Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1428 ggr
Otroulig
12/25/13, 12:31 PM

Kärlekens väg

Här snurrar det tankar runt runt…igår efter Love Actually dök det upp en massa tankar och även ni härinne satte igång en massa funderingar. Vet inte..min känsla var att få ihop alla funderingar till en fet slabang JAHA insikt..men..det verkar inte komma nåt. 

Men slänger ur mig lite här.

Kärlekens väg - det är ju den vi ska gå - om vi i varje stund kunde känna in - vad skulle kärleken göra - skulle allt vara solklart då? 

Är vi säkra på vad kärlekens väg är? Efter filmen igår så kände jag mig så totalt bortkopplad från den sorten av känslor som presenterades så jag började fundera på vad som var illusion som presenterades och vad som faktiskt låg i att jag var avstängd.  

Kom i alla fall fram till att kärleken till oss själva är viktigast -  att i vissa fall så är kärlekens väg att sätta ned foten och säga stopp, för att få sitt utrymme och kunna fortsätta expandera. Att ge sig själv utrymme och möjlighet till att leva i kärlek.

Sen kommer vi då till det här med illusioner…det vi faktiskt blivit matade med. Samtidigt som jag vill tro på magi, själs vänner osv. Så kändes det ändå som att filmen igår blev för mycket för mig…Men det kanske bara var fel tillfälle för mig att se den.  Det jag tänker på är att det framstår som att kärleken till en partner är det absolut viktigaste i livet. Att det är meningen att alla ska få uppleva såna där scenarion som när han friar till Auriel inför en fullsatt restaurang. 

Hoppas ni förstår vad jag menar. Vi bygger ju själva upp illusioner om hur saker och ting ska vara. Dels drömmar som kommer från vårt inre och dels drömmar som faktiskt till stor del vi blivit matade med. 

Förmodligen blir jag lite triggad av det här för att jag själv har levt i en illusion som varit felvriden i många år. Kanske att jag nu håller på att slutföra puzzlet…man kan ju alltid hoppas..

Tack för att jag fick svamla av mig lite.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
12/25/13, 1:23 PM
#1

karlekens vag~~~

Det blev sa mycket tal om Love Actually, sa jag forsokte hitta den online  free, men lyckades inte ( tror att jag har sett den tidigare,, men kommer inte ihag)

tittade pa nagra andra,  wow,!loA!!! filmer igar och idag,,, ( jag tittar ju ALDRIG pa filmer annars,,hihi)

MEN,, oavsett vad,, Karleken kommer bara fran oss sjalva,,, Den dar verkliga sanna, pirriga,, karleken!!!

MEN nar man hittar den karleken, DAAA kanner man samma pirriga, sanna, lyclkliga karlek till alla man moter ocksa!!! YES!!!

Man stoter inte pa nagon som det inte ar meningen att man ska stota pa,,,, sa ,, fyll dig sjalv med karlek for att kunna ge den karleken till dina underbara moten~~~

Summasumarum,, hitta karleken inom dig sjalv, sa kommer det att forsa karlek fran dig!!!! MEN,,,, med detta sagt ar det inte sakert att den karlek som du sander ut , uppfattas som karlek fran de som mottar den~~~~

MEN , du vet vad du sander ut,, och det racker:))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/25/13, 2:37 PM
#2

Jaja, jag tror jag förstår - visst är det så att vi själva bygger upp illusioner av hur saker ska vara, tex att ett frieri ska gå till på ett visst sätt, eller vad man anser vara romantiskt etc etc. Och sen när det sker, när det manifesteras( för att vi tänkt på det och skapat det i vår vibb)  så tänker man att det måste vara rätt. Eller fel, om det inte sker😉.

**Men :  All kärlek finns ju redan, det är inget som kan "uppstå", utan vi ska bara öppna oss för den! Och när två personer gör det samtidigt, ja då är man i samma vibb och upplever varandra i den. DET är kärlek. **

Kärleken till en partner är självklart inte det viktigaste - för det blir innehållslöst om du inte ingår där I din egen kärlek, och den andra i sin. En kärleksrelation är ETT sätt att uppleva livet igenom, men det finns ju så många sätt! ❤️

 Jag kan bli så full i skratt av att lyssna på en nyförälskad person " Han tänker preciiiis som jag…han har exakt samma musiksmak…vi har likadana värderingar…gillar samma stil…vill resa till samma länder…det är helt enkelt meningen!"

Vad de uttrycker är ju ren och skär egenkärlek😂! - för varför blir folk annars så ofta förälskad i nån som är exakt likadan om en själv? 😉

Shia vilka filmer var det du såg? Vill se LOA -filmer

Otroulig
12/25/13, 4:14 PM
#3

Men :  All kärlek finns ju redan, det är inget som kan "uppstå", utan vi ska bara öppna oss för den! Och när två personer gör det samtidigt, ja då är man i samma vibb och upplever varandra i den. DET är kärlek. 

JAJAJAJAJA!!!😍

Men tack Szirius, hade glömt den insikten. (hur gick det till..?) har ju t.om kommit på den/erfarit den själv. 

DET är ju magiskt. Att den underbara intensiva kärlek man känner för en partner faktiskt finns där hela tiden, inom mig,  det är bara att den personen öppnar upp mig för den. 

Så som Shia säger - ut och stråla bland alla människor ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/25/13, 4:40 PM
#4

😍🤗❤️

[Kathja]1
12/25/13, 5:13 PM
#5

Allt är ju kärlek, ren och skär kärlek. Men ibland så ser vi inte det utan bara illusionen av det vi tror är äkta och sanningen. Vi blundar för det som är, vi glömmer att lyssna inåt, vi glömmer att vara i vårt högsta gudomliga jag. Istället lever i en inlärd illusion om hur det "ska" vara med kärlek, relationer och om vad som är viktigt i våra liv. Och där går vi vilse helt, och vilse ser vi bara illusionen och det som inte är.

Otroulig
12/25/13, 5:30 PM
#6

Och som ett brev på posten kom denna till mig ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
12/28/13, 3:40 AM
#7

Den där videon i #6 får jag komma ihåg att titta på lite tidigare någon dag 🙂 Eller lyssna kanske, kan jag tänka mig.

Love Actually är nog min favoritfilm och jag ser den varje år kring Jul ♥
Den ger mig så härliga känslor! Och så fangirlade jag ju i flera år över Alan Rickman, haha 😇

Jag funderar lite på var gränsen går mellan illusion och önskan? För jag kan tänka mig att illusioner också kan vara önskningar, om det handlar om något som man vill uppleva. Fast då måste det till att man känner det också så att det inte bara ligger där ute i periferin som någon ouppnåelig dröm. Om ni hänger med.. 😉
Fast en illusion kommer kanske oftast utifrån, av yttre påverkan, medan en önskan kommer inifrån. Men att en illusion kan bli till en önskan, som man måste "göda" för att det ska bli så.

Faran när man pratar om illusion när det gäller kärlek är att man ofta också pratar om motsatsen, att man ska se verkligheten och vara realistisk. Och då hamnar vi ju i helt galet läger!

Det börjar nog bli läggdags för jag hänger inte längre med i mitt eget resonemang 🤦‍♂️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ghosthunter
12/28/13, 9:34 AM
#8

Kärleken till hela universum är väl den högsta och sannaste kärleken som kommer ur hjärtat. Illusioner uppkommer endast i hjärnan. Men kärleken till en kärlekspartner är absolut inte det minsta, för är man riktigt förälskad, då älskar man det mesta omkring en🙂

Det märks inte minst om man förlorar denna kärlekspartner. Jag var med om det i somras. Träffade en underbar tjej och var djup förälskad, men hon lämnade mig, efter bara en månad, och hela hösten var jag helt krossad…..har inte riktigt ännu kommit i balans efter detta😢

Men det har samtidigt gett mig positiva saker. Har blivit mycket mera andlig och det har väckt mitt intresse för LOA…etc..etc…och dessutom har jag gått ner mer än 20 kilo i vikt sedan Juni🙂….så mötet med henne har haft en betydelse!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Otroulig
12/28/13, 11:59 AM
#9

Hej spökis, jag har ungefär haft samma resa som du 🙂

Det som händer oss i livet har ju någon mening. Även om det inte är lätt att se det just när man är mitt i det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ghosthunter
12/28/13, 3:50 PM
#10

Precis, det kan vara väldigt tungt och ofattbart…man begriper ingenting när man är mitt i eländet. Men sen så kan man få insikter efteråt och det kan leda till något bättre.

Denna korta romans som krossades gav mig ganska mycket faktiskt….men det var ju otroligt jobbigt då det hände!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[rore]
12/28/13, 4:15 PM
#11

Otroulig!

Jag såg ju inte alls den filmen😊😇 Men dina frågor pickar på någonting inom mig ändå❤️

_Kärlekens väg - det är ju den vi ska gå - om vi i varje stund kunde känna in - vad skulle kärleken göra - skulle allt vara solklart då?
_

Jag tror nog att ingenting är solklart i våra mänskliga små kroppar när det gäller Kärleken. För kärleken Är ALLT!

Och människan är Människan med alla sina inbyggda försvar och krångliga mekanismer som ställer sig i vägen med inlärda ner präntade " lärdomar" och illusioner .

Kanske Om vi ställer oss frågan: Vad skulle Kärleken göra? Och där efter be om att Kärleken skulle få göra sitt "jobb" i fred.

Kanske skulle "vi" finna friden i detta och inse att Vi inte är Kärleken i sin fulla glans och kraft😉 och därmed bara våga ha den tilliten att vi kunde lämna över_.
_

Är vi säkra på vad kärlekens väg är?

Absolut inte jag i alla fall. Men jag tänker att Kärlekens väg är att lyssna inåt och följa det som kommer inifrån. Den där tysta knappt märkbara "rösten" känslan" som rör sig inom när sorlets ljud från egot tystnat.

Nu ska jag läsa tråden.

Tack så mycket för dina tankar som väcker nått inom mig❤️

Otroulig
12/28/13, 4:23 PM
#12

Så himla lustigt att du nämner det: 

Vad skulle Kärleken göra? Och där efter be om att Kärleken skulle få göra sitt "jobb" i fred.

För jag har även fått till mig en känsla - att även min frånvaro - min passivitet leder vidare, har en inverkan, är rätt väg. Att bara vara i någorlunda harmoni och kärlek är nog..lite att släppa taget känslan. 

åhh, de sista orden kändes bra❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
12/28/13, 4:29 PM
#13

Ja,, detta har jag känt under många år, att det liksom Är så.

Men intellektet och Logiken försvårar, eftersom jag är en krånglande människa mellan varven🤐som inte vågar  tro på att kärlekens kraft gör sitt jobb utan min inblandning😇.

Släppa taget känslan🎈, mmmm. Absolut.

Landar fint hos mig också❤️

Annons:
MissInAction
12/28/13, 4:29 PM
#14

Just det, det glömde jag skriva inatt. Jag hittade faktiskt den där Kärleken, den som man känner till sig själv och till hela Universum och allt känns som en perfekt, harmonisk helhet. Det tog mig nästan 33 år att hitta dit och det var fantastiskt. Och den kärleken gjorde att jag bestämde mig för att jag behövde bryta upp från min relation och leva själv. Och frodas i mig själv och älska livet. Sedan hittade jag även kärleken till Mo och ja, det har överstigit allt annat. Kalla det vad ni vill men för mig har det varit det starkaste jag känt och det har varit till en annan människa ♥
Kanske finns det olika sätt att se på detta med Kärlek? För hur mycket jag än har älskat livet och även mig själv (som jag insåg att jag älskade mer än mitt ex, haha) så har inget uppgått till det jag känner för en viss människa just nu. 

Fast å andra sidan, så kan jag tänka mig att det gör detsamma om kärleken är knuten till människor eller till alltet, när man handlar utifrån den. Man drivs av samma energi och intentionerna kommer från samma källa.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/28/13, 4:41 PM
#15

Ja det är fantastiskt hur en annan människa kan locka fram alla underbara känslor hos oss. En sån kraftfull känsla 💣❤️.

Det var när jag insåg att det var ju faktiskt jag - och mina känslor och kärleken kom ju från mig - som jag insåg att ingen kan ta dessa känslor ifrån mig..för de är ju mina, de kommer ju genom mig, källan var jag. Då kunde jag släppa taget. 

Sen är vi ju alla är ett, så har vi ju alla källan. Eller är en del av den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/28/13, 4:52 PM
#16

Och ja Miss, dina tankar om illusioner. Det är lite så jag menar - i alla fall jag har blivit matad från barnsben med hur förhållanden ska vara, hur otroligt viktigt det är att vara älskad av någon speciell. 

DET är en illusion som gjort det svårare för mig att leva i harmoni. (Eftersom jag i stort sett alltid levt i bristen av det.)Det är när det kommer utifrån det blir tokigt…och för mig har det varit svårt att inte drömma i illusionernas mönster…jag har trillat dit som en liten marionett. Låtit illusionen styra mig. 

Så känns det i alla fall ibland. 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/28/13, 4:53 PM
#17

love, love, love…det bästa!❤️

#15 mina känslor och kärleken kom ju från mig - som jag insåg att ingen kan ta dessa känslor ifrån mig..för de är ju mina, de kommer ju genom mig, källan var jag.

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!

När man känner och förstår och upplever att man har oändlig tillgång till kärleken, ja dååå🌊☀️ snacka om high flying, allt bara är ren kärlek, det är en så ljuvlig plats att befinna sig på/i 😍🤗

Vad skulle kärleken göra nu? Det är en så jordande fråga att ställa…hur det än kan dundra o blåsa så blir det lugnt inom mig iom den frågan.

[Kathja]1
12/28/13, 5:11 PM
#18

Kärlek är livet, Gud, Alltet. Att leva i kärlek är att välja vägen som leder till harmoni. Ibland är det en väg man vandrar själv andra gånger en väg man vandrar i sällskap. Att fråga vad kärleken (Gud!) skulle ha gjort är att fråga sig själv vilka val som ger mig harmoni i livet.

Upp till toppen
Annons: