Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 920 ggr
SHIAWASE
2013-12-26 01:32

Jesus existens, endast symbolisk?

Valdigt intressant om Jesus existens, lattforstaeligt

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-12-26 01:44
#1

Videon ar pa engelska, med japansk textning, detta ar del 3 av 15

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-26 09:08
#2

Intressant!

Det står i Bibeln att Jesus är ordet, ljuset, vägen - och vad vore vi utan solen? Så inga konstigheter där inte.

Otroulig
2013-12-26 11:36
#3

Inte visste jag att det fanns så många "personer" med samma bakgrund. Ja verkligen intressant!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-26 11:53
#4

Jag tänker att eftersom vi har lite svårt att fatta ibland så krävs det att samma budskap, med samma tyngd upprepas några gånger för att det ska gå in. Och beroende på var vi är så får liturgin anpassas till situationen. Och att sedan Gud såg till så att hela Skapelsen poängterade budskapet rimmar ju väl med vikten i det. Att vi ska förstå vad vi är.

SHIAWASE
2013-12-26 13:02
#5

hela den har filmen , zeitgeist, tar ju upp religioner och vad den har haft for inflytande (daligt inflytande) pa varlden,,jag har inte sett hela, men den finns att se hela pa youtube ocksa,, Zeitgest, the movie,

Jag tycker att det ar intressant ocksa, for man kan ju da fundera pa hur mycket i bibeln som ar symboliskt,, att Jesus som person existerade tror jag ju,, men sa mycket runt hans existens ar bara symbolik,,, so hanger ihop med mycket, mycket aldre kunskap,, flera tusen ar for kristus fodelse

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-26 13:06
#6

Jag tror att det mesta är symboler och metaforer, det märker man när man läser den och lägger tid på att förstå innehållet. Och det är  ju bara att gå till sig själv och de samtalen vi alla har med Gud, inte är det rak kommunikation speciellt ofta inte! 🥵

Annons:
SHIAWASE
2013-12-26 13:09
#7

 Ja, kan tanka mig det,, jag har ju inte last bibeln ordentligt, sa jag kan inte uttala mig,,

Men haller med dig,, nagon rak kommunikation ar det ju inte ofta vi har,,haha,,🙂 Men man blir battre och battre pa att tolka och kanna av kommunikationen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-26 13:13
#8

Och tur är ju det! Men om hen snackar i metaforer och luddiga drömmar och annat med oss varför skulle hen ha varit rakare då det gällde de som var en del av Bibelns skapande?

szirius
2013-12-26 19:18
#9

Känner igen namnet zeitgeist, tror att vi sett filmen…🤔 vi hade en period då vi kollade på massor med dokumentärer och alternativa sätt att se på världen. …ska kolla senare!

#8 enligt esoteriken så finns en självklar plan för hur vi människor utvecklas..att vi inte varit redo förrän nu att ta del av sanningen, att vi behövt den här tiden……så den har tidigare varit "dold" och bara vissa har kunnat finna den…genom olika initieringar etc. Varav detta "luddiga" budskap också. Men nu finns ju tillgång för alla. Och mkt är ju inte luddigt när man knäckt koden.

szirius
2013-12-26 20:00
#10

Ja, visst är Zeitgeist om banksystemet, det korrupta i hur bankerna äger allt och hur det kommer kollapsa? Den var mkt intressant! Såg den för kanske ett eller 2 år sedan…minns inte…

Upp till toppen
Annons: