Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 984 ggr
Otroulig
12/12/13, 9:06 PM

Bra sätt att se besvikelser

Måste dela med mig vad Neal skrev på FB idag:

Från Neale Donald Walsch:

"Disappointment is your thought that God doesn't know what God is doing. That, of course, is impossible. So try to not be disappointed in anything. Know that life is showing up perfectly in every moment.

Today's disappointment could be tomorrow's springboard to all that you've ever wanted. In fact, it probably is."

Byt ut Gud mot universum om det känns bättre 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Torahzen]
12/12/13, 9:13 PM
#1

Jag blir inte lika ofta besviken numera. Jag tänker att det är något ÄNNU bättre som väntar om det inte blir som jag tänkt mig.

Ghosthunter
12/12/13, 9:13 PM
#2

Ja, det är sant. Jag var med om en stor besvikelse i somras som krossade mitt hjärta totalt, men efter den händelsen och i nuläget, så är jag en starkare och bättre människa än innan den besvikelsen. Man blir stärkt efter varje nederlag….om man lyckas att komma tillbaka vill säga!!

Man får heller aldrig förtränga….man måste ta besvikelsen, acceptera den, innan man klättrar upp igen!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Otroulig
12/12/13, 9:24 PM
#3

Inte jag heller Thora - det har skett automatiskt på nåt vis..🤔😃

Spökis  😉(får jag kalla dig det?) precis så - och acceptera är ett väldigt viktigt steg. Beroende på hur fort man kan göra det så förkortar man hela förlåtelse processen och kan gå vidare. 

Sen vet jag inte om jag gillar ordet nederlag, tycker inte att det finns några såna - men jag förstår vad du menar 🙂.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ghosthunter
12/12/13, 9:42 PM
#4

Du får jättegärna kalla mig för spökis…..det var faktiskt lite gulligt..hehe😃

Jo, jag förstår dig…men jag har väl kanske inte kommit tillräckligt långt på min resa för att plocka bort ordet nederlag och dess känsla…..men jag kommer dit snart!!😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

SHIAWASE
12/13/13, 12:16 AM
#5

Det ar ju sa nar man har en forankrad tillit sa blir man inte besviken pa samma satt som tidigare heller,,,

Men att komma till det stadiet kan ta sin tid🌊 

Acceptera, slappa ivag och kanna tilliten 🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Cahira
12/13/13, 8:52 AM
#6

Påminner mig om vad Wayne Dyer en gång sa. Jag minns det inte tillräckligt för exakt citat, men något i den här stilen:

Det är onödigt att oroa sig för saker man inte kan kontrollera - det kommer ju att hända eller inte hända iallafall. Så varför oroa sig? 

Och det är ännu mer onödigt att oroa sig för saker man HAR kontroll över, för det kan man ju kontrollera. 

Så oavsett är det onödigt att fylla sitt liv med oro. 🙂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Kathja]1
12/13/13, 9:43 AM
#7

Amen till det Cahira! Tack för att du delar din klokskap med oss. 🤗

Cahira
12/13/13, 9:45 AM
#8

#7 Med nöje 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

szirius
12/13/13, 12:25 PM
#9

#0

"Gud gör aldrig några misstag" sa en vän till mig vid ett tillfälle då jag verkligen kunde uppleva essensen av dess innebörd…❤️

Vilken vila att ha det som grundbult. Total tillit till det som sker.

Det är vi människor som sätter in saker i fack, vad som ska räknas som välsignelser och nederlag…när vi i själva verket kanske får ut mest av det som vi tror är det värsta om drabbat oss…✨🎁

Ödmjukhet inför livet…vackert…..det innefattar ju då allt som sker däri.

[Torahzen]
12/13/13, 12:47 PM
#10

Det var tänktvärt! "Gud gör aldrig några misstag"

[Kathja]1
12/13/13, 3:15 PM
#11

Så är det ju, därför kan inte vi göra fel heller. Allt bara är och det är helt okej. 🌊

linnease
12/13/13, 7:47 PM
#12

Spökis!! ❤️❤️ Jag gillar med Spökis. Kul att ha en spökis här ^^

Ghosthunter
12/13/13, 9:12 PM
#13

Tack vad gulliga ni är👻❤️

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: