Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1045 ggr
Mandra
2014-01-20 03:22

Varför finns LOA?

Det här är ju en intressant fråga tycker jag. Varför existerar attraktionslagen? Är det någon som funderat något kring det.

Annons:
SHIAWASE
2014-01-20 06:48
#1

Hmm! Intressant fråga! Själv har jag aldrig tänkt i dessa termer,,, utan tänker att LoA bara är ett namn som människor har skapat för att förklara hur universum fungerar. Genom att koppla upp till källan, till Universum, till oss själva, så får vi kunskap om hur det fungerar, vi har satt benämningen Attraktionslagen på naturlagen, på hur Universum fungerar. Vi som själar strävar efter att expandera, vi delar därför upp oss söker oss till fysiska kroppar och upplevelser, återvänder sedan till källan, och återkommer, expanderar. Så varför existerar Universum över huvudtaget?? Det vet jag inte, men vi är här för att expandera och för att komma ihåg vad vi är, att uppleva kärleken och expansionen,,, Det räcker för mig,,, Hoppas på flera inputs!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-01-20 07:09
#2

#1 av SHIAWASE Tack för svar. Jo, ett namn är ju bara ett namn och uppfunnet av människor. Men saker och ting måste ju heta något - annars förstår vi ju inte vad vi säger till varandra. 😉

Sen säger du att det är ett namn på hur Universum fungerar. Vet inte om jag hänger med riktigt på det. Menar du att definitionen på LOA täcker in alla sätt som Universum fungerar på? Eller. I så fall håller jag inte med riktigt, tror jag. Har precis nyligen börjat fundera på det här själv och har väl en grundtanke kring det - men jag hör gärna fler inputs jag med.

Varför Universum existerar. Det har jag inget klart svar på heller, men vad sägs om det här: Det kan inte annat! 😃

SHIAWASE
2014-01-20 08:12
#3

Mandra,, du har helt rätt. jag tror heller inte att LoA täcker alla sätt som Universum fungerar på,, utan det täcker väl mer kanske hur vår fysiska tillvaro fungerar tillsammans med Universum,,, Jag hör också gärna flera inputs!! För jag blir alldeles snurrig om man börjar fundera för mycket,,haha, Att universum inte kan annat än att existera låter bra! (Jag har inga smileys idag verkar det som,,)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2014-01-20 13:07
#4

LoA är en Universell Lag som vi är integrerade med i ett gemensamt förenat fält. Vi samverkar ständigt med det Universella, med Gud, med detta Medvetandefält.

Lagen om orsak och verkan, om vårt handlande, om Karma. Det är den Lag eller det livshjul vi alla lever med, mer eller mindre styrs av, tills vi genom upplysning förenats med själva Lagen, Det Universella, Gud, med Medvetandet.

Vi är samtidigt Det Universella och det individuella!

När vi blir medvetna om det, då är vi inte längre medvetna om det utifrån det individuella, utan utifrån det Universella.

Så Lagen om Attraktion finns till för att det är en del av Karmalagen, som finns till för att alla Naturlagar finns till, Universum finns till, för att Universum det är vi!

Källan fyller sig själv och flödar, bara för att inte bara vara tom med sig själv!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-01-20 13:30
#5

#4 av retep Ok, nu måste jag bara fråga hur du anser att karmalagen ser ut? Hur fungerar den? Varför finns den? Osv, osv.

SHIAWASE
2014-01-20 13:41
#6

Mandra! peter har skrivit två bra artiklar för längesedan,

Naturligt lag Del1 och Del2

Här är länk till del 1

http://lawofattraction.ifokus.se/articles/4d71345fb9cb46221d04b913-naturlig-lag-del-1

☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[rore]
2014-01-21 07:26
#7

Varför existerar LoA?🤔

Jag gillade svaret du gav Mandra: Det kan inget annat!

Å andra sidan så vet jag att vi har ett Universum utan för oss själva. Det vi så vackert kan skåda upp på och förundras över. världen i sin helhet

Sen tror jag att vi har vårt egna inre Universum (helhet/delhet) i det vi ser / upplever och tolkar och att det på något vis är sammanlänkat. Som speglingar.

Medvetandet som universell källa. Låter stort och mäktigt.

I mina öron har det också låtit oåtkomligt.Kämpar " För att jag jagat något som jag trott legat utanför mig själv"

Det kosmiska medvetandet, tror jag även är länkat till oss. Och jag tycker mycket om liknelsen med det lilla fröet som finns inbäddat inom oss.

Men att vi på den vägen har våra egna inre hinder/motsättningar att se igenom.

När det pratas om karma, så tänker jag orsak verkan. oavsett medvetenhet eller ej. Det bara ÄR!

och att det är vi människor som värderar och lägger in bra/dåligt och fastnar i huvudet. Då olika omständigheter drabbar oss.

szirius
2014-01-21 13:15
#8

Har inte att göra med frågan om varför LoA finns, men jag tänker på något läraren sa när vi läste astronomi …att vi alla har stjärnstoft inom oss….på samma sätt som vi känner till kretsloppet på jorden,( vi dör, vi blir jord, i jorden växer en planta, på plantan blir en tomat, vi äter tomaten..) så finns ett större kretslopp innehållande allt i universum som ändrar tillstånd fast energin finns kvar. Den lite "romantiska" bilden, att vi alla är stjärnor😊 fick mig iaf då att öppna upp ännu mer inför det här underbara stora att vi hör ihop med allt, en djupare förståelse till att jag är en del av alltet…och att vi också påverkas av dess energier….om vi bara stillar oss och lyssnar…så är ju vårt "varande" en magisk kreation som redan vet allt, för vi är liksom både frågan och svaret…

Upp till toppen
Annons: