett", dvs jag förstår orden - men inte innebörden och vitsen med det hela.

Mandra
2014-02-17 17:09
#20

#2 av Kathja 

Vad som avgör hur vi ser, eller uppfattar, Gud tror jag har med våra föreställningar att göra. Vilka programmeringar vi har sedan innan.

Slutsatsen av det blir ju att du tror att jag föreställde mig Gud som en nakenfis som visade rumpan innan jag verkligen såg honom? Undrar vem som kan ha programmerat mig med dessa föreställningar? 🤔

Annons:
[Kathja]1
2014-02-17 17:46
#21

#17 Jag är absolut fyrkantig ibland, men inte då det kommer till detta. Vi speglar oss alltid i andra så när du ser min fyrkantighet så uppmärksammar den dig bara på något i dig själv. 😃

#20 Nej då, riktigt så enkelt är det inte. 😎 Vi är allt mer komplexa än så. Men jag tror att vissa människor i vissa sammanhang behöver ha en tydlighet i det de ser, så även Gud. Och har vi ett behov av det så tror jag att Gud visar sig som tex en man med skägg.

Mandra
2014-02-17 18:18
#22

Ja du Kathja - jag antar att du tror själv på vad du säger. Jag gör det inte.

[Kathja]1
2014-02-17 18:36
#23

Klart att jag gör, illa vore det annars.

retep
2014-02-17 19:31
#24

#19 av Mandra Det handlar om upplysning och meningen med att vi är här. Om att när man är medveten om Källan och sig själv som själ tillsammans med sitt vardagsmedvetande..då inträder vi i ett nytt tillstånd av Kosmisk Medvetande. I detta tillstånd minns vi oss själva och att vi egentligen är Ett…med allt annat, samtidigt som att vi är medvetna om oss som den individ vi är.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-17 21:09
#25

Sorry reptep. Jag blir bara trött. Har lixom ingen praktiskt nytta av att veta detta.🙂 Jag är praktiker. Om du t ex skulle säga att vi alla hänger ihop i ett "nät av liv/Ande" och därför att vi gör det så skadar jag mig själv om jag skadar någon annan och tvärtom, skadar jag mig själv så skadar jag andra - för att vi hänger ihop i livsväven. Det är ett språk jag förstår och som jag också har praktiskt nytta av. Jag får veta att jag kan göra skada på olika sätt.

Kanske är det bara språket jag hänger upp mig på. Det blir så himla högtravande, så det säger mig inget (praktiskt, nyttigt) och jag blir bara trött, förlorar intresset. Sorry.

retep
2014-02-17 22:18
#26

Det är okey! Funderade själv tidigare ikväll på om jag förstår det där med Shamanism…tänkte på hur jag har stött på det en del gånger under livet…men aldrig riktigt kommit till att intressera mig för det eller praktisera det själv… Kom fram till att jag nog teoretiskt känner igen, kan minnas och förstå…utan att riktigt kunna veta hur eller uttrycka det. Blir inte trött, förlorar inte heller intresset, eftersom det inte är en motsättning till den kunskap jag har eller det jag praktiserar Att "säga att vi alla hänger ihop i ett "nät av liv/Ande" och därför att vi gör det så skadar jag mig själv om jag skadar någon annan och tvärtom," Är säkert praktiskt för dig men teoretiskt för andra…som ochså skulle tycka "det säger mig inget (praktiskt, nyttigt) och jag blir bara trött, förlorar intresset. Sorry. "

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-18 01:00
#27

Att "säga att vi alla hänger ihop i ett "nät av liv/Ande" och därför att vi gör det så skadar jag mig själv om jag skadar någon annan och tvärtom,"  Är säkert praktiskt för dig men teoretiskt för andra…som ochså skulle tycka "det säger mig inget (praktiskt, nyttigt) och jag blir bara trött, förlorar intresset. Sorry. "

Förstår det retep. Skulle det vara för mig med om det inte var så att jag kunde erfara det, testa det och på så sätt bevisa att det är sant. För mig handlar all andlighet om praktik. :)

Om vi tar det här nätet/väven jag talar om och som jag säger är trådar som finns mellan alla levande väsen och gör att vi alla hänger samman. Det är något jag kan testa. Med en viss teknik kan jag resa längs dessa trådar och kontrollera att jag verkligen kommer till alla andra väsen (nu är ju det omöjligt för det finns ju miljarder och åter miljarder olika levande väsen), men det lär räcka med några tusen för att jag ska bli övertygad. Jag skulle också, på så sätt förstå att jag skadar mig själv genom att skada någon annan i tråden, eftersom jag upptäcker att vi hänger ihop på något sätt. Precis som om jag skulle skada min egen arm, så skulle jag begripa att det är att skada mig själv (om jag inte är sjuk på något sätt). På så sätt kan jag bevisa att det här med livsväven är en korrekt teori.

Om vi nu tar det här som du säger - hur bevisar du det? Allting är ett - jag kan begripa det som att; en hjärna är en helhet, men består också av individuella hjärnceller. Så är vi små hjärnceller i skapelsens helhet. Men hur bevisar du det? Visst, du kanske i vissa stunder uppleva något. Men hur vet du att det just är helheten du upplever? När du säger att du vet det, så bygger det egentligen på tro - inte på bevis. Någon har sagt att upplevandet av helheten känns på ett visst vis och du upplever detta. Visst, men din övertygelse vilar på vad du har blivit lärd och på att du tror på detta.

Så, som jag ser det så finns här en stor skillnad. Jag vill veta saker och ting. Tro tråkar ut mig. Men vi är givetvis olika på den punkten.🙂

Annons:
[rore]
2014-02-18 08:02
#28

Blir alldeles bortkollrad i tanke och ord nu när jag läst i tråden. Det blir som ord och meningar dansar runt i huvudet utan egentlig innebörd/ eller så har de det?🤦‍♂️

Gud som person / eller energi källa? Flera Gudar eller bara en?

Min erfarenhet säger mig att Gud är opersonlig men att h*n kan kommunicera med individen inom på de plan som vi förstår och kan ta till oss av, dvs,

Gudsgnistan som jag tror att alla har. Har en direkt kontakt med källan som den mänskliga delen av oss är avskuren ifrån.

Vaknade här om morgonen med tydliga ord i huvudet:

Vi är alla sprungna ur samma källa!

_Vad det betyder eller vad som menas eller varför de orden kom till mig klurar jag fortfarande på?
_

retep
2014-02-18 09:18
#29

Mandra!

Tror visst att jag förnärmade dig på nåt sätt…

Vad är det som får dig att tro att jag inte skulle ha erfarit Det och har egna erfarenheter?

Och varför skulle jag inte känna till, ha kunskap och kanske också egna erfarenheter av "det här nätet/väven jag talar om och som jag säger är trådar som finns mellan alla levande väsen och gör att vi alla hänger samman"?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-18 10:59
#30

#29 av retep

Nu hänger jag inte med igen. Hihi! 😂

Vad är det som får dig att tro att jag inte skulle ha erfarit Det och har egna erfarenheter?

Que??? Hum - sa jag överhuvudtaget något om vad jag trodde du hade för erfarenheter här? Va?

Jag skrev bara vad jag tror/ser som skillnaden mellan olika synsätt, olika sätt att uppleva saker på - utifrån min synvinkel. Det var rent generellt menat, inget annat.

För att förtydliga det ännu mer - jag utgår från mina egna upplevelser. Jag har ju arbetat med andlighet på många andra sätt än rent shamanskt, bl a med TM i 8 år. Så jag jämför hur jag uppfattar dessa olika typer av erfarenheter och andliga tillstånd själv. Ok? 

Hade nog inte ett dyft med dig att göra. 😉

retep
2014-02-18 13:01
#31

🤐

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-18 13:12
#32

# 31  🤗 (😉)

retep
2014-02-18 13:33
#33

Jag…lättar och 🎈iväg…upp bland ✨…na!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-18 13:59
#34

👍. ✨ och ☀️och ❤️ är bra grejer det. Bara att följa sitt 🌊 och leva i 😴 och i 🏆!

Pst! 😴 fick stå för nuet och 🏆 för tacksamhet. 😉

Annons:
SHIAWASE
2014-02-18 14:19
#35

haha!!! rebuskonversationer🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: