Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1475 ggr
SHIAWASE
2/6/14, 6:33 AM

Dagdröm mera!!

Idag har jag en dagdrömmeri dag!!! Wow! Massor av härliga dagdrömmar. Saken är den att jag vet att dagdrömma är en av det bästa saker vi kan göra. Det handlar nämligen inte om att DRÖMMA i den bemärkelsen vi själva tror att det betyder (alltså drömma och det bara slutar med en dröm som inte manifesteras fysiskt) UTAN det handlar om FOKUS,, när man dagdrömmer om något fantastiskt, så hamnar lajnar man upp med sig själv på ett litet kick, sedan svävar man iväg där i "drömmandet" och behåller fokuset tillräckligt länge för att det ska ha ankrat sig fast , för att min vibration ska ha stabiliserat sig för att visa universum vad det är jag är på väg att manifestera. Jag har gjort sådant långt innan jag var medveten om attraktionslagen, Sättet jag kom hit till Japan, hur jag började träna här (karate), och hur jag fick jobb här,, ALLT skedde precis så som jag hade dagdrömt om ,, Fast när jag dagdrömde då så trodde jag ju bara att det var dagdrömmar om något som aldrig skulle kunna bli verklighet, men jag hade sååå KUUL när jag svävade iväg i mina drömmar. Sedan efter några år , så upptäckte jag att allt hade blivit precis så som mina "overkliga" dagdrömmar!! OCH idag har jag också haft en lång stund svävandes i mina dagdrömmar (trots att jag har deadlines imorgon!!,, det blir till att jobba natt,, men vad gör väl det) Sååå,, sväva iväg i era drömmar,, både unga som gamla,, men kanske vill jag särskilt påpeka till yngre att dagdrömmandet är fantastikt!! Ofta kommer nämligen vuxna och påpekar saker som "verklighet" och att vara realistisk, att "livet är minsann inte bara en dans på rosor" MEN det är det ju PRECIS vad det är ,,, om man vill att det ska vara det!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
2/6/14, 7:28 AM
#1

Den stora dagdrömmaren håller absolut med - dagdröm mera, det är så härligt! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2/6/14, 3:06 PM
#2

Perfekt Shia!!! Jaa!

[rore]
2/6/14, 5:37 PM
#3

Jaaa!

Måste kika in och säga att jag är så dålig på dagdrömma.

Absolut nått som jag ska börja bli mer medveten om.

[Kathja]1
2/6/14, 8:18 PM
#4

Tack för påminnelsen! Jag är ganska "kass" på just att dagdrömma så vi är två då rore. 😉

[rore]
2/6/14, 8:19 PM
#5

😛Det är bara att öva då då 😉

Otroulig
2/6/14, 8:24 PM
#6

Jag är också bra på det faktiskt, fast det sjuka är att det börjar alltid bra jophejdihejda, sen har jag en benägenhet att skapa drama mot slutet, kommer på mig själv hela tiden, får lov att avbryta, hahaha.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2/7/14, 4:51 PM
#7

#6 så gör jag med ibland…kan drömma iväg o sen helt plötsligt är det katastroftankar istället för dagdrömmeri - va hur hamnade jag HÄR?

Jag har nog lätt att drömma iväg, men så dyker ofta " förnuftet" upp o stället frågor som HUR det ska kunna bli så o då ramlar jag av direkt🤦‍♂️.

Och nu på sistone tycker jag att jag har rätt dålig fantasi🤔, det är samma samma liksom, o de drömmarna har jag nästan hunnit tröttna på nu😃 men kommer inte på vad jag ska drömma om…så ÖVA MERA blir det👍

Otroulig
2/7/14, 5:53 PM
#8

Mmmmm, samma samma, eller hur!!!! Lite tjatigt blir det :)

Fattar inte…ibland tänker jag " jag måste göra nåt fel" eftersom jag VET vad jag vill - ser allt så tydligt. Men inte sjutton kommer nåt - det har närmat sig några gånger, jag har hoppat på chanserna, sen så upplöses möjligheten upp i tomma intet… 

Har ju haft ungefär samma dröm i 5 år och jag kan tänka mig att jag  varit för specifik…😞 och att jag i de första 3 åren hamnade i brist känslan istället. Men nu sen nåt år så är brist känslan helt borta. (så uppfattar jag det i alla fall) 

Så kanske nya fräscha drömmar behövs 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
2/7/14, 9:11 PM
#9

Jag är en riktig dagdrömmare. Har haft nästan en parallell värld sedan jag var liten. Den har varit både min räddare och min boost många gånger. Den påminner om min egen värld men är liksom ett snäpp bättre. Inte alltid några storflugna planer, men ibland. Det kan vara allt från att jag dagdrömmer om roliga möten med någon vän jag kommer att tänka på, att det går lysande när jag håller ett föredrag till att jag skriver årtiondets roman! Grejen är att det går alltid bra i den världen😀. Har ibland känt det som att jag flytt till den, att jag borde koncentrera mig på verkligheten och vad jag gör där för att det ska bli som jag vill. Men har ändrat mig sedan jag kom i kontakt med LOA. För jag har sedan dess mer observerat att det jag drömmer om och har sådant fokus på när jag drömmer ofta händer i verkligheten. Inte alltid precis som jag fantiserat, men liksom i närheten. Och när det inte gör det, så tänker jag numera att jag i varje fall har roligt när jag drömmer😄. Så nu ser jag min förmåga att dagdrömma som en klar tillgång.

Sameli
2/7/14, 9:33 PM
#10

#   WOW bra skrivet Minney :)!

"Man måste ge lite mer än man tar"

SHIAWASE
2/8/14, 12:35 AM
#11

Ja Minney!!! Precis så är det ju !!! Precis så som jag tänker,,

Det  ar ju det som är viktigt , att ha roligt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: