Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1660 ggr
Kristian Hägglund
2014-02-14 12:48

Loving Life - kurs i Jönköping

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som är i behov av lite inspiration? Då har jag den perfekta inspiratören åt er!

Den 2-11 maj kommer Freddy Nielsen hålla en kurs i Jönköping som heter Loving Life. Freddy Nielsen är övertygad om att det går att lära sig att vara lycklig, att det är ett val. Han har hållit kurser världen över, för fattiga i Afrika till kändisar i Hollywood och för andliga lärare som Michael Bernard Beckhwith. Han har även samarbetat med både Jack Canfield och Dr. Wayne W Dyer, båda ikoner inom personlig utveckling och är invald i The Transformational Leadership Council tillsammans med många av deltagarna i filmen The Secret. 

Jag har själv gått första steget i hans Loving Life-kurs och kan konstatera att upplevelsen är något alldeles extra. Hans perspektiv på livet och inre utveckling liknar det förhållningsätt som Michael Bernard Beckhwith har. Ett förhållningssätt som fokuserar på att söka transformation och enhetsmedvetande, finna lycka genom att leva i samklang med universums plan, istället för att försöka dra till sig de yttre villkor som vi tror vi behöver för att bli lycklig.

Är ni intresserade finns det en eventsida på Facebook med mer info: https://www.facebook.com/events/662795993782897/?ref_newsfeed_story_type=regular

Hoppas vi se i Jönköping i maj!

Annons:
SHIAWASE
2014-02-14 12:55
#1

Spännande Kristian! Tack för info🙂
Lite långt från Japan till Jönköping , men lycka till ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-02-14 15:34
#2

Hej Kristian, blir glad att det ploppar upp mer och mer kurser i detta tema! Bra att sprida, så tack!

Jag älskar redan livet❤️!

Du får väldigt gärna dela med dig av dina insikter här från första steget, om du vill, finns säkert många som läser med stort intresse🤗

Kristian Hägglund
2014-02-14 20:06
#3

Tack ska ni ha, kul att det uppskattas!

Det gör mig glad att du älskar livet :) Det är verkligen en fantastisk värld när man börjar gräva lite och upptäcka dess potential!

I kursens första steg läggs grunden. Det handlar bland annat om att upptäcka närvaron av ett större medvetande som genomsyrar allt. Ett medvetande som man skulle kunna kalla universum, det högre jaget, gud, livsenergin, kosmos, skaparen, vad som helst som känns bekvämt. Det är relationen med detta medvetande som fördjupas och görs mer personlig under kursen. 

I första steget jobbas även med flera andra delar som t.ex. att förstå att vi inte äger något eller någon och därför inte har något att förlora, eller att inte ta för givet att något är dåligt bara för att det ser ut så från vårt perspektiv. Kanske svårt att formulera dessa insikter kort så här men hoppas ni förstår på ett ungefär vad jag menar. Det handlar i alla fall om enkel livsvisdom som lärts ut av otaliga lärare i mänsklighetens historia men som få människor tagit till sig.

För mig personligen rörde kursen runt ordentligt i mitt förhållande till livet. Jag fick under meditation känna på den oändliga stillheten och skönheten i universum och uppleva stunder av en enkelhet och livsglädje som smälte alla bekymmer.

Jag kände verkligen vilken potential det Freddy lär ut har och är ivrig att fördjupa mig i det.

Det bör nämnas att det inte bara handlar om att känna sig lycklig och älska livet, utan också om en djupgående transformationsprocess av ens medvetande där man inser vem och vad man är och ens plats i skapelsen. Att bli ett med livet själv, som vissa skulle kalla upplysning eller ett inre uppvaknande. Att finna total lycka kommer mer som en bieffekt på detta :) 

Det är detta som Loving Life-kursen har som syfte att hjälpa människor till och som jag ser fram emot att förstå mer av i steg två och tre.  

Hoppas jag skrivit förståligt. Kom gärna mer frågor!

Otroulig
2014-02-15 14:04
#4

Vilken trevlig kurs! haha, har ju gått den - fast i min egen takt och det har tagit några år 😉och för den delen så är jag nog fortfarande under utbildning i precis det du beskriver.🙂

Men väldigt trevligt med tips på kurser.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Kristian Hägglund
2014-02-15 15:10
#5

Nä va roligt!

Har du gått alla tre stegen? Vart?

Vi är ju alla olika och har olika takt i våra utvecklingsprocesser, som är perfekt utpassade till var och en av oss :) allt sker I perfekt rytm och ordning brukar jag tänka.

Otroulig
2014-02-15 16:03
#6

Nej men jag försökte bara vara lite rolig 😇 Jag går min egen privata kurs, hehe, livets kurs. Men har arbetat precis med detta i min egen process. Att våga lita på Gud/ Universum/ källan och att våga släppa personer, jobb och annat som varit det viktigaste i mitt liv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Kristian Hägglund
2014-02-15 20:33
#7

Haha! Jag tänkte att du kanske skojade men var inte säker :)

Låter vackert, lycka till!

Kristian Hägglund
2014-03-15 14:24
#8

Om någon är intresserad av kursen så kan jag upplysa om att sista anmälningsdatum är 1:a april! Det drar ihop sig!

Upp till toppen
Annons: