Annons:
Etikettklotterplank
Läst 1712 ggr
LeS-
12/13/13, 8:36 AM

Tänk om..

Ibland kommer vissa dagar då allt känns hopplöst och all tro man har försvinner, och därmed kommer all osäkerhet och rädsla sköljandes över en.

Vad gör man åt det?

Jag är rädd för framtiden och vad den har att bringa mig

Jag vet ju att universum kommer att sätta samman mitt söndriga liv på något sätt, men tänk om, tänk om det aldrig sker?

Tänk om jag aldrig får känna lycka igen?

Tänk om jag aldrig får åstadkomma det jag drömt om…

Ville mest skriva av mig..

Annons:
Cahira
12/13/13, 8:46 AM
#1

"Tänk om jag aldrig får åstadkomma det jag drömt om…"

Beror på om det är en dröm eller ett mål. Om du sätter upp det som mål så kan inget stoppa dig. Men om det "bara" är en dröm så är det inte lika säkert.

Och lycka kommer inifrån. Om du kan lära dig leva i harmoni med dig själv så är du lycklig oavsett vad som händer runtom dig. 

Kram!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Kathja]1
12/13/13, 9:42 AM
#2

Ja tänk om…

Men jag tänker att du är här och eftersom du är här har du en känsla att det går att styra på något sätt, att du kan göra nytt så det blir annorlunda. Och då kommer det att bli det.

Kanske slår din dröm inte in, men kanske är det inte meningen, eller så gör det. Det är helt upp till dig och vad du gör med det livet du har just nu. Det är ditt liv som du kan styra mot vad det nu är du vill.

Men den viktigaste insikten, förutom att inse att du skapar ditt liv, är att precis som Cahira säger - inse att det handlar om att hitta till att ditt nu är okej. Livet är okej. Du är okej. Allt är okej. För från det kan du börja klättra uppåt på känsloskalan.

Ett steg i taget, följ känslan och ditt flöde. Och häng gärna här för vi hjälper varandra att växa. 🤗

szirius
12/13/13, 11:51 AM
#3

"Det blir inte alltid som man tänkt sig men det blir bra ändå" är ord som  landar mjukt i mig när jag drar iväg och vill nåt annat än det som är…❤️

Drömmar och mål, javisst är de givande, men nuet är det enda vi alltid befinner oss i, och kan du finna lugn och tillit i nuet så kan du göra det i alla framtida nu också, oavsett hur det ser ut.🙂

linnease
12/13/13, 7:50 PM
#4

🙂❤️

Ghosthunter
12/13/13, 9:32 PM
#5

Jag känner som LeS säger, nu ikväll. Lite nedstämd och allt det positiva som jag vill ha känns lite avlägset och overkligt just nu (när jag skriver detta, så känner jag en oro i magen….inte bra)

Men framförallt är det tålamod som jag behöver jobba på…..för jag väntar och väntar och tappar lätt tålamodet.

Är det nån som har ett bra tips för att stärka sitt tålamod på, så skulle jag bli mycket tacksam!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
12/13/13, 9:49 PM
#6

Oro för framtiden eller kring det som har varit handlar om att man har tappat sitt NU. Ju bättre du blir på att vara i tacksamhet i ditt nu desto färre oros-dippar kommer du att få.

Det handlar om att slappna av, tillåta livet att vara som det är. Hitta saker som avleder dig från vad det nu är som skapar din dipp - kolla film, dansa, sjunga, springa, ha sex, gå ut i skogen, krama en hund, läsa en bok. Och sedan hitta tillbaka till tacksamhet i ditt nu.

Sluta vänta och börja njuta och uppskatta livet som det är. ❤️

Annons:
Ghosthunter
12/13/13, 9:51 PM
#7

Jo, du har helt rätt i det…..men det är inte så lätt det heller. Men jag gör mitt bästa🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
12/13/13, 10:00 PM
#8

Det bästa är gott nog. Ha inte för höga krav på dig, allt har sin tid.

Minney
12/14/13, 9:25 AM
#9

Också nedstämd, men bara genom att vara här inne och ta del av allt så får jag mer energi att tänka om. Det är som att ju närmre jag kommer mig själv så kommer också gamla obehagliga känslor upp närmre mig och jag vet inte vad jag ska göra av dem. 

Har nu under den senaste veckan agerat tvärtemot mina önskningar. Blir irriterad och arg. Vill göra upp med gamla händelser och gör det till och med. Som att jag styr åt ett annat håll än vad jag vill. Sen mår jag dåligt över det. Har inte alls klarat av att släppa utan det är som att det måste ut. Har läst nu på morgonen om EFT, det kanske kan vara en hjälp?

Otroulig
12/14/13, 9:52 AM
#10

God morgon Minney,

Det finns många pro-EFTare härinne. Under kategorin LOA konkret (metoder och tekniker) kan du hitta en del tror jag. 

Men sen kan det ju vara så att du behöver rensa upp lite för att gå vidare. Ändrar vi inte vårt beteende och tankemönster så får vi ju samma saker hela tiden, eller hur? Så du kanske behöver städa upp lite för att gå vidare?

Det är ju faktiskt så att när du definierar vad du INTE vill ha i ditt liv så kommer du närmare det du VILL ha. Så det behöver inte alls vara fel håll snarare tvärtom. Och ilska är en högre vibb än nedstämdhet och deppighet, ilska är konstruktivt. Så känn in och lita mer på dig själv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/14/13, 10:15 AM
#11

Det hör till att det dyker upp gammal skit när man är ett med sig själv, eller iaf börjar den resan. Det är bara att glida med. Det är bara känslor och det är saker som redan har hänt - m.a.o de påverkar dig i nuet bara om du låter dem göra det.

Titta på känslan och knyt fast en ballong i den och släpp iväg den. 🎈Vinka farväl, kom inte tillbaka. Eller skriv ner dem och elda upp dem.

Oavsett vilket inse att det bara är känslor, låt dem svepa förbi utan att bosätta sig. Hitta tillit till att allt är som det ska vara, och att du bara håller på att skapa ditt liv till det du vill att det ska vara. Du städar ur själens skrymslen så att ljus och kärlek kan komma in. ❤️

Ghosthunter
12/14/13, 10:41 AM
#12

Bra tips med att knyta fast känslan i en ballong och låta den flyga sin väg, det gillar jag🎈😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Minney
12/14/13, 11:07 AM
#13

Tack❤️gillar att se det som att jag städar. Men vill städa i mig själv och inte dra in de som jag då är arg på i det hela. Men det är som det är nu.. Ska försöka känna mer tillit till processen. Och jag tror faktiskt att jag är redo att sätta eld på någon känsla!

Annons:
[Kathja]1
12/14/13, 11:17 AM
#14

Härligt Minney! Och försök att inte fundera över andra så mycket, även om det kan vara svårt, behöver du vara arg så va arg. Fokus på dig vännen. Dig och dina behov. Vi behöver alla vara kärleksfulla egoister - m.a.o vi ska älska och ta hand om oss själva först. 🤗

LeS-
12/15/13, 1:03 PM
#15

#10

Nu blev jag jättenyfiken, varför är ilska konstruktivt?

[Kathja]1
12/15/13, 1:12 PM
#16

Ilska har högre energi än flera andra känslor som tex uppgivenhet, apat, depression osv därför är ilska mer konstuktivt. Ilska får en att börja att agera. Jag bifogar Känslostegen så blir det lättare att förstå varför vissa känslor är att föredra. Även om alla känslor fyller samma funktion, de vägleder oss i livet.

Upp till toppen
Annons: