Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 844 ggr
Otroulig
2/10/14, 8:34 PM

Döden,döden

Hur ser ni på döden?

I mångt och mycket så förklarar många av oss en del med att vi är "evigt liv". T.ex just frågan som dök upp igen här.

Döden har även kommit upp i dröm tråden. Så det kanske är dags att dela med oss av våra syn på döden🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Pandatass
2/10/14, 8:44 PM
#1

Döden är en väldigt intressant fråga… Många tror att man kommer till himlen etc. Själv tror jag att detta livet är det man får och att detta är "paradiset" som alla talar om. Jag tycker därför att man ska ta hand om sitt liv och njuta. Det som kommer efter tror jag inte kommer bli ett mörker. Jag tror att det finns krafter, energier. Alla människor bär på en energi och när man dör tror jag att den ansluts till alla andra. Det är min syn på döden :)

Anders 50
2/10/14, 9:10 PM
#2

Den stund jag upplevde av döden fick mig att ändra uppfattning. Blev nästan lite nyfiken på hur fortsättningen är. Är inte det minsta rädd för när det blir dags.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Otroulig
2/10/14, 9:12 PM
#3

" när man dör tror jag att den ansluts till alla andra"

Ja, så tror jag med. 

Jag tror att vi har en själ som är evig, den går vidare, till en annan dimension och det är egentligen det som är "hemma". Där lever alla själar som energi. Vi ser och förstår saker på ett helt annat sätt än där vi är nu - på jorden, i denna kropp. Här kan vi också förnimma vår själ ibland, men allt går lite trögare här. Samtidigt som det också är som ett paradis här på jorden - för det är annorlunda. Men när våra själar är fria i sin energi form är allt klart, kärleksfullt och bara lycka och harmoni. Vi är alla sammanfogade och det blir tydligt när man går över till den andra dimensionen.❤️

Så tänker jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2/10/14, 9:14 PM
#4

# Kan du inte berätta om din upplevelse 890-3?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/10/14, 9:29 PM
#5

När jag läste överskriften till inlägget kom jag att tänka på Astrid Lindgren. Jag hörde henne berätta i en intervju en gång att när hon träffade sina vänninor, som även de inte var någon ungom längre, så började de alltid med att sitta och säga "döden, döden, döden"  - så var de färdiga med det ämnet sedan. Lite gulligt tycker jag.

I Biblen står att "döden" är en sömn, detta har tolkats olika men jag tänker att det innebär att man "pausar" från att vara människa en stund. Och kanske ger man sig in i det igen en annan gång, eller kanske är man nöjd med de liv man har levat. Jag har ingen egen erfarenhet av tidigare liv, men är helt övertygad om att vi lever ett gäng. Så för mig är döden bara en annan form av att leva. Jag tror att det är i "döden" vi är vårt sanna, fullständiga, kärleksfulla jag  - medan vi i livet som människor bara har tillgång till en liten flis av allt vad vi är.

Otroulig
2/10/14, 9:32 PM
#6

Hihi, ja Kathja, det var henne jag tänkte på när jag döpte tråden 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Anders 50
2/10/14, 11:20 PM
#7

#4 Visst kan jag!  2009 låg jag på HIV, hade legat där drygt ett dygn, pulsen avtog mer och mer och de kunde inte hitta orsaken. På natten vaknade jag till två gånger av att det var ett stort hallå runt mig men försvann bort i dimman igen.

Men plötsligt vaknade jag till och såg en säng med någon i och fullt med vitklädda människor runt om, samtidigt kände jag att någon var nära mig, kändes som någon höll om mig men ändå inte. Hur länge detta varade kan jag inte säga, 1 sekund eller 1 minut???

Därefter befanns jag i ett sorts ljus, oerhört starkt men ändå behagligt, och känslan då har jag än i dag inte kunnat beskriva.  Att beskriva det som ett lyckorus är som att jämföra en vattendroppe med en spann full med vatten. Tror inte vi har ett ord ens för att beskriva den känslan. Så härligt!

Men så kändes det som någon förde iväg mig och jag vaknade till av att någon viskade : "Nu skrämde du oss ordentligt xxxxxx" De orden glömmer jag aldrig! Den som sa det var den härliga tjejen på avdelningen som, som jag senare fick veta, hade stannat kvar hos mig efter sitt pass.

Då hade de hittat orsaken och jag kördes i ilfart till regionssjukhuset och fick min pacemaker som nu driver mitt hjärta.

Den upplevelsen satte sina spår, positiva sådana, och jag vet vem det var som jag kände var med mig under natten och tog mig tillbaks.

Så jag är inte rädd för döden, tvärtom.

Och detta var vad jag upplevde, kvittar vad folk säger, det var min upplevelse och den kan ingen ta ifrån mig genom att säga att de inte tror på något sådant.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

SHIAWASE
2/10/14, 11:24 PM
#8

Minta tankar går som Otroulig, och som Kathja säger så kommer en del av vår själ att leva flera fysiska liv Vi människor har ju ofta blivit itutade att döden är ett straff nästan, men döden är bara en förändring av existensform, med eller utan kropp i denna eller en annan dimension. Det finns inget "ont" i döden, det är inget straff. Livet här i fysisk form, detta liv, är roligt, och det ska vi njuta av, och visst vill jag också gärna leva länge och uppleva så mycket som möjligt, och njuta så mycket som möjligt. Så därför kan man tycka "synd" om de som "dör förtidigt" men det är ju bara vårat fysiska sätta att se på det hela. Själsmässigt, energimässigt så betyder det bara att vi av en eller annan anledning har valt att ändra vår existensform.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/11/14, 6:39 AM
#9

#7 Tack Anders vilken stark upplevelse! ❤️❤️🌈✨ Vilken gåva.

Den liknar ju den jag läst om många andras upplevelser. 

Tack för att du delade med dig!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/11/14, 8:58 AM
#10

Tack ANders! ! Jag skrev nästan samtidigt som du gjorde i morse, så jag missade ditt inlägg då,,

Vilken värdefull upplevelse!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2/11/14, 8:54 PM
#11

What Abe says.. :)

Upp till toppen
Annons: