Annons:
Etikettdrömmar-och-insikter
Läst 2190 ggr
Sameli
2014-01-03 23:42

Det måste bara..

.. Hända någonting snart..

Hur fasiken ska man veta vad det är som ska hända?

Jag kan inte vänta, det måste hända NUUU!!!

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
[Starman]
2014-01-03 23:55
#1

Det händer saker hela tiden. Annat vore jättekonstigt.

Sameli
2014-01-04 00:02
#2

#1 Starman, vilken underbar insikt jag fick just nu! Det är verkligen kommentarer som dina jag söker hos en sida som lawofattractionifokus.

"Man måste ge lite mer än man tar"

linnease
2014-01-04 00:21
#3

Haha! Bra där Starman!! 😃

SHIAWASE
2014-01-04 00:26
#4

Sameli☀️

Känslan av att man vill att det ska hända just NUU! dyker nog upp hos de flesta av oss lite titt som tätt, men den känslan betyder att man är fokuserad på avsaknad och med detta stoppar upp flödet istället för att tillåta det forsa fram🌊 Det viktiga i detta läge är då att skifta fokus och bland annat börja titta på NUet,, faktiskt lite som Starman sa att det händer saker hela tiden😉 Titta på nuet, hitta saker att uppskatta i det vardagliga, skapa känslan och VETSKAPEN att det man önskar manifestera kommer, det kommer när jag är öppen och tillåter det komma,, Och hitta också känslan av lycka så att du känslomässigt redan är där även om den fysiska manifestationen ännu inte har uppenbarat sig framför dina ögon🙂

Allt kommer när vi tillåter det komma🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sameli
2014-01-04 01:17
#5

#4 :)

Sant, jag är nog väldigt fokuserad på vad jag önskar ska hända, alltså avsaknad. Jag blir så irriterad när min intuition har fungerat felfritt ett par veckor.. och nu "helt plötsligt", verkar det som att ingenting fungerar alls. Försöker att leta mig fram till vad som ska vara den bästa vägen för mig att gå men det är som att jag varken vet in eller ut.

Kan  LOA vara olika för person till person om man tar hänsyn till ålder? Kan det vara så att det är svårare att anamma sig loa pga att man fortfarande är ung och har en vilja som ena dagen, timman, minuten säger YES, andra nejförf-n heller?

Som Starman säger, att det händer saker hela tiden stämmer mycket väl. Men hur vet man att det är det man vill? Ok så hur hittar man kärnan i det man önskar? HUR hittar man EN väg?

Många av Er loa-are har nog sedan tidigare lagt/önskat för eran önskan till universum att bli manifesterad , men hur är det för oss som inte har det? Hur är det för oss som fortfarande fokuserar på dåliga aspekter/situationer av livet som man absolut inte vill dra till sig men ändå av en olycklig händelse "råkar" eller utmanas av en att tänka på? Och vilket är absolut fel att fokusera på (och det vet man) men som inte är så lätt att ta sig ur med tanke på i vilken social kontext/uppväxt man levt i etc..

Så HUR tillåter man det att komma? HUR tillåter man saker att hända?:)

"Man måste ge lite mer än man tar"

SHIAWASE
2014-01-04 01:54
#6

Det är en process , en process som aldrig tar slut, en process som kallas LIVET☀️

Det handlar om att börja känna sig själv.

Jag tex. när jag var yngre innan jag var medveten om LoA, så levde jag vädigt mycket enligt "loa principer" och tillät mycket manifestera sig, sådant som jag bara hade haft roliga "fantasidrömmar om "

När man först blir  medveten om loa, så skrapar man liksom bara på ytan,, (många) för mig var processen tvärtom att jag först blev intresserad av det andliga,,,attraherade sedan till mig för några år sedan boken attraktionslagen, och där stod allt i så bra ord och formuleringar som jag redan genom processen livet, med dess upp och ner , kringel och krok redan hade kommit fram till så det föll på plats och sjönk ner i mig på en gång.

Livet ska inte skyndas fram, stressas fram, läs mycket, finns massor av You TUbe klipp med Abraham Hicks att lyssna på, läs igenom här på forumet, ta till dig tips och råd som känns bra och rätt.

Livet kan aldrig gå fel, de upplevelser som vi ser som dåliga är inte dåliga, utan bara kontraster som är nödvandiga för oss i den stunden kontraster så att vi kan formulerar bättre vad det är vi vill ha, eftersom dessa visar så tydligt vad vi INTE vill ha.

Det finns inget slutmål i livet, så njut av processen, träna upp ditt tänk med att se det positiva i saker, i händelser i möten med andra människor. Processen handlar helt enkelt om att ändra tankemönster, att inte hamna i negativtänk, i negativa diskussioner. OM man hamnar i sådant tänk, är det ofta bättre att inte tänka alls, titta på roliga filmer, koppla bort att försöka ändra tänk, tills man är neutral, och då kan man sedan börja skifta.

Skriv ner saker du är tacksam över, minst tre saker som har varit bra under dagen, innan du går och lägger dig. Skriv också ner tre saker som du ser framemot nästa dag, små som stora.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2014-01-04 09:01
#7

Visst är det härligt att det händer saker hela tiden! Även när till synes har fastnat i soffan och där har vi suttit i ett år så händer det saker. 👍

Precis som Shia säger - livet är en process - och vissa av oss tar den låååånga vägen, m.a.o det tar många turer innan vi fattar hur vi kan utnyttja attraktionslagen till vår fördel, medan andra aldrig har tappat bort förmågan. Och det är ju oxå lite av livets charm, att vi alla har våra individuella vägar att vandra, men att  i trots det kan ta hjälp och lärdom av varandra.

Att skapa våra liv handlar ju om att hitta oss själva, och det har vi hela livet på oss att göra. Visst önskar vi väl alla mellan varven konkreta saker som ett nytt jobb, en partner, ett hus på landet, ny bil - osv. Men egentligen handlar allt det där bara om redskap vi (tror att vi) behöver för att hitta hem till oss själva. Men egentligen är det aldrig sakerna i sig vi önskar - det är alltid en känsla, en upplevelse. Och när vi stannar till och fokuserar på nuet, oss själva och det vi redan har så hittar vi nästan alltid att de där känslorna har vi redan tillgång till. Och när vi inser det då brukar mycket lossna i livet. 👍

Sameli
2014-01-05 10:58
#8

Tack för svar! Har läst dem flera ggr.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: