Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1449 ggr
SHIAWASE
2014-02-14 15:40

Vilken känsla valde du idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev just ett blogginlägg om det,, men ni kan ju inte läsa eftersom min blogg bara är japansk❤️

MEN,,,, jag skrev om att vi väljer alltid själva , vi har alltid ett val av hur vi vill förhålla oss till saker och ting .

Här var det värsta snövädret idag!!!!

Jag jobbade, skulle hem, tåget stannade det var knökfullt med folk ect. etc.

MEN jag har njutit!!!! WOW vilken underbar dag!

När tåget stannade bytte vi till annan linje, och var sedan tvungna att gå typ 10 minuter i snöstorm,, det var hur mycket folk som helst, jag tyckte det hela var komiskt,, det var en liten, liten tågstation, så vi gick mitt i ett bostadsområde, , barn som såg hela den här ,, vad säger man ,, lymmeltåg?? sa " men vad har hänt,, wow ,, det ser läskigt ut!!" bara för det var helt plötsligt såååå många, mest kostymklädda män,,

Och vi fick byta till nästa tåg, vänta i en halvtimma på en perrong där inte ens alla fick plats,, osv. MEn jag hade kul hela tiden,

Sedan kom hämtade jag min översnöade cykel,,, kom hem bytte kläder och tog en UNDERBAR promenad till affären, där det var halva priset bara för att inga kunder kommer!!!
etc etc

Jag har haft en underbar dag, just för att JAG har VALT att titta på alla fantastiska händelser. Vi kan alltid välja hur vi förhåller oss

Sååååå , vad har du gjort för val idag????

En bra fråga att ställa oss varje dag kanske☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2014-02-14 16:09
#1

Haha, ett helt underbart exempel på att man kan välja sin upplevelse SHIA❤️!!!

JAG valde att gå in med hull o hår i den romantiska stämningen idag😍. Vi brukar inte fira Alla Hjärtans Dag särskilt, men jag KÄNNER för det nu🥳! Har städat hela huset skimrande rent, bara köket kvar som jag tar medan maten är i ugnen. Har bakat rosa hjärtkakor med vit choklad mellan, en hjärtformad kladdkaka, ska göra nudlar med wok,  har köpt tulpaner i olika färger, klippt små hjärtan som jag ska dekorera bordet med, en flaska rött och ost o kex tills ikväll, ja shiiit, har gått "all in" haha - ska ta på mig kort kjol o strumpbyxor som pricken över i:t ikväll, 😍

Och jag har haft kul HELA dagen!!!! Är fortfarande på tipptopphumör! Har haft musik på och sjuuuungit hela dagen🎧

Har även sminkat sonen o hans kompis till "zombies", sedan stack de iväg på maskeraddisco på skolan🤗

Det skadar inte en sekund att solen legat på och värmt, barnen har burit på sina jackor när de gått förbi för att det varit så soligt, aaaaah, älska livet!

SHIAWASE
2014-02-14 16:13
#2

Wow Szirius,, jag tror att jag skulle vilja vara DIN partner❤️❤️❤️😍

Och härligt väder,, !!vädret kommer ju hit också, just nu njuter jag av detta "ovanliga" väder som skapar NYHETER!!!!!!

☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-14 16:27
#3

Hi hi, kunde inte annat än fnissa åt ditt "lymmel-tåg" Shia! Sorry. 😊 Lämmeltåg heter det. Lämmel är ett litet djur som visst går i långa "rader" av någon anledning. En lymmel är en odåga. 

Jag har idag valt samma känsla som igår  - glädje och skratt. Har skrattat så jag har fått ont i huvudet idag. Är sådär töntigt, barnsligt fnissig  - gapskrattar åt mig själv så tårarna rinner. Igår hade vi planeringsdag på jobbet  -  skulle ju kunna fastna i att jag hellre hade varit hemma på min lediga dag än suttit och snackat förändring, en förändring som antagligen aldrig kommer att bli av i alla fall. Men det hade ju i så fall blivit en väldigt lång och trist dag. Så nu valde jag glädje och kära vänner vad vi skrattade oss igenom dagen. 😃

linnease
2014-02-14 17:39
#4

Haha Kathja, jag med! Ett tåg fullt av lymmlar! 🤗

(Hörde nyss att lämmerltåg mest bara är en myt förresten!)

Otroulig
2014-02-14 18:37
#5

Lymmel tåg..😂

Jag måste dementera Linn, det hela baseras sig på att lämlar av någon anledning (förmodligen bra livs förhållanden) blir fantastiskt många vissa år. De blir oerhört många och kan dra i väg i flock och de bara kör, min fd. arbetskamrat har berättat att de drog rätt över sjö och är inte så bra simmare - så de drunknade. 

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - man blir liksom lite kär i dig Szirius, skulle inte ha något emot att vara din man. ❤️

Idag har jag valt att ligga bakom tre bussar + en massa bilar på väg till jobbet och tänkt att näej, jag tänker inte stressa och köra om. Jag vinner inte många minuter. Kan tralilejda här bakom.

Sen har jag valt att vara nyfiken och observerat saker. Men det tar jag i klottret.

Jag har valt att inte stressa upp mig över människor som inte ringt utan tagit mig tid…Faktiskt !! Jag har valt att ha tålamod idag! Yeh!

OCH!!! Jag har nog för första gången valt att bara vara glad åt alla som har någon alla hjärtans dag, jag har sagt åt dom att pussas riktigt mycket istället, jag har inte känt ett uns saknad faktiskt, ännu mera YES!!!🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mandra
2014-02-14 20:14
#6

Jag valde ingen känsla alls…jag väljer ingen känsla på det sättet….jag vaknar i det tillstånd som mitt arbete med mig själv fört mig till…sen fortsätter jag att arbeta med det jag är bäst på….på så sätt utvecklas jag ytterligare och vaknar ännu något modifierad imorgon. 🙂

Annons:
Otroulig
2014-02-14 20:33
#7

#6 mitt arbetet med mig själv innebär att jag försöker att väljer känsla 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2014-02-14 21:26
#8

Jag vaknade på ett superbra humör och valde att behålla det. Humöret dippade lite vid en allvarlig diskussion vid lunch sen blev dettopp igen!

[Kathja]1
2014-02-14 21:27
#9

Härligt Tora! Jag är fortfarande på ett strålande humör  -  "jag måste fråga" tråden ser till så att humöret inte dippar. Skratta är bra!

SHIAWASE
2014-02-14 22:36
#10

haha ,, lämmeltåg heter det ju!!! vore ju hemskt med ett lymmeltåg😂

Fast jag skulle nog kunna hålla reda på dem🌊

Jag tappar ju svenska ord så där titt som tätt,,hmm

Nåväl morgon här. Och jag har legat en stund i sängen för att "set the tone" för dagen. Har så mycket jobb som måste göras, så jag började nästan få lite panikkänslor,, men Nuuuu har jag valt att göra det med glädje, ha kul, och jag vet att jag fixar allti, OCH det är ju bara jobb liksom🙂Så jag kan nog hinna med en promenad i snölandskapet,,, som tydligen ska regna bort idag❤️

Känns skönt att medvetet ha balanserat till mig själv välja den känslan som jag har nu, eftersom den känns så bra!!🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-02-15 09:57
#11

#7 av Otroulig 

Uttryckte mig nog lite slarvigt här.

Vad jag menade var att det här med att jag utvecklas (både andligt och i övrigt, om man vill skilja på det) - inte är något jag utför medvetet - alltså inte något jag går in för att göra, t ex som du gör väljer känsla.

När jag utvecklas andligt gör jag det på ett mer indirekt sätt - det jag nämner - genom att jobba med det jag är bäst på! Alltså genom min yrkesutövning. Eftersom jag hittat rätt Ödesväg och går på den, behöver jag mkt sällan ägna mig åt mer direkta saker för att utvecklas (typ övningar, välja känsla eller så). När man är på rätt Ödesväg, betyder rätt yrke bl a, så behöver man bara göra detta och utvecklingen kommer indirekt, automatiskt.

Ok?

[Kathja]1
2014-02-15 10:11
#12

Idag vaknade jag i glädje. Låg kvar en stund i sängen och bara njöt av känslan. ♡

Otroulig
2014-02-15 10:22
#13

#11 Ok, Mandra. Det låter helt ok 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[rore]
2014-02-15 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Godmorgon! Vaknar oftast känslomässigt neutral. Vilket är skönt. För så har det inte alltid varit. Där emot bjuder jag in Kärleken att ledsaga mig. Vad skulle kärleken "göra?" Är en fråga som jag övar mig på. Fick den meningen till mig via ett you tube klipp. Tycker mig uppleva en förändring som jag inte riktigt kan beskriva… mer än att det öppnar upp något där inom.

[Torahzen]
2014-02-15 12:45
#15

Rore, det får bli dagens citat:

Vad skulle kärleken göra?

Mycket bra ledtråd till att göra vad som är rätt för en och därmed alla inblandade.

humla99
2014-02-17 20:30
#16

Vad jag blir glad nu när jag läser era valda känslor :)

Jag vaknade imorse utvilad och harmonisk efter en djup sömn med spår av drömmar, kändes som en utmärkt start på veckan.

På jobbet stöter jag så på ett olöst uppgraderingsproblem med datorn och fylls under en stund av irritation, uppgivenhet och t.om ilska. Börjar gråta! Irritationen är med mig hela dagen, fram till dess att min chef också avslöjar att han haft en överj**lig dag. Min berodde på pms medan han faktiskt hade "riktiga" besvär. Nu skrattar jag åt det för imon ska jag på resa! Men pms-problem slår alltså LoA! 

❤️

Otroulig
2014-02-17 20:48
#17

Ja Humla99, det finns några här som kan konstatera att pms påverkar en hel del 😉 

Fast det hjälper ju att man VET det. Vad det beror på menar jag, sen kan det vara så att man bara får omfamna känslorna ändå. Även om dom är orsakade eller kanske förstärka av pms.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-02-17 21:19
#18

Vet inte alls vad du talar om där Otroulig! 😛

Otroulig
2014-02-18 08:59
#19

Hihi, Kathja ;) Idag valde jag att skratta åt mig själv för jag drömde att jag pratade med en tysk och att dom som hälsningfras sa Danche shön, hahaha, inte ens i drömmarnas värld kan jag tyska. Sen har jag valt känslan " Allt löser sig" och det har det gjort hittills. Har undvikit en krock, fixat ny bil för att komma till jobbet. Uppmärksammade två små bofinkar som kurtiserade, solen som lyste och att vååååååren är på väg

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-02-18 09:17
#20

Och jag är kanon bra på att välja känsla!!!
Hände något idag, som gjorde att jag bara blev urless på allting,, och t o m lite uppgiven,,MEN,, jag VET ju att det inte är någon mening att fastna i den känslan, sååååå  jag vände på den rätt så snabbt.
INTE genom att sätta lock på den , utan genom att ändra min föhållning till händelsen!!!
Så dååå blev ju genast allt positiv och bra igen,, självklart!!!

Och efterdet fick jag trevligt mail och sedan trevligt telefon samtal, som
visar att jag är på väg mot "lagom med intressanta uppdrag, och ,,,,,,)

Så jag har vänt och mår tipp topp just nu!!!
Tack❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Minney
2014-02-18 17:45
#21

Idag valde jag att vara på topp, känner mig på topp:) Efter en timme på jobbet hade jag all anledning att inte känna mig på topp… Även om missödet inte enbart var mitt 'fel'. Men på ngt vänster lyckades jag (efter ett antal svordomar på toan) att hitta min grundkänsla igen och missödet var en trist grej, men den var inte jag!

Minney
2014-02-18 17:45
#22

Idag valde jag att vara på topp, känner mig på topp:) Efter en timme på jobbet hade jag all anledning att inte känna mig på topp… Även om missödet inte enbart var mitt 'fel'. Men på ngt vänster lyckades jag (efter ett antal svordomar på toan) att hitta min grundkänsla igen och missödet var en trist grej, men den var inte jag!

[Kathja]1
2014-02-18 18:59
#23

Idag har jag valt känslan av självklarhet. Självklart ordnar sig allt. Självklart passar jag in. Självklart är jag bra som jag är. Självklart är jag hel. ♡

[Kathja]1
2014-02-24 18:46
#24

Idag har jag valt att förhålla mig hyggligt neutral till allt som är. Är fortfarande trött efter helgens jobbande och jag känner hur jag lätt glider iväg i tanken till ställen som inte gör mig något gott. Så idag är det ett neutralt förhållningssätt som gäller, och i morgon är det en ny dag. 👍

Upp till toppen
Annons: