Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 5042 ggr
MissInAction
1/23/14, 11:45 PM

Kluven kring hur vi älskar andra

Jag… är inte helt säker på vad jag vill uppnå med det här men jag har tänkt en del de senaste dagarna på något som jag läste i en kommentar till en status på Facebook. Och nu måste det tydligen ut 😛
Det handlade om kärlek men jag minns inte exakt, och kommentaren handlade om att vi kan visst uppleva den stora kärleken igen, för det är vi själva som skapar känslorna som gör att vi blir kära.

Alltså. Exempelvis så kan ju jag känna att Mohammed är the one, mitt livs kärlek, den rätte… vad vi nu vill kalla det. Och med andra ord, ingen kan någonsin mäta sig med honom! Men med detta synsätt så stämmer det inte, utan jag kan själv göra vem som helst till objekt för dessa underbara känslor. Jag själv skapar alltså den underbara, fantastiska, vackra människa som jag älskar. 

Hänger ni med?

Och grejen är - jag gillar inte den här tanken! 😡 För den får mig att känna det som att jag förminskar värdet av den människan jag älskar, då jag bara har gjort honom/henne till världens bästa genom mina egna känslor! 🤔😐😡😕

Hoppas ni förstår vad jag menar, och det vore kul att höra hur ni tänker kring det 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
1/24/14, 6:57 AM
#1

Hihi, jag förstår vad du menar - jag var ju inne lite på det i klotterplanket. Jag förstår att det är lite irriterande 😡 när du sitter där nykär och har hittat mannen i ditt liv. 

Jag insåg redan när jag skrev det att jag själv skulle ha blivit pissed om nån påstod det för några år sen när jag var himlastormande kär.

För mig TROR jag att det handlar om att jag faktiskt har utvecklat en annan syn på detta. Att jag inte alls objektifierar på samma sätt och att jag inte söker bekräftelse på samma sätt som tidigare. 

Jag har lite svårt att tänka mig att vem som helst skulle kunna få mig att öppna upp detta flöde. Det har ju inte gått så bra hittils 😉. Utan det måste vara en person som på nåt vis stämmer med min vibb, som passar för min energi, som leder just min energi och mina känslor perfekt. Sen gäller det att jag vågar flöda på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/24/14, 7:25 AM
#2

Jamen precis! Vissa människor väcker ju verkligen ingenting inom en, andra väcker irritation eller stress, andra väcker intresse - och så finns det de där som man upplever en instant connection med, på alla plan.

Då undrar jag ju över ett citat som jag sett nånstans, undrar om det kan vara Paulo Coelho? Att själarna har gjort upp om våra möten långt innan vi ses.

Och detta är ju något helt annat! ❤️

Bekräftelse söker inte jag heller längre. Så skönt, jag kan bekräfta mig själv. Därmed inte sagt att det är mycket trevligt med uppmärksamhet och smicker😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
1/24/14, 7:52 AM
#3

Jag tänker mig att kärleken Är Kärleken i vilken form den än visar sig.

Den är som resten av Livet som bara Är ( okontrollerbar )och att vi ser den och tar den till oss, på den nivå vi är.

Genom kärleken lär vi oss om oss själva. När vi öppnar upp oss. När vi vågar ta och ge.

Men som allting annat så finns det så många olika skikt och djup och åsikter om rätt och fel, som vi människor skapat genom tiderna.

Som ligger inom och utanför oss själva.

Jag tänker mig också att vi människor många gånger faktiskt skapar oss en bild av den vi älskar - en bild av kärleken.

Kärleken är blind.

Är ju ett gammalt ordspråk och i många lägen så håller jag med.

Viljan att vara älskad och att bli älskad är stor inom oss och ibland blir vi i jakten på kärleken så ivriga att vi väljer att blunda- för att vi inte riktigt vågar ta reda på vad den vill lära oss,,,,,,,,,,,

MissInAction
1/24/14, 9:16 AM
#4

rore,
jag har läst ditt inlägg två gånger nu. Första gången förstod jag ingenting 😂 den här gången tycker jag mig förstå lite. Eller jag får åtminstone en lite mer tröstande tanke kring detta, än vad jag hade då jag skrev inlägget!

Menar du att det spelar ingen roll om det här med att vi blir förälskade i en människa, kommer enbart från oss själva eller om det är något hos personen som framkallar det? Att det är kärlek oavsett, och alltid lika vackert! Är det så du tänker? 🙂

Och visst är det ju så att vi skapar en bild av den vi älskar. Och vi kanske tillskriver dem egenskaper som vi vill se, eller tror oss vilja se, och som gör att vi älskar dem ännu mer. Och ibland förändras något inom oss och vi inser att vi inte alls älskar den där egenskapen! 😐

Fast jag kan till viss del köpa att vi själva skapar förälskelsen också. Till exempel om jag går omkring och är allmänt hög på livet, älskar allt och alla. Och plötsligt kanske jag hittar en person som min själ och min biologiska kropp och hjärna och hela köret bedömer som lämplig partner, och boom så applicerar jag mina känslor på den personen!

Kanske? 🤪

Jag är ju en sån också som, tror jag, ofta blir kär i kärleken. Den där känslan. Den har ju ofta varit ungefär samma och den är så härlig. Bara det att den blev ungefär ljusår vidare och så mycket starkare och mer nyanserad och uppslukande den här gången 😊😍

Ja, det var nog allt för nu 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
1/24/14, 9:44 AM
#5

Oj jösses Miss Hur tänker jag?😃🤔

Ja, typ så som du skriver tänker jag nog.

För mig handlar det mycket om psykologiska aspekter också. Alla rädslor som träder in, alla försvar som vi bär med oss. Våra föreställningar om VAD kärlek är,,,Vad vi Förväntar oss osv,,

Den mänskliga kärleken har en tendens att vilja rama in och kontrollera (oss och andra) och är inte alltid så himla vacker med tanke på våra inneboende föreställningar om vad Kärlek Är.😕

Det begränsar vårt sett att se på kärleken, eftersom vi blandar in den "jordiskt mänskliga aspekten".

Alla är vi på olika nivåer på nått vis.

På något vis så tror jag att vi "fastnar" för människor som har något som vi trånar efter och allt som vi längtar efter finns ju egentligen inom oss. Men vi ser det inte alltid hos oss själva.

Det sägs ju att alla är ett.

När vi lär oss att se igenom våra "föreställningar" om saker och ting och har ett öppet sinne expanderar vi och Kärleken får en chans att expandera.

Precis som själva livet.

Vad det sen är vi längtar efter ja, det är nog individuellt. Men grund känslorna tror jag är de samma inom oss alla.

Sen tror jag ju också att vi dras till vissa människor omedvetet på grund av tidigare liv och ouppklarade händelser/ utvecklings förlopp, eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Jag vet inte om det blev så mycket mer begripligt detta😊

MissInAction
1/24/14, 7:40 PM
#6

Det är intressant hur jag kan läsa ett inlägg flera gånger och uppfatta olika saker. För mig är det ofta så med dina inlägg, de är så djupa och filosofiska ♥ Och samtidigt också raka 😉

Sen tror jag ju också att vi dras till vissa människor omedvetet på grund av tidigare liv och ouppklarade händelser/ utvecklings förlopp, eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Det här har jag tänkt på när det gäller just Mohammed. För bara månader, veckor innan han och jag började prata, så tänkte jag redigt negativa tankar om hur vissa gäng av ungdomar i den här stan och stadsdelen beter sig och ställer till elände som drabbar oss andra. Vissa grupper av invandrare etc. Och jag har fått höra helt chockerande uttalanden från en engagerad politiker om hur vissa muslimska grupper i Sverige tänker och resonerar kring Sverige och svenskarna. Helt jawdropping historier alltså, man tror inte det är sant. Så visst har det satt lite griller i huvet på mig. 

Förstår ni? Min kärlek, öppenhet och förståelse har fått sig några rejäla törnar under åren som jag bott här. Och så går jag och blir kär i en muslimsk kille vars föräldrar är invandrare i deras land 😃 Alltså det tog mig inte lång stund att hitta ironin där! Och jag har helt släppt de oroliga tankar som började komma mot slutet. Så skönt!! ❤️

Vet inte om det var exempelvis såna här saker du tänkte på, rore. Men visst känns det som att vi möter just de människor vi möter av en anledning. Vi ska lära oss något av dem, eller kanske lära dem något 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[rore]
1/24/14, 7:49 PM
#7

Ibland förstår jag inte rent logiskt själv hur jag skriver😞🤔Eller hur jag ska beskriva på ett begripligt sätt. Jätte konstigt.

Muntligt så trasslar jag till det riktigt ordentligt mellan varven för mig själv.

Svårt att göra mig förstådd, eftersom jag upplever att livet är så stort, så många olika djup och skikt.😊

MissInAction
1/24/14, 7:54 PM
#8

Du kanske kör med autoskrift?? Det har jag haft tror jag. Hade ofta det när jag var i tonåren. Bara skrev och skrev, som om någon annan höll i pennan 🙂 Nu har jag inte haft så på länge. Men jag kan tänka mig att när man är i det stadiet och flödet, så fattar man inte alltid efteråt vad det är man har skrivit eller var det där kommer ifrån!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
1/24/14, 8:02 PM
#9

När jag började skriva på riktigt för ca 10 år sedan,  så kunde jag inte fatta hur det gick till.

Det var magi på hög nivå för mig då när orden flödade fram över papper. Det är som du säger handen och pennan fick ett eget liv. Språket i skrivandet var mjukare. Jag pratade inte alls så som jag skrev.

Under åren som gått så tror jag att det var handens och pennans rörelser som gjorde att mitt förutsägande tänk, det som alltid ifrågasätter och kommer med sina färdigställda konstruktioner  fick backa.

Jag hann liksom inte med att  resonera logiskt med mig själv.

Jag hittade en kärna inombords som kändes äkta och sann för mig.

Låter fullständigt galet kanske 🤔

linnease
1/24/14, 8:23 PM
#10

Låter logiskt och häftigt Rore! Path of least resistance ❤️

retep
1/24/14, 10:41 PM
#11

Tänker att man kan vara i "flödet" utan att alltid tänka på det. På olika sätt i olika sammanhang. Men när man vet att all kunskap, all information, allt man vet, (även om man inte vet, vet var det kommer ifrån) redan finns i fröet, latent strukturerat i Medvetandet. Ja då vet man att det man aktiverar i det yttre i en tanke, i en text här, öppnar för flödet, som bubblar upp direkt ur Källan. Min erfarenhet av Universell kärlek ger också upplevelsen av att personlig kärlek har många möjligheter, mer än en , säkert många kan vara eller bli den rätte. Jag levde med min stora kärlek, hon som var helt rätt för mig. Men hon dog! Nu lever jag med en annan, lika stor kärlek, som är lika rätt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
4/13/14, 2:35 AM
#12

Det dyker ibland upp citat i mitt newsfeed på FB, som handlar om love, jag tror att det är från A-Hicks men är inte helt hundra just nu. Kanske var Paulo Coelho. 

Något i stil med it matters not who you love, how you love, why you love etc.. it matters only that you love.

Och just det har jag hört Abraham prata om i många workshops också. Att vad spelar det för roll egentligen när vi känner kärleken? Är det då viktigt varför vi känner det? Så det vore bara dumt av mig att hålla tillbaka eller känna mig liksom snuvad på konfekten bara för att jag själv "skapat" det jag känner för en annan människa 😛

För kärlek är härligt! Det vore väl bara dumt att ifrågasätta det… ♥

Förresten, kan någon förklara det här med att kärlek och vänta och tålamodhänger ihop? Det har jag hört och läst så många gånger. True love waits.. love is about waiting.. etc etc. Hur då?? 
Att man ska vänta ut yttre omständigheter?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
4/13/14, 6:55 AM
#13

Ja, jag har också funderat över den frasen, kärlek och vänta och tålamod:) Men jag tror att vi ska ta bort stressen i våra liv. Stressa inte fram kärleken, stressa inte fram i tillvaron alls, stanna upp, känn tålamod, så dyker något fantastiskt upp och tiden man "väntade" känns som sekunder.

Annons:
Otroulig
4/13/14, 11:06 AM
#14

Nä precis Olli, jag tror att detta är fraser som ska hjälpa oss. För när vi väl hittat en person vi förälskat oss i så vill vi bara vara med den NUUUU! Vi människor är väl lite otåliga och och vi behöver bara vara i nuet och njuta av det som är. Allt har ju sin tid.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
4/13/14, 2:29 PM
#15

Ja, att inte stressa och pressa, att komma ihåg att allt har sin tid. Att kärleken kommer när det är rätt - you can't hurry love finns det väl en låt som heter 😛- och när man har kärlek i sitt liv så finns den där, oavsett vad.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
4/13/14, 9:03 PM
#16

För mig var det en stor aha-upplevelse och FRIDKÄNSLA att inse att:

om det inte finns än, så finns det mer att jobba med, i mig själv☝️🙂.

Så, det går inte att skynda fram något som inte finns ännu i ens vibb. Det gäller ju inte bara kärlek utan allt ( i mitt fall hälsan) .

Och försöka titta på det helt utan självkritik , inte " åååh vad värdelös jag är som inte kommit längre, o jag har så mkt att jobba med!😟" Utan bara ta det i sin famn på nåt sätt, gilla läget, vara glad för varje grej man hittar i stället, som man kan lossa på, bli lite friare för varje knut man knyter upp🙂.

MissInAction
4/14/14, 7:35 AM
#17

Och gissa vad som kommer upp i min FB-newsfeed 😉
Från Abraham-Hicks:

Two people could come together and, without even knowing it, work their way up the emotional scale into alignment with who they are, and then find that in-love-ness, or two people could be out there individually moving up the emotional scale, coming into alignment with who they are, being tuned in, tapped in and turned on, and then Law of Attraction brings them together, and BAM, it’s there immediately. That in-love feeling that so many people think is about the other person, is really about the other person’s influence on you coming into alignment with the fullness of who you are, because that’s what that feeling is.

BAM! 😛😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
5/1/14, 8:50 PM
#18

En annan sak som jag tänkt en del på på sistone och som återigen kom upp i mitt FB-newsfeed i dag. Det här om huruvida man kan sluta älska en människa. Tänkte att jag startar inte någon ny tråd utan tar det här inne 🙂

Det jag läste var ungefär, you don't stop loving someone. Either you always will, or you never loved them at all.

Jag vet att det "bara är ord". Men jag har tänkt på det. 
Hur tänker ni?

För jag kan ärligt säga att jag älskar inte en enda av mina expojkvänner. Då, när vi var tillsammans, så trodde jag ju att jag gjorde det.

Nu räknar jag inte in Mohammed här. Honom älskar jag fortfarande. Tiden får väl utvisa hur länge… uppenbart är i alla fall att han förändrade allt 🙂 men, också det faktum att jag innan honom lärde mig att älska mig själv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/1/14, 8:59 PM
#19

Intressant tanke… Jag har inte älskat så många i min dar men de jag har älskat de älskar jag fortfarande - mig själv, mina barn, mina föräldrar, min mormor, min man… 🤔

linnease
5/2/14, 12:14 AM
#20

Hm.. Source älskar ju ALLT! Och vi med innerst inne därmed :D Så ja?! Beror ju bara på perspektiv, att välja ett perspektiv där man gör det..

"Wanted and unwanted is in every particle in the universe"

Annons:
MissInAction
5/2/14, 7:27 AM
#21

Hehe ja visst är det intressant.

Om jag säger såhär då - jag älskar nog mina expojkvänner lika mycket som jag älskar Harley, som jag inte träffat, i USA. Ungefär så känner jag 🙂

Jag tänker nog att det finns en slags romantisk kärlek, och den känner jag inte alls för dem längre. Det är klart att de har en speciell plats inom mig på något sätt men ja, älskar jag dem? Som medmänniska, ja. Fast då tycker jag att det handlar om en annan sak. Eller ett annat perspektiv 😛

Nu blev jag snurrig 🤦‍♂️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/2/14, 7:42 AM
#22

Allt kokar nog ner till vad man lägger i ordet "kärlek" och det är mig olika för oss alla. Att känna kärlek och att älska är för mig inte samma sak. Känna kärlek gör jag till det mesta här i livet, att älska är djupare, mer större.

MissInAction
5/2/14, 7:56 AM
#23

Tack Kathja, där satte du huvudet på spiken för min del😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
5/2/14, 9:04 AM
#24

Jag älskar alla mina x från djupet av mitt hjärta. Passion och attraktion är helt borta. Jag älskar mitt x jag gjorde slut med och som ff plågar mig. Kärleken är evig. All kärlek jag fått eller gett finns alltid kvar. Helt oavsett vad som därefter har hänt.

linnease
5/3/14, 5:49 PM
#25

Hm ja.. känner mer som Älvan tror jag. Sen, attraktionen och passionen, den där riktigt djupa känslan ava tt dela saker och kärlek just NU flyttar ju runt lite, tio år med den, fem år med den, ett halvår med den.. beroende av vad man har att dela med de andra i stunden typ..

szirius
5/3/14, 6:02 PM
#26

Jag älskar oxå mina ex på det sättet att jag bara önskar dem allt gott i livet, det finns inget agg kvar över något. Attraktion och passion noll. Som älvan skriver känner jag med, den kärlek som en gång funnits finns ju alltid kvar  i någon form, jag kan känna tacksamhet och uppskattning över det fina vi haft, och fokuserar på det istället för på /hur/att det tog slut( fast jag tänker väldigt sällan på mina ex, typ aldrig).

Spirit Of Light
5/3/14, 9:37 PM
#27

Heeej MissInAction!❤️

Tänkte passa på och bifoga en helt underbart bra channeling ang vad kärlek är och hur kärlek ses på ur ett djupt andligt perspektiv, och förhoppningsvis kan det bidraga med ett ytterligare perspektiv på frågan du tog upp och ytterligare räta ut ev. flera frågetecken..😉

Ha det underbart!👍

Infinite LOVE and LIGHT to YOU. In ALL-ways…as always❤️❤️❤️

Channeler: 

Karen Doonan

Greetings dear ones, we are the High Council of Orion and we come to guide and to support. Our "subject" that we wish to guide around is the human definition of "love" and the boundaries that are ignored and created around this very human concept. LOVE JUST IS, it has no boundaries, it has no definition yet on planet earth you have been taught not only to define it but also to alter it to your every need and whim. This is distortion and we are here to guide more fully on how this may now be challenging for you in this your human form.

No other race/realm in the universe defines LOVE, all embrace and allow the LOVE that IS to flow freely for ALL is created from the LOVE that IS but the human race has been taught to use the LOVE that IS as a weapon and this is not TRUTH. To state that you "love" another human being and place definition on the way in which you will love them distorts the situation and binds you to lower dimensional frequencies that begin to arise as the person that you state you love then tries to stay within the boundaries that YOU have created FOR them. Do you understand our guidance dear ones? do you understand how you set up a scenario of expectation that cannot be met by anyone other than SELF for it is only SELF who has created therefore it is only SELF who can experience?

Many walk in the teachings of distortion around LOVE on planet earth at this time. Many family units are now under vast pressure as the word "love" is used to try to control and to manipulate, sometimes consciously but often unconsciously and we draw your attention to the need to detach from this scenario. LOVE JUST IS and YOU ARE.

To hold expectation is to dance with the lower energetic frequencies that are now dissolving across and within planet earth. Many are now stating that "if only" and then defining further, LOVE KNOWS NO FEAR and yet LOVE is created from the scenarios of fear upon and within planet earth. If you are holding on to another under the guise of love and putting more and more accent on what they do that is not acceptable to you then you are not in "love" you are in fear, do you understand our guidance dear ones? For LOVE is an expansive emotion and an expansive energy, you cannot state that you "love" another human being then hold on to them tightly for you contain and restrict their energy signature, this affects also your energy signature for frequency will try to resonate with frequency, the result is containment and restriction for both parties and the situation then allows for the lower dimensional frequencies of frustration and anger to begin to arise. For within the lower dimensional frequencies of the old earth is only containment and suppression.

Many state that it is precisely because they "love" another that they do what they do and this also is containment. LOVE JUST IS and YOU ARE. The need for ALL to become more responsible for all that they do and all that they create is now pushing for expansion and yet many hold on tightly to ALL around them fearing that they will "lose" them. Loss is a smoke and mirror of the old 3D earth dear ones, for ALL ARE ONE and ALL ARE CONNECTED. You lose no one in this your human life experience, you are going through the human life experience on this planet in order to grow and expand, you cannot comprehend how far you will expand or grow until you begin to step out of the containment and suppression and open your heart fully. For the HEART KNOWS TRUTH and TRUTH JUST IS.

The boundaries set around LOVE are distortion, for why would you place any "rules" on the LOVE that flows freely around you and through you? why would you contain your energy signature in order to "allow" another to LOVE YOU? Many walk the planet in frustration and anxiety believing that somehow they are unloveable and yet failing to understand that LOVE is the very fabric of the universe, ALL ARE LOVE for ALL JUST ARE and ALL ARE ONE. Do you understand our guidance dear ones?

The family unit is where the distortions were anchored for the old earth knew that containment by those who you were physically related to was a denser vibration than those outwith the family unit. Hence many are now walking the tightrope between hearts desire and freedom and we guide for you to dissolve this patterning. Your human family are NOT YOU, your friends are NOT YOU, only YOU are YOU and we ask for you to process our words through your heart space for the heart knows TRUTH.

Do you allow the LOVE that IS to show you TRUTH dear ones? do you let go and allow the universe to show you the wonders of your BEing? or do you fall to the smoke and the mirrors of the old 3D earth world that teaches that love does not exist? in order for the old world to survive and for it to be fed by the lower dimensional energy frequencies LOVE had to be re-created for the human race. So LOVE has been taught to you as something to be feared, something to be endured and this is distortion dear ones. For LOVE just IS and it knows no boundaries, no rules and no containment. Believing that "love hurts" keeps you within the containment created by another for you, do you understand our guidance? to walk freely in the LOVE that IS to understand that YOU are FREE and that YOU ARE.

To define LOVE is to define the wind or the rain, it is to define breathing dear ones and we ask for you all to begin to dissolve the prison walls you have allowed others to build around you, in many scenarios you have helped others build those walls for you. "LOVE is the answer, no matter the question" is our channels motto for it is TRUTH. LOVE will dissolve any other frequency for it is the highest frequency in the universe. It is the balm to your SOUL when it is allowed to freely flow around you and within you. Allow it to heal you, allow it to expand you and allow it to show you TRUTH.

Where you find another stating "it is only because I love you that I …" then step back, for they are attempting to create a boundary born out of fear. It is not the responsibility of YOU to help them create that boundary for the boundary is not TRUTH. LOVE JUST IS dear ones. Many boundaries are now falling and the fear that is now being generated is born out of the teachings that teach that boundaries are needed or chaos will resume. ALL JUST IS dear ones, you create from moment to moment, why would you need a boundary if you are in balance and free?

We are the High Council of Orion and we come to you at this time in order to help clear your vision for many are now attempting to pull you out of balance. Their need for control and boundaries heightening and the LOVE that IS now anchors fully upon and within planet earth. Why would you fear the very frequency that binds the universe together? why would you allow the LOVE that IS to keep you in the containment you are so eager to dissolve? the words of others are frequencies and we guide you detach from ALL lower dimensional energetic frequencies. LOVE is often the most overused word on planet earth, so used that many filter it out, become more aware of the context in which it is used and FEEL TRUTH dear ones. Those who state "I love YOU" in many cases are stating that they fear you for they do not understand you or why you are here. Those who LOVE often never utter the words, their actions speaking louder than any human word. We ask for you to FEEL LOVE and to understand that LOVE is available to ALL at this time but you must CHOOSE to ALLOW the LOVE that IS to flow around you and through you. It is there for you at all times regardless of your sex, your race or your colour for LOVE JUST IS.

We send the LOVE that IS to you at this time, we wrap it around you, may it flow freely around you and through you and may you use its frequencies to create the life that you dream within the heart space for ALL JUST IS and YOU ARE. We are with you as you walk out of the containment created by you and for you by a race that sought to control and to suppress. A race that could not understand the frequency of the LOVE that IS for they were not resonant with said frequency. Allow their legacy to dissolve by pouring the LOVE that IS through all that you have been taught as truth. That which is TRUTH will remain and that which is not will dissolve. ALL JUST IS and YOU ARE dear ones.

Copyright Karen Doonan, all rights reserved

www.crystalline-sanctuary.com

www.thegalacticportal.com

www.whisperinguniverse.net

Article may be reproduced in its entirety if it remains unaltered in any way including its format which is written. Author and authors websites and links must be stated clearly.

Annons:
MissInAction
5/4/14, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Hej hej Spirit 😎♥
Oj vad mycket! Kul! Jag har lite småbråttom just nu för jag ska iväg men jag ser fram emot att läsa! Tack så mycket! 😃
Kul att du smyger omkring här inne och när du väl skriver något så är det alltid spot on!

Och så tänkte jag slänga in en bild… den skulle ju kunna platsa i vilken tråd som helst egentligen, eftersom det här med kärlek till en partner kommer upp i var och varannan tråd, i olika former 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Spirit Of Light
5/4/14, 7:40 PM
#29

Tack så mycket för dina smickrade och snälla ord om mig Missi❤️, det gör mig jätteglad😃🌺 Och hoppas du iaf kan få någon nytta av det jag bifogade…även om det var rätt mycket som sagt..🙂

Superhärligt att ta del av det du bifogade från Abraham Hicks med, det var verkligen kloka ord och kunde platsa i vilken tråd som helst som sagt👍

Ha en fortsatt underbar dag!☀️

Infinite LOVE and LIGHT….always ❤️❤️❤️

MissInAction
5/5/14, 5:38 PM
#30

Då så har jag läst ☀️
Hehe, det kom nog upp ännu fler frågetecken! Eller förvirring, ungefär i stil med vågar jag lita på att den kärlek jag känner är god? Att den är äkta? 
Jag får utgå ifrån att så länge det känns bra och rätt, så är det bra och rätt. 

Jag gillade särskilt två stycken i mitten av texten, det som börjar med To define LOVE is to define the wind or the rain, 🙂

Tycker verkligen om såna här texter eftersom det väcker så mycket tankar hos mig. Och rör om lite bland de tankar som finns. Och just när det gäller den universella kärleken, det känns så spännande… till och med att det kittlar inombords när jag tänker på det 😍 Mäktigt! 
Fast lite svårt att greppa.

Och var kommer kärleksrelationer in? Hur pusslar jag ihop allt? 

Något som nästan lika gärna hade kunnat ligga i Insikts-tråden är att jag under det senaste dryga halvåret förstått att det jag måste påminna mig om, är att alla älskar på olika sätt. Och att alla är olika. Jag kan inte förvänta mig saker av andra, utifrån hur jag själv tänker och agerar. Det har jag nog alltid gjort, och det slutar med att jag blir frustrerad och besviken. Jag vill tillåta att en annan människa älskar mig på sitt sätt! ♥
Nästa grej är att jag vill vara tillåtande. Motsats till svartsjuka. Jag har inte direkt haft anledning till svartsjuka i mina tidigare förhållanden, tack och lov. Det är väl mer när jag inte vet vad personen känner, som jag kan känna det! Men kärlek handlar inte om att äga eller ha. Det hör inte hemma där alls, och jag vill inte känna svartsjuka kring en människa som jag älskar - jag vill att hen ska vara lycklig på det sätt som hen väljer ♥ och detta inbegriper även att hen väljer att leva utan mig. Lättare sagt än gjort många gånger, men jag har precis varit där och den insikten är så skön och befriande.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
5/5/14, 5:55 PM
#31

Villkorslös kärlek tänker inte på vad den får tillbaka. Den ger för att givandet i sig är hela poängen. Ge till nån annan och samtidigt ger du till dig själv. :)

MissInAction
5/5/14, 7:31 PM
#32

Håller fullständigt med, Älvan ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
5/5/14, 7:53 PM
#33

Jag kan ge villkorslös kärlek, men jag kommer aldrig att kunna ta emot den om jag inte förmår att också ge den till mig själv.

När jag kan det så är att ge någon annan, att ge till mig själv.

❤️

Älvan
5/5/14, 9:03 PM
#34

Liv Så sant. :)

Annons:
szirius
5/5/14, 9:12 PM
#35

#33 _Jag kan ge villkorslös kärlek, men jag kommer aldrig att kunna ta emot den om jag inte förmår att också ge den till mig själv.
_

👍

Jaaa, jag tyckte inte att det stämde det här med " du kan bara älska andra om du älskar dig själv" för jag kunde älska andra även när jag var yngre, men inte mig själv lika lätt…..och framförallt inte ta emot kärlek från andra! Känns som att detta stämmer mkt mer : " du kan bara TA EMOT kärlek av andra om du älskar dig själv"

MissInAction
5/5/14, 10:53 PM
#36

Ja det är väl så! Älskar man inte sig själv så är det mycket möjligt att man inte anser sig värdig att bli älskad.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/5/14, 10:56 PM
#37

Slogs av ett citat från filmen "Hundraåringen .." som vi såg härom dagen. Apropå att förstå detta med kärlek. ~Tänk inte så mycket, bara gör det. ♡

retep
5/6/14, 8:29 AM
#38

Tänker att älska sig själv, det är inte något man gör…utan något man är! Att leva i och med Universell Kärlek, fri och oskyldig som ett barn, nära Gud. Det är all kärleks grund, är att osjälviskt älska livet. Möten och relationer är och blir naturligt kärleksfulla och upplevelsen av att älska hel.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
5/6/14, 9:29 AM
#39

Amen till det retep!

szirius
5/6/14, 1:41 PM
#40

#38 ja precis, det är något man ÄR…och det är på ett opersonligt plan egentligen, man låter kärleken flöda GENOM en..så upplever jag det…

retep
5/6/14, 4:32 PM
#41

Går tillbaka till #0 och MissInActions fundering…Tänker att med utgångspunkt i Universell Kärlek och att jag lever mitt liv med den uppmärksamheten. Då är jag så nära det som är Ett, skapar i samklang med livet, möten och relationer. Personlig kärlek blir motorn i de olika förhållanden jag har, har haft i livet. På andra sidan av myntet den andre, de andra personer jag är i relation med, delar Karma med. Underbara Karma, ger mig möjlighet, att möta dig, befria mig, möta mig, befria dig, älska dig, vem du än är… Och härifrån fortsätter frågorna…visar sig svaren…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[::Vera::]
5/6/14, 7:43 PM
#42

#38

Jag tänker så här just nu.

Att kärlek är ett flöde av energi som uttrycker sig genom känslan kärlek. Eftersom kärlek är ett flöde så måste en rörelse finnas. Rörelsen uppstår av tankar, ord och agerande.

Utan tankar, ord eller handling så finns inget flöde och därmed kan inte kärlek bara vara något som är… för mig. Kärlek är därför något som jag ger och får genom goda tankar, ord och handling. Det är detta som jag kan förstå, och kan ge och ta emot med mina mänskliga sinnen. Några av oss kan med lätthet även känna energierna. Andra kan det ibland, och vissa kan det aldrig.

Guds/Universums kärlek är däremot ÄVEN något som bara ÄR, men eftersom vi människor behöver förstå på ett helt annat plan, så har Gud/Universum ordnat ett sätt för oss att känna kärlek/älska som är begripligt för så många som möjligt. Kärlek är dock alltid ett energiflöde.

MissInAction
5/6/14, 7:43 PM
#43

Aha retep!! Första gången jag läste #38 så fattade jag ingenting. Nästa gång så blev det aha! 🥳 Ja men precis så… det är något man är! ❤️

Och nu känner jag exakt samma sak kring #41 också… får fundera vidare.

Älskar alla era svar här inne! 🤗 
Tycker som sagt att det är superintressant, det här med Kärleken! Särskilt när man tänker på att släppa att försöka identifiera det, men man vill ändå diskutera det!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Open
5/6/14, 7:53 PM
#44

Det vackra med kärleken är att det aldrig slutar att fascinera oss, leka med oss, hitta oss, lära oss… tills vi inser att det är det vi är och att det inte finns något annat :)

retep
5/6/14, 9:46 PM
#45

#42! Visst, man kan tro att kärlek uppstår i rörelsen av tankar, ord och agerande. Men Kärlek är alltid ett flöde, direkt ur Universum och Guds vilja, oberoende av människors känslor, tankar, ord och handlingar. Däremot är det så att vi genom våra känslor, tankar ord och handlingar uppfattar och uttrycker kärlek.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
5/6/14, 10:14 PM
#46

Retep

Tack för dina tankar! Att uttrycka är för mig likvärdigt med att ge. Om jag förstår dig nu, så tror du som jag att kärlek är något man kan ge till sig själv samtidigt som det också bara är…?

szirius
5/6/14, 10:19 PM
#47

# 44 ❤️

en kär lek😃

retep
5/6/14, 10:21 PM
#48

Jag inte bara tror…Kärlek är det jag är och därmed något jag kan ge.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[::Vera::]
5/6/14, 10:24 PM
#49

#47 …Ja jag vet!… Det är så enkelt och självklart för er! 😃😉❤️

szirius
5/6/14, 10:30 PM
#50

# 49 heheeee, du skojar va😂, lätt med min make, vänner och skapelsen, det större perspektivet❤️, inte alls enkelt för mig med vissa släktingar🤪🤐

Men jag känner in orden i #44 , att det faktiskt inte finns nåt annat än kärlek…att allt misschmash o förvirring beror på att vi glömmer bort kärleken…men även det är ju en lek på nåt sätt…glömma vem jag är, minnas vem jag är, glömma, minnas…🌊✨

[::Vera::]
5/6/14, 10:40 PM
#51

Szirius, nej jag skojade inte alls, förlåt jag uppfattade dig helt fel. Det låter så enkelt ibland att jag blir mörkrädd för mig själv. Fast det gör mer gott än dåligt att se alla glada gubbar och hjärtan 😃. Tack för att ni finns! ❤️

[Kathja]1
5/6/14, 10:55 PM
#52

Det är enkelt Liv, men samtidigt väldigt komplicerat för vi är såååå duktiga på att krångla till det. Om vi bara kunde slappna av och vara det vi är så hade vi upptäckt att vi är kärlek hela tiden, något annat finns inte. Men i detta att uppleva oss själva som frånskild allt som är har vi möjlighet att uppleva allt som är. Det är som att vi behöver ta ett steg bakåt för att de vad det är vi ser, när det väl är gjort så är det enkelt.

[Kathja]1
5/6/14, 10:55 PM
#53

Det är enkelt Liv, men samtidigt väldigt komplicerat för vi är såååå duktiga på att krångla till det. Om vi bara kunde slappna av och vara det vi är så hade vi upptäckt att vi är kärlek hela tiden, något annat finns inte. Men i detta att uppleva oss själva som frånskild allt som är har vi möjlighet att uppleva allt som är. Det är som att vi behöver ta ett steg bakåt för att de vad det är vi ser, när det väl är gjort så är det enkelt.

[::Vera::]
5/6/14, 11:15 PM
#54

Kathja

Irriterande sak att jag krånglar/ifrågasätter/analyserar det som är självklart, och oftast inte gör det när jag verkligen borde göra det. Men jag är som jag är just nu och allt är säkert som det ska, som du brukar säga 🙂.

Ja, det ligger mycket i det att ta ett steg bakåt för att se vad det är vi ser…Tack

szirius
5/6/14, 11:23 PM
#55

#51 känner igen det där hööru 😉

# 54 du är ju inte ensam..jag tror att vi lite till mans krånglar till det🤪🤗…bara det att man kan öva på att acceptera sig för att man gör det, så försvinner åtminstone ett motstånd…😇

Annons:
[::Vera::]
5/6/14, 11:30 PM
#56

Szirius, eller tänk om man kunde tycka att det t o m var en god egenskap att krångla!? Vad härligt det skulle kännas!… Acceptera är ett ord som suger energi ur mig just nu.

MissInAction
5/6/14, 11:59 PM
#57

Ooh #42 skickades samtidigt som mitt inlägg, och det makear också sense för mig! Tack! 😎 ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
5/7/14, 12:02 AM
#58

#56 jamen SKIT i att acceptera o ba 🥳#lovely mee för att jag krånglar så!" Jag är med!🤗 ( tramshumör)

[Kathja]1
5/7/14, 7:02 AM
#59

Men Liv det ÄR en god egenskap att krångla, annars hade du inte haft den. Du har valt att vara en som "behöver" krångla för att komma vidare. I alla fall för nu.

SHIAWASE
5/7/14, 4:09 PM
#60

Ja!!! ni som vill krångla,, krångla påååå! själv är jag en icke-krånglare ( fick därför stämpeln som "ytlig" och "fjortis" i min ungdom,,,, haha!!)

När det gäller kärlek och älska så är jag nog helt på peters linje….

Vi bara ÄR kärlek,,, och är vi verkligen upplever den universella kärleken så inser vi också att det vi vanligtvis kallar för kärlek ,,, inte alls stämmer överrens med den universella,,,,

Första gången jag upplevde detta så dök tanken upp" vad är det som jag har kallat kärlek hittills?" MEN det är också kärlek , självklart,,,

Fast i en annan form,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
5/7/14, 4:31 PM
#61

Ja.. kärlek i mer konkret form är med.. konkret bara! Så vi kan interagera med den, leka med den, kolla på den.. Att liksom ha nåt (nån) utanför sig själv att förhålla sig till är spännande, och annorlunda liksom..

Älvan
5/7/14, 5:10 PM
#62

Liv Krångla är bra! Jag har valt mycket krångel i livet och det har varit bra! Det har format mig till det jag är. :) Min hjärna har varit tvungen att analysera allt för att hitta tillbaka till äkta kärlek och Gud igen. Det togs ifrån mig som barn och sen har jag nu krånglat mig tillbaka efter många år. Allt krångel har nu gjort att jag ibland helt kan leva i kärleksflödet. Menar att man kan komma till samma punkt genom olika vägar. Min var inte spikrak och det var bra för mig. Alla vägar bär till Rom. Ingen väg är "bättre" än någon annan. Hjärnan och hjärtat får nu båda ta plats i mitt liv. Både kärlek och Gud är välkomna. Tack krångel! ;)

Annons:
[::Vera::]
5/7/14, 7:16 PM
#63

Älvan :-)

Ja då bär min väg väl mig till Rom den med. Tackar min krånglande hjärna i förväg  ;)

szirius
5/7/14, 8:22 PM
#64

Missi, var det du som hade det där om munkar som pratade om varför folk skriker till/på varandra? 😃Den var så braaaa…och självklar liksom. Kan du inte lägga in den här, tycker det är i temat på nåt sätt…❤️

Wow jag är verkligen inte nära att kunna tacka för mitt krångel…försöker gilla läget att det är så jag gör, men kan inte säga att " det är därför jag är den jag är"…för den jag ÄR ligger ju just utanför , eller innanför allt krånglande😂

retep
5/7/14, 8:46 PM
#65

Det var längesedan jag tillät mig att använda krångel som en slags ursäkt! Men visst kan det fortfarande ske att jag inte är riktigt uppmärksam och hamnar i den fållan! Vet att krångel inte är nödvändigt utan mer ett val vi gör…mer eller mindre medvetet. Återigen är det vår uppmärksamhet som är nyckeln.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
5/7/14, 9:15 PM
#66

#65

Vi har olika livserfarenheter, vilket gör att vi behöver hitta olika vägar som leder oss vidare och tillbaka till kärlek. Det finns ingen gemensam väg, för vi är unika var och en av oss. Om vi inte ser och förstår vår unika väg, så är det väl bra om vi hittar den genom att tänka och känna? Hur ska det annars gå till?

Mitt val är långt ifrån där jag vill vara just nu. Och jag tror inte att det är någon bra idé av mig att fortsätta att anklaga mig själv för där jag är just nu. Du får gärna kalla det ursäkt, men jag tänker annorlunda.

Älvan
5/7/14, 9:37 PM
#67

Min livsväg ingår krångel i. Jag har valt det retep. Det finns en mening för mig med det. Jag gick från en punkt att först vara optimist i tidig barndom. Livet formade mig till en pessimist. Genom analyserande och fortsatt krånglande har jag nu åter kommit tillbaka till optimist. Jag har bevisat för mig själv att det är möjligt att göra en så stor förändring i synsättet på livet. Hur skulle jag i hjärtat vetat att stora livsförändringar är möjliga? De flesta tror att man föds till antingen pessimist el optimist och sen fortsätter man så hela livet. Jag VET av hela mitt hjärta att människan har en oändlig förändringspotential. Jag har ju själv upplevt det. Därför kan jag nu välja en mindre krånglig fortsättning på livet eftersom jag nu har en viktig erfarenhet. Kärleken fanns alltid inom mig. Jag var hela tiden älskad. NU vet jag det. DÅ visste jag inte det. Detta betyder bla att jag kan med övertygelse hjälpa mina medmänniskor i mitt jobb. Jag VET att allt är möjligt. Det märks i mitt arbete. Jag vet att det gör stor skillnad för även mina barn. Jag lever mitt liv som ett exempel på ett liv man kan leva. Jag är ett sk "maskrosbarn". Det finns inte så tjock el hård asfalt som jag inte kan tränga igenom. Livskraften och kärleken är så stor! Jag är tacksam för allt svårt jag erfarit. Och det är höga berg jag bestigit. Lyckan är stor på toppen kan jag säga när man har kontrasten i dalarna att jämföra ! :)

MissInAction
5/8/14, 1:00 AM
#68

Ja szirius, det var jag! Här kommer texten 😎
Jag kände att wow, precis! Det makear sense! Så självklart ♥

Spiritual Story : WHY WE SHOUT IN ANGER

A Hindu saint who was visiting river Ganges to take bath found a group of family members on the banks, shouting in anger at each other. He turned to his disciples smiled and asked.

'Why do people shout in anger shout at each other?'

Disciples thought for a while, one of them said, 'Because we lose our calm, we shout.'

'But, why should you shout when the other person is just next to you? You can as well tell him what you have to say in a soft manner.' asked the saint

Disciples gave some other answers but none satisfied the other disciples.
Finally the saint explained, .

'When two people are angry at each other, their hearts distance a lot. To cover that distance they must shout to be able to hear each other. The angrier they are, the stronger they will have to shout to hear each other to cover that great distance.

What happens when two people fall in love? They don't shout at each other but talk softly, Because their hearts are very close. The distance between them is either nonexistent or very small…'

The saint continued, 'When they love each other even more, what happens? They do not speak, only whisper and they get even closer to each other in their love. Finally they even need not whisper, they only look at each other and that's all. That is how close two people are when they love each other.'

He looked at his disciples and said.

'So when you argue do not let your hearts get distant, Do not say words that distance each other more, Or else there will come a day when the distance is so great that you will not find the path to return.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
5/8/14, 10:26 AM
#69

Tack Missi❤️🙂

Retep, nice for you🤗…tror att man kan få taggarna utåt lite om man benämner det som "ursäkt", även om jag inte tror att du menar något dömande med det…vi gör nog alla så gott vi kan🙂…man kan vara medveten om sitt krångel utan att för den delen kunna bryta de banorna direkt…jag ursäktar mig inte, utan vet mkt väl att dessa tankebanor är skapade  - och kan omskapas- och då är det bättre, mer givande och mer läkande att hålla en förlåtande och nyfiken attityd till det hela, än att anklaga sig själv… tycker Liv uttrycker det fint🙂

#67 vi skapar ju själva, vissa av oss behöver visst dessa extrema kontrasterna för att känna på HELA livet i sitt omfång här på jorden 😉…maskrosbarn har för mig nåt neggo i sig, vill inte identifiera mig med det🤐, men bilden av att man kan blomma och finna livskraft genom asfalten är fin🌺

Men tror du verkligen att nån föds till pessimist🤔? Jag tror att det alltid är något vi formas till…ett litet barn är oskyldigt och rent och fylld av liv i början, sedan beror det på hur kärleken och tryggheten runt detta barn ser ut, hur självbilden mm formas …

Tycker att du tar upp en viktig aspekt, nämligen att när man gått igenom saker själv så kan man sedan guida/ finnas för/ förstå och hjälpa andra…har funderat en del på detta och de bästa, mest lysande förebilderna jag har, är såna som har en "botten" i sig, som kan relatera och förstå men som har kommit vidare…utan högfärdighet i det utan bara finns i värme och tålamod…

Annons:
retep
5/8/14, 10:48 AM
#70

Min uppfattning kring det här med "krångel" är att det mer handlar om personlig utveckling, än det handlar om andlig utveckling. När jag upplevde att de båda kan gå hand i hand. Insåg jag också att det inte längre var det personliga eller den personliga utvecklingen som var grunden. Insåg att kraften och energin som ledde utvecklingen, var andlig och Universell. Att ren Kärlek alltid varit, var där! När jag från min personliga uppmärksamhet istället väljer att uppmärksamma mig själv i Kärleksnärvaron och mitt andliga liv. Då upplöses ganska spontant allt "krångel" och Kärlekens och Andens intelligens tar över och flödar fritt ut i och genom min person och personlighet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
5/8/14, 10:58 AM
#71

#70 ja för mig har krånglet med "egot" att göra…så fort jag kan "ta ett steg tillbaks" från allt personligt och gå in i det andliga, universella helt så upplevs ju inget krångel🙂.Det gör jag dock lättast i ensamhet…bland andra tappar jag lätt fokus och personifierar mig med egot mer…

[::Vera::]
5/8/14, 1:13 PM
#72

Jag är tacksam för att ni så generöst delar med er av era tankar. Tar in dem, känner dem, prövar hur de känns i mig. Så gör jag här och ute i livet. Så gör jag med alla energier, tankar och känslor som kommer in i mig. Alla möten betyder något. Allt har en mening. Det hjälper mig i min personliga och andliga utveckling. Är mer uppmärksam på alla plan än någonsin tidigare i mitt liv. Tack!

Älvan
5/8/14, 1:30 PM
#73

Fina Liv! :) Jag funderar på "compassion", det finns inget bra svenskt ord men kanske medlidande. Jag tycker det är ett uttryck för kärlek. Att se på sig själv med compassion och andra. Det finns i buddhismen, men jag tycker även Jesus tydligt gav uttryck för det. För mig är det ett bra rättesnöre mot min nästa. Inte döma utan känna compassion. Jag har tack vare mina negativa erfarenheter och mitt lidande mycket lättare att känna just detta mot mig och andra. Jag skulle inte kalla mitt lidande för krångel. Det är mitt liv och erfarenheter. Att tänka i termer av att krångla gör att det ligger nära till hands att bli självanklagande och få skuldkänslor. Det är inte att titta på sig själv med varma kärleksfulla ögon. Mitt lidande är mitt om jag valt det medvetet eller ej är lite oklart. Jag tror dock det var karma som jag löser upp dvs medvetna val kanske före min födelse. Jag tycker inte man kan leva liv rätt eller fel. Man lever ett liv. Punkt. :)

retep
5/8/14, 3:30 PM
#74

Rätt eller fel…vad är det? Vet att jag levt både rätt och fel, att det haft betydelse och samtidigt inte. Vet att jag redan i detta livet lever olika liv. Tänker att det har att göra med mina val och mina olika förhållningssätt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
5/8/14, 11:26 PM
#75

Älvan

Compassion - Ett mycket vackert ord!

Ett ord som rymmer mer än medlidande…Ja ett uttryck för kärlek, det håller jag med om. Att känna omsorg om, att vårda sig själv och andra, en medkänsla som omfamnar allt, oavsett fel och brister. Även för människor som gör en illa.

Buddhismen tilltalar mig när det gäller Compassion & Wisdom.

SHIAWASE
5/9/14, 6:24 AM
#76

Compassion ser jag mer som medkänsla,,,

medlidande är ett ord jag inte använder,,, lida tillsammans,,,hmm🤦‍♂️

Tack förresten älvan för att du kom upp med compassion,, det var nog det jag sökte,, för att beskriva det jag pratade o☀️m  i klottertråden!!! Ska ta och använda det ordet.

Sedan när det gäller  , appropå ord,  att använda ord som lida, krångel, negativ, etc. etc. så har sådana beskrivningar försvunnit ur mitt vokabulär,,,,

att lida är tex. ett förhållningssätt ser jag det som. Där har vi förmågan att ändra förhållningssätt. Vi kan välja att se det som lidande, eller som något annat.

Plus, minus, positivt, negativt,, där väljer jag att använd ord som kontrast.

SJÄLVKLART!!! Betyder det inte att jag aldrig upplever känslan som man känner  som uppstår när det händer något sk "negativt",, MEN genom att ha  ändrat själv på synsättet, att allt sker för mitt bästa, och därmed finns inget negativt, utan det är erfarenheter och kontraster som jag har skapat för att kunna expandera på bästa möjliga sätt, FÖR MIG, alltså,,. Med detta tankesätt, som är så rotat inom mig,, så går det väldigt snabbt att vända på en känsla ,, den kan liksom inte få grepp om mig,, i och med att jag inte kan se det som sker som något negativt,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
5/9/14, 7:42 AM
#77

Tack Shia!
Erfarenhet och kontraster för att kunna expandera ♥ Precis så brukar jag tänka - men behöver ändå påminna mig då och då och det är så skönt att man alltid får de där påminnelserna här inne  🤗🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
5/9/14, 7:52 AM
#78

# 76 Shia, du är ju en stjärna✨, tycker om ditt sätt att kunna beskriva saker så enkelt och "handfast". Och tack för påminnelsen🙂

Ordet krångel är nog för mig inte negativt egentligen. Läser jag ordet så tänker jag på ett trassligt garnnystan…det bara ÄR…nåt som uppstått av lite ovarsamhet och kanske otåligt dragande i nån tråd…och så märker jag det…och nystar upp det…🙂

#77 och å du då Missi, med din mysiga energi - man kan ju inte bli annat än på ÄNNU bättre humör av att titta in här!

Fina människor!🤗❤️

Älvan
5/9/14, 9:13 AM
#79

Shia Medkänsla beskriver en del av ordet bara. Jag förstår hur du tänker med lidandet och delar uppfattningen delvis. Jag talar inte om lidande i en negativ bemärkelse som om jag förstått dig rätt du gör. Dessutom är lidande ett bra ord att använda vid kommunikation med personer utanför LoA världen tycker jag. :) En sak jag vill markera är att inte endast empati är gångbart i förhållandet till medmänniskor. Då man känner empati kan det orsaka att man själv sänker vibrationen och det är oftast inte en bra ide. Man blir utmattad av att hela tiden djupt leva sig in i andras känslor vilket gör att man egentligen förvärrar situationen för båda. I det avseendet är medlidande inte bra! Som sagt; min syn på mig själv och andra färgas starkt av "compassion". :) Visst öppnas många dörrar när man tänker så!

[::Vera::]
5/9/14, 10:21 AM
#80

Balans mellan Compassion och vishet är en av grundstenarna för lycka och kärlek tror jag. Enbart compassion för andra och inte mig, så som det har varit i mitt liv, leder till olycka och lidande, dränering av energi, utmattning. Absolut! Utan lidande så skulle inte lycka existera. Inga kontraster skulle finnas och allt skulle suddas ut. Allt behövs. Allt har en mening. :) Shia, om vi ska välja att se t ex lidande som något annat, för att få kontrasten till lycka, hur kan man se det då? Känns som att jag behöver ett mer konkret exempel här för att jag ska kunna förstå och tillämpa det :). För väljer jag att se det som något annat så försvinner ju kontrasten. ?

retep
5/9/14, 10:44 AM
#81

Återknyter till det här med uppmärksamhet och förhållningssätt! Tänker att compassion, empati, medkänsla lika gärna kan vara något kraftfullt och energihöjande! Att det mer har att göra med mitt förhållningssätt och hur jag hanterar mina egna känslor i den empatiska situationen.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Älvan
5/9/14, 10:47 AM
#82

Liv Tänker att nyckeln är att inte lägga en positiv eller negativ värdering i varken lycka eller lidande. Det är tillstånd som bara är. Det är inte finare att vara lycklig eller olycklig. Det är bara olika erfarenheter som anden vill prova och erfara. Det är expansion om vi lider och om vi är lyckliga. Enligt kaosteorin vill alla tankar bli tänkta, alla känslor bli kända. :)

[::Vera::]
5/9/14, 10:49 AM
#83

Bra Älvan. Mycket bra! :))

Annons:
Älvan
5/9/14, 10:56 AM
#84

Liv Ibland får jag en snilleblixt. I mitt inlägg föll flera bitar på plats för mig. Särskilt när jag efteråt läste vad jag skrev. Blir ju lite stolt att flödet fångades av min hjärna. :) *ler*

[::Vera::]
5/9/14, 11:12 AM
#85

…*ler* Det fångades upp spontant direkt i mig kände jag :). Behövde inte ens känna efter, vilket är mycket ovanligt ;)

szirius
5/9/14, 2:17 PM
#86

# 79 det du förklarar förknippar jag mer med sympati…🤔

Det finns en skillnad för mig mellan empati och sympati. Känner man sympati så dras man lätt med ner, känner man empati kan man möta och se den andra men ändå stå kvar i sin egen höga energi✨

Apropå ert prat om lidande, jag har läst ett citat :

**När du lider , så betyder det bara att du ser på livet på ett annat sätt än Gud ser på det.🌈 **

Och som Älvan beskriver, inget man behöver värdera…det är olika sätt att uppleva helt enkelt.

Har också läst nån bok där nån hade ett samtal med en ängel som förklarade hur ALLA känslor är menade att kännas, det är därför vi har fått den förmågan- det gör människoinkarnationen unik! Så man ska omfamna, acceptera och prova att tom kunna njuta av alla känslolägen, för det är att LEVA.

MissInAction
5/11/14, 1:03 PM
#87

Måste måste måste lägga in en låt!!! Jag hörde den första gången i höstas, så den var en av låtarna som vi varvade ner till på ett av danspassen på F&S, fast i något förkortad version tror jag då denna är 8 minuter. 

Då innan jag riktigt hade reflekterat över texten så mycket, så påminde den mig jättemycket om Mo… och eftersom det här var i typ oktober då han blivit sjuk plus att han börjat dra sig undan, så gav den mig liksom känslan av klump i magen…

Men nu lyssnar jag på låten igen och det känns bättre. Faktiskt så är texten helt underbar ❤️ 
Den handlar om kärlek och hur vi speglar oss i varandra! Och naturligtvis så tänker jag ju på kärleken till en annan, till en speciell.. romantisk kärlek 😍

Men! Så insåg jag idag när jag lyssnade på låten, att herregud det är ju världens kärleksförklaring till mig själv!! ❤️😍😍❤️

För att det inte ska bli så långt inlägg så slänger jag in en länk till låttexten här (öppnas i ny flik)

Åh ☀️❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
5/11/14, 1:43 PM
#88

Missinaction. Tänk Hur olika vi kan uppleva musik! :) Just den låten får mig att vilja krypa ur mitt skinn. Det var under en av övertalningsprocesserna som mitt ex spelade den för mig och sa att det var så hon kände för mig. Jag förstod inte varför just den låten var så stark för henne. Jag vet att hon kände inget annat än hat och avundsjuka inför mina goda sidor, min glädje och allt som jag mår bra av. Det hon såg i mig kunde hon inte förstå, känna för sig själv, för någon annan eller något. Mina svagheter såg hon dock tydligt i sig själv, spegling. Allt det födde hat, avundsjuka och förakt och följden blev att detta projicerades på mig. Tänkte i natt på henne, och så kom den låten upp här…kanske är det så att jag börjar känna medkänsla och snart kan släppa det. Det skulle vara skönt!!

MissInAction
5/11/14, 2:34 PM
#89

Oj ja här har vi synkronicitet igen 😃 Det är något med den här låten…

Och jag kan nog förstå känslan du beskriver. Det är säkert meningen att du ska inse något i det ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
5/11/14, 3:18 PM
#90

Ja absolut! Det är synkronicitet 🙂. Jag håller med dig, det finns något viktigt för mig i den som inte är helt enkelt att förklara.. Texten får mig att gråta när jag tänker på henne.

Jag gick hursomhelst tillbaka till förhållandet då, delvis för att den låten just då fyllde mig med mycket mycket stor kärlek för henne. Kunde känna hennes längtan efter kärlek, längtan efter trygghet, tillit och glädje, en längtan efter att ge sig själv det som hon såg i mig. Men hon kunde inte. Och hon förstod inte.

Kände starkt hennes ensamhet och sorg, och jag ville inte lämna henne där. Hon ville att jag skulle ta hennes hand så att hon kunde dra mig in till sitt hjärta. Hon behövde min värme och mitt ljus!

Jag förstod. Jag ville inte lämna henne där i mörkret, så jag gick nästan under själv.

…Man kan inte ta ansvar för någon annan än sig själv. Man behöver öppna flödet för kärlek, då kan man se den, känna den, ta emot den, ta emot det vi t ex ser i spegeln. Ta emot och släppa ifrån sig. Lita på att kärlek finns i överflöd.

Annons:
Otroulig
5/11/14, 4:56 PM
#91

Jag berörs av det du skriver Liv ❤️

Jag känner igen mig i ditt ex. Men nu har i alla fall jag lärt mig att hitta mitt eget ljus. Men jag var tvungen att gå igenom en riktig  sorge process för att hitta den i mig själv. Så att göra slut med mig var väl den största gåvan mitt ex gav mig. Så att jag kunde hitta mig själv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
5/11/14, 5:18 PM
#92

Otroulig ❤️🤗. Så glad för att du har hittat det! Glad att du kan se det som en gåva. Det hjälper mig att förlåta mig för att jag inte orkade. Just precis nu önskar jag av hela mitt hjärta att hon hittar kärleken till sig själv. Inget skulle göra mig mer glad.

MissInAction
5/17/14, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Här är en till bild på temat ❤️
Min favoritförfattare. Jag har ju läst boken men minns inte just de där orden. Det är ju det ni pratat om högre upp i tråden 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
6/12/14, 10:05 PM
#94

Läste "5 Spiritual signs that you are really in love" och tyckte att ja, det där är ju självklart! ♥ 🙂

Gillar det här också! Kolla in texten nedanför 😍
Sedan har jag haft insikter och aha-upplevelser den senaste veckan också, dock kommer jag inte ihåg just nu vad det har handlat om. Jag får be att få återkomma 😎

To be truly in love is:

To hear music when there is none playing

To see beauty when your eyes are not open

To feel warmth when the sun is not shining

To taste sweetness when there’s nothing to consume

To smell flowers where there is no garden

To be grateful for the sake of simply doing so

Love invades the senses. It helps us to see ourselves through God’s eyes. And we will know when it happens because we will love ourselves more. Love brings out the best of ourselves. It helps us to feel strength and makes us want to share ourselves in vulnerability with the universe. So if we have to wait, so be it. Isn’t all that wonderfully worth it?

Don’t settle for less than love.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
6/12/14, 10:23 PM
#95

MissI Tycker alla tecken på att vara förälskad stämmer i mitt nu. Bara det att jag har ingen partner just nu. :) Jag verkar ändå vara förälskad. Objektet för min förälskelse är själva skapelsen, livet eller om man vill kan man kalla det Gud. Eller varför inte jag själv som är mitt objekt för förälskelse. Det är ju inte så konstigt egentligen. Gud älskar mig. Jag är en del av Gud. Jag älskar Gud och Gud är en del av mig. Jag älskar skapelsen och är en del av skapelsen. Dvs vad vi än riktar vår kärlek emot är det oss själva vi är kära i. Och vi är kära i allt som är. Och allt som är älskar oss. :)

MissInAction
6/12/14, 10:27 PM
#96

YES Älvan!!!!! ❤️🤗😍🥳☀️🌈😃

Det som spelar roll är väl att vi älskar! Sen att vi inser att det är oss själva - och alltet - wow det är häftigt!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
6/13/14, 7:24 AM
#97

MissI Visst är det coolt! Jag fattar storheten i det hela stegvis djupare och djupare. Det viktiga är att älska helt enkelt! It's in giving that we revive!

Annons:
[::Vera::]
6/13/14, 8:22 AM
#98

Håller med Miss och Älvan. Det viktigaste i livet är att vi älskar! Idag ska jag medvetet hitta kärlek. Vill uppskatta den ännu mer i allt, och upptäcka den överallt inkl i mig. Ska prova idag att anteckna varje tillfälle när jag ser den, för att verkligen se med ögat hur lång listan kan bli under en dag. Blir spännande att se vad som dyker upp :)

Älvan
6/13/14, 8:29 AM
#99

Liv Vilken bra övning! :) Ha en dag fylld av kärlek!

Otroulig
6/13/14, 6:09 PM
#100

Ännu en blänkare till mig. Får det till mig hela tiden. ÄLSKA, Öppna ditt ❤️. 

Tack Liv-74 och vilken toppen övning, den ska jag köra!!!👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
6/13/14, 6:49 PM
#101

Jag med, igår var jag på massage och hon sa att det är väldigt hårt på ryggen där hjärtat sitter 😕 😭


retep
6/13/14, 7:15 PM
#102

Kärlek finns redan i allt! Så det handlar säkert inte om att hitta den, utan mer om att se den och uppleva den i sig själv och i allt. Att älska är något man gör! Medan Kärlek är något man Är och därigenom upplever!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
6/13/14, 11:01 PM
#103

Ja retep, jag menade att se den och uppleva den. Såklart är inte att älska något som man är, och kärlek är inget som jag gör. Svenskundervisning var jag med på, men jag var inte ofta närvarande på religionsundervisningen. Vi hade där en lärare med ruffsigt långt hår och smutsiga kläder. Han brukade brukade komma ut ur en garderob som stod i klassrummet, och sa att han hade varit i kosmos 🙂. Jag var nog lite rädd för honom.

Ja, jag tycker att det är en bra övning för mig :). Kommer att göra det igen. Det var en härlig dag fylld av kärlek…som jag såg och upplevde! :)

linnease
6/14/14, 12:05 AM
#104

Haha, skön religionslärare!! Men ja, jag hade nog oxå varit lite rädd för honom som liten :)

Annons:
SHIAWASE
6/14/14, 2:19 AM
#105

haha Liv!!! vilken lärare!🙂

Låter som en bra övning! Alla öveningar och knep är ju bra när det känns bra för oss,, vi har ju alla våra vägar🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

portera
6/14/14, 2:59 AM
#106

Kärlek och tacksamhet är nära besläktat och är troligen samma sak.

#94 "To be truly in love is:"To hear music when there is none playing 

To see beauty when your eyes are not open

To feel warmth when the sun is not shining [..]

To be grateful for the sake of simply doing so"   Min fetstil!

Tacksamhet mot omvärlden blir att uppskatta existensen av saker i vår omvärld, eller reminiscensen (minnet) av något som existerat. Att visa uppskattning är kärlek, av någon grad i någon form.

Att älska universum blir då att uppskatta och vara tacksam för allt, för att vi lever och får uppleva, tacksam jämtemot precis allt. 

För att kunna vara tacksamma behöver vi vara vänligt inställda mot allt som kommer vår väg. Världens skönhet uppfattar vi först när vi är redo att verkligen ta in den. Tror ordet Embrace passar bra här, när vi omfamnar vår omvärld med kärlek, då kan vi också vara SANT tacksamma inför dess rikedom och mångfald. 

Frågan är också om inte kärlek är självförstärkande, vad tror ni?
Stark kärlek blir då när de två kärlekskällorna "matar" varandra med kraftfulla energifält av kärlek. Att ett starkare fält från en källa kan stärka det fält som den svagare källan kan "sända ut". Men att det också kan gå åt andra hållet. Att ett par liksom blir "höga" på kärlek, en känsla av oerhörd lycka, att de förhöjer varandra.

Otroulig
6/14/14, 11:52 AM
#107

Portera, "Frågan är också om inte kärlek är självförstärkande, vad tror ni?" 

Tror vi varit inne lite på det förut här i tråden - just det här med att om man har någon att spegla sig emot - så kommer ju energin/ kärleken tillbaka till en. För det är ju din egen kärlek som studsar tillbaka …tillsammans och kanske förstärkt med den andres..🤔 men visst är det häftigt att känna att man verkligen svämmar över av kärlek ❤️

Sen är det ju LOA i ett nötskal, det du fokuserar på och ger energi förstärks.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
6/14/14, 1:33 PM
#108

#106 Portera

Njuter av att läsa det du skriver. Jag tror inte att kärlek och tacksamhet är samma sak, utan mer att tacksamhet är som fotsteg på en stege. Ta ett steg upp genom att känna tacksamhet. Det leder till positiva känslor och kraft för att orka ta ett steg till.. och ett till… Ju högre upp på stegen du kommer, desto mer kärleksfulla känslor kommer du att känna.

I tacksamhet börjar resan till förändring tror jag. Tacksamhet öppnar- missnöje/otillräcklighet blockerar.

Ju mer tacksamhet du känner, desto mer kärlek kan du ge. Och ju mer kärlek du ger, desto mer kärlek får du ta emot.

..Och det här sker utan ansträngning. Inte riktigt som att klättra på en stege ;). När du kan känna tacksamhet för det som du har ser du också kärleken. Det är inget som vi attraherar till oss för den finns redan överallt.

Det fina är att vi också inser att vi redan har allt vi behöver inom oss och omkring oss. Vi behöver alltså inte önska oss saker som redan finns. :)

Det är nog inte meningen att vi alls ska utsätta oss för känslor som otillräcklighet och missnöje genom att önska oss saker som vi inte har?

Otroulig
6/14/14, 2:00 PM
#109

Liv, jag håller med i allt fint du skriver men 

" Det är nog inte meningen att vi alls ska utsätta oss för känslor som otillräcklighet och missnöje genom att önska oss saker som vi inte har?"

Jag hänger inte riktigt med…att önska oss saker vi inte har betyder ju inte automatiskt att vi känner otillräcklighet och missnöje - snarare tvärtom - det är ju HÄR många av oss gör den stora missen. Att just känna BRIST istället för att njuta av drömmarna känna pirr och lycka av dom. Det är ju just om vi trillar in i otillräcklighets tankarna som vi skapar ett motstånd mot det vi vill ha?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
6/14/14, 2:05 PM
#110

För min del är det skillnad, om än svår att definiera, mellan att vara Kärlek och känna kärlek, vara lycklig och känna sig lycklig,vara tacksam eller känna tacksamhet, vara kissnödig, känna sig kissnödig. När jag känner mig något, då använder jag mina sinnesförnimmelser, känslan och tanken. När jag är något, då är det att vara det! Varandet, eller Källan är alltid närvarande, medan sinnet och känslorna är yttre intryck…mixade med Varats uttryck.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
6/14/14, 2:41 PM
#111

Otroulig

Vi ser nog bara på saker på olika vis. Jag tror att jag förstår hur du tänker.

Jag tror att meningen är att vi ska försöka att vara här och nu i första hand. Man behöver inte heller automatiskt känna brist för att man är tacksam, känner kärlek, är lycklig och nöjd i nuet. Det är min senaste insikt i alla fall.

Jag menar inte alls att drömmar och förhoppningar är negativt. De är härliga känslor. 🙂Som en bonus! (Ibland behövs även planering för att få en positiv förändring längre fram i tiden).

Men risken är väl stor att man tillslut känner brist om man inte får sina önskningar uppfyllda? Man ägnar mer och mer tid till att se sin egen bristfälliga tillvaro. Kanske börjar se snävt och blir för självcentrerad? Så har iaf jag upplevt mig själv många gånger senaste tiden.

Annons:
MissInAction
6/14/14, 3:15 PM
#112

Woho #110 🥳
När jag känner mig något, då använder jag mina sinnesförnimmelser, känslan och tanken.  När jag är något, då är det att vara det! Varandet, eller Källan är alltid närvarande, medan sinnet och känslorna är yttre intryck…mixade med Varats uttryck.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
6/14/14, 3:35 PM
#113

Ok Liv, ja då fattar jag och håller med om att det är lätt att trilla in i att "tjata" om sina drömmar. Tänk dom njut av dom och sen pluff tillbaka till underbara nuet! Och precis som Retep säger att vara där i nuet är ultimata. Och vara tacksam, vara glädjefull och vara lycklig … Och ibland arg eller ledsen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
6/14/14, 4:06 PM
#114

#113 Otroulig (och Retep), ja så vill jag leva. Släppa och låta allt flöda i frihet.

retep
6/14/14, 7:18 PM
#115

Man kan göra det till en övning, en uppmärksamma sig själv grej…

Jag Är Kärlek…därför känner jag kärlek!

Jag Är lycka…därför känner jag mig lycklig!

Tacksam är det jag Är…därför känner jag tacksamhet!

Kissnödig är vad jag Är…därför …ojoj.. känner nu att jag måste🤪 skynda mig till muggen!!!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
6/14/14, 8:24 PM
#116

#110 Retep, du får mig att tänka på ett vis som jag inte är van vid. Det är så givande. :) Jag vet att du inte tycker att krångel är en ursäkt för något. Och det är inte krångel som jag vill ha, utan jag vill gärna förstå dig bättre. Det är intressant.

Kärlek, lycka, tacksam är något som du är, för att du är det. Det är närvarande. Ok. Men de kallas väl fortfarande känslor?…som finns i varandet.

Vad är i så fall din skillnad mellan varandets känslor och de yttre känslorna? Färgar inte varandets känslor de yttre? Är intryck från dina sinnen och det som du känner i det yttre, helt avskiljt ifrån de inre?

#115 😃

retep
6/14/14, 9:21 PM
#117

Liv-74

Det är inget fel på litet krångel…så länge det inte krånglar till det!

I Varandet finns inga känslor…Bara Varandet, Ren Existens, Rent Medvetande. Det som bara Är…innan det blir till.

När man är i Varandet eller Källan, är man i ett rent erfarande, i ett medvetandetillstånd som också kallas Transcendentalt Medvetande, Ren Medvetenhet, Atman, Samadhi, ett förenat Universellt Medvetande…

Allt som som finns till i det yttre existerar först  rent och oskapat i det inre, i Källan. Först när det bubblar ut ur källan tar det form och uttryck…ex.vis som en känsla… 

Källan är alltid där, Varandet alltid närvarande! Det är vi som inte är närvarande, inte medvetna om Medvetandet!

Upplysning är att vara förankrad i Varandet, i Medvetandet, i Källan… samtidigt som man är medveten och aktiv i det yttre.

Det inre och det yttre är avskilt och likväl inte, det är två olika medvetandetillstånd!

Vårt vanliga vakna medvetandetillstånd är avskilt från sömnen, som är ett eget medvetandetillstånd, som är avskilt från dröm, som är ett annat medvetandetillstånd, tre egna medvetandetillstånd som är avskilda från Transcendentalt Medvetande, som är ett fjärde medvetandetillstånd.

När vi har utvecklat en fast medvetenhet och erfarenhet av dessa fyra, uppgår vi i ett femte medvetandetillstånd som omsluter dem alla, i ett tillstånd av upplysning…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
6/14/14, 9:39 PM
#118

Retep, haha ok. Ja nu fick jag lite att bita i. Tack!

Annons:
szirius
6/15/14, 10:37 PM
#119

#106 så kul att du hänger med oss härinne! Jag uppskattar det du skriver🙂. Kärleksfulla relationer är ju helt enkelt positiva projektioner, vi speglar varandras bästa sidor, kärlek, uppskattnig, glädje, etc. Alla relationer är projektioner, det är därför de är så givande.

#108 Det är nog inte meningen att vi alls ska utsätta oss för känslor som otillräcklighet och missnöje genom att önska oss saker som vi inte har?

Åååh, Liv, den här meningen gör ju allt så himla kristallklart✨! För det HÄR är LoA i en liten burk! 

Känslor av otillräcklighet och missnöje är obehagliga eftersom de inte är sanna. Det går motströms mot sanningen. För allt FINNS. Det finns ingen brist, allt existerar i vortex, det är en verklig plats, bara det att vi inte kan se, känna, smaka o lukta på det, som Abe säger. Men allt finns redan.

Det är när vi har tillit till detta som vi är i alignment…❤️och det är när vi är i aligmnent som våra önskningar kristalliseras…

Och som Retep nämner, det är egentligen ingenting vi kan FINNA, för allt finns ju, vi kan däremot öppna oss för det så att vi kan uppleva det.

Vi ÄR alla kärlek och ljus…hela tiden…det är bara det att vi inte är medvetna om det hela tiden..men bara för att vi fokar på annat betyder det inte att det inte existerar.

Ja, det är en skillnad i  Jag ÄR kärlek …och därför känner jag kärlek…mmm fint.

[::Vera::]
6/16/14, 12:04 AM
#120

#119 Åååh, Liv, den här meningen gör ju allt så himla kristallklartStjärnor! För det HÄR är LoA i en liten burk!

Glad att du säger det, för jag känner mig verkligen som en munk/mupp bland hermelinerna 😉

MissInAction
6/17/14, 7:22 PM
#121

Har lyssnat på den här. Tycker det fanns en del smått och gott där!! Detta handlar ju om kärlek i stort, inte nödvändigtvis till en partner. Att den ovillkorliga kärleken, den finns inom oss, den finns i Source!! Det är där vi måste finna den… för när vi letar utanför oss själva, så sätter vi automatiskt villkor!! 

Ovillkorlig kärlek hittar vi - inom oss själva - när vi helt och fullt förstår hur värdefulla och fantastiska och worthy of it (ursäkta men jag hittar inget bra svenskt ord) vi är! ❤️🥳

Intressant också att de tar upp att "no matter what" innebär att vi sätter upp villkor.. t.ex. istället för att säga jag älskar den och den oavsett…. så bör vi säga jag älskar den och den punktKär
Eller, hmm.. var det i en annan video? Nåja.. jag hörde det någonstans idag iallafall, och det var Abraham 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
7/2/14, 12:32 AM
#122

peter, Kul att se ditt ansikte❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
7/3/14, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Nice face… min söte…gollum

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
7/3/14, 4:21 PM
#124

Haha ja.. lite Gollum-likt 😃 Inte så jag tänkte att du såg ut riktigt 😛👍

Otroulig
7/3/14, 9:18 PM
#125

😂nu Peter drömmer jag mardrömmar i natt😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
7/13/14, 1:26 PM
#126

Det  här med att många inte älskar ovillkorligt - det kanske har att göra med att vi anser mer eller mindre omedvetet att vi själva endast är värda att älskas om vissa villkor uppfylls… t.ex. att vi är vackra, framgångsrika, lyckade, presterar, är goda medmänniskor eller vad det nu kan vara som vi värderar. En tanke som slog mig om varför många har svårt att älska en annan människa helt förbehållslöst och utan villkor och förväntningar!

Att älska är ju underbart - och blir ännu underbarare om vi kan släppa villkoren 🎈❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
7/13/14, 2:05 PM
#127

Missi Om man inte kan älska och acceptera alla delar av sig själv kan man heller inte ta emot kärleken som omgivningen ger. Då man inte kan tro på att man kan/är värd att älskas. Det är ju väldigt prestationsinriktat idag. Man är duktig om man gör si och så. Jag brukar säga till mina barn att jag älskar dem samtidigt som jag kan vara arg på något de gjort. För att jag älskar dem för att de är exakt på de sättet de är. Det är svårt detta att få balans i att visa kärlek till sina barn i situationer där de faktiskt gjort något bra och i situationer när de inte gjort någon prestation alls utan bara varit. Det börjar i barndomen denna felaktiga uppfattning att man bara är värdig kärlek vid goda prestationer. Jag försöker förklara att vad mina barn än gjort och hur hemska handlingar de någonsin kanske kommer känna att de begått kommer jag älska dem. Sen förstärker jag med att exv Gud älskar mördarna lika mycket som alla andra. Det är svårt att greppa även för vuxna, men inte mindre sant för det!

linnease
7/13/14, 4:02 PM
#128

Ååh fantastiskt Älvan! Shit tänk om man fått höra det när man växte upp.. fast å andra sidan, då hade det inte varit lika spännande att hitta tillbaka förstås :) :)

Älvan
7/13/14, 4:25 PM
#129

Linn Jag håller med! Tänk om mina föräldrar bättre lyckats förmedla villkorslös kärlek. Istället var jag tvungen att vara bäst i klassen och ta hand om den då de levde och lever destruktivt utan förmåga att älska sig själva. Det spelade ingen roll hur mycket kärlek jag gav dem som barn. Det räckte aldrig. Därför min känsla av att vara misslyckad och inte värd att få kärlek eller vara lycklig då jag inte lyckades få dem att känna sig älskade. Jag har varit och är på många sätt perfekta, duktiga dottern som aldrig ställt krav för att få mina ens basala behov tillfredställda. Ändå anklagas jag ännu vara kärlekslös och dålig dotter och roten till att min mamma är olycklig. Min pappa brukade säga att han var tvungen att supa för att vi krävde så mycket av honom. Jag ägde exv bara ett par långbyxor i högstadiet då mina kompisar klädde sig snygga. Jag bad inte om kläder eller något annat för jag ville inte belasta mina föräldrar som jag tyckte så synd om och försökte ta hand om. Jag beskyddade mamma mot pappas våld redan som liten. Det fanns ingen fysisk person som beskyddade mig. Gud och mitt högre jag har gång på gång lett mig rätt och räddat livet på mig. Jag fick kärlek exv från naturen. Det är svårt att älska personer som känner sig oälskade. Jag säger som Jim Carrey Akta er för oälskade personer. De kommer såra sig själva. Sen kommer de såra mig. Jag träffar fortfarande mest personer oförmögna till självkärlek. Jag umgås delvis därför inte med så många. Här inne möter jag faktiskt ovillkorad kärlek. Jag är tacksam för det. Mina barn kan också ge kärlek. Jag laddar mig också med kärlek från Moder jord och Gud fader. :) Jag kan också känna "compassion" med mig själv och ge barnet i mig kärlek. Den behöver ganska mycket tröst tidvis. :)

szirius
7/13/14, 9:06 PM
#130

Missi! Fin insikt. Allt hör ihop…..att kunna älska sig själv villkorlslöst…och kunna tycka sig själv vara värd villkorslös kärlek från någon annan…och kunna ge den vidare…

Jag har alltid gjort likadant som Älvan, påpekat att jag alltid älskar min son, men inte alltid allt han GÖR😉…dvs skilt på honom som person och den handling som gjort mig arg…..och att inte bara berömma o ge komplimanger vid prestationer, utan för att han är han, rätt och slätt.❤️

#127 får mig att tänka på ordspråket " älska mig som mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det mest". Tyckte det var så fint o klokt -tills jag fattade vad det säger. För det är ju heltokigt -när förtjänar man kärlek som minst? Ska man alltså förtjäna att få kärlek? Så nog är detta invant i oss flesta alltid, att man bara är älskvärd när man gör nåt "bra "eller har "bra" egenskaper.

Älvan
7/13/14, 9:56 PM
#131

Szirius Tror det bara fallit bort ett ord i ordspråket så blir det rätt; Älska mig mest när jag TROR jag förtjänar det minst. Tror det var Martin Luther som strök ordet tror… ;)

szirius
7/13/14, 10:56 PM
#132

# 131 tänk att det slog mig precis efter att jag skickat inlägget, att med ett " tror" så faller det på plats🤗. Och det intressanta då var att det triggade skamkänslor i mig…en stark olustkänsla när nån tycker om en fast man anser sig själv inte alls vara värd det…här finns ballonger att släppa🎈

Annons:
Älvan
7/13/14, 11:34 PM
#133

Skam är en trist känsla i sammanhanget. Barn som inte känner sig älskade känner just skam. Skam över att inte vara älskvärd. Det vänds inåt och misslyckandet att inte vara älskvärd är oerhört tungt. Skammen är ju som någon smuts som inte kan tvättas bort. Som att tappa byxorna inför andra. Ja, har finns grejjer att jobba med szirius!

MissInAction
8/13/14, 1:42 AM
#134

Nu har jag lyssnat på ett Abraham-klipp och insikterna haglar och jag har fått overklighetskänslor (positivt) genom hela videon!!

Det här t.ex:

Every person you know has the potential of being so horrible you want to kill them - or so wonderful that you want to be with them forever! And the part they are showing to you is the part that is active in  you.

Wow. Hit me real hard ♥

Och jag tänkte också på det som jag läste härom dagen. Och så kopplas allt ihop och jag förstår mer och mer att det lidande som jag har skapat, genom M nu, måste vara något som jag gör mot mig själv. Att det är något inom mig som jag ännu inte har försonats med, som jag inte accepterar eller som jag nonchalerar?? Jag vet inte exakt hur det ligger till eller vad det handlar om, men det måste ju vara så? 😮

Här är texten, som jag la in i Dagens Abe-tråden härom dagen. Och sedan också videon som jag lyssnade på. Klockren för mig!!

Abe: if you like or dislike someone – they feel the same way about you!:

"You teach each other your respective responsive vibrations.

In other words,

you don’t feel any way about anyone

without their helping you to feel that way.

It’s really co-creation.

We’ll even go further, and bolder, and louder, and blunter.

If there’s somebody you don’t like,

they don’t like you either!

We have never seen it otherwise.

We have never one time, ever,

known someone to adore someone,

that the one that they were adoring,

didn’t adore them back!

Now, some are thinking:

“Oh wait a minute.

There was that man that I loved with all my heart,

and he didn’t love me back.”

And we say,

you were offering him INSECURITY.

You were offering him WORRY.

It WASN’T that PURE VIBRATION of LOVE.

When you are tuned in, tapped in, turned on,

when you are connected to your Source (in the Vortex)

and holding someone as your object of attention

and you are genuinely offering

that feeling of love and appreciation,

they can’t offer you anything else!

The Law of Attraction wouldn't put you together

even when you live in the same house.

You would rendezvous differently."


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
8/13/14, 8:54 AM
#135

Yay för insikter MissI!!! Fantastiskt bra!!!! 🤗❤️🥳

szirius
8/13/14, 10:08 AM
#136

 Aha, jag hade många gånger när jag var yngre efterhängsna beundrare som liksom inte gav sig o överröste mig med uppmärksamhet som jag inte alls ville HA..så det var nåt energispel mellan oss, för de gjorde mig ju bara helt irriterad och då blev det ännu värre🤪🤐

hmm, riktigt stora tankar detta…såå om jag tror att jag bara sänder ut kärlek o peace till nån som ändå beter sig som en idiot, så är det ett tecken på att jag inte alls bara sänder ut kärlek o peace, utan det finns också oro eller tvivel eller annat skräp där som jag sänder ut, så därför kan personen i fråga inte se kärlek o peace i mig tillbaks. Låter troligt. Spegel spegel, som alltid😉

When you are tuned in, tapped in, turned on,

when you are connected to your Source (in the Vortex)

and holding someone as your object of attention

and you are genuinely offering

that feeling of love and appreciation,

they can’t offer you anything else!

Älvan
8/13/14, 10:49 AM
#137

Szirius Fuck spegeln! Arrggggghhhh. Jag har samma problem som MissI omfamna skuggan hos mig själv!

Theleonora
8/13/14, 11:27 AM
#138

Hm, jag har så svårt att ta till mig av AHs statement Finns mkt motstånd i mig så jag tackar för medvetenheten och släpper det nu!


satsuke
8/13/14, 1:02 PM
#139

Ah vad surt att läsa. Så himla sant!

Annons:
szirius
8/13/14, 1:30 PM
#140

#139 Ah vad surt att läsa. Så himla sant!

😂😂😂 eller hur

Fast vet ni vilken tanke som gav mig ro nu…att det är ju meningen att vi SKA hålla på att spegla oss såhär, för att få syn på oss och hitta vilka vi är….lära oss detta livet ut….för skulle vi vara klara med det…om vi bara skulle vibba ren kärlek överallt o bara möta det också överallt , den dagen kommer vi ju ramla ihop och dö, för då är vi färdiga med vår uppgift som inkarnerad människa liksom…utan kontraster så hamnar vi totalt i source…tror inte man kan vara kvar för att vara lärare i det tillståndet heller…

satsuke
8/13/14, 2:13 PM
#141

Ja visst vi ska lära oss…men såååå sorgligt med vissa människor som man hade velat ha en verkligt kärleksfull relation med…och så blev det inte så pga ens egna vibbar.

Det där med insecurity…worry…=jag personifierad 😭

MissInAction
8/13/14, 2:24 PM
#142

Det var något annat jag tänkte också på det här med att om jag gillar någon så måste den gilla mig, och om jag ogillar någon så ogillar den mig. 
Jag ha varit med om och det händer ofta fortfarande, samma som dig szirius… folk visar intresse för mig och jag känner inget annat än avsmak och till och med ibland irritation!! Förstår verkligen inte hur det kan bli såna möten. Eller ja, jag har ju börjat förstå att någon kanske kan uppleva mig på samma sätt, eller att de har egenskaper som jag också har och som jag inte har accepterat. Och det är antagligen därför som det clashar. 

Sen så tänker jag som så… att om jag verkligen älskar en annan människa och inte upplever samma känslor tillbaka, så kan det vara pga allt från att jag inte verkligen anser mig värd att älskas.. det är nog mest troligt i mitt fall.. till att jag plockar fram gamla minnen där jag blivit dissad och fått höra hur ovärdig jag är pga den jag är och automatiskt tror att den här personen ska tycka likadant om mig!! Och därmed skapar jag på nytt de här mönstren hos de jag möter. Jag nästan letar orsaker till att han inte ska älska mig tillbaka!!

MEN! Som Linn (tror jag) sa för något halvår sedan… på ett plan så existerar redan allt vi redan vill ha!! Vibrationellt! Så på något plan så älskar han mig verkligen, just nu 😍❤️ Och det är en rätt häftig tanke som gör att det pirrar till inombords!

Dock som videon säger och som "alla" hela tiden säger - det viktigaste förhållande vi har är till oss själva. Det viktigaste är att jag mår bra. Och det kvittar hur mycket jag vill att någon ska tycka om mig, om jag ändrar mig själv för någon annan så blir jag bara olycklig och kanske de också. Det finns inga genvägar utan jag måste se hela mig själv och acceptera och älska mig själv helt och fullt


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
8/13/14, 3:55 PM
#143

MissI Mitt nya mantra! Omfamna min egen skugga!

MissInAction
1/15/15, 10:40 PM
#144

Började skriva i Klotterplanket men flyttar in hit istället 🙂

Åh jag lär ju inte somna än på ett tag.. Oskyldighar så mycket tankar som far runt i huvudet ikväll!

Bland annat så har jag tänkt på detta med kärlek och att släppa kärleken till en person för att gå vidare. Tänkte hönan eller ägget… Funderar

Tror ni att man först bestämmer sig, gör ett medvetet aktivt val, och sedan svalnar känslorna? Eller tror ni att känslorna först svalnar och sedan kommer det aktiva valet, att faktiskt gå vidare?

I april förra året kom ju detta så otroligt tydligt för mig. När jag var påväg in i badrummet en helt vanlig eftermiddag/kväll så tänke jag bara nope, you blew your chances with me…. och DÅ insåg jag att jag bestämde mig för att gå vidare och släppa taget. Det var en så skööööööön känsla! HjärtaBallongOch jag hade verkligen gått igenom mycket då de senaste månaderna med sorg och rädsla och konfrontation med döden etc. Och släpp släpp släpp var temat.. nynnade och lyssnade på Let it go från Frozen flera gånger om dagen, för att den var så bra 😃

Sen kom ju ännu en intressant grej bara dagarna efter denna tydliga förändring - jag insåg att jag faktiskt hade blivit kär i en annan person och nu bara vällde känslorna upp.. det fanns ingen skuld längre i och med att jag antagligen såg mig som "fri" och at jag verkligen på något plan hade släppt Mo… 

Så som sagt.. hönan eller ägget. Detta har jag tänkt på. 

För… det har aldrig gått så lång tid förut, som nu… och jag är fortfarande kär i Marko. Det går lite i perioder… jag har ju på ett sätt gått vidare och kommit över den första sorgen som blev i somras. Och i perioder har jag trott att jag har släppt, eller jag har väl det. Jag kan ärligt säga att jag önskar honom all lycka. Jag vet att han vill komma bort från Estland och jag vet att han vill hitta riktig kärlek. Jag önskar honom allt det ❤️Det är så mycket viktigare än att JAG får vara med honnom. Det betyder ingenting om inte han är lycklig.
Däremot så älskar jag honom fortfarande. Efter snart ett år… Och det är väl det som förvånar mig (nästan skrämmer mig kanske?) och väcker dessa frågor hos mig. Behöver jag ta ett beslut? Jag vet inte isåfall hur.. och jag tror att den här sortens beslut måste komma inifrån liksom… ur en känsla att nu är detta det enda jag kan göra! Och där är jag verkligen inte. 

Ja jisses, försöka sova var det ja…  och jag har ännu fler funderingar på lager! 🤐😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
1/16/15, 12:02 AM
#145

MissI Intressanta funderingar. Jag funderar på samma saker. Själv har jag bestämt mig för att jag får älska vem jag vill utan att be om tillåtelse. Tyvärr är det ju obesvarat, men jag tillåter mig ändå älska. Jag ställs istället för ett annat problem om jag måste avbryta kontakten med honom då det börjar göra mig mer olycklig än lycklig att ha denna typ av kontakt. Dvs att jag är mer engagerad och vill mer än honom. Relationen blir på det sättet ojämnlik. Var går gränsen. När blir man mer olycklig än lycklig liksom? När börjar det bli så att man inte respekterar sig själv? När ska man släppa den relationen? Han vill ju som sagt inte lika mycket. Men när vill människor lika mycket och är i fas samtidigt? Jag tror hjärnan och känslorna samarbetar när man slutar vara kär. Det är ju meningen att kärlek är lätt. Ändå känns det så svårt. För mig blandar sig egot in i diskussionen och förvirrar allt. Tillslut vet jag varken in eller ut.

SHIAWASE
1/16/15, 4:01 AM
#146

jag älskar FRITT!!!haha,,,,, nu har jag nått till stadiumet att det är oväsentligt om min kärlek är "besvarad" eller inte,,, Jag ÄR KÄRLEK jag sänder ut, och tillåter mig att vara fri i min kärlek,,

När man ÄR kärlek kan man inte bli olycklig, eftersom den kärleken är ovillkorlig och FRI!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
1/16/15, 7:11 AM
#147

Ja, haha underbara Shia, du har ju faktiskt rätt ❤️ OM man verkligen kan komma dit att man hittat den här kärleken till sig själv och den är stadig och stark. Då kan du älska vem som helst och villkorslöst. 

Men de flesta av oss har ju inte kommit dit. Så då får vi nog agera på det bästa sättet vi kan i den situation där vi är tror jag. 

Jag sitter här och ler för det är tredje gången det här kommer till mig. Malin Berghagen skrev en blogg nyss om just frihet och kärlek. 

Så tydligen är det nåt jag ska se i det hela. 

Jag har ju hela tiden tjatat om att jag vill ha gemenskap, jag vill verkligen leva med en man det här livet. Det skapar ju på nåt vis det här behovet. Rimmar inte alls frihet….🤔 får nog fundera vidare. 

Just vad gäller relationer så tror jag att egot lägger sig i för vi har så himla mycket nedärvt HUR det ska vara och vi har sånt behov av kärlek och nära relationer. Så precis som du säger - egot lägger sig i Älvan. 

Jag har ju haft enormt svårt för det här med att släppa i relationer. Så jag är väl egentligen sämst att råda 😂. 

Missi jag har ju varit inne på det lite förut, visst, det går lättare att släppa någon emotionellt om någon annan kommer och tar dens plats. Men det man kanske ska ställa sig varför finns det behovet hos mig, att alltid ha någon att fokusera på? 

Jag säger inte att det INTE ska vara så, det kanske är jag så blivit onormal. I Malins blogg  skriver hon om friheten att ha en relation på lite mer avstånd dvs en särbo. Haha, det var ju precis så mitt ex ville ha det - men jag ville ALLT.  Det kanske är lite där du också är Älvan. Du vill ha ert förhållande på ett annat sätt än vad han vill. 

Mitt ex tyckte att sambo var lite Been there done that. Medans för mig så var det viktigt att leva gemensamt och fortfarande tror jag det…jag kanske ska lära mig nåt här???? Men i vilket fall vi hade olika behov och det verkar som att du Älvan är i samma situation ( fast lite på ett annat plan) 

Lite funderingar bara - nu måste jag åka till jobbet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/16/15, 7:51 AM
#148

Den stora frågan för egen del är som sagt om beslutet kommer först eller om känslorna avtar först. För det har alltid fallit sig naturligt och nu är första gången som det gått så lång tid.

Jag älskar M, ja. 
Jag är lycklig och mår bra, ja.
Jag önskar M all lycka och det inkluderar all kärlek han vill ha, ja.
Jag känner och vet att jag behöver ingen annan, ja.
Jag vet att jag kan bli lycklig med en annan  person också, ja.

Och jag vet ju inte men kan filosofera kring det… jag är ju ofta kär i Kärleken… älskar att älska, helt enkelt. När jag är "normalhög" 😂eller på high flying så älskar jag allt och alla. När jag hittar en person som för mig är lätt att älska så antar jag att jag projicerar desto mer kärlek just där och den förekommer så mycket i mitt medvetande vilket fungerar dels som bränsle för mina känslor och dels så hjälper mina känslor mig att uppskatta och älska personen ännu mer. Det går liksom runt runt runt… positivt 😉

Det är väl det jag tror är anledningen till att jag oftast har "någon" som jag lägger min kärlek på.

Det har egentligen inte att göra med att jag inte känner mig fri. Jag älskar vem jag vill ju, det har jag insett för längesen 😛men som sagt.. känslorna hänger kvar (och det är en underbar kärlek ♥) och jag känner ännu så länge inte att ett beslut att "inte längre lägga energi på detta" är inom räckhåll.

Älvan för att återknyta till det du skrev också… jag tror att så länge det känns "värt det", så länge lyckan och det positiva överväger, så är det nog lättare att känna hopp. Vissa är nog där. Och andra är nog istället vid tanken att vid minsta lilla "inte bra nog" så släpper de. Och med släpper menar jag släpper fokus på den biten som "stör".. saker har ju en förmåga att lösa sig när man går medströms istället för att kämpa motströms och inte tillåter allt att komma.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
1/16/15, 8:47 AM
#149

Jag har det också så att"jag älskar FRITT!!!haha,,,,," Tänker att känslor är en sak medan kärlek det är Kärlek. Och det är inte så svårt när man utgår från att Kärlek alltid Är…medan känslor alltid påverkas och förändras av vår upplevelse och hur vi föreställer oss att något är och hur det känns.

När jagvet och kan känna att jag har kärleken kvar till alla de jag älskat, precis som jag vet att jag alltid har det till mina barn. Då är det mer än fråga om att tillåta sig att släppa känslorna, tankarna och bara vara fri i sin kärlek, vara Kärlek.

Känslor får då ett annat värde, de kommer mer rena och harmoniska!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
1/16/15, 9:49 AM
#150

Det där gick rakt in, retep, tack för de orden! ♥

Det är ju  så sant!! Känslor är alltid föränderliga medan kärleken ÄR. Åh,. finns det inte en låt som kanske till och med var med i Melodifestivalen något år, som heter just Kärleken är… minns att jag tyckte om den! ☀️En kvinna som sjöng.

Och jag har ju inga barn (ännu hehe) men kan relatera, då jag känner en kärlek för mina numera vuxna syskonbarn.

Hur tänker du förresten kring "att vara kär" då? Blir nyfiken 🤔😃

Som jag tänker mig att de flesta tänker när de pratar om att vara kär, så handlar det om känslor. Men känner sig kär, kanske man borde säga. Men vi säger att man ÄR kär.

Ska vi kanske börja behandla allt och alla likadant som vi behandlar personen som är föremål för vår romantiska kärlek? Det hade varit något! 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
1/16/15, 10:35 AM
#151

Ja…det är nog så att "man känner sig kär"…och då Är man ju det, tack vare Kärleken! Men nog är det så i förhållanden, att känslan av att vara kär skiftar och även mognar och ändrar karaktär. Den kan rentav gå till ytterligheter mellan hat och extas. Det kan t.o.m kännas som att man inte längre är kär, att kärleken är borta…För att sedan vända åter,( kanske t.o.m. med förnuftets hjälp) till en upplevelse av att vara kär och att kärleken är tillbaka. Men Kärleken har aldrig varit borta, bara jag i mina virriga, olyckliga, otillfredsställda känslor.

Att leva fritt i Kärlek är att välja Kärlek framför känslor, att inte döma, bedöma eller sätta etikett.  Tänker att det är så med romantisk kärlek att den är så för att vi väljer att känna så. Den blir s.a.s personlig och riktad till dem och det du favoriserar. Att leva med närvaron av Kärlek, den Universella, då är jag fri att…kanske inte behandla… men förhålla mig…kanske inte likadant…men neutral mot"allt och alla", av ren Kärlek

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
1/16/15, 3:29 PM
#152

#150 Missi! Kärleken är… Jill Johnson. Den låten är så otroligt vacker att jag får gåshud när jag hör den! Har den som en stor favorit sedan…strax innan år 2000…var det väl den var med i mello? 🙂.

Otroulig
1/16/15, 7:15 PM
#153

Shit, jag har ju inte lyssnat på texten - den är ju såååå vacker 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Livscoachen
1/16/15, 7:16 PM
#154

Ja villkorslös kärlek, det är den största och renaste kärleksformen ❤️Det är det man vill kunna ge hela tiden, utan att döma någon annan.  Då har man släppt egot och kan nog vara mer öppen för positiva saker i livet med, det som är bra för en själv. Alla människor har  olika mål och visioner och intressen de mår bra av

Kärleken finns inombords, bara känna sig fram 🙂

Otroulig
1/16/15, 7:18 PM
#155

En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord,
Som en sol som värmer oss
Och som himmels stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets
skeende - med en tro:
Kärleken

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
1/16/15, 7:42 PM
#156

Okej - nu ska jag skriva det jag funderat på under dagen. 

Jag har varit inne på det förut - t.om i den här tråden kanske - men orkar inte leta. Det är ju som Retep, säger. Att kärleken är, som den är och sen har vi känslorna. 

Det här vi känner när vi är kära eller intresserade av någon - pirret - fjärilarna i maggropen, den här berg-och dal bane känslan - dvs den känslan när man åker nedåt, man faller, magen åker upp i halsgropen. 

Jag inser nu att vi förmodligen har helt olika känslor till ordet kär - så intressant ☝️ men så här känns det för mig i alla fall.  

Det jag nu helt objektivt ser - så är det rädsla i kombination med lycka eller spänning. Det har ju ingenting med kärlek att göra nästan 😮. Fast den finns som någon slags bas ton i hela upplevelsen som grundas i kärlek.  Kanske lust också - för man är ju attraherad.

Jag tycker detta är väldigt intressant, för som du säger retep, jag älskar fortfarande de personer jag har haft ett förhållande med. Trots att det varit en massa andra känslor har dykt upp  kommit och gått. I grunden älskar jag dom fortfarande ❤️. 

Men jag tycker det är fascinerande, alla dessa känslor jag känt, som det har stormat ….och de har nog ingenting med kärlek att göra….egentligen…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/16/15, 8:05 PM
#157

Det håller jag med om. "Kärlek" är för mig, lugnt-tryggt-ease-tillit-harmoni-att vara sitt sanna jag. Inget j-a berg-o-dalbana, ingen bekräftelse eller bekräftelsebehov, inget "om jag gör såhär så kommer hen att se mig/tycka om mig". Bara ease och nedströms. Inte så mycket pirr utan  mer en varm känsla, lite som när man dricker varm choklad med vispgrädde.

Otroulig
1/16/15, 8:13 PM
#158

Men var det å från början Kathja??? Jag blir nyfiken nu. Jag kanske är helt "onormal" !!!😮☝️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
1/16/15, 8:14 PM
#159

Kärlek är en förunderlig känsla…för det är vad den är…en känsla, känslor av olika karaktär, storm och stiltje. Så känslor är också kärlek, Kärlek som uttrycker sig! Kärlek däremot, med stort K, är oföränderlig och evig, som Källan, som Varandet, som, Ljuset, som Gud. det är Transcendentalt och bortom alla utryck, känslor och händelser i det yttre.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
1/16/15, 8:24 PM
#160

Ja det tycker jag allt. Men som sagt ord är svåra att beskriva. Jag skulle nog säga att det där berg-bane-bekräfta-mig-köret handlar om förälskelse, vilket ofta är ett förstadie till kärlek. 🤔

Så nej jag tror inte att du är onormal, jag tror mer att vi använder olika ord för samma sak. Många ser nog kärlek som ger-bane-köret, men som retep säger så bra - Kärlek med stort K är evig. Objektet kan dock variera. 😎

Annons:
Livscoachen
1/16/15, 8:29 PM
#161

Kärlek med stort K är evigt, äkta kärlek är som att dricka varm choklad. Det lät så himla bra Kathja. Är singel jag med Outrolig hoppas möta han med stort K med ❤️

Otroulig
1/16/15, 8:33 PM
#162

Jag vill ha varm choklad direkt har jag bestämt mig för - hoppar gärna över den hära berg-bane köret. Vad gäller relationer. 

Naturligtivs finns K i mitt liv redan 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/16/15, 8:35 PM
#163

Det kan jag relatera till Otroulig! Jag har aldrig uppskattat berg-dalbane-köret. 😮

Men det är ditt liv så du bestämmer. 😎

Otroulig
1/16/15, 8:39 PM
#164

Haha Livscoachen, nu blev det väldigt roligt 😂 

"Naturligtvis finns K  i mitt liv redan" postade jag innan jag läst ditt inlägg. 

Jovisst gör han det - men än så länge på en energi nivå, inte i mitt fysiska liv. Jag är också singel 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/16/15, 8:42 PM
#165

Tu det finns många K så ni inte behöver dela. 😉

Livscoachen
1/16/15, 8:56 PM
#166

haha vilken tur det finns de 😉annars hade det blivit lottning om mr K 😃Min finns redan på energinivå med, känslan av att ligga sked och somna tillsammans.. med en djup varaktig livslång kärlek ❤️

retep
1/16/15, 9:12 PM
#167

Kul att ni leker med meningen bakom K Vill bara klargöra att min mening var ett försök att beskriva att K är ett tillstånd, en erfarenhet bortom det personliga, bortom någon man är kär i.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Otroulig
1/16/15, 9:20 PM
#168

Jojo, jag förstår Peter. Det blev bara lite lustigt. Jag har K ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
1/20/15, 5:18 PM
#169

Nu gjorde jag något fult, jag läste första inlägget sen scrollade jag ner för det var det jag ville svara på. Så det här kan va gammal skåpmat som alla redan sagt, jag vet inte :)

#0 Min upplevelse är att det inte alls är alla som är lika rätt för en, utan att det är väääldigt specifika, specifika efter dina önskemål det vill säga. 

Anledningen till att jag säger och tror detta är för att för ca ett år sedan kom det in en man i mitt liv som jag fick intresse för väldigt fort. Detta gjorde att jag började tveka på mitt nuvarande långa 15 års förhållande. Jag visste plötsligt inte ut eller in och vem som var bäst för mig eller om det var jag som avgjorde det.

Till saken hör att den här mannen var extra intressant när min kärleksnivå till mig själv var låg. Jag märkte  detta genom att jag var emotionellt avstängd, saknade inre harmoni, ville inte vara med mig själv etc. Det var också då som jag och min långvariga partner bråkade så det stod härliga till.

I detta tillstånd så tror jag det var såhär att den nya mannen passade min låga nivå av kärlek, dvs jag drog till mig mer skit för jag kände mig mer som skit. När jag sedan började sakta klättra tillbaka till min högre nivå igen så märkte jag hur ointressant den här andra mannen var, det blev nästan som ett skämt. Hur kunde jag ens tycka så?! Det var liksom otroligt på nåt sätt hur blind jag blev. Dock…så dyker han upp i mitt medvetande så fort jag mår sämre och "ramlar" igen och då blir nuvarande pojkvännen lite mer hm…nja-ig. Himla frustrerande. 

Så jag tror att ju högre nivå av kärlek du har till dig själv, desto bättre partner kommer man locka till sig och den kommer kännas rätt.

retep
1/20/15, 5:52 PM
#170

Just så!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
1/20/15, 7:32 PM
#171

Så intressant Karin, jag tror vi har varit inne lite på det ovan…eller i någon annan tråd🤪 Just hur vi drar till oss partners beroende på hur vi själva mår. Men det är ju LOA i ett nötskal 😉 Att dra till sig människor som passar en vibration. 

Sen tror jag att vi har dom där karma relationerna också som kommer till oss…när vi är "mogna" för det. Jag tror ju på att vi lever flera liv och att vi har ett gäng själar som hjälps åt i vår utveckling. Men det behöver man ju inte tro på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/20/15, 7:47 PM
#172

Frågan är ju om vi älskar en människa för precis det som den ÄR eller om vi älskar den för det som VI är 😉
Det var det som var min fundering i #0 och som jag fortfarande inte blivit klok på 🤔

Dvs om jag är glaaaad och mår braaaaa så kanske jag blir extra kär i min partner jämfört med dagar då jag känner mig grå och slunken (haha kommer inte på nåt bättre ord)..  när jag mår bra så har jag antagligen lättare över lag att bli kär, och att se älskvärda saker hos människor. Jag blir sannolikt mer öppen också. Och mer mottaglig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/20/15, 8:33 PM
#173

MissI  - Jag är helt övertygad om att vi älskar den andra för vad JAG är - alltså vad relationen med den andre gör med mig. Du vet den där lite cheesiga kommentaren "du gör mig hel"  - det handlar ju på inget sätt om att man BEHÖVER den andra för att bli hel, utan om att man tillsammans med den andre blir sitt "bästa jag". Man är sann mot själv, man är hel - kropp/själ, ande/ego. Två blir ett handlar nog mer om att varje individ i relationen blir ett med sig själv och i och med det blir man även ett med den andre. Det är i alla fall min erfarenhet.

retep
1/20/15, 8:57 PM
#174

Ja, jag tänker också att det är mer så att jag älskar en människa för den Jag är…Ju högre min närvaro är, min kärleksvibb är, ju mer boost och energi skapas i mötet med den andra personens Kärlek…som reflekteras och strålar…strålar och reflekteras tillbaka

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
szirius
1/20/15, 9:04 PM
#175

#169 tack för din berättelse, verkligen klockren beskrivelse av attraktionslagen! 

Tydlig iakttagelse från ditt håll👍, hur du märkte att intresset fanns när du själv hade låg självkänsla, men försvann o han blev ointressant när du mådde bättre! Säkerligen många som kan känna igen sig i det där…

Detta kan man märka även INOM en relation också, att det finns olika energinivåer och olika upplevelser skapas beroende på var man befinner sig, och hur de ofta samspelar, eftersom vi speglar varandra ….att när jag själv är låg ser jag "det låga" i min partner och jag får behov av att sätta igång tjafs( tack o lov går han sällan på det betet)  medan när jag är på en hög nivå så ser jag främst " det höga" i min partner och vi flyter omkring och bara trivs och har det bra😃…sen tycker jag inte att det gör nåt att vi ( jag) tjafsar mellan varven, det är en kontrast bara, ofta rensar vi ( jag) luften bara. Vi båda vet att vi främst behöver ta hand om oss själva för att ha något att ge….och för att kunna ta emot också, ju. Så är vi off drar vi oss snarare tillbaks o lagar våra sipperhål istället för att kräva att den andra ska fixa en. Funkar för oss.

#172 jag upplever definitivt att jag är kärare i min make och öht tycker lättare om folk rent allmänt  när jag är glad och mår bra. Och det är uppenbarligen en spegel för jag blir ofta omtyckt tillbaks då. Just precis så, det är enklare att se älskvärda saker i andra när man har det bra med sig själv.

#173 _Två blir ett handlar nog mer om att varje individ i relationen blir ett med sig själv och i och med det blir man även ett med den andre. Det är i alla fall min erfarenhet.
_

Ja, så fint.😍

Karin3.0
1/21/15, 8:03 AM
#176

#175 ja det där med sipperhålen är min upplevelse också! Vi har inte riktigt bemästrat det än och kan komma och gnälla på varandra och tro att vi ska laga varandra 😃 men ja, vi jobbar på det 🙂  

#173 Jättefint ❤️

Det är så kul att läsa om andra som upplever samma/liknande för det stärker ju verkligen tron på attraktionslagen och spegelbildseffekten. Jag är liksom svårövertygad Funderarså för mig är det toppen!

MissInAction
1/21/15, 8:29 AM
#177

Det är så jag också vill leva, szirius. I vilken relation som helst 🙂tänk så lätt och underbart om alla hade den inställningen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/18/15, 8:29 PM
#178

Jag har ju aldrig för ett ögonblick tänkt tanken att jag INTE älskar Marko. Men jag har ju dividerat med mig själv hur länge jag ska göra det… och så denna fråga som jag inte blir klok på… hur kan man ovillkorligt älska någon och samtidigt "gå vidare", eller ge sig själv chansen att faktiskt hitta och älska någon som BRYR SIG om mig också.. som faktiskt älskar mig tillbaka? 

För tanken dök faktiskt upp ikväll, det var inte en tanke från hjärtat utan mer utifrån frågeställningen om jag är värd "något bättre"…. jag vill inte älska någon som knappt ser mig och som inte genom handling visar att jag betyder mer för honom än främlingen på gatan. (OBS jag menar inte att jag är värd mer än någon random människa, men ni fattar förhoppningsvis i sammanhanget)
Den tanken gör mig så himla ledsen Gråteroch så säger han att vi är vänner och att han "alltid kommer finnas" etc. Men jaha..? 

Jag tycker ju att han som vilken annan människa är VÄRD att älskas, och jag tycker om honom precis så som han är och JUST därför att han är som han är.. KärOch jag älskar att älska honom.. så att säga. Världens härligaste känsla. Och jag känner av honom som jag aldrig känt någon annan tidigare. Energiskt. Och vi har känt att han kan "nå" mig också ju!
Men… kan jag älska någon villkorslöst och vara sann mot mig själv samt låta mitt hjärta vara öppet för besvarad kärlek?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/18/15, 8:41 PM
#179

Ja - det tror jag. Varför skulle du inte kunna älska flera människor?  Däremot så säger en del att man måste släppa för att kunna gå vidare - dvs att man slutar hoppas på att det ska bli ni två. Men att älska villkorslöst innebär ju just det. Att strunta i om man får nåt tillbaka.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/19/15, 8:09 AM
#180

Självklart kan vi älska flera! ❤️Det har jag aldrig tvivlat på. Det jag är fundersam över nu är om det hindrar mig i att finna besvarad kärlek… om hela jag är fokuserad på honom, tänker jag… som att jag energimässigt går runt med en upptagen-skylt i pannan, ni vet 😉

För det är ju inte som att älska ett träd villkorslöst, eller ett barn. När det kommer till en kärlek som man delar med en partner så kommer så mycket andra mekanismer in. 

Ja, där är jag ju oftast… och tanken att HAN är lycklig ger mig ett lugn i allt. 

Åh… känns som att något är påväg att hända, men jag kan inte riktigt se nästa steg än.. en aha-upplevelse eller nåt kanske!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
2/19/15, 1:16 PM
#181

#180 

Jag tror inte att du hindrar dig genom att vara med honom eller att du går med en upptagen skylt på dig. Jag tror fortfarande på att lösningen ligger hos DIG. Jag tror att livet egentligen inte behöver vara så klurigt utan att det vi ska fokusera på är att älska oss själva. Jag har märkt att jag själv tagit mer egoistiska steg i mitt liv för att göra mer det JAG vill. I början var jag rädd för detta för jag visste inte vad pojkvännen skulle tycka. Grejen är att jag märkt såååå tydligt att ju mer jag visar tecken på kärlek till mig, desto mer visar han (och andra) det! Så när DU förändrar DIN syn på DIG kommer HAN att förändras. Antingen försvinner han helt eller så anpassas han till din nya kärleksfullare du! ❤️

Annons:
Otroulig
2/19/15, 4:13 PM
#182

Amen, Karin vad du är klok !

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
2/19/15, 7:27 PM
#183

#182 Hehe tackar och bockar 😃

MissInAction
2/19/15, 9:20 PM
#184

Han är inte så värst närvarande nu senaste halvåret iofs 😉och oavsett hur närvarande han är.. så kvarstår ju MINA känslor för honom. Och det är lite de som är "problemet".

Men åhh… fick ju två underbara mail idag, precis i rätt ögonblick. Blev näsan tårögd av det från The Universe, jag tappade bokstavligt andan när jag läste!! Och apropå siffror som kom på tal inne i Bubbeltråden så läste jag det kl 13:33… tre 3:or alltså.

Jag har ingen aning om vem "someone" skulle vara, men den första nådde mig verkligen… klart att älska alltid är lättare.. och mer naturligt, för mig iaf!! Än att försöka att inte oroa sig och vara rädd att det och de ska hända.. och om jag inte lyckas komma över honom… blablabla.

Och visst har du rätt, Karin. Min syn på mig speglar sig ju självklart i min omgivning! ♥

Sometimes loving more, Maria, is easier than fearing less and gets the same results. 

Get it? 
    The Universe

On this day of your life,

Maria, I believe God wants you to know…    

…that someone is extending love to you this day, and
hoping so dearly that you will receive it.

You have asked for someone to love you right now,
and God has answered your prayer. Look. Listen.
That loving person is right in your world. Open the
door for them to come in.
 
I promise you, I'm not making this up. Someone is
loving you right now. Look. Listen. Let it in. 
 
There, I've said it twice. God wanted me to make sure
you really got it.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: