Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2036 ggr
Sugarcream
2014-02-14 19:47

Karma

Vet inte om detta har med loa att göra på samma sätt som vi skriver om här. Men jag undrar om ni tror på karma? Känns som att karman ger mig "slag" i magen nu…som jag själv utdelat tidigare. Nu menar jag inte att jag är något monster. Men känns liksom som att jag får igen för hur jag beter mig innan…i en relation :( Känner mig så ledsen. För jag vill inget något illa. Och jag har tänkt så mycket på den relationen där jag var den "elaka"…att jag var taskig ibland…i onödan. Inte för att jävlas med mening…så gör jag nästan aldrig. Jag har ett snällt hjärta och bryr mig. Utan för att jag är otroligt känslig som person…och lever ut mina känslor…visar hur jag mår vare sig det är bra eller dåligt. Och ibland kan det ha sårat. Samt att jag säkert ibland varit ego och främst tänkt på mig själv istället på hur den andre mår :(. Jag kan inte göra det ogjort nu iaf. Undrar bara hur länge karman ska straffa mig. Vad tror ni om karma? Hoppas ni har en trevlig alla hjärtans dag :)

Annons:
retep
2014-02-14 20:20
#1

Sugarcream! Om det är som du säger att du har ett snällt hjärta och att du bryr dig…att du lever ut dina känslor och därigenom kan såra andra… Som jag ser det så är det ingen fara för ditt karma. Du kan hela det och undgå att det straffar dig, genom att uppriktigt be om ursäkt och förklara ditt beteende för dem du sårat. Fortsätt att ha ett snällt hjärta och var uppmärksam på ditt ego och lär dig hantera dina känslor och klänsloutbrott.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sugarcream
2014-02-14 21:48
#2

Jag har nämligen stött på/har ett förhållande med en kille som jag bråkar med konstant…Och när jag var med mitt ex så beteede jag mig som min nuvarande gör mot mig…dock inte riktigt lika elak kan jag tycka. Jag tycker om min kille…jag har älskar honom och jag tror jag gör det fortfarande. Jag vet att han också älskar mig. Vi har bara så svårt hitta ett sätt att kommunicera…sant att vi har olika personligheter…inte helt men lite. Jag är mer lugn och han är mer galen som person. Han har även adhd som jag tror kan vara orsak till flera av våra bråk. Jag tycker han kan vara rätt svår att leva med då han är lite stirrig emellanåt…Jag vill leva lite lugnare. Trots det så hade jag velat dela mitt liv med honom…Jag vet dock inte om det går. Men jag har starka känslor. Men han har sagt så mycket som sårat när vi bråkat…och jag också. Det känns liksom som att vi inte kommer ur bråken…det är bra ett tag…sen kommer det ett bråk som förstör bådas humör och får båda att tvivla på vårt förhållande., Iaf så skrev jag till min fd idag bara för att önska en bra alla hjärtans dag. (Vi har varit vänner och känt varann i tio år så vi har stått varann nära trots allt). Det var faktiskt han som först skrev och bad om ursäkt till mig för att han varit taskig ibland och att han har tänkt på detta ibland. Så då skrev jag samma sak…då fick jag fram det jag velat få fram. Och bad om ursäkt för mitt beteende…Har verkligen haft ångest över hur jag beteet mig ibland. Önskar honom det bästa för han är en jättefin människa.

retep
2014-02-14 22:23
#3

Nu blev det i stället mer en fråga om relation och hur att fungera i ett förhållande. Spontant vill jag säga att…om din kille inte redan tar medicin och får hjälp med struktur och rutiner i sin vardag!. Då menar jag att du kan behöva ställa det som ett ultimatum, för ert förhållande och för att det skall kunna fungera.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sugarcream
2014-02-14 22:49
#4

Han tar ingen medicin. Och jag vet inte heller om det är adhd:n som gör det såhär. Men jag tror det påverkar vårt förhållande. Jag är inte så påläst inom adhd men har läst att den försvinner hos många vuxna och därmed mest barn som har. Min kille har fortf sin. Han har sagt att han inte vill ta medicin för den gör honom trött. Men att det finns ett melissa te som tydligen lugnar honom som han kan ta.

retep
2014-02-15 10:58
#5

Sugarcream! Tänker att även om man är i ett förhållande och kär, så är man sin egen individ och måste…eller i varje fall tänka på och veta att man har all rätt och också skyldighet mot sig själv…att få göra sina egna val. Om din kille inte är öppen för att möta dig i det, ta hand om och behandla sina problem och underlätta er relation och sätt att kommunicera… Ja då är det stor risk att ni och du får ett kämpigt förhållande, där er kärlek får det svårt och kanske omöjligt att hålla i längden. Tänker att även du behöver se till dig själv och se vad hos dig som gör att ni har svårt att kommunicera, vad du kan göra för att fungera som bäst i ert förhållande Var modig…och dela gärna dessa tankar med din kille. Vänligen Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2014-02-15 11:18
#6

Sugercream❤️

du har fått bra svar från peter!!!

först och främst ,,, strunta i karman ett tag😉

OCH

Var snäll mot dig själv❤️

Varken du eller din kille gör något fel!!!

Såååå ,, just nu så är det ju jobbigt att bråka mycket och allt,,

VI har alltid ett val. ETT val är att lämna relationen, MEN om det inte känns rätt

Då är det bästa just nu att hitta verktyg , fokus så att duuu mår bra.

Men kan nämligen aldrig ändra på någon annan,

MEN

man kan ändra på sig själv,

OCH

därigenom så förändras omgivningen

Det har jag upplevt långt innan jag visste om benämningen ❤️Attraktionslagen.

Min starkaste upplevelse var med min pappa.

Det var efter att jag var vuxen ,(jag var 20) ,,

Lite annorlunda när det handlar om ett kärleksförhållande,,

MEN du behöver inte tänka på vad du har gjort tidigare "dåliga saker" "gjort någon illa"

Utan,, sätt dig ner ,,fundera på vad för slags känsla du önskar i ditt förhållande,, hitta sätt att hitta den känslan, va i känslan, bemöt din kille när du är i den känslan!!

Tillåt honom komma till dig när du är i den känslan
🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: