Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1307 ggr
[Kathja]1
2013-12-13 19:18

A.H om att släppa gamla minnen...

Lite aftoninspiration med fokus på att släppa gamla minnen som spökar runt.

Annons:
Otroulig
2013-12-14 15:19
#1

Haha! Googlade AH för att få till mej ett bra klipp - råkade gå in på Wikipedia - hittade nedan summering som var så bra så jag ville klistra in det på vår sajt - letade efter ett lämpligt ställe….och vips! Här var ju klippet ovan som jag skulle titta på! Antar jag i alla fall.😎

Här är en bra summering av vad Abraham - Hicks förmedlar:

  • Individuals are physical extensions of the non-physical.
  • People are in their bodies because they chose to be.
  • The basis of life is freedom; the purpose of life is joy.
  • People are creators; they create with their thoughts.
  • Whatever people can imagine is theirs to be, or do, or have.
  • Individuals choose their creations as they choose their thoughts.
  • Emotions indicate what people are creating, either consciously or subconsciously.
  • The Universe adores people; it knows their broadest intentions.
  • Individuals should relax into their natural well-being, and know that all is well.
  • Life is not meant to be a struggle, but a process of allowing.
  • People are creators of "thoughtways" on their unique "paths of joy".
  • Actions and money are by-products of focusing on joy.
  • Individuals may depart their body without illness or pain.
  • People cannot die; their lives are everlasting.

..nu till klippet 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-14 15:22
#2

Underbar sammanfattning! Det har sagts många gånger men tål alltid att upprepas. 👍

Otroulig
2013-12-14 15:38
#3

Hmm, fick mig att fundera lite..kan det vara så att jag fastnat i förskönande minnen i mina försök att släppa sorgen och förlusten 🤔 att jag inte vill se den nakna sanningen och därför inte går vidare….? 

Att jag blivit beroende av att se min drömtillvaro men kopplar den så automatiskt ihop det med det förflutna och det hindrar mig. Även om jag mår bra av dessa bilder - så hindrar det mig för att ta emot det som ska komma, som faktiskt är ännu bättre…? 

med hälsningar från analys drottningen 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-14 15:57
#4

Hur känns det när du tänker på det? Låter ju iaf inte helt orimligt att du på något sätt hittar energi i det som var, i drömmen, och att det gör att du inte släpper helt och fullt. För då skulle du ju även släppa det du nu hittar energi i.

Otroulig
2013-12-14 16:13
#5

Jaaa..🤪..nu för tiden så tankar jag kärlek, glädje och lust från minnena..så känns det i alla fall..så jag har trott att det varit ett bra "tankställe", ett bra sätt att starta momentum från. Jag försöker fånga känslan i mig och njuta av den. 

 Men jag vet inte, kanske att jag ändå blir för specifik och kopplar ihop det med det som var och därigenom fastnar och inte släpper..Jag får försöka hitta känslan nån annanstans helt enkelt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-14 17:00
#6

#5 känns som att detta nuddar precis vid det jag skrev i dröm-loss, men för mig gäller det gemenskap..att jag är för specifik utifrån mina minnen av då jag upplevt det där superduperlyftande, så att jag kanske låser mig för nytt?🤔☝️🤗

Annons:
szirius
2013-12-14 18:57
#7

Ha! Otroulig! Fick svar på detta rätt fort😃

Hela är värd att lyssna på men tada, på 12.09😉

Otroulig
2013-12-15 17:49
#8

VAA, jag skrev ju här igår - nähä.

Lyssnade till denna i sängen igår kväll när jag kom hem. Och jag har hört den förut och konstaterade då att det var ok att återanvända fina minnen för att komma i rätt stämning. 

Denna tråd och min dröm hänger ihop så fint. 

Det är enkelt - vad skulle kärleken göra? Det handlar ju hela tiden om gå kärlekens väg - så är det så att jag känner kärlek när jag minns är det ok. Så enbart foka på det som var bra - och det var mycket ❤️❤️. Så var det ju samtidigt vissa saker som kanske inte var bra - men  dom behöver jag inte tänka på. Kanske erkänna för mig själv för att jag är värd något bättre i de avseendena. 

Men att plocka ur russinen i kakan är helt ok ❤️

Tack Szirius. 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: