Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1195 ggr
Piixy
1/5/14, 10:34 PM

Växla tanken?

Hela LoA handlar om att känna possetiv tanke och få det du vill ha, men om vi säger att jag tex har ont i min fot. Och tänker F*n vad min fot gör ont!! . Då kommer jag dra till mig mer smärta. Men om jag tänker F*n vad bra min fot känns i samma arga känsla så borde jag ju dra till mig en fot som inte gör ont?

Annons:
[Kathja]1
1/5/14, 10:57 PM
#1

Det är med det är som att snacka med hundar, det är inte VAD du säger utan hur. Du skapar inte positiva saker med negativa känslor  - sedan spelar det egentligen ingen roll vad du säger/tänker. Det är ALLTID våra känslor som är skapande.

Otroulig
1/5/14, 10:58 PM
#2

Skit i foten 😉 - lite på skämt men ändock ett råd. 

Försök att fokusera på annat. Prata inte om den. Lite som att du ignorerar den. Försök att hitta roliga grejer att göra som inte innebär att du behöver använda den. Gör så skönt som möjligt för dig och din fot, men försök att sen bara koppla bort den, läs böcker, kolla på TV på nån rolig film, snacka med kompisar, skratta. 

 Jag kan faktiskt berätta att jag hade haft ont i knä en väldigt lång tid, flera år faktiskt (artros ..och det ska ju inte gå att bota.) Sen så tänkte NÄE jag skiter i mitt knä helt enkelt. Slutade träna det, slutade prata om det och helt plötsligt en dag insåg jag att jag helt plötsligt kunde gå nästan en mil, jag som bara kunde gått i 30 min per dag tidigare!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Piixy
1/6/14, 11:34 AM
#3

#1 om vilka tankar som helst fungerar varför ska man jobba bort det negativa när man bara kan klaga på det man vill ha som t ex, gud varför är jag miljonär??, varför kan jag åka till min dröm stad??. Med att tänka på argt sätt så borde jag få det? eller kommer "nån" ist hjälpa mig från mitt lidande och ge mig motsatsen? :P

#2 Om det är någon som jag vill bli av med då kmr det kanske bli svårt att tänka på annat men jag ska ge det ett försök :D

[Kathja]1
1/6/14, 11:51 AM
#4

Du kan absolut tänka "tvärt om" (vi ska ha en tråd om det någon stans) MEN det är viktigt att man gör det men gör med rätt känsla. Det är därför du tex inte kan dra till dig pengar om pengar ger dig negativa känslor.

Otroulig
1/6/14, 1:10 PM
#5

Jag fattar inte riktigt din fråga Pixy tror jag…

Grundiden för mig är ju att det jag vill ha i mitt liv mår jag bra av - jag VILL må bra, skratta, vara lycklig, fylld av energi, njuta, vara älskad och älska. 

Jag vill inte vara arg eller känna ilska. 

Det utgår jag ju från att alla vill.

Det vi vill ha i våra liv ska ju ge oss lycka. Så om du tänker med känslan ilska över nåt så är det ju något du inte vill ha i ditt liv….🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Piixy
1/6/14, 3:17 PM
#6

#5 jag kanske går upp varje morgon och drar med ilsken känsla över hur gort mitt hår är (tex) ändå så får jag bara mer av det… tänkte att om jag sätter in det jag vill ha istället så kanske jag får mer av det? :D

Annons:
linnease
1/6/14, 3:19 PM
#7

Piixy, jag tror att du tänker att en tanke är orden. Men det är som egentligen mera, hela energin bakom orden. Om du tänker "imorron vill jag bli miljonär" så har du bara sagt de orden.. men sen kommer hjärnan antagligen komma upp med alla invändningar, blixtsnabbt tänka saker som typ det tror jag inte alls på, hur skulle det gå till eller nåt sånt. Det som händer då är egentligen att du sa orden imorgon vill jag bli miljonär, men du aktiverade energin, vibben i dig som säger att du inte tror du kommer bli miljonär imorrn och att det är svårt och osannolikt. Så det är liksom den totala energin eller vibben du har som räknas! Inte vilka ord man säger.

Blir det klarare nu?

linnease
1/6/14, 3:24 PM
#8

#6 Haha! Smart 😃

Ahaaaa. Hm i det fallet vinner dina totala förväntningar på nånting! Det gör det alltid, om vi känner efter vad vi verkligen helt ärligt förväntar oss så vet vi var vi verkligen har vår energi och vibb, var tyngdpunkten i våra totala tankar ligger. Vi tänker tiotusentals tankar varje dag och ibland motsäger de varandra, så resultatet blir nån slags snitt av det.

Jag tror att det du helt ärligt faktiskt tror och förväntar dig i detta fallet är att håret ska fortsätta växa oavsett om du svär över det eller inte 😃 Så det blir det som vinner liksom.

[Kathja]1
1/6/14, 3:37 PM
#9

Eftersom vår känsla, eller eg den energin som känslan alstrar skapar din verklighet så tjänar du absolut på att fokusera på det du vill ha mer av i livet om de tankarna får dig att må bra. Annars ska du undvika dem och välja andra saker  - de sakerna som får dig att må bra.

[rore]
1/7/14, 8:41 AM
#10

#0

Känslor = Energi

Jag vet inte hur många gånger jag resonerat med mig själv när det har gällt negativa känslor och inte förstått att det inte hjälper att resonera med huvudet för att vända det negativa till det positiva med bara välformulerade tankar. För det har absolut inte förändrat grund känslan inom mig.

Jag har haft min vana trogen att inte känna! Alltså påriktigt. Utan jag har suttit fast i tanken om vad jag velat ha/ inte ha.

Det är som om min kropp lärt sig sen tidigt att hoppa över just den lilla aspekten, att känna. För att det varit så fyllt med obehag.

Gamla svek och smärta som satte igång tanke tjatter om Hur värdelös/dum/ful mm jag var och ingenting blev någonsin så som jag ville.

På ett undermedvetet plan så styrdes jag av alla dessa fel programmeringar och kunde för mitt liv inte förstå varför jag tycktes få mer av det som jag INTE ville ha,,,,,,,🤐

Jag höll på att få spader då "folk" sa: Känslor är bara känslor. Det är ingenting verkligt😮/ Känslor ska gås igenom🤢*blääää*

Idag vet jag att Känslorna är vår starkaste energikälla och de verkar åt olika håll beroende på vad vi lägger fokus på. Ibland så ligger vår negativitet på ett så djupt inbakat plan att vi knappt är medveten om dem. De rör sig som skuggfigurer i vårt inre och sätter krokben för oss utan att vi själva märker av det.

Genom att känna de känslor som dyker upp inom. Utan att lägga tankekraft på dem, gör att de löses upp och försvinner. De lämnar ett friskt tomrum och

Undan för undan lösgörs den stagnerade energin och rätt vad det är sätts flödet igång,,,,,,,,,,,,,,,,

" Känslor är människans urkraft, på gott och ont. De är vårt bränsle.

  Det som hindrar flödet Är våra tankekonstruktioner om dem!"

Piixy
1/7/14, 9:20 AM
#11

#7 Jag förstår det du förklarar men det är inte riktigt det jag inte förstår, det jag menar är att genom att jag klagar så får jag mer av det. Då tänkte jag om jag istället kunde vända på orden och göra det till min fördel? :D (att jag klagar på det jag vill ha, men om jag har en negativ känsla bakom det så går det nog inte) 

#9 Jag tror nog att jag ska försöka få en glad känsla bakom mina tankar istället. Vilket känns svårt, jag menar hur i hela friden skulle jag bli miljonär liksom, hur övertalar man något som känns omöjligt? :P

#10Genom att känna de känslor som dyker upp inom. Utan att lägga tankekraft på dem, gör att de löses upp och försvinner. De lämnar ett friskt tomrum  "

Hur får jag fram en känsla utan att tänka tanken som är sammankopplad med känslan? :)

[rore]
1/7/14, 9:26 AM
#12

#11

Bra fråga. Har inte svaret på den faktiskt.

Mer än att jag själv inte varit medveten om de bakomliggande negativa tankarna. Utan trott att känslorna skapats utan tanke. Mao: Har jag varit omedveten om mina tankar som skapat känslorna inom mig.

[Kathja]1
1/7/14, 9:55 AM
#13

Genom att ta det i små steg - kolla in känslostegen. Den finns i flera trådar här inne. Och genom att vänta med att ägna de viktiga önskningarna någon tanke tills du kan tänka på dem med ett positivt sinne.

Annons:
SHIAWASE
1/7/14, 2:12 PM
#14

Pixy`,,, Låt allt ta tid,,

Som kathja säger börja med att ta små steg, läs, lyssna lite om attraktionslagen, fråga på massor härinne,,, rätt vad det är kommer någon med ett svar som klickar hos dig! 

Som sagt, allt handlar om känslor.

Vi är andliga varelser, och vår egentliga vibrationsfrekvens är Kärlek!!!

En höööög frekvens. Ilska tex. är en känsla som inte stämmer överrens med vårat JAG,,, en känsla av ilska visar att vi inte står i linje med vårat JAG.

Så det funkar inte att fokusera på något man vill ha med ilsken känsla.

Vi söker efter lycka,, Vi vill ha saker för vi tror att vi blir lyckligare av det.

Därför kan vi dagdrömma om pengar , resor, och annat och då känner vi bara LYCKA!!!

MEN, om vi istället känner oro, avund, ilska, så beror det på att vi inte matchar frekvensen på vår önskning, utan vi vibrerar AVSAKNAD,, och när vi vibrerar avsaknad så får vi inte det vi vill ha,,

Men ingen mening att krångla till det utan ta småsteg framåt,,,,

Jättekul att du kommer hit och frågar,, fråga på ,,

Det är nämligen så att när du frågar, så får vi som skriver i tråden formulera våra tankar, och därigenom klargör vi mycket inom oss själva, samt många som läser fast inte skriver , som har samma frågeställningar som du också får någon liten hint.

Det finns inget slutmål i Livet! Njut och kul, även i de stunder då du grubblar och funderar, börja lyssna inåt, så kommer du själv också att hitta massor av svar❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
1/7/14, 3:19 PM
#15

Jag vet inte om jag såg denna någonstans här på LoA. Jag tänker att när man är stressad, nere så är det inte läge att ta beslut, om man kan undvika det.

Höj din energi tex, men denna video och SEN kan du ta bättre beslut för ditt högsta bästa. Jag tror jag ska köra denna varje dag ett tag.

Upp till toppen
Annons: