Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1630 ggr
SHIAWASE
2/13/14, 10:47 PM

Var klar och tydlig

Dök upp på min FB just nu. 🙂 Set the Tone, ❤️

So the big question is, "Well, do I just dump all those unwanted things and try to start fresh?" And we say, no. You just set the Tone, where you are, by looking for things to appreciate. And by setting your Tone in a very clear deliberate way, anything that doesn't match it gravitates out of your experience, and anything that does match it gravitates into your experience. It is so much simpler than most of you are allowing yourself to believe. -Abraham

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2/14/14, 4:59 AM
#1

Åh tack Shia, jag läste den på FB med, men tappade den, sååå bra!

[Kathja]1
2/14/14, 8:45 AM
#2

Amen! ❤️

Mandra
2/14/14, 8:53 AM
#3

SHIAWASE

Jaha, och vart tar allt negativt, allt skräp, all karma alla blockeringar mm vägen??? Kan man verkligen fråga sig. 😓

SHIAWASE
2/14/14, 9:00 AM
#4

Mandra , funderar inte på vart de tar vägen, väljer istället att fokusera på allt det goda som kommer tillig, blockeringar upplöses när jag väljer att skifta vibration:) så upplever jag det, och det är underbart att känna!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2/14/14, 9:27 AM
#5

Mandra  -  då allt är energi så skiftar energin bara form. Precis som att vatten blir till ånga när det kokar. Inget försvinner, du bara ändrar det till något som får dig att må bra istället för tvärt om. 🌊

MissInAction
2/14/14, 10:17 AM
#6

Vatten är ett bra exempel här :-) Tänk att du har ett glas med vatten i och du börjar fylla på med mer vatten. Du behöver inte bry dig om det vatten som var där från början, utan det räcker att du fyller på med nytt, så kommer snart allt att vara utbytt och bara nytt fräscht finnas kvar :-) På samma sätt fungerar det när vi vill skifta vibbar och införa nya tankar eller vanor!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Mandra
2/14/14, 10:28 AM
#7

Ja, har precis uttryckt vad jag tycker om Hicks sätt att uttrycka det här sakerna. Ser det som rena bluffen! Saker och ting funkar inte så.

[rore]
2/14/14, 10:49 AM
#8

#3 Mandra!

"Jaha, och vart tar allt negativt, allt skräp, all karma alla blockeringar mm vägen???"

Ja, det kan man verkligen undra. Jag tänker som så (utan att vara påläst i varese karma eller Loa).

Om nu karmat/dharmat är det som stakats ut åt oss och att livet är en skola. *för det tror jag starkt*.

Så präglas vi av omvärlden i alla relationer från det att vi är små. Jag tror att det någonstans handlar om att se igenom människornas ramar, och våra egna uppsatta ramar. För rätt/fel antingen eller.

Många är vi som tampas med Livet och Livets flöde och kanske är det där som Loa kommer in(?)

För att finna det vi söker behöver vi se igenom illusionen som byggts upp i generationerna långt före oss som osynligt förts vidare i led efter led.

För vi är på något konstigt plan sammanlänkat med detta.

Vilka är mina tankar/känslor?

Vilka är inplanterade från alla andra som vi mött på Livets väg?

Vad är sant i mig?

Genom att få insikten om valmöjligheter i hur vi upplever vårt liv så tror jag att vi genom både våra tankar och känslor når längre och längre bort från det negativa och svårigheternas dörrar förblir stängda(?).

SHIAWASE
2/14/14, 12:32 PM
#9

Mandra

För mig har Abraham Hicks verkligen varit en klickande länk!!❤️

MEN,, självklart så passar inte deras budskap för alla!! Det är därför som jag tycker att det är så intressant i den värld vi lever i nu, det finns så mycket mångfald!!

Och som vi kan se i trådarna här på sistone, så ser ut som om det är mycket olika åsikter, MEN jag känner faktiskt inte så ,, jag tycker vi alla är väldigt lika,, olika men vi tänker nog åt samma håll.

MEN sedan har vi alla olika sätt att uttrycka oss, olika erfarenheter, olika sätt att tolka, olika sätt att se på saker och ting. Och just därför är det sååå härligt att det finns en mångfald av utbud!

Så tänker jag❤️

Jag tex. är helt ointresserad av tex. Tolles böcker, och också TOTALT OINTRESSERAD av av bibeln!!!

MEN ,,jag kan förstå att vad som förmedlas i deras böcker (OBS!!! Jag jämför inte bibeln med tolle,,haha,, men jag bara tog två böcker som jag inte har något intresse av,,,

Men som sagt, jag tror att själva kärnpunkten i vad många av oss här tycker, i mycket av de olika budskap som finns därute är samma sak uttryckt på olika sätt för att nå ut till så många som möjligt🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2/14/14, 4:00 PM
#10

# 0 🌊✨🤗

#3 Du ser det väl också som så att man kan arbeta med sitt karma, frigöra sina blockeringar, transformera negativa känslor, eller hur🙂? 

Jag upplever detta som en minst lika stark transformationsprocess som någon annan.

Det behöver inte upplevas som smärtsamt eller som en kamp…det trodde jag läääängeee…..går det trögt så beror det ju på ens egna motstånd…inget man behöver bedöma heller, vi är ju där vi är, det får ju faktiskt ta den tid det tar (- livet tar ju ändå aldrig slut😃), fast upplevelsen är, för mig, att lyfter jag på motståndet, tex den gamla föreställningen om att det behöver vara svårare än såhär,  och tillåter mig gå in i uppskattning för allt som ÄR, så flyter det🌊!

Upp till toppen
Annons: